brampiec schreef:Is er iets wat ik zou kunnen doen om te zien waarom bij mij die waarde 0dB uitleest?
Dit is komt uit de source van mijn wan.html pagina, maar dat is volgens mij dus overal hetzelfde omdat dit software afhankelijk is:
Code: Selecteer alles
<li data-role="fieldcontain" >
<h3><span xmsg="WAN_NOISE_MARGIN">Noise Margin (Down/Up)</span><a href="#" class="gui-noise-btn" >(+)</a></h3>
<p>
<span class="gui-downstream" data-xmo-role="statistic" data-xpath="Device/DSL/Lines/Line[@uid='1']/DownstreamNoiseMargin" > </span>
<span>/</span>
<span class="gui-upstream" data-xmo-role="statistic" data-xpath="Device/DSL/Lines/Line[@uid='1']/UpstreamNoiseMargin" > </span>
<span> dB</span>
K'heb eerder het vermoeden dat de Bbox effectief 0 teruggeeft als waarde.
De html-code die je hebt gepost wordt uiteindelijk verder ingevuld door de javascript na een ajax-call naar de bbox. Deze call geeft niets meer weer sinds de laatste firmware update.
Weet niet hoe technisch sterk je bent, maar als je een willekeurige ajax-call onderschept en de xpath-waarde als volgt aanpast kan je checken of het effectief 0 is: Device/DSL/Lines/Line[DownstreamNoiseMargin='0']/Status
Als je 'applied' als antwoord krijgt, is de waarde effectief 0, als je 'unknown path' weerkrijgt, is het een andere waarde.
Met Firefox heb je bepaalde developer tools die dit kunnen doen
Iets wat me al opvalt is dat als de current upload speed gelijk is aan de max upload speed, de downstream noise margin 0 is, Thomasv heeft dit ook voor.
dejean schreef:...
Repair TRUE
Sinds kort wordt een 70/6 vectoring profiel als een repair profiel aanzien, toch volgens deze lijst:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p589405
Je 70/6 profiel zal nog niet omgezet zijn naar een 70/10 profiel. T'zal gewoon een kwestie van tijd zijn, aangezien je lijn het zeker aankan.
raf1 schreef:De tool geeft telkens 1 kbps of 2 kbps verschil in bitrate met de officiële profielen. Wellicht een foutje in een programma-lus?
Dacht dat ook eerst, maar dit is niet het geval, de sync waarde verschilt (soms) een paar kb met het officieel profiel.
lacer schreef:Niemand die een Sagem wil ruilen tegen een Technicolor
Misschien eens bellen naar de helpdesk dat je problemen hebt met uw PS4 die niet op internet kan. Als je effectief een PS4 hebt, des te beter