Telenet portforwarden terwijl er een router tussen zit

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
JonasDC
Starter
Starter

Beste forumleden ik heb een vraag.
Ik heb een telenet router/modem (weet niet correcte benaming) en daartussen zit er nog een router. (De TP-link TL-WR841N / TL-WR841ND)
Mijn vraag luidt als volgt: Hoe kan ik deze 2portforwarde want ik heb dat ooit iemand zien doen voor mij.

Zou iemand me kunnen helpen die zou mijn hero of the year zijn!
Thx
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Het gemakkelijkste is om je eigen router in de DMZ van Telenet te zetten. Hiervoor moet je eerst het extern IP adres (maar dus op het intern netwerk van de Telenet router) van je eigen router ingeven in de DMZ configuratie op Mijn Telenet. Dat IP adres moet je in je router GUI kunnen zien als het WAN adres, of je kijkt op Mijn Telenet naar de lijst van aangesloten toestellen en daar moet je eigen router tussenstaan met zijn IP adres.
Eens dat gebeurd is gaat alle binnenkomende trafiek doorgesluisd worden naar je eigen router en daar zet je dan de port forwards die je wil.
JonasDC
Starter
Starter

Duhhh....
Sorry dat ik het mss vraag/zeg maar kan je pics toevoegen bij je uitleg? Want snap er sommige dingen niet van :/
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Mijn Telenet (mijn.telenet.be) ken je hopelijk toch ? Want dat is waar je je Telenet router kunt configureren.
Daar ga je links naar Mijn Internet, en dan Draadloze Instellingen -> Geavanceerd. Hier zie je onder de tab Netwerk alle devices die met je Telenet router verbonden zijn. Hier moet je eigen router dus ook tussenstaan. In de kolom IP-adres zie je het IP adres van al je toestellen en je neemt dus die van je eigen TP-Link router. Nu ga je naar tab IPv4 Firewall & Port Forwarding. Daar zie je bovenaan ergens DMZ Adres met al 192.168.0.xx. Die xx vul je dus zelf in om er het IP adres van je TP-Link van te maken.
Hoe je port forwarding op je TP-Link moet doen, kan ik je niet mee helpen, aangezien dat voor elke router anders is. Meestal volstaat het van UPnP te activeren (als dat nog niet het geval zou zijn). Echter, aan je posts lijkt het dat je er zelf eigenlijk niet zoveel verstand van hebt (niet slecht bedoeld), en dan vraag ik me in de eerste plaats af waarom je er nog persé je eigen router tussen hangen hebt. De Telenet modem/router is zelf een volwaardige router en er zelf je eigen router achter hangen is nagenoeg nooit nodig en typisch enkel voor hobbyisten die toch iets meer vrijheid qua configuratie willen (aangezien Mijn Telenet zeer beperkt is).
Misschien moet je anders eens wat duidelijker zeggen wat je wil doen, of dus, wat er momenteel niet werkt waardoor je met je vraag rond portforwarding afkomt.
JonasDC
Starter
Starter

Dat van internet snap ik wel maar juist op de site van mijn TP-Link vindt ik het ook lastig en moeilijker en daar wil ik ook graag meer help :)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dat je hulp wilt is begrijpelijk.... maar wat wil je precies doen?

1) je eigen router gebruikern ipv de telenet HGW?
http://klantenservice.telenet.be/conten ... oze-router

2) werken met dubbele NAT?

want zoals het in je uitleg staat lijkt het het tweede terwijl ik vermoed dat je het eerste wil.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jou punt 1 en 2 ... zijn identiek.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

1 en 2 zijn volgens mij hetzelfde, tenzij je je eigen router als switch/AP configureert. DMZ op home routers is sowieso een misnomer, want met deze DMZs zit je nog altijd met NAT en als je eigen router dus ook echt als router fungeert met zijn eigen adresspace, zit je sowieso met dubbele NAT.

Maar aan JonasDC, tot vervelens toe, zeg nu eens wat je eigenlijk wil doen en wat er momenteel niet/slecht werkt ?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

d'oh...... ben te snel geweest :s

tweede moest zijn een veredelde switch zonder dubbele NAT.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
JonasDC
Starter
Starter

Wel, ik zou eigenlijk willen portforwarden voor een minecraft server maar als ik een ding verander in mijn telenet settings (DMZ) heb ik problemen met mijn internet connectie die afentoe random uitvalt, dit heb ik al ondervonden vroeger. Maar nu heeft ooit iemand dat voor mij gedaan en die ging veel te snel voor te volgen en dan veranderde die wat in mijn router/modem? settings en in mijn telenet settings....
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 39 keer

Misschien haal je beter een "modem only" toestel. Ik ga dit ook doen. Dat neemt veel complexiteit weg.
JonasDC
Starter
Starter

Een "modem only" toestel zie ik niet zitten eigenlijk :P
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

JonasDC schreef:Wel, ik zou eigenlijk willen portforwarden voor een minecraft server maar als ik een ding verander in mijn telenet settings (DMZ) heb ik problemen met mijn internet connectie die afentoe random uitvalt, dit heb ik al ondervonden vroeger.
Dat lijkt me bizar... ik zou geen port forward rule kunnen bedenken die daarvoor zorgt ???
JonasDC schreef:Maar nu heeft ooit iemand dat voor mij gedaan en die ging veel te snel voor te volgen en dan veranderde die wat in mijn router/modem? settings en in mijn telenet settings....
Ik begrijp het probleem niet... in Mijn Telenet is het toch heel eenvoudig om een portforward in te stellen... net zoals in iedere modem ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”