Ziet iemand hier iets in wat niet compatibel is met IE6?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb een knop op een website die met behulp van volgende code een nieuw raam zonder balken, knoppen, enz... opent.

Code: Selecteer alles

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function uploadfoto()
{
window.open('upload.php', 'Upload foto...',
'width=500, height=300, left=100, top=100, toolbar=no, location=no, scrollbars=yes, status=yes, resizable=no, fullscreen=no');
void(0);
}
//-->
</script>

Deze code werkt perfect in Mozilla firefox en Opera, maar NIET in Internet Explorer 6.
Daar opent het nieuwe venster niet en krijg ik een foutmelding ("ongeldig argument") die naar bovenstaande code verwijst. :evil:
(De popupblocker is het al niet.)

Wie weet raad? :|
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

eatures - this is an optional string that contains details of which of the standard window features are to be used with the new window. This takes the form of a comma-delimited list. Most of these features require yes or no (1 or 0 is also o.k.) and any of these can be turned on by simply listing the feature (they default to yes). Also, if you don't supply any of the feature arguments, all features with a choice of yes or no are enabled; if you do specify any feature parameters, titlebar and hotkeys still default to yes but all others are no.

Note that many of the values for the features parameter are Netscape only. Further, with the exception of dependent and hotkey, these Netscape only values represent potential sources of security problems and therefore require signed script (and user's permission) if they are to be used.


vanop eerste link van google: http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/win_open.html

vooral die tweede paragraaf over Netscape heeft er waarschijnlijk wat mee te maken ;-)
Gebruikersavatar
samson007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2003, 14:26

ik ben niet zeker, maar probeer die ... eens weg te laten in de naam van het venster ....
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Als tweede parameter geef je de name van het te openen venster weer. Deze name kan je gebruiken als Target-attribute op een <Form> of een <A>-tag.
Dit is NIET de titel die het venster zal krijgen, je mag hier dan ook geen spaties in gebruiken. Wijzig 'Upload Foto...' naar 'UploadFoto' en je scriptje zal werken! Dit volgt de regels van naamgeving van variabelen in Javascript, hier gebruik je ook geen spaties of puntjes.
De name mag trouwens maximaal 4095 karakters lang zijn voor IE (maar dat lijkt me voldoende :wink: ).

Je hoeft de waarden niet expliciet op No (of 0) te zetten, alle parameters krijgen No als default waarde (uitgezonderd titlebar en hotkeys).
Fullscreen, left en top daarentegen zijn pure IE parameters, niet alle browsers zullen dit accepteren.
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

Hi, :-D

Dit is ook 1 van de redenen waarom ik géén Mozilla produkten gebruik, incompatiebel met Microsoft...

Op de Nederlaadplek (Downloadsite) van Microsoft kan je scharrelaars (browsers) vinden waarvan de kern IE6 is maar de grafische schil en extra toevingen zijn van hunzelf(de makers). :wink:

Bijvoorbeeld die van MAXTHON (IE2).... :idea:

die ik dagelijks gebruik! :-D
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

OK, het is opgelost!
De spatie en de "..." weglaten heeft inderdaad geholpen.

Toch wel raar dat FireFox en Opera daar wel mee overweg kunnen en IE niet hè?

Heel erg bedankt voor de snelle reacties! :thumbs:
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

@anoniem:
:idea: Voor alle duidelijkheid: het script werkte WEL (en perfect zelfs) met mozilla producten zoals FireFox en Opera.
Maar het werkte NIET met IE6...

Dus ik blijf nog altijd even graag Firefox gebruiken. :-D

Maar omdat ik de webpagina wilde compatibel maken met alle browsers, moest dit probleem met IE6 toch nog verholpen worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mr.V schreef:Toch wel raar dat FireFox en Opera daar wel mee overweg kunnen en IE niet hè?


Da's inderdaad gek... meestal is IE veel relaxer in die dingen dan andere browsers. Misschien een gevolg van hun nieuwe security inspanningen.
Plaats reactie

Terug naar “Development”