Proximus: Geen verbinding met het netwerk

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hallo,

Heeft iemand van jullie het volgende al voorgehad ?

Gisteren wou ik netflix activeren op de decoder. Volgens de decoder was een update van modem en decoder nodig, en die zou overnacht gebeuren.
Vandaag willen we TV kijken, krijg ik opeens de melding "Geen verbinding met het netwerk".

Ik heb de decoder (v5) al een factory reset gegeven, maar nog steeds dezelfde melding. wanneer ik de netwerkkabel in mijn laptop steek, krijg ik een lokaal IP adres. Is dat normaal ?

Naar de technische dienst gebeld, en die zeiden doodleuk dat mijn bekabeling verouderd was (van de ene dag op de andere ... huis is 10 jaar oud :-|)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?\

Gr,
Deva
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De "Netflix" update van een b-box2 houdt in dat de router omgezet wordt van de TV mode "bridged" naar de TV mode "fully routed". In de mode "fully routed" is er geen onderscheid meer tussen LAN poorten en TV poorten.

Dat je laptop hierbij een intern IP krijgt (192.168.1.[2-63]) is volkomen normaal.
Je TV decoder krijg nu ook een intern IP (192.168.1.[64-xx]). Deze wordt dan in de b-box2 "gerouted" over VLAN30.

Misschien eens je B-box2 heropstarten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hoi Philippe_d,

bedankt voor je reactie. De modem heb ik al opnieuw opgestart, geen verschil :-(

Hoe zet ik em terug naar de bridged mode ? Kan het probleem veroorzaakt worden door dat een ander apparaat dan de bbox de IP-addressen uitdeelt op mijn netwerk ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

♦ Surf naar BBOX Web Interface :
http://192.168.1.1/?admin
(username: admin en password: SN die op sticker van BBOX2 staat)
♦ Advanced settings (in linker kolom)
♦ Route (in linker kolom)
♦ Klik bovenaan rechts op "Routing" Tab
onderaan de pagina vind je:
TV mode (the gateway will reboot after two minutes)
♦ kies "Bridged Mode"
♦ Apply ↵
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

devastator schreef:Hoe zet ik em terug naar de bridged mode ? Kan het probleem veroorzaakt worden door dat een ander apparaat dan de bbox de IP-addressen uitdeelt op mijn netwerk ?
Je kan hem terug naar bridged zetten, maar dan heb je geen Netflix op de decoder.
Het probleem kan zeker veroorzaakt worden door een tweede DHCP server op je netwerk. Koppel deze router eens af, en test opnieuw.

Waarom heb je die nodig?
Als je een eigen router gebruikt voor je LAN, moet deze met de WAN poort op de b-box2 aangesloten worden, en een eigen PPPoE sessie maken. Dan sluit je alle LAN apparaten aan op je eigen router, en sluit je de decoder aan op de B-box2 (ook met een PPPoE sessie voor Netflix).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Thanks, tis gefixt !

Dan voorlopig maar geen Netflix op de decoder. Wel apart dat de technische dienst zegt dat ik nieuwe kabels moet trekken ...

Ik heb de DHCP uitgeschakeld op de BBOX, de adressen worden uitgedeeld door een DD-WRT router. Dit omdat ik veel static IP-adressen nodig heb voor mijn domotica, en de BBOX in het verleden verschillende malen de ingestelde adressen verloor
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zo apart is dat niet hoor : typische hel(l/p)deskzever. Eigenlijk had je gewoon een uurtje later moeten terugbellen en zeggen dat je overal cat6 UTP had getrokken en het probleem zich nog steeds voor doet :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

devastator schreef:Ik heb de DHCP uitgeschakeld op de BBOX, de adressen worden uitgedeeld door een DD-WRT router. Dit omdat ik veel static IP-adressen nodig heb voor mijn domotica, en de BBOX in het verleden verschillende malen de ingestelde adressen verloor
Als jouw DD-WRT achter de B-box2 staat, zelf de PPPoE verbinding aanmaakt, en jouw intern netwerk zit achter de DD-WRT, dan kan je perfect de DHCP op de B-box terug inschakelen .... zodat je Netflix (en je domotica) blijft werken :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”