Internetradio - DAB

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zorka schreef:of een Medion P85035 (MD 87090)
Op Hardwareinfo onlangs een test gezien van enkele internet radio's... was niet echt positief trouwens.

Misschien moet je die eens opzoeken.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik had deze hier al eens ergens gepost, maar misschien is dit wel iets voor jou...

http://www.redcoon.be/B573561-Marantz-M ... f=20150106

Kenmerken:

Design systeem met ingebouwdWifi netwerk en krachtige 60W x 2ch
Spotify en last.fm online muziek service ondersteuning
AirPlay voor iDevice en iTunes, Internet Radio en muziek streaming vanaf je thuisnetwerk
Netwerk streaming: tot FLAC 192/24, WAV 192/24, ALAC en Gapless ondersteuning
Voor en achter USB-aansluitingen voor iPhone/iPod
Hoog contrast 3 regelig OLED-display voor eenvoudige bediening
Regelbaar via de afstandsbediening en Marantz Remote App
Digitale optische ingang voor uitgebreide connectiviteit, bijvoorbeeld TV
Beschikbaar in zwart en zwart/wit

En deze heb je ook, maar daar heb ik wel m'n twijfels bij...

http://www.vandenborre.be/internetradio ... flow-white
http://www.bol.com/nl/p/medion-life-p85 ... 038435670/


En dan natuurlijk de welbekende Logitech UE Smart Radio:


Wel moet ik eerlijk zeggen dat het jammer is dat Philips de Streamium lijn niet heeft voortgezet. Anders was de NP2500 wel iets voor jou denk ik...

Ik ben wel akkoord met de Raspberry Pi. Wat als je deze nu achter een fm stopcontact steekt en er MPC op draait en MPC met Radio 1 in een boot script steekt... Dan 'leg je gewoon het stopcontact aan' en kun je luisteren... Heb ik ook een tijdje gedaan met een RPI en moet eerlijk zijn dat dit best goed werkte. Verder kun je ook nog AirPlay toevoegen etc...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Die Marrantz is wel leuk (ga ik wat beter bekijken),
maar het nadeel van zo'n full-size versterkers is dat ze veronderstellen dat er een TV in de buurt is om alles in te stellen.

Pioneer heeft ook een model dat super interessant is, maar configuratie en selectie van internetradio is via TV.
Dat gaat dus niet lukken :)

edit:
Oei:
De Melody Stream M-CR510 is een type product dat volledig is toegespitst op de nieuwe digitale media, en biedt dan ook geen afspeelopties voor FM, DAB of cd's. Dit heeft als resultaat dat het apparaat een stuk slanker en eleganter is.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Heb je wel niet meer nodig hè. FM en DAB --> Internet Radio

CD --> Spotify, TuneIn, Last.fm, eigen muziekbibliotheek,...
En volgens mij heb je echt geen TV nodig voor die Marantz hoor ?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Marantz is zeer goed.Neen U heeft geen tv nodig bij dit toestel.Maar wat U wel nog nodig heeft,zijn twee muziekklankasten (boxen).Indien U daar al over beschikt,kontroleer of het muziekvermogen(60 watt in dit geval),en de weerstand (uitgedrukt in Ohm) van Uw radioversterker overeenstemt met deze van de boxen.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Hoeft niet. Boxen zijn inbegrepen in de prijs.
Uw set bestaat uit:

Marantz Melody Media M-CR510 Zwart
Netwerk-Receiver
+
Marantz LS502 Zwart per paar
boekenplank luidsprekers
Dit zijn deze boxen die in de €353,45 inbegrepen zijn.
http://www.redcoon.be/B573349-Marantz-L ... idsprekers
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ik zou ook gewoon voor een buitenantenne gaan ipv al die ingewikkelde setups om gewoon de radio aan te zetten. Vaak is het zelfs al genoeg om gewoon de antenne naast het raam te zetten...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik persoonlijk vind internet radio nog steeds het handigste. Alle zenders in hoge kwaliteit zonder storing, ook Nederlandse, Amerikaanse,...

Het is natuurlijk nog steeds de keuze van de TS!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

BertG3 schreef:Ik persoonlijk vind internet radio nog steeds het handigste. Alle zenders in hoge kwaliteit zonder storing, ook Nederlandse, Amerikaanse,...

Het is natuurlijk nog steeds de keuze van de TS!
Ik ben ook van dat principe. Je haalt de hele wereld binnen (ook Radio1). Geen storingen, keuze uit de kwaliteit, geen oeverloos geouwehoer, geen files die elke dag op dezelfde plaats staan, geen weerbericht, geen reclame, geen nieuws, ... Gewoon muziek 24/7
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Blij om te horen dat ik niet de enige ben die dat gezever beu is op de radio :-D
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 21 keer
Contacteer:

Ik ben al bijna 10 jaar overgeschakeld op webradio maar er zijn toch twee plaatsen waar dat moeilijk gaat. In de wagen zou je je 3G moeten aanspreken maar als je grofweg rekent met 1MB/minuut dan mag je al geen te grote pendelaar zijn om je datalimiet er niet volledig door te draaien. Een tweede probleem is bij velen wanneer je het aan werk bent. In het ziekenhuis waar ik werk is er bv een nultolerantie ten opzichte van streamen... Daar ben je dus beperkt tot traditionele radio. De aangekondigde DAB+ met Radio FG zou wel eens een goede reden kunnen zijn om daarvoor een toestel te kopen.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Hier gaat het wel nog steeds om een thuissituatie waar Internet Radio erg handig is. Je favoriete radiostation in hoge kwaliteit, zonder storingen, radiostations over de hele wereld,...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

DidierS schreef:Ik ben al bijna 10 jaar overgeschakeld op webradio maar er zijn toch twee plaatsen waar dat moeilijk gaat. In de wagen zou je je 3G moeten aanspreken maar als je grofweg rekent met 1MB/minuut dan mag je al geen te grote pendelaar zijn om je datalimiet er niet volledig door te draaien. Een tweede probleem is bij velen wanneer je het aan werk bent. In het ziekenhuis waar ik werk is er bv een nultolerantie ten opzichte van streamen... Daar ben je dus beperkt tot traditionele radio. De aangekondigde DAB+ met Radio FG zou wel eens een goede reden kunnen zijn om daarvoor een toestel te kopen.
Nou, daar bestaat een oplossing voor. Schaf TuneIn Pro aan (kost iets van eenmalig 4 euro). Met de Pro versie kan je opnemen. En ik doe het zo: laat gedurende de nacht TuneIn opnemen op je intern geheugenkaartje, daarmee heb je al makkelijk 8 uur opname. Overdag beluister je de opname in je auto. Geen gedoe met zones waar geen dekking is van mobiel internet, je moet je mobiele data niet aanspreken. En die paar honderd megabytes, die zijn de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat met de huidige datalimieten bij je internet abonnement thuis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 21 keer
Contacteer:

Volledig akkoord BertG3. Ik zou van mijn leven niet meer terug willen naar die Belgische radiozenders hoor!

@Jack Daniels: Das meer dan super nieuws, snel uitproberen! Merci!
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Jack Daniels schreef:
DidierS schreef:Ik ben al bijna 10 jaar overgeschakeld op webradio maar er zijn toch twee plaatsen waar dat moeilijk gaat. In de wagen zou je je 3G moeten aanspreken maar als je grofweg rekent met 1MB/minuut dan mag je al geen te grote pendelaar zijn om je datalimiet er niet volledig door te draaien. Een tweede probleem is bij velen wanneer je het aan werk bent. In het ziekenhuis waar ik werk is er bv een nultolerantie ten opzichte van streamen... Daar ben je dus beperkt tot traditionele radio. De aangekondigde DAB+ met Radio FG zou wel eens een goede reden kunnen zijn om daarvoor een toestel te kopen.
Nou, daar bestaat een oplossing voor. Schaf TuneIn Pro aan (kost iets van eenmalig 4 euro). Met de Pro versie kan je opnemen. En ik doe het zo: laat gedurende de nacht TuneIn opnemen op je intern geheugenkaartje, daarmee heb je al makkelijk 8 uur opname. Overdag beluister je de opname in je auto. Geen gedoe met zones waar geen dekking is van mobiel internet, je moet je mobiele data niet aanspreken. En die paar honderd megabytes, die zijn de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat met de huidige datalimieten bij je internet abonnement thuis.
Da's interessant ! Op UserBase leren we elke dag bij :-D Voorlopig gebruikte ik altijd Radio Belgium voor de Belgische radio's en TuneIn voor enkele Amerikaanse. Verder gebruik ik ook vaak Spotify voor afspeellijsten. Zelf zou ik niet meer terug willen naar DAB, COAX, FM vanwege storing en de beperktheid aan zenders.

De TS wil blijkbaar enkel Radio 1, maar anders is Internet Radio echt wel een aanrader.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik gebruik al een jaar een streamer die ik in de Aldi kocht. Envivo ENV 1261
Lag toen in de bak "Goedkoper" à 20 euro, dus die kon ik niet laten liggen.
Net teruggevonden op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... -1261.html (niet van mij).

Ik gebruik hem als volgt:
1ste maal wifi instellen en zender kiezen.
Daarna kan je hem van de stroom halen. Als je hem terugplaatst heb je na 30 seconden geluid.
Hij hangt bij mij op een ingang van een Sonos Amp.
Aangezien die Sonos nogal energiehongerig is, gaat ook daar altijd de stroom af. Op hetzelfde stopcontact zitten dan ook beide apparaten.
De Sonos kan je instellen dat die het geluid laat horen (an de input) indien er op de input signaal zit.
Alles zit achter een geschakeld stopcontact van mijn domotica. Ik schakel dus met 1 druk op de knop alles in, en heb na 1 minuut muziek.

Waarom gebruik ik niet de internetradio van de Sonos zelf? Die kan je niet kiezen als bron zodra hij ingeschakeld is (*dom*).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

BertG3 schreef:hoge kwaliteit, zonder storingen
Hoge kwaliteit?
Ik dacht dat de VRT internetradio maar 96kbps was?
Geen idee wat de "bitrate" van FM is, maar 96kbps lijkt me niet geweldig. Ik heb bijna alles op 256 of 320kbps.

Zonder storingen?
Dropouts? Ik heb zelf nog nooit uren naar internetradio geluisterd, maar valt de verbinding (upstream dan) niet soms weg?
Ik heb er geen idee van, ik vraag het maar.

Ik zag dat die Marrantz "Sirious XM" ondersteunt. Ben even gaan kijken: $15 per maand voor 140 zenders.
Ben ik de enige die dat geschift vind?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Ik zag dat die Marrantz "Sirious XM" ondersteunt. Ben even gaan kijken: $15 per maand voor 140 zenders.
Ben ik de enige die dat geschift vind?
Da's dan ook sat radio... ooit in de US een huurauto gehad waarin het zat... werkte prima... gewoon gans de US door rijden met dezelfde zenders zonder een krakje.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

heist_175 schreef:Ik dacht dat de VRT internetradio maar 96kbps was?
32, 64 en 128 kbps volgens deze site: listenlive.eu.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

heist_175 schreef:Zonder storingen?
Dropouts? Ik heb zelf nog nooit uren naar internetradio geluisterd, maar valt de verbinding (upstream dan) niet soms weg?
Ik heb er geen idee van, ik vraag het maar.
Geen storingen en geen dropouts; Internetradio staat hier het hele weekend op van zaterdagochtend tot zondagavond en in de week 's avonds na het werk. Dus uren na elkaar en nog geen dropouts meegemaakt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:
BertG3 schreef:hoge kwaliteit, zonder storingen
Hoge kwaliteit?
Ik dacht dat de VRT internetradio maar 96kbps was?
Geen idee wat de "bitrate" van FM is, maar 96kbps lijkt me niet geweldig. Ik heb bijna alles op 256 of 320kbps.
Inderdaad ja. Als het puur om geluidskwaliteit gaat en je wil zoals de ts radio1 gaat er niets boven de dvb-t radio1 of de dab.
Internetstreams worden veelal beluisterd op van die slechte mini-speakertjes ... daar kan je uiteraard weinig verschil op horen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

fredo66 schreef:Inderdaad ja. Als het puur om geluidskwaliteit gaat en je wil zoals de ts radio1 gaat er niets boven de dvb-t radio1 of de dab.
Internetstreams worden veelal beluisterd op van die slechte mini-speakertjes ... daar kan je uiteraard weinig verschil op horen
DAB: dan moet hij complete satelliet ontvangst installatie aanschaffen en installeren. Het wordt dus kiezen tussen de pest of de cholera.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat de 128 kbps-internetstream tegenwoordig niet moet onderdoen voor de verouderde DAB-techniek. Bij internetstreams praten we over MP3, dat efficiënter is dan MP2 bij DAB. Gelukkig zendt de VRT daar nog op 160 kbps uit, waar het in Groot-Brittannië veelal 128 kbps of zelfs lager (en dan ook in mono) is.
Bij DVB-T geeft men tegenwoordig 192 kbps (MP2) door, dezelfde bitrate als via de digitale kabel.
Satelliet (TV Vlaanderen) geeft verreweg de slechtste geluidskwaliteit bij de VRT-radiozenders, daar moet men het doen met 128 kbps, wat je echt niet meer wilt horen op een stereo-installatie, tenzij er geen alternatief is.

Ik ben blij dat de TS gelukkig op tijd goed geïnformeerd is over Sony-toestellen met internetradiofunctie. Ik heb een toestel dat initieel honderden euro's gekost heeft, en hij is gewoonweg onbruikbaar voor internetradio, waarvoor ik hem net had aangeschaft. Naast het feit dat het radiotoestel enorm traag werkt, presets niet onthoudt, ligt vTuner (alleen bij hen) er om de haverklap uit. Enkele maanden geleden lag het bijna 2 maanden plat, momenteel is misschien slechts 5% van het radioaanbod te beluisteren. Sony en vTuner geven elkaar uiteraard continu de schuld, maar de klant raakt er niet vooruit mee.

Op zich zijn toestellen met vTuner best wel interessant. Ik heb nog 2 internetradios, gewoonweg uit den Aldi die al meerdere jaren oud zijn, en die blijven vlot hun ding doen, nooit pannes, vlotte bediening, en wekelijks worden er nieuwe stations toegevoegd. Je hebt de mogelijkheid om zelf stations toe te voegen, of door te geven aan de vTuner dienst, die ze dan meestal in hun aanbod opneemt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

vTuner
Met vTuner wordt uw product met internetfunctionaliteit verbonden met het uitgebreide universum van gestreamde muziek en spraak. vTuner is een betrouwbaar en stabiel platform, dat toegang biedt tot duizenden stations voor internetradio en podcasts – een aanbod dat nog dagelijks groeit. De luisteraar kan zoeken naar stations aan de hand van criteria als regio en genre. Ook kan men gewoon op naam zoeken, of een nog niet opgenomen station toevoegen via de URL. Voor het gebruik van vTuner is geen abonnement nodig. Het word gratis meegeleverd bij de betreffende Marantz-systemen.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

fredo66 schreef:
heist_175 schreef:
BertG3 schreef:hoge kwaliteit, zonder storingen
Hoge kwaliteit?
Ik dacht dat de VRT internetradio maar 96kbps was?
Geen idee wat de "bitrate" van FM is, maar 96kbps lijkt me niet geweldig. Ik heb bijna alles op 256 of 320kbps.
Inderdaad ja. Als het puur om geluidskwaliteit gaat en je wil zoals de ts radio1 gaat er niets boven de dvb-t radio1 of de dab.
Internetstreams worden veelal beluisterd op van die slechte mini-speakertjes ... daar kan je uiteraard weinig verschil op horen
Ik gebruik hier nu al een hele tijd Internet Radio, en ik moet eerlijk zijn dat de kwaliteit werkelijk perfect is. Vroeger ging dat via COAX en ik merk echt geen verschil. DAB antenne zetten en kabels trekken vind ik persoonlijk de moeite niet waard als je Internet Radio hebt met duizenden zenders.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”