Downgrade van 50/6 naar 30/6 vanwege "storing"

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
El Hombe Loco
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 maa 2008, 12:31
Provider

Sinds ongeveer een maand ben ik naar meer dan een jaar op 50Mbps terug naar 30 gegooid. Na wat heen en weer ge-mail met de helpdesk dan uiteindelijk als antwoord te horen gekregen dat mijn lijn terug naar 30 is gezet omdat deze andere lijnen zou storen aan 50.

Persoonlijk vind ik dit verhaal naar pure bullshit ruiken, iemand enig advies?

Een lijn die stoort op een andere lijkt me immers een probleem wat zij moeten oplossen. (Mijn verbinding trager maken noem ik nauwelijks een oplossing.)
Laatst gewijzigd door El Hombe Loco 11 feb 2015, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Klinkt als bullshit, maar dit kan voor komen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

kan idd de reden zijn dat jouw lijn andere lijnen stoort.
Gebruik even de zoektermen 'dlm' en 'vectoring' in het proximus subfora hier en je hebt uren leesplezier over het hoe en waarom.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

zelf al lees je al deze interessante informatie, dan nog zal je moeilijk de echte reden weten die bij u van toepassing is, maar inderdaad het is zeker mogelijk dat je andere gebruikers stoort.
Maar bij mij was dit jaren geleden ook hun uitleg (ik zit wel bij proximus) toen ik vroeg waarom de dlm mij niet kon verhogen.
Negen maanden later had ik synchronisatie problemen en werd de reden gezocht,
tot ze uiteindelijk ontdekt hadden dat een lijnkaart in de rop moest vervangen worden, 4 weken later kreeg ik een dlm verhoging!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”