Ik heb hier een nieuw-uit-de-doos HTC One Mini 2 liggen, en wil wel eens zien hoe die Lollipop eruit ziet.
Naar wat ik lees op het internet komt Android 5.0 pas later op het jaar uit voor deze Mini 2, andere modellen van HTC zouden hem al wel hebben.
Dan maar eens kijken of we er CyanogenMod op krijgen, dus gaan we maar naar CyanogenMod.org.
Hey, kijk die hebben ondertussen een automatische installer via hun website.
Maar die werkt niet voor een HTC One Mini 2.
Dan maar eens op hun website zoeken.
Mooi enkele turtorials in hun WIKI met 2 manieren om die Cyanogenmod erop te krijgen.
Om de één of andere reden wil fastboot en ADB niet werken op m'n HP 8560p met Windows 8.1 (fastboot geeft géén info, en adb zegt "device not found")
Dan maar methode twee, genoemd Installing CyanogenMod from recovery
Let's go:
- Een MicroSD kaartje erin van 64GB, in de root daarvan cm-11-20141112-SNAPSHOT-M12-memul.zip.
- HTC uitzetten, terug aanzetten met power en volume down, en dan "RECOVERY" nemen in het circusmenu (met al die kleuren)
- Even wachten, en dan zie ik:
Hm. Iemand een idee?
CyanogenMod HTC One Mini 2
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Dat is de HTC recovery, je zal een custom recovery moeten gebruiken als je via recovery wilt flashen. TWRP of Clockworkmod. Best eens kijken of er geen officiële thread bestaat op XDA, daar wordt soms een voorkeur gegeven aan een bepaald type/versie van recovery wat je best dient te gebruiken.
Ik dacht dat cyanogenmod nog geen officiële versie heeft van Lollipop maar ik kan verkeerd zijn.
Zelf heb ik een HTC one M8 (GPE edition) met daarop een versie van Lollipop.
Voor de HTC one M8 zijn twee grote uitvoeringen: de GPE (google play edition) en de Sense Edition, beide hebben een verschillende partitie layout wat dus voor incompatibiliteit zorgt als je een GPE op een Sense wilt zetten en vice versa. Normaal werkt CM perfect op beide edities, althans bij mij aangezien de kernel beide versies ondersteund. Dus kijk ook even uit of dit bij jou het geval is.
EDIT: even opgezocht: http://forum.xda-developers.com/one-min ... 2-t2810650
Blijkbaar moet jouw telefoon ook S-off zijn (wat ik betwijfel want dat was voor mij niet nodig. En uiteraard moet de bootloader unlocked zijn anders kan je geen custom ROM installeren.
Ik dacht dat cyanogenmod nog geen officiële versie heeft van Lollipop maar ik kan verkeerd zijn.
Zelf heb ik een HTC one M8 (GPE edition) met daarop een versie van Lollipop.
Voor de HTC one M8 zijn twee grote uitvoeringen: de GPE (google play edition) en de Sense Edition, beide hebben een verschillende partitie layout wat dus voor incompatibiliteit zorgt als je een GPE op een Sense wilt zetten en vice versa. Normaal werkt CM perfect op beide edities, althans bij mij aangezien de kernel beide versies ondersteund. Dus kijk ook even uit of dit bij jou het geval is.
EDIT: even opgezocht: http://forum.xda-developers.com/one-min ... 2-t2810650
Blijkbaar moet jouw telefoon ook S-off zijn (wat ik betwijfel want dat was voor mij niet nodig. En uiteraard moet de bootloader unlocked zijn anders kan je geen custom ROM installeren.
Laatst gewijzigd door Pengu 15 jan 2015, 15:34, in totaal 1 gewijzigd.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Dat scherm is normaal. Dat is de stock recovery.
Je zal fastboot wel aan de praat moeten krijgen, omdat je namelijk eerst een custom Recovery Image zoals ClockworkMod of TeamWin Recovery moet flashen over de stock recovery. Pas daarna kan je "in recovery booten" en daar je CyanogenMod zip image selecteren voor installatie.
De reden dat fastboot nu niet werkt ligt waarschijnlijk aan het missen van de juiste USB driver? Kijk eens rond in de Device Manager van Windows of je daar iets verdacht ziet (uitroeptekens, unknown devices, ...). Trek daarna de HTC USB eens uit de PC en bekijk de veranderingen in Device Manager. Op die manier weet je welke devices/drivers van de HTC zijn.
Windows 8 kan ook een probleem zijn. Ik heb onlangs nog een Windows 7 box moeten zoeken omdat de USB driver enkel daarop correct werkte voor een smartphone reflash.
Je zal fastboot wel aan de praat moeten krijgen, omdat je namelijk eerst een custom Recovery Image zoals ClockworkMod of TeamWin Recovery moet flashen over de stock recovery. Pas daarna kan je "in recovery booten" en daar je CyanogenMod zip image selecteren voor installatie.
De reden dat fastboot nu niet werkt ligt waarschijnlijk aan het missen van de juiste USB driver? Kijk eens rond in de Device Manager van Windows of je daar iets verdacht ziet (uitroeptekens, unknown devices, ...). Trek daarna de HTC USB eens uit de PC en bekijk de veranderingen in Device Manager. Op die manier weet je welke devices/drivers van de HTC zijn.
Windows 8 kan ook een probleem zijn. Ik heb onlangs nog een Windows 7 box moeten zoeken omdat de USB driver enkel daarop correct werkte voor een smartphone reflash.
Voor de duidelijkheid, dat zijn geen 2 methodes, maar 2 stappen die op elkaar volgen! Zoals je ziet raden ze daar Clockworkmod aan: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_memulselder schreef:Mooi enkele turtorials in hun WIKI met 2 manieren om die Cyanogenmod erop te krijgen.
Laatst gewijzigd door Kenw00t 15 jan 2015, 15:38, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Blijf maar lekker bij iOS en gebruik dat toestel voor een of andere wankele tafel
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Neeje, nemeer aan verder gedaan, heb geen Windows 7 box meer, en om die nu nog te gaan installeren goh
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Ik heb vandaag ook een toestel via fastboot moeten unlocken en er een andere recovery image opgezet. Er is dus blijkbaar toch een manier om het in Windows 8.1 werkende te krijgen; namelijk door driver signature enforcement uit te schakelen.
Ik had echter geen zin om daarvoor te rebooten, dus heb ik het op een andere manier gedaan: Windows 8.1 in VMware Workstation en daar via passthrough de smartphone doorgelust naar de VM. Daar voer je dan alle nodige stappen uit en kan je prutsen naar believen. Je zou ook Windows 7 in zo'n VM kunnen steken indien je driver toch niet in Windows 8.1 werkt.
Veel succes.
Ik had echter geen zin om daarvoor te rebooten, dus heb ik het op een andere manier gedaan: Windows 8.1 in VMware Workstation en daar via passthrough de smartphone doorgelust naar de VM. Daar voer je dan alle nodige stappen uit en kan je prutsen naar believen. Je zou ook Windows 7 in zo'n VM kunnen steken indien je driver toch niet in Windows 8.1 werkt.
Veel succes.