automatisch andere pagina openen

Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Hi,
Ik zou automatisch een andere pagina willen openen en dit zou een pagina zonder adresbalk, knoppen, menu, ... moeten zijn.
Nu weet ik wel dat er het window.open commando is en dat je een automatische forward kan doen met <meta http-equiv="Refresh" CONTENT="1; URL=....> maar je kan die 2 niet combineren, of wel?

Op welke manier zou ik dat kunnen doen?
P.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Zet in de <head> sectie van uw pagina hetvolgende:

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript">
    window.open(...);
</script>
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Noooooooo, the all-evil power of the pop-up :)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

resistance is futile the borg :twisted:
de pispaal <<
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Danku danku, Lukse!
Ik heb nog een bijkomende vraag:
De bedoeling is om een nieuwsbrief van onze vereniging te mailen met daarin de mogelijkheid om iemand aan te melden voor deze nieuwsbrief.
Eerst had ik gedacht om die code rechtstreeks in de nieuwsbrief zelf te doen maar dat werkte niet. (had daarover al een vraag gesteld)
Om dat dan toch te kunnen doen dacht ik dan maar om een link te maken met de afbeelding van een knop in de nieuwsbrief, die verwijst naar een pagina met daarop dat invulformulier.

Tot daar geen probleem, ware het niet dat ik gebruik maak van de users webruimte en om het mooi te houden zou ik nergens die url willen laten zien.
Daar komt dat script in het verhaal; door een nieuw 'popup' venster te openen zonder adres en knoppenbalk.
Ook dat lukt nog, maar: de oorspronkelijke pagina blijft zichtbaar en in de titelbalk van het popup venster staat het adres ook.

Is het mogelijk om het eerste venster te sluiten als het 2e is geopend en daarin de tekst in de titelbalk aan te passen?
Misschien maak ik het allemaal te moeilijk maar ik zou niet weten hoe anders.
Alle suggesties zijn meer dan welkom.

Zo zie je maar The_Borg, dat het niet de bedoeling is om iemand ongevraagd aan te vallen met een popup. ;-)

P.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is het niet makkelijker van een frameset te maken van 1 frame? Zo doen de cloaking-functies van webforward-diensten dat ook ...
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

We maken gebruik van freewebs.com hosting gekoppeld aan een .tk domeinnaam en voor bv het contactformulier heb ik al een frame die eigenlijk een users.skynet pagina is omwille van het script daar.

Als ik nu link naar bv .tk/form.htm kom ik altijd terecht op de introductiepagina van de site ipv die gevraagde pagina.
Het werkt dan weer wel als ik het volledige adres ingeef ipv de geforwarde domeinnaam maar dan zit ik weer met dat 'schoonheidsfoutje' van de verkeerde url.
Plaats reactie

Terug naar “Development”