Televisieprogramma's opnemen van Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Er bestaan ook DVB-C kaartjes met een CI slot, dan kun je ook opnemen via je pc... geen idee of er ook software bestaat die de beveiliging er weer kan afhalen...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Deze bestaan niet voor CI+
scoubidoubi
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

TV tunerkaarten bestaan inderdaad niet voor CI+, daar gaat mijn interesse ook niet naar uit.
Bedoeling zou eigenlijk zijn een digicorder en losse DVD player te vervangen door één plaats- en energiebesparend toestel, met name één van de Panasonic DMR-BCT toestellen uit de 2014 reeks i.c.m. de telenet CI+ CAM en kaart. Natuurlijk zou het wel handig zijn om backups te kunnen nemen op blu-ray, zodat je die dan ook nog kunt bekijken op een andere blu-ray player, zelfs als de DMR-BCT ooit defect zou raken (wat met de Digicorder bvb niet het geval is, al uw opnames zijn foetsie wanneer die ooit defect raakt).
Daarom zou het wel interessant zijn indien iemand met zo'n toestel hier zijn ervaringen op dat vlak zou willen posten.
Deze toestellen zien er zeer interessant uit, maar ik heb geen zin om 400+ euro uit te geven aan een toestel waarvan dan blijkt dat al dat moois niet werkt omdat telenet de meeste mogelijkheden geblokkeerd heeft.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

ITnetadmin schreef:Aangezien de OP de opnames wil meenemen op vakantie, gaat de digicorder geen optie zijn.
Hmm, ik heb nochtans mijn digicorder samen met HDMI & SCART kabel al meegenomen op reis :)
Je sluit die aan op de TV in de chalet en hupla... Ganse harde schijf vol 'ongecodeerde' opnames.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

scoubidoubi schreef:Natuurlijk zou het wel handig zijn om backups te kunnen nemen op blu-ray, zodat je die dan ook nog kunt bekijken op een andere blu-ray player, zelfs als de DMR-BCT ooit defect zou raken (wat met de Digicorder bvb niet het geval is, al uw opnames zijn foetsie wanneer die ooit defect raakt).
Op zich is dit volledig in overtreding met de CI+ standaard... het zou dus normaal met geen enkel toestel mogen kunnen !
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb een Panasonic DMR-BCT 730 en vrees dat dit niet mogelijk is maar ik hen nog niet geprobeerd om beveiligde opnames naar BR te kopiëren.

Beveiligde opnames kunnen zeker niet naar DVD, externe USB of computer gekopieerd worden. Beveiligde opnames kunnen zelfs niet bekeken worden op de Panasonic App voor iOS.

Beveiligde opnames kunnen wel bekeken worden via DLNA op andere Panasonic TV's maar niet via DLNA op computer.

Onbeveiligde opnames zoals één en canvas hebben al deze beperkingen niet en hopelijk volgt Telenet zo snel mogelijk het voorbeeld van NL en DE om een basispakket van zo'n 30-tal zenders ongeencrypteerd uit te zenden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

xayana schreef:...
Hmm, ik heb nochtans mijn digicorder samen met HDMI & SCART kabel al meegenomen op reis :)
Je sluit die aan op de TV in de chalet en hupla... Ganse harde schijf vol 'ongecodeerde' opnames.
De topic starter heeft geen Digicorder, enkel een TV met CI+ kaartje van Telenet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
scoubidoubi
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

johan.devos schreef:Ik heb een Panasonic DMR-BCT 730 en vrees dat dit niet mogelijk is maar ik hen nog niet geprobeerd om beveiligde opnames naar BR te kopiëren.
Beveiligde opnames kunnen wel bekeken worden via DLNA op andere Panasonic TV's maar niet via DLNA op computer.
Zeer interessant. Geen zin om eens te testen of kopieren/verplaatsen naar BR kan? Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat de BR standaard geavanceerder is op vlak van kopieerbeveiliging dan DVD, waardoor het misschien toch mogelijk is beveiligde opnames te verplaatsen van de interne HD naar een BR schijf.

Wat betreft het bekijken van opnames via DLNA op andere Panasonic TV's, moet je op die TV dan ook een CI+ kaartje van telenet geinstalleerd hebben om die beveiligde opnames te kunnen bekijken? Zoniet, enig idee waaraan je TV dan moet voldoen om die opnames via DLNA te kunnen bekijken? Ik heb een Panasonic TX-L42V20E (model 2010) die via wat omwegen (Zweden ;-)) werkt met de CI+ module van Telenet, zou die dan ook in staat moeten zijn om de opnames van een DMR-BCT via DLNA af te kunnen spelen?

En beveiligde opnames verplaatsen naar een externe harde schijf (met als doel plaats vrij te maken op de interne, niet om die dan op een pc te kunnen afspelen of zo, want dit zal zowiezo niet toegelaten zijn) kan dat?

Dus eigenlijk kun je met dit toestel alles wat je met een Digicorder kunt, plus ook opnames knippen en plakken (heb ik in een van je vroegere posts ook gelezen), behalve het interactieve gedeelte (wat ik toch niet gebruik), en dat de TVgids maar 2 dagen ver loopt en heel weinig informatie bevat?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

scoubidoubi schreef:Geen zin om eens te testen of kopieren/verplaatsen naar BR kan? Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat de BR standaard geavanceerder is op vlak van kopieerbeveiliging dan DVD, waardoor het misschien toch mogelijk is beveiligde opnames te verplaatsen van de interne HD naar een BR schijf.
Vergeet het maar... het mag niet volgens de standaard en kan dus ook niet (tenzij je misschien ergens een duister merk kan vinden maar grote merken zullen zeker en vast de vereisten van CI+ implementeren).
scoubidoubi schreef:Wat betreft het bekijken van opnames via DLNA op andere Panasonic TV's, moet je op die TV dan ook een CI+ kaartje van telenet geinstalleerd hebben om die beveiligde opnames te kunnen bekijken?
Nee, het CI+ kaartje heeft niets te maken met DLNA.
scoubidoubi schreef:Zoniet, enig idee waaraan je TV dan moet voldoen om die opnames via DLNA te kunnen bekijken? Ik heb een Panasonic TX-L42V20E (model 2010) die via wat omwegen (Zweden ;-)) werkt met de CI+ module van Telenet, zou die dan ook in staat moeten zijn om de opnames van een DMR-BCT via DLNA af te kunnen spelen?
Je DLNA client moet specifieke DRM features implementeren en ik betwijfel of er TV's zijn die dat doen (een Playstation doet het trouwens wel !)
scoubidoubi schreef:En beveiligde opnames verplaatsen naar een externe harde schijf (met als doel plaats vrij te maken op de interne, niet om die dan op een pc te kunnen afspelen of zo, want dit zal zowiezo niet toegelaten zijn) kan dat?
Nee... het zou daarmee niet voldoen aan de CI+ standaard !
scoubidoubi schreef:Dus eigenlijk kun je met dit toestel alles wat je met een Digicorder kunt, plus ook opnames knippen en plakken (heb ik in een van je vroegere posts ook gelezen), behalve het interactieve gedeelte (wat ik toch niet gebruik), en dat de TVgids maar 2 dagen ver loopt en heel weinig informatie bevat?
Tja... waarom zou je dan zo'n duur toestel kopen dat in essentie zo goed als niets extra kan.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

r2504 schreef:
scoubidoubi schreef:Geen zin om eens te testen of kopieren/verplaatsen naar BR kan? Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat de BR standaard geavanceerder is op vlak van kopieerbeveiliging dan DVD, waardoor het misschien toch mogelijk is beveiligde opnames te verplaatsen van de interne HD naar een BR schijf.
Vergeet het maar... het mag niet volgens de standaard en kan dus ook niet (tenzij je misschien ergens een duister merk kan vinden maar grote merken zullen zeker en vast de vereisten van CI+ implementeren).
Zoals ik hier reeds eerder zei, kunnen de opnames van geëncrypteerde zenders wel worden gebrand op BD-R(E) (en ook op DVD-RAM met CPRM-beveiliging, maar die schijven zijn nogal zeldzaam en vaak zelfs duurder dan BD-RE), maar niet op DVD±R(W) omdat die niet aan de vereisten van de CI+ standaard voldoen op vlak van beveiliging. Opnames van niet-geëncrypteerde zenders (VRT e.d.) kunnen wel op DVD±R(W) worden gebrand.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Als ik snel even Google lijkt CPRM nochtans DVD media en zelfs flash geheugen te ondersteunen.

De vraagt blijft of je dergelijke schijfjes kan uitwisselen met andere toestellen of niet (en dat betwijfel ik).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

r2504 schreef:Tja... waarom zou je dan zo'n duur toestel kopen dat in essentie zo goed als niets extra kan.
Waarom een Mini kopen als een Fiesta een "betere" auto is voor de "helft" van de prijs...

Mijn criteria waren bv:
- min 43 cm breed
- zwart
- blauwe display

En indien Marantz er eentje zou maken in de look van mijn receiver zou ik er gerust nog 50% meer willen voor betalen.

Wij vinden het vanzelfsprekend dat we keuzevrijheid hebben voor zowat alles maar dit is opeens niet nodig voor een TV-decoder of modem? Telenet en Proximus hebben de Vlamingen serieus gebrainwashed :-(
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik vraag mij alleen af, wat heeft het nut van keuzevrijheid als je met zeer gelijkaardige beperkingen zit ?
Je stapt af van een koppeling van je opnames aan die individuele digicorder, en in de plaats daarvan zijn ze dan gekoppeld aan het indiviuele TV toestel (in geval van CI+) of een andere box.
Dat lijkt mij niet echt vooruitgang.
Ook je ---ander merk--- box kan defect of verouderd raken, en om de zoveel jaar wisselen we allemaal wel eens van TV.
Het kan zelfs zijn dat als het moederbord defect raakt, dat moet vervangen worden en dan is het al prijs.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:Ik vraag mij alleen af, wat heeft het nut van keuzevrijheid als je met zeer gelijkaardige beperkingen zit ?
Elke consument bepaalt individueel wat het nut is. Daar heb jij je niet mee te moeien. Da's juist de definitie van keuzevrijheid.

Het nut kan bijvoorbeeld louter esthetisch zijn: een Digicorder met bijhorende kabelspaghetti ontsiert de living (zeker als je flatscreen aan de muur hangt en je geen tv-meubel hebt)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Raf1 schreef:Elke consument bepaalt individueel wat het nut is. Daar heb jij je niet mee te moeien. Da's juist de definitie van keuzevrijheid.
Een beetje beleefdheid van uw kant zou u sieren.
To the point : het is nog altijd niet verboden na te denken.
Keuzevrijheid heeft maar zin als er ook voordelen aan verbonden zijn.
De vraag van de OP was dan ook niet "ik wil graag een bijpassend kleurtje", maar hoe hij zijn programma's kon archiveren.
Geloof me vrij, ik zie echt wel het nut van vrije keuze, maar dan moet er ook een echt voordeel tegenover staan.
Ik zie tot hiertoe hier veel nadelen (minder tuners om er maar één te noemen), en weinig voordelen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”