Modem only

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Vandaag langsgeweest bij een telenet center voor een modem only.
Ik had de helpdesk van telenet gecontacteerd en omdat ik een business 120 heb en na wat aandringen was het ok. De wifi van mijn docsis zuigt ook enorm ... en daarmee heb ik een eigen router gekocht.

Ik kom daar toe, zegt die "verkoper". Een modem only, dat bestaat niet, dat hebben wij niet ..... ik zeg: ik ben nochtans naar hier gestuurd ..... hier is het referentie ticket . Nee nee dat hebben wij niet .... die van support vergissen zich.... wij hebben maar 1 soort hier liggen.
Heb ondertussen terug een support ticket geopend en ben wachtende ... .

Ik ben nog niet zolang bij telenet ... is dit normaal ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja, gezien een modem-only meestal door de technieker wordt meegebracht bij de installatie (als de klant een installatie vroeg met modem-only).
Ik kan mij goed voorstellen dat een modem-only niet dikwijls gevraagd word in een telenet center.

Je kan eens rondbellen naar andere telenet centers in je buurt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

In het Telenet Center in Leuven hebben ze evenveel modem only's in de kast steken dan modellen met Wifi. Zonder probleem de mijne daar meegekregen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Je kan ze ook laten langs komen voor €80...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Same here. In Leuven was het geen probleem om mijn router-modem voor een modem-only om te wisselen. Heb niet eens Telenet moetem opbellen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Slafes schreef:In het Telenet Center in Leuven hebben ze evenveel modem only's in de kast steken dan modellen met Wifi. Zonder probleem de mijne daar meegekregen.
Ik ben naar het telenet center op het ladeuzeplein ( Leuven dus ) geweest. Daar keek die verkoper mij in de ogen en ontkende dat ze zo'n modems hadden liggen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

froggy1 schreef:Same here. In Leuven was het geen probleem om mijn router-modem voor een modem-only om te wisselen. Heb niet eens Telenet moetem opbellen.
Als dat op het Ladeuzeplein is geweest dan ga ik me daar is zwaar boosmaken ....
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ja, in Leuven op het Ladeuzenplein. Kreeg eerst een wifi model in mijn handen gestopt en vroeg of ik echt een modem only kon krijgen wegens AC opstelling in mijn huis. Oh, geen probleem zegt die man. In dezelfde kast staken er evenveel met als zonder wifi. Probleem opgelost zonder gezaag. :)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je hebt in Leuven een paar medewerkers die er echt wel iets van kennen, maar je hebt er even goed die qua technisch niveau echt niet boven de helpdeskmedewerkers uitsteken. Je moet dus weten aan wie je het vraagt, of geluk hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Vandaag contact gehad met een hele vriendelijke dame van telenet.
Blijkbaar is het al een tijd dat ze de modem only's niet meer hebben in "alle" contact centers.

Ze heeft voor mij een gratis technieker geregeld om mijn modem te komen vervangen. Mooie service.
Blijkbaar wordt het toch moeilijker gemaakt om een modem only vast te krijgen.

Thx voor de reacties hier.

Groeten,

Jeroen
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Vanmorgen modem only komen installeren. Schijnt , volgens de technieker, dat ze nog moeilijker doen om een modem only te leveren. Enkel voor business klanten is het nog voorzien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vandaag is het zo, morgen is het weer anders... als je erachter vraagt kan je ze nog altijd (vlot) krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”