Belgacom aan t prutsen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zonet boem gedaan hier met internet. Op alle toestellen. Icoontje naast de windows klok geeft aan dat hij geen connectie heeft met het internet. Dus ik ga even kijken naar de router en merk daar op dat ik als IP 10.0.1.247 had gekregen via de PPPoE sessie. Bizar, daar hoort normaal een public IP te staan, toch? Dus ik disable en enable de interface een aantal keer en zie deze telkens mooi stijgen : 10.0.1.250, 10.0.1.252 en dan plots ... 10.0.0.2!

Gaat Belgacom met CGNat beginnen? En gaan ze echt deze range aanhouden? Zowat elk bedrijf gebruikt de 10-range!!!!!

PS : ik vreesde al even dat één van mijn eigen routers reageerde op de PPPoE handshake (configuratie van testjes) maar bij Active AC Name staat weldegelijk MSR91GKK6-H104L2112L006U (dus 91GKK : Gent Keizer Karel)...

Voor alle duidelijkheid : ja ik gebruik de 10.0.0.0/24 (en nog enkele andere) hier thuis...
bgc-cgnat.png
(8.38 KiB) 52 keer gedownload

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Heb ook al Lokale IP's gehad met momenten (Scarlet). Probleem met hun radius servers zeker ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Gaat Belgacom met CGNat beginnen? En gaan ze echt deze range aanhouden? Zowat elk bedrijf gebruikt de 10-range!!!!!
De IP Range voor CGNAT (de zog. "Shared adress space") is 100.64.0.0/10
Hiervoor worden geen "lokale" IP's gebruikt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jonahboy
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2015, 10:56
Bedankt: 1 keer

@Krisken, Is jouw probleem nu verholpen? Ik heb hier namelijk hetzelfde fenomeen maar bij een nieuwe installatie. Dus mijn pppoE heeft nog nooit gewerkt...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neen, niks verholpen. Ik surf momenteel via mijn EDPnet lijn. Belgacom dan maar opgezegd, morgen komen ze Scarlet installeren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Uit mijn logs (fritzbox):

05.04.15 07:18:57 Internet connection established successfully. IP address: 213.49.115.151, DNS server: 193.74.208.135 and 193.121.171.135, Gateway: 213.49.115.1, Broadband PoP: MSR91GKK6-H104L2112L006U
05.04.15 07:06:21 Log in with Internet service provider failed. Rejected by home server
05.04.15 06:59:03 Log in with Internet service provider failed. Rejected by home server
05.04.15 06:47:02 Log in with Internet service provider failed. Rejected by home server
05.04.15 06:37:23 Log in with Internet service provider failed. CHAP authentication failure, unit 4381
05.04.15 06:27:31 Log in with Internet service provider failed. CHAP authentication failure, unit 12222

Ik heb er dus ook nog steeds last van (ofwel zijn dit aanpassingen op zo'n momenten). Suggesties ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”