passieve hub of netwerksplitter ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik wil vooral geen extra stroomverbruik / nog meer adapters in de stopcontacten aan mijn tv.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn inderdaad 2 redenen waarom het mogelijk niet zou werken.Joe de Mannen schreef:Het enige wat 'zou kunnen' mislopen is een impedantieprobleem omdat de tweede poort parallel op de eerste staat
- 1) het "impedantieprobleem", namelijk de electronica die achter een RJ45 poort zit, zelfs als deze zonder stroom staat.
2) de "stub" (het stuk ongebruikte patchkabel vanaf de aftakking naar het ongebruikte apparaat).
Je hebt 2 mogelijkheden die hier besproken werden:fredo66 schreef:Wel wel, het wordt steeds interessanter maar of ik er altijd meer van snap valt te betwijfelen. ....
... Zal beginnen met er 1 te kopen en alleen te splitten aan de kant van de clients. Voor 1 euro (en 2 patchkabels) wil ik die gok wel wagen
Daarna kan ik nog altijd beslissen of ik er dan nog 1 koop (en nog 2 extra patchkabels) om ook langs de kant van de fritzbox te splitsen.
1) de "goede splitter" (die gebruik maakt van de 2 ongebruikte paren in een UTP kabel). Hier heb je altijd 2 stuks van nodig.
2) de "goedkope" versie - die jij wil testen. Hier heeft het geen zin om aan de andere kant ook te splitsen (want er wordt hier niets "gesplitst").
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Bedankt voor de verduidelijking Philippe, in het bijzonder dat de goedkope versie niets splitst en dus ook niet nodig is langs de kant van de fritzbox.
Het wordt weer iets duidelijker, zelfs voor mij
Het wordt weer iets duidelijker, zelfs voor mij
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zo dramatisch is dat impedantie verschil niet hoor... je kan zelfs 100 Mbits doen over slechte UTP kabels (al mogen ze dan slechts enkele meters lang zijn) die niet correct getwist zijn. Puur een Y-stukje gaat hier dus vermoedelijk geen impact hebben al weet je dat nooit op voorhand.philippe_d schreef:Probeer maar eens een ethernetverbinding met zo'n Y-splitter ertussen, en op de 2de uitgang een stukje UTP kabel. Kans is groot dat je geen verbinding krijgt (wel als je er een 10 mbit verbinding van maakt).
Wat mij betreft blijft het echter prutsen omdat er andere oplossingen zijn zoals correct splitsen (maar blijkbaar is 15 euro zelfs teveel voor de TS) of zelfs een dubbele UTP kabel door je buis trekken.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Die link naar ebay: dan heb je ook nog 4 lankabels nodig en dan kan het boeltje nog niet eens direct aansluiten.
Nu ligt er een lankabel door de flat, om sommige plaatsen achter plint, soms gewoon in de kamer (een 2e doortrekken is dus geen optie).
En die ebay set, daar ontbreekt er dus wat, want het y-stuk eindigt langs de kant van de kabel met een gewone connector terwijl de kabel die moet blijven liggen langs beide kanten ook zo'n gewone connector is. Dus zou er dan alweer nog eens iets tussen moeten langs beide kanten ...
Nu ligt er een lankabel door de flat, om sommige plaatsen achter plint, soms gewoon in de kamer (een 2e doortrekken is dus geen optie).
En die ebay set, daar ontbreekt er dus wat, want het y-stuk eindigt langs de kant van de kabel met een gewone connector terwijl de kabel die moet blijven liggen langs beide kanten ook zo'n gewone connector is. Dus zou er dan alweer nog eens iets tussen moeten langs beide kanten ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Een recente deftige switch van 15 euro doet 0.6/0.7watt aan de muur met twee clients dat is peanuts. Een extra adapter is wel weer een stopcontact.fredo66 schreef:Ik wil vooral geen extra stroomverbruik / nog meer adapters in de stopcontacten aan mijn tv.
Als alternatieven zijn er al genoeg (zo niet alle0 genoemd in deze thread.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
http://www.enter247.nl/shop/index.php?d ... uct_id=649
of deze:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/9866 ... .ASTPCEN26
of deze:
http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-sf10 ... 011473178/
of deze:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/9866 ... .ASTPCEN26
of deze:
http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-sf10 ... 011473178/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
Nee, nee... hij wil geen switch, het moet werken zonder patch kabeltjes en het mag maximaal 2 euro kosten
Ik denk dat we al genoeg effort hebben gestoken in de TS... maar als hij niet wil is dat zijn probleem lijkt me. Misschien kan hij een brave ziel vinden die de UTP stekker van z'n bestaande kabel knipt... en er op de juiste manier twee andere aanzet (4 connectors aan 60 cent en hij is er vanaf voor 2 euro 40 en een bak bier).

Ik denk dat we al genoeg effort hebben gestoken in de TS... maar als hij niet wil is dat zijn probleem lijkt me. Misschien kan hij een brave ziel vinden die de UTP stekker van z'n bestaande kabel knipt... en er op de juiste manier twee andere aanzet (4 connectors aan 60 cent en hij is er vanaf voor 2 euro 40 en een bak bier).
-
- Elite Poster
de vraag van TS is al lang niet meer relevant, de technische discussie hier vind ik daarentegen wel leerzaam 

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
Er is geen discussie... een switch is de enige correcte oplossing... al de rest is prutswerk (en voeding of niet is gewoon gezeur).wied schreef:de technische discussie hier vind ik daarentegen wel leerzaam
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat is ook een beetje kort door de bocht hé.
Industriële UTP bekabeling gebeurde en gebeurt ook nu nog vaak met bijvoorbeeld 50 paar of meer.
Bij 100 Mbps installaties werden/worden soms slechts twee paar per connector gebruikt (en aangesloten!).
Om de kosten te drukken.
Heden met 1000 Mbps installaties als default wordt dit weinig tot niet meer toegepast.
Dan worden vier paren per connector als default aangesloten.
Het op een correcte manier opsplitsen van een 4 paar UTP kabel stelt dan ook geen enkel probleem.
Blijkbaar is er in dit topic een discussie over wat een correcte manier van aansluiten is ...
Afin, ja, ieder zijn gedacht hé.
Al doende leert men.

Industriële UTP bekabeling gebeurde en gebeurt ook nu nog vaak met bijvoorbeeld 50 paar of meer.
Bij 100 Mbps installaties werden/worden soms slechts twee paar per connector gebruikt (en aangesloten!).
Om de kosten te drukken.
Heden met 1000 Mbps installaties als default wordt dit weinig tot niet meer toegepast.
Dan worden vier paren per connector als default aangesloten.
Het op een correcte manier opsplitsen van een 4 paar UTP kabel stelt dan ook geen enkel probleem.
Blijkbaar is er in dit topic een discussie over wat een correcte manier van aansluiten is ...
Afin, ja, ieder zijn gedacht hé.
Al doende leert men.

-
- Elite Poster
Dat is ook een beetje kort door de bocht hé. (schrijft eternum)
van het "orakel r2504" had ik nooit anders verwacht
van het "orakel r2504" had ik nooit anders verwacht

- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Er bestaan wel degelijk switches die zonder adapterkabel werken:
https://tweakers.net/pricewatch/386129/ ... 105pe.html
Sterker nog, bij dit model ben je verplicht om stroom te leveren aan de switch via PoE. Een adapter is zelfs geen mogelijkheid en wordt niet meegeleverd.
Of het in jouw budget past is een andere vraag.
https://tweakers.net/pricewatch/386129/ ... 105pe.html
Sterker nog, bij dit model ben je verplicht om stroom te leveren aan de switch via PoE. Een adapter is zelfs geen mogelijkheid en wordt niet meegeleverd.
Of het in jouw budget past is een andere vraag.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Mij lijkt de *correcte* manier anders zeer duidelijk:
Een UTP kabel aansluiten deed je volgens de T568A of B standaard. In de praktijk is de B standaard in Europa overheersend, iirc.
In de US wordt de B standaard ook meer en meer gevolgd, alleen "federal buildings" zijn absoluut verplicht om de A standaard te volgen.
In dit geval is de juiste oplossing dus een switch. Een "hack" die je ook kan toepassen, maar eigenlijk niet meer gewenst is, is het splitten van de kabel in 2x2 paar, zodat je nog twee 100mbps links overhoudt.
Alle andere oplossingen (zoals alle paren ontdubbelen met een Y split) zijn prulwerk die ik afraad; het kan dan wel werken, ik zou het niet overwegen.
Wat mij betreft heeft r2504 alleszins gelijk: de mogelijke oplossingen zijn allemaal al aangehaald, van de goeie tot het prulwerk.
De OP mag nu kiezen en, naargelang zijn gemaakte keuze, het risico aanvaarden dat zijn keuze inhoudt.
[
Post made via mobile device ]
Een UTP kabel aansluiten deed je volgens de T568A of B standaard. In de praktijk is de B standaard in Europa overheersend, iirc.
In de US wordt de B standaard ook meer en meer gevolgd, alleen "federal buildings" zijn absoluut verplicht om de A standaard te volgen.
In dit geval is de juiste oplossing dus een switch. Een "hack" die je ook kan toepassen, maar eigenlijk niet meer gewenst is, is het splitten van de kabel in 2x2 paar, zodat je nog twee 100mbps links overhoudt.
Alle andere oplossingen (zoals alle paren ontdubbelen met een Y split) zijn prulwerk die ik afraad; het kan dan wel werken, ik zou het niet overwegen.
Wat mij betreft heeft r2504 alleszins gelijk: de mogelijke oplossingen zijn allemaal al aangehaald, van de goeie tot het prulwerk.
De OP mag nu kiezen en, naargelang zijn gemaakte keuze, het risico aanvaarden dat zijn keuze inhoudt.
[

-
- Elite Poster
Misschien even voor de volledigheid een overzichtje van een aantal communicatie standaarden.
IEEE 802.3: "IEEE 802.3 is a working group and a collection of IEEE standards produced by the working group defining the physical layer and data link layer's media access control (MAC) of wired Ethernet."

IEEE 802.3: "IEEE 802.3 is a working group and a collection of IEEE standards produced by the working group defining the physical layer and data link layer's media access control (MAC) of wired Ethernet."
- 802.3i: 10BASE-T 10 Mbit/s (1.25 MB/s) over twisted pair
- 802.3u: 100BASE-TX, 100BASE-T4, 100BASE-FX Fast Ethernet at 100 Mbit/s (12.5 MB/s) w/autonegotiation
- 802.3ab: 1000BASE-T Gbit/s Ethernet over twisted pair at 1 Gbit/s (125 MB/s)
- 802.3an: 10GBASE-T 10 Gbit/s (1,250 MB/s) Ethernet over unshielded twisted pair (UTP)

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Er staat vermoedelijk ook niet dat het niet mag.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Een norm of standaard is een document met erkende afspraken, specificaties of criteria over een product, een dienst of een methode. Toch?
Wil men, voor eigen gebruik, een "Y-splitter" gebruiken? Dan mag dat.
Wil men, voor eigen gebruik, de kabeltjes solderen? Dan mag.
Wil men, voor eigen gebruik, een breadboard gebruiken? Dan mag dat.
Wil men, voor eigen gebruik, kroonsteentjes gebruiken? Dan mag dat.
Of het verstandig is één van de vier bovenstaande punten aan te bevelen en vurig te verdedigen op een forum?
Ik denk dat dat niet verstandig is...
Wil men, voor eigen gebruik, een "Y-splitter" gebruiken? Dan mag dat.
Wil men, voor eigen gebruik, de kabeltjes solderen? Dan mag.
Wil men, voor eigen gebruik, een breadboard gebruiken? Dan mag dat.
Wil men, voor eigen gebruik, kroonsteentjes gebruiken? Dan mag dat.
Of het verstandig is één van de vier bovenstaande punten aan te bevelen en vurig te verdedigen op een forum?
Ik denk dat dat niet verstandig is...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
R2504, als je je commentaar voorstelt als een citaat, gelieve dan correct te citeren !r2504 schreef:... en het mag maximaal 2 euro kosten![]()
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Om te komen beweren dat het niet zal werken en dat het alleen maar zal werken als je het volgens de standaard doet, getuigt niet van veel technisch inzicht.
Vurig verdedigen is 1 ding, maar ik heb het altijd met kanttekening gedaan en aangegeven wat de problemen zouden kunnen zijn.
Anders dan sommigen die alleen maar zeggen dat het niet kan "omdat het niet volgens de standaard is"
J.
[
Post made via mobile device ]
Vurig verdedigen is 1 ding, maar ik heb het altijd met kanttekening gedaan en aangegeven wat de problemen zouden kunnen zijn.
Anders dan sommigen die alleen maar zeggen dat het niet kan "omdat het niet volgens de standaard is"
J.
[

-
- Elite Poster
De TS heeft duidelijk aangegeven over niet veel technische vaardigheden te beschikken (en dat is niet negatief bedoelt naar de TS toe).
Meer zelfs: verder dan het gebruik van de woorden "kanttekening" en "impedantie" ben je echt niet gekomen.
Wat kan de TS daar concreet mee aanvangen buiten het vage begrip "dat er soms problemen zouden kunnen zijn"? Welke problemen?
Ik heb in de voorbije decennia meermaals apparatuur weten sneuvelen wegens niet conforme netwerkbekabeling.
Dat begint met een niet conforme opstelling die "toch wel werkt".
Zij het niet echt betrouwbaar maar: "Hé, het werkt toch. Zie je wel".
Dat kan zelfs lang "goed" gaan (rekeninghoudende met de beperkingen).
Het vertrouwen in zo'n niet conforme netwerkbekabeling neemt bij die gebruikers vaak dusdanig toe dat men er alle vertrouwen in heeft dat dit een correcte en goede oplossing is!
Totdat men bijvoorbeeld:
Feitelijk zijn we nu erg verwend op het gebied van betrouwbaarheid van netwerktrafiek.
Zowat alles wordt heden foutloos getransporteerd.
En dit onder andere dankzij de standaarden die gehanteerd worden dewelke hierboven weergegeven werden.
Dit staat in sterk contrast met de betrouwbaarheid van de (internet)netwerktrafiek van jaren geleden toen er soms, naar huidige maatstaven, nogal losjes omgegaan werd met standaarden.
Wie toen niet ieder belangrijk bestand controleerde (bijvoorbeeld gebruikmakende van md5sum) dat via een netwerk getransporteerd werd, had een erg grote kans om het OS, programma's of de firmware van apparatuur om zeep te helpen.
Dus indien jij graag wil hebben dat het met een "Y-splitter" soms kan werken: ja dat kan soms werken.
Maar vertel er dan ook al de risico's bij dewelke dit met zich mee kan brengen.
En beschrijf gedetailleerd de beperkingen én risico's die het gebruik van een "Y-splitter" met zich meebrengt.
Klaar en duidelijk opdat een leek dit goed kan begrijpen.
Iets wat wat je tot op heden duidelijk nagelaten hebt...
Zo niet ben je spijkers op laag water aan het zoeken om je gelijk te halen.
Mijn persoonlijke mening is dat je iemand die niet technisch onderlegd is een voorstel tot oplossing aanbiedt dat, naar huidige maatstaven, heel betrouwbaar is en waar men omzeggens geen omkijken naar heeft.
Andere voorstellen laat men best terzijde behoudens men de TS met de risico's en de beperkingen van niet conforme netwerken wil opzadelen.
Wat is iemand daar nu mee?

Ik heb de indruk dat je wel veel berichten kan of wil plaatsen maar dat het met het lezen en het willen verstaan soms wat problematisch is.
En dan ga jij een voorstel doen én vurig verdedigen waarbij technisch inzicht wél van belang is. Logisch toch? Of toch niet?fredo66 schreef:Maar ik ga zelf niet beginnen knutselen, alles wat meer dan 3 draden telt is teveel voor mij
Meer zelfs: verder dan het gebruik van de woorden "kanttekening" en "impedantie" ben je echt niet gekomen.
Wat kan de TS daar concreet mee aanvangen buiten het vage begrip "dat er soms problemen zouden kunnen zijn"? Welke problemen?
Ik heb in de voorbije decennia meermaals apparatuur weten sneuvelen wegens niet conforme netwerkbekabeling.
Dat begint met een niet conforme opstelling die "toch wel werkt".
Zij het niet echt betrouwbaar maar: "Hé, het werkt toch. Zie je wel".
Dat kan zelfs lang "goed" gaan (rekeninghoudende met de beperkingen).
Het vertrouwen in zo'n niet conforme netwerkbekabeling neemt bij die gebruikers vaak dusdanig toe dat men er alle vertrouwen in heeft dat dit een correcte en goede oplossing is!
Totdat men bijvoorbeeld:
- eens een firmware update doet over het netwerk via udp
- een bestand download dat corrupt wordt over de niet conforme netwerkbekabeling (bijvoorbeeld updates van systeem bestanden)
- ...
Feitelijk zijn we nu erg verwend op het gebied van betrouwbaarheid van netwerktrafiek.
Zowat alles wordt heden foutloos getransporteerd.
En dit onder andere dankzij de standaarden die gehanteerd worden dewelke hierboven weergegeven werden.
Dit staat in sterk contrast met de betrouwbaarheid van de (internet)netwerktrafiek van jaren geleden toen er soms, naar huidige maatstaven, nogal losjes omgegaan werd met standaarden.
Wie toen niet ieder belangrijk bestand controleerde (bijvoorbeeld gebruikmakende van md5sum) dat via een netwerk getransporteerd werd, had een erg grote kans om het OS, programma's of de firmware van apparatuur om zeep te helpen.
Dus indien jij graag wil hebben dat het met een "Y-splitter" soms kan werken: ja dat kan soms werken.
Maar vertel er dan ook al de risico's bij dewelke dit met zich mee kan brengen.
En beschrijf gedetailleerd de beperkingen én risico's die het gebruik van een "Y-splitter" met zich meebrengt.
Klaar en duidelijk opdat een leek dit goed kan begrijpen.
Iets wat wat je tot op heden duidelijk nagelaten hebt...
Zo niet ben je spijkers op laag water aan het zoeken om je gelijk te halen.
Mijn persoonlijke mening is dat je iemand die niet technisch onderlegd is een voorstel tot oplossing aanbiedt dat, naar huidige maatstaven, heel betrouwbaar is en waar men omzeggens geen omkijken naar heeft.
Andere voorstellen laat men best terzijde behoudens men de TS met de risico's en de beperkingen van niet conforme netwerken wil opzadelen.
Joe de Mannen schreef:Er zijn dingen die kunnen zorgen dat het niet werkt, maar het kan evengoed wel werken.
J.
Wat is iemand daar nu mee?

't Ja, ....Joe de Mannen schreef:Om te komen beweren dat het niet zal werken en dat het alleen maar zal werken als je het volgens de standaard doet, getuigt niet van veel technisch inzicht.
Ik heb de indruk dat je wel veel berichten kan of wil plaatsen maar dat het met het lezen en het willen verstaan soms wat problematisch is.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
De topicstarter heeft al aangegeven dat een 'splitter' of 'y-splitter' tot de mogelijkheden behoort waar hij aan uit kan, of zo heb ik het toch verstaan. Een switch met bijhorende voeding, daar heeft hij duidelijk van aangegeven dat hij dat niet wil.
Ik stel niks voor waarvoor de topicstarter technisch inzicht moet hebben, dat heb je dan toch verkeerd begrepen (of wil je niet begrijpen, is misschien een betere uitleg), het stukje waar het over technisch inzicht gaat, gaat over mensen die niet willen inzien dat het wel kan werken en niet willen inzien dat het in het geval van de topicstarter zelfs een grote kans heeft op slagen. Waarom die mensen dat niet willen zien, is mij een compleet raadsel.
Dat er bij die oplossing kanttekeningen zijn, is nooit ontkend of nooit verzwegen. Het is echter wel een oplossing die binnen de gestelde 'eisen' valt en die het proberen zeker waard is.
Dat er impedantieproblemen zouden kunnen optreden, is inderdaad een kanttekening die ik maak, maar er is bijna niemand die verder komt dan 'het zal niet werken want het is niet standaard', verdere technische uitleg heb ik niet gezien, buiten een enkeling die de stub als probleemveroorzaker aanhaalt.
Jij hebt apparatuur zien sneuvelen door nietconforme opstellingen, hoe zeker weet je dat dat de reden was ? en niet gewoon veroudering van apparatuur ?
Ik zie dagelijks dingen die ik niet werkend verwacht, wel werken, voor jaren, tot ze obsolete zijn.
De topicstarter kan met een Y-splitter proberen, kosten zijn beperkt, de slaagkans redelijk, maar hij weet tenminste dat, als er een probleem optreedt, hij in die richting kan gaan kijken, maar de kans lijkt mij groter dat het wel werkt en blijft werken.
Maar och, het is niet gesofisticeerd en het valt niet helemaal binnen de standaarden, dan zal het wel verkeerd zijn. En wie het dan verdedigt doet dat om veel berichtjes te posten, ... alsof dat belangrijk is.
Waarom iemand een dure auto aanbevelen om alleen maar naar de bakker te gaan, wat per fiets evengoed kan, en dan vooral als de kostprijs en de gebruikskosten achteraf van in het begin als belangrijk worden aangegeven.
J.
Ik stel niks voor waarvoor de topicstarter technisch inzicht moet hebben, dat heb je dan toch verkeerd begrepen (of wil je niet begrijpen, is misschien een betere uitleg), het stukje waar het over technisch inzicht gaat, gaat over mensen die niet willen inzien dat het wel kan werken en niet willen inzien dat het in het geval van de topicstarter zelfs een grote kans heeft op slagen. Waarom die mensen dat niet willen zien, is mij een compleet raadsel.
Dat er bij die oplossing kanttekeningen zijn, is nooit ontkend of nooit verzwegen. Het is echter wel een oplossing die binnen de gestelde 'eisen' valt en die het proberen zeker waard is.
Dat er impedantieproblemen zouden kunnen optreden, is inderdaad een kanttekening die ik maak, maar er is bijna niemand die verder komt dan 'het zal niet werken want het is niet standaard', verdere technische uitleg heb ik niet gezien, buiten een enkeling die de stub als probleemveroorzaker aanhaalt.
Jij hebt apparatuur zien sneuvelen door nietconforme opstellingen, hoe zeker weet je dat dat de reden was ? en niet gewoon veroudering van apparatuur ?
Ik zie dagelijks dingen die ik niet werkend verwacht, wel werken, voor jaren, tot ze obsolete zijn.
De topicstarter kan met een Y-splitter proberen, kosten zijn beperkt, de slaagkans redelijk, maar hij weet tenminste dat, als er een probleem optreedt, hij in die richting kan gaan kijken, maar de kans lijkt mij groter dat het wel werkt en blijft werken.
Maar och, het is niet gesofisticeerd en het valt niet helemaal binnen de standaarden, dan zal het wel verkeerd zijn. En wie het dan verdedigt doet dat om veel berichtjes te posten, ... alsof dat belangrijk is.
Waarom iemand een dure auto aanbevelen om alleen maar naar de bakker te gaan, wat per fiets evengoed kan, en dan vooral als de kostprijs en de gebruikskosten achteraf van in het begin als belangrijk worden aangegeven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Maar aan de topicstarter, koop u een fancy switch met veel toeters en bellen en koop nog liever een duurdere, het gaat allemaal veel beter werken.
J.
J.
-
- Elite Poster
Ook de verkopende winkel Gotron stelt dat deze splitter niet geschikt is voor computernetwerken.
Deze mensen hebben 25 jaar ervaring als electronicaspecialist volgens hun website.
Wie ben jij dan om hier komen te beweren dat deze wél geschikt is voor computernetwerken?
Welk deel van "niet geschikt" begrijp je niet? Of wil je niet begrijpen?
Afin, ja, trol nog maar wat verder.
Bron: Gotron
Deze mensen hebben 25 jaar ervaring als electronicaspecialist volgens hun website.
Wie ben jij dan om hier komen te beweren dat deze wél geschikt is voor computernetwerken?
Welk deel van "niet geschikt" begrijp je niet? Of wil je niet begrijpen?
Afin, ja, trol nog maar wat verder.

Bron: Gotron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Wat vreemd, net telefonisch contact gehad met de desbetreffende winkel in Gent en daar werd me zonder morren bevestigd dat dat werkt met als enige voorwaarde dat er slechts 1 toestel tegelijk aan staat. En dat komt dus van mensen met
Ik ben zelfs bereid om dit te testen. Geef jij concreet op wat je getest wil zien en ik probeer het binnen afzienbare tijd te doen. Als er 'specifieke software' aan te pas komt, lever jij die aan, akkoord ?
J.
. Ik heb gezegd dat ze maar moeten verder trollen, met uw groeten25 jaar ervaring als electronicaspecialist

Ik ben zelfs bereid om dit te testen. Geef jij concreet op wat je getest wil zien en ik probeer het binnen afzienbare tijd te doen. Als er 'specifieke software' aan te pas komt, lever jij die aan, akkoord ?
J.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Heb een vergelijkbare situatie gevonden waar ze dan inderdaad op 10 Mbps terugvallen: https://superuser.com/questions/665978/ ... work-speedphilippe_d schreef: 2) de "stub" (het stuk ongebruikte patchkabel vanaf de aftakking naar het ongebruikte apparaat).
Probeer maar eens een ethernetverbinding met zo'n Y-splitter ertussen, en op de 2de uitgang een stukje UTP kabel. Kans is groot dat je geen verbinding krijgt (wel als je er een 10 mbit verbinding van maakt).
@fredo66: is dit volgens jouw normen "goedkoop" ? http://www.conrad.be/ce/nl/product/9866 ... h100-Mbits
Dat is een switch die stroom krijgt via USB. Je kan die dus aan de mediaspeler hangen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Er is dus iemand die het al getest heeft en het werkt niet naar behoren, blijkbaar. I'll bite the dust (met tegenzin, maar toch, als ge gelijk hebt hebt ge gelijk
)
J.

J.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
tsja, nog steeds niet in de winkel geraakt. Webcam is nog steeds niet geheractiveerd. Misschien ga ik om zo'n splittertje dit weekend.
Al is het eigenlijk een slecht moment om dit nu te testen: nu is mijn internetkabel dus enkel verbonden met mijn roku (mediaplayer). En sinds een week of 2 heb ik steeds wisselende beeldkwaliteit in netflix (terwijl de instelling op mijn profiel op full HD staat). Beeld valt dus van 1080 terug naar 720 en zelfs 4xx, dan terug naar 720 enz.
Speedtest op mijn pc geeft nog steeds heel goede waarden (down 65 Mbps), vreemd...
Al is het eigenlijk een slecht moment om dit nu te testen: nu is mijn internetkabel dus enkel verbonden met mijn roku (mediaplayer). En sinds een week of 2 heb ik steeds wisselende beeldkwaliteit in netflix (terwijl de instelling op mijn profiel op full HD staat). Beeld valt dus van 1080 terug naar 720 en zelfs 4xx, dan terug naar 720 enz.
Speedtest op mijn pc geeft nog steeds heel goede waarden (down 65 Mbps), vreemd...