Binnenkort (jaar) gsm-binnen antenne te koop

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Volgens info van proximus-technici zijn er plannen om een gsm-antenne te koop aan te bieden.
Deze zou dan op BBOX aangesloten worden en zo makkelijk indoor dekking geven voor proximus klanten..

Interessante evolutie, zeker voor moderne woningen waar er vaak praktisch geen dekking meer is.

|edit| het zou gaan om een antenne die op een netwerkaansluiting van de BB wordt aangesloten en volledig automatisch geconfigureerd wordt. Dus kopen, plug and play.
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 05 feb 2015, 21:38, in totaal 1 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

gsm en bbox ? geloof ik maar weinig van...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Kan kloppen
Optimaliseren van het mobiele bereik in gebouwen

Daar 80% van het mobiele verkeer binnenhuis gebeurt vormen striktere richtlijnen voor gebouwen en isolatie een hele uitdaging voor bereik en capaciteit. Proximus en Huawei zullen samenwerken om van deze uitdaging een opportuniteit te maken om zich te onderscheiden door 'small cell’-technologieën in te zetten voor een naadloze 'indoor-to-outdoor'-ervaring.
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... NPJ3ULcwuQ
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

..er staat wel niks in over gsm ??? ... proximus nu is het ex-belgacom, veel mensen denken nog steeds dat proximus=gsm operator
mobiele verkeer...wat dacht je van voip...en ik denk eerder in deze context want ik dacht dat men , vroeger althans , bij Mobile Vikings net het omgekeerde deed..
..maar komt op hetzelfde neer...wanneer je thuis via wifi belde met de Mobile Vikings app en je buiten bereik kwam ging dit naadloos over naar gsm...

...volgens mij is het ook dit wat Proximus(Belgacom) op termijn thuis wil gaan doen...

maar dan is de titel voor deze topic wel wat verkeerd gekozen, want het heeft weinig te maken met een gsm antenne, of repeater, kan ook niet want deze liggen in een totaal andere frequentieband dan deze gebruikt door wifi...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Er staat toch duidelijk 'Huawei' en 'small-cell technologie'. Voor een VOIP oplossing die transparant switcht naar GSM is geen van beide nodig.
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 26 keer

Zal wel over een soort femtocell gaan, die dan op de bbox zal aangesloten moeten worden.
Zoiets kan je als bedrijf al krijgen, in Nederland heeft Vodafone deze ook voor thuisgebruikers: Signaalplus (dient gewoon op een netwerk-aansluiting aangesloten te worden): https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/m ... plus.shtml
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

..dan toch wel iets meer dan een antenne....small-cell technology kan ook een miniroaming zijn op je binnenhuis wifi netwerk, ...
vanaf het moment dat je 2 of meer AP's hebt met dezelfde SSID en op hetzelfde kanaal heb je roaming en roaming gebeurt ook via (small) cell technology...en werkt op precies dezelfde manier als een gsm netwerk, maakt steeds verbinding met de sterkste cell...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Spijtig dat dat nog steeds niet beschikbaar is!
Ik zou een femtocell wel kunnen gebruiken (na renovatie van mijn woning is er bijna geen mobiel bereik meer...).
In NL is het inderdaad al beschikbaar bij Vodafone; waarom hier nog niet?!
En Proximus & Vodafone hebben een partnership...; of doet BIPT weer moeilijk? :evil:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Een probleem die inderdaad meer & meer opduikt. Ook bij mij na volledige renovatie van mijn woning hetzelfde probleem (met de 3 operators trouwens)...
Ik heb het opgelost door een extra weepee nr te nemen en bij "doorschakelen > niet bereikbaar" in m'n gsm dit nummer in te stellen + een app die mijn nummer automatisch doorschakelt als ik thuiskom. Het weepee nummer staat geregistreerd op een sip softphone op mijn gsm, dus overal waar ik wifi ter beschikking heb, maar geen mobiel netwerk ben ik in principe bereikbaar op die manier... Geen oplossing die snel even op te zetten is, maar het werkt wel.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Partnership tussen Px en vf is allang passé hoor.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@krisken dat VF 25% eigenaar was van proximus is lang voorbij

Maar het technische partnership is er nog altijd.

http://www.vodafone.com/content/index/m ... renew.html
http://www.reuters.com/article/2014/08/ ... 1320140801
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

Wie heeft er al meer concrete informatie over de leveringstermijn? De ontvangst is zowel binnen- als buitenhuis ontoereikend.
Ik begrijp dat deze nu reeds beschikbaar zijn voor zakelijke klanten, zijn er ook uitzonderingen voor particulieren als er effectief dekkingsproblemen zijn?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

En heeft er iemand een ruw idee voor de prijs?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De prijs blijkt heel goed mee te vallen, volgens dit artikel (van 12/11/2012) kost de SignaalPlus van Vodafone € 89, dus dan zal dat bij Proximus ook wel zoiets zijn.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

In Nederland nog altijd 85€
(en geen maandelijkse kost)
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... plus.shtml

In Duitsland verschrikkelijk duur door een maandelijkse kost !
Preise in Euro ohne MwSt. Sagemcom AP 2820V
Monatlicher Servicepreis 8,40
Hardware-Bereitstellungsentgelt 41,93
Dit zonder de BTW betaal je in duitsland al méér per jaar dan de eenmalige kost in Nederland :smash2:
http://www.vodafone.de/business/firmenk ... ignal.html

In Ierland goedkoper als abonnee
You can pick up Sure Signal in your local Vodafone store.
*The standard device is yours for just €49, if you're a Vodafone Home Phone and Broadband customer. Otherwise, it costs €99. For the 8 channel Sure Signal device, the price is available on request in store.
http://www.vodafone.ie/sure-signal/
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

matenet schreef:Zal wel over een soort femtocell gaan, die dan op de bbox zal aangesloten moeten worden.
Zoiets kan je als bedrijf al krijgen, in Nederland heeft Vodafone deze ook voor thuisgebruikers: Signaalplus (dient gewoon op een netwerk-aansluiting aangesloten te worden): https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/m ... plus.shtml
In de handleiding ( https://www.vodafone.nl/_assets/downloa ... lstart.pdf ) staat het volgende : Controleer of uw router/modem verbinding heeft met het internet. Belangrijk hierbij is om te weten
dat het SignaalPlus Plug&Play apparaat gebruikt maakt van de poorten 500, 4500 en 319 (UDP), deze
poorten moeten open staan.


Ik neem aan dat het apparaat een connectie maakt met een Vodafone server ... En dan ? Hoe bouwt Vodafone dan verderop een verbinding vanuit het mini-GSM netwerk naar een abonnee op. Ik kan me ook niet voorstellen dat men een Vodafone abonnee moet zijn om binnen dat mini-GSM netwerk naar buiten te kunnen bellen. Dit houdt geen steek voor zakelijke gebruikers , bvb. binnen een gebouw met personeel die allen een eigen , willekeurig GSM abonnement kunnen hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bunnybugs schreef: Ik kan me ook niet voorstellen dat men een Vodafone abonnee moet zijn om binnen dat mini-GSM netwerk naar buiten te kunnen bellen.
Toch wel ...
Het apparaat is toch gewoon een (mini) GSM Zendmast van de provider, die via VPN (poort 500, 4500, ...) verbonden is met de GSM backbone van deze provider.
En zoals iedere zendmast, kunnen volgende klanten waarschijnlijk connecteren:
  • - de eigen (binnenlandse) klanten van deze provider.
    - de buitenlandse klanten via roaming?
    - de binnenlandse klanten van de andere providers voor noodoproepen (binnenlandse roaming)?.
Je denkt toch niet dat Base of Mobistar klanten zullen kunnen gebruikmaken van een Proximus zendmast?

[Edit] zie gebruiksaanwijzing:
  • - alleen GSM's met een Vodaphone SIM kaart kunnen er gebruik van maken.
    - alleen GSM's waarvan nummer geregistreerd is in het apparaat (tenzij op "open" ingesteld.
    - maximum 8 gebruikers gelijktijdig.
    - max. bereik 30 meter
Lijkt me eerder voor huishoudens of KMO's (tenzij je in een kantoor op iedere verdieping zo'n femtocell plaatst?)

PS
Lijkt me een ideaal apparaatje voor als je op vakantie bent :-D
Je neemt het mee, sluit het aan op internet, en je GSM is bereikbaar alsof hij op een binnenlandse mast zit, geen roaming, etc ..
  • - op voorwaarde dat je (en je huisgenoten) een Proximus SIM kaart hebben
    - op voorwaarde dat ze geen locatiecheck doen (op te vangen door een VPN naar België ??)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Zou echt wel een goede oplossing zijn! Voor 90 euro zou er voor mij redelijk weinig twijfel zijn om het bereik binnenshuis terug wat beter te maken. We zijn allemaal Proximus dus dat vormt voor ons niet echt een probleem.

Staat hier in ieder geval op de wishlist!

edit: @een paar posts terug: in de OP staat trouwens al duidelijk dat het voordeel dan ook enkel voor Proximus klanten is.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

nickz schreef:De prijs blijkt heel goed mee te vallen, volgens dit artikel (van 12/11/2012) kost de SignaalPlus van Vodafone € 89, dus dan zal dat bij Proximus ook wel zoiets zijn.
Allé, dan ken je Proximus dan niet goed. Het zou mij niet verwonderen dat ze er een maandelijks abonnement aan vastkoppelen om er gebruik van te maken. Of enkel gratis bij de duurdere (lees +50 euro abonnementen) zullen bijsteken. Maar bij een +15 Smart zal je er maandelijks moeten voor bij betalen .... Gratis inbegrepen staat niet in het woordenboek van Proximus.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
PS
Lijkt me een ideaal apparaatje voor als je op vakantie bent :-D
Je neemt het mee, sluit het aan op internet, en je GSM is bereikbaar alsof hij op een binnenlandse mast zit, geen roaming, etc ..
  • - op voorwaarde dat je (en je huisgenoten) een Proximus SIM kaart hebben
    - op voorwaarde dat ze geen locatiecheck doen (op te vangen door een VPN naar België ??)
Waarom denk je dat het met een Proximus SIM kaart zou werken ? Ik vrees dat de Vodafone server een "nederlands" IP adres verwacht als je dat goedkoop toestelletje in Nederland zou kopen. :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

philippe_d schreef: PS
Lijkt me een ideaal apparaatje voor als je op vakantie bent :-D
Je neemt het mee, sluit het aan op internet, en je GSM is bereikbaar alsof hij op een binnenlandse mast zit, geen roaming, etc ..
  • - op voorwaarde dat je (en je huisgenoten) een Proximus SIM kaart hebben
    - op voorwaarde dat ze geen locatiecheck doen (op te vangen door een VPN naar België ??)
Alleen wel illegaal...

(grote kans dat er ook een GPS in zit die checkt waar je zit voordat het werkt.)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

philippe_d schreef:Lijkt me een ideaal apparaatje voor als je op vakantie bent :-D
Je neemt het mee, sluit het aan op internet, en je GSM is bereikbaar alsof hij op een binnenlandse mast zit, geen roaming, etc ..
  • - op voorwaarde dat je (en je huisgenoten) een Proximus SIM kaart hebben
    - op voorwaarde dat ze geen locatiecheck doen (op te vangen door een VPN naar België ??)
Dat zal niet werken:
14. Kan ik SignaalPlus ook gebruiken in het buitenland?

Nee, het werkt niet in het buitenland
Zelfs op een ander adres werkt het niet zomaar:
20 .Kan ik het SignaalPlus-apparaat meenemen naar een ander adres?

Ja, dat kan, maar dan moet je wel het nieuwe adres opgeven via de website en het apparaat opnieuw installeren. Voordat je dit kunt doen dien je eerst via My Vodafone (Zakelijk) SignaalPlus Plug&Play te de-registreren
Zie SignaalPlus - Vraag en antwoord - Vodafone Forum - 93752.
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ik hoop dat Proximus deze snel op de markt zal brengen; en... zonder maandelijks abonnement (zoals in NL).
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Zelfs op een ander adres werkt het niet zomaar:
20 .Kan ik het SignaalPlus-apparaat meenemen naar een ander adres?
Ja, dat kan, maar dan moet je wel het nieuwe adres opgeven via de website en het apparaat opnieuw installeren. Voordat je dit kunt doen dien je eerst via My Vodafone (Zakelijk) SignaalPlus Plug&Play te de-registreren
Zie SignaalPlus - Vraag en antwoord - Vodafone Forum - 93752.[/quote]

Je kan ook lezen dat dit wél zal werken, de enige reden waarom je het adres moet veranderen, is dat de hulpdiensten moeten weten waar de antenne staat.
Niet omdat het niet zou werken.

Voor het buitenland kan men natuurlijk checken op IP-adres, maar met een VPN moet dat uiteraard wel werken. Illegaal waarschijnlijk maar als je de antenne maar een paar minuten opzet, wie kan dat controleren?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”