In Frankrijk werd op donderdag 29 januari een wet aangenomen die wifi-installaties in kindercrèches verbiedt. Die nieuwe wet geldt als een primeur in Europa.
Het verbod op wifi in crèches is de opmerkelijkste maatregel die een onderdeel vormt van denieuwe wet die verschillende maatregelen omvat om de bevolking beter te beschermen tegen elektromagnetische straling. Vanaf nu is wifi in Frankrijk verboden in alle locaties waar kinderen onder de drie jaar worden opgevangen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150202_01506610
[mod=Tekst verwijderd.
Volledige artikels quoten is niet toegelaten (citaatrecht) en ook ongewenst.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 86#p591178
Alleen korte inhoud (of de eerste alinea) + link naar het artikel.]In het oorspronkelijke wetsvoorstel werd er ook gepleit voor een wifi-verbod in alle basisscholen. Maar dat voorstel werd niet opgenomen in de nieuwe wet. Wel wordt er voor de basisscholen het principe van ‘matiging’ toegepast. De Franse basisscholen moeten voortaan hun wifi-verbinding uitschakelen wanneer die niet wordt gebruikt.
Daarnaast voorziet de wet ook dat alle draadloze apparaten een handleiding moeten bevatten die uitlegt hoe de wifi-verbinding kan worden uitgeschakeld. Ook alle handelszaken en etablissementen die publieke wifi aanbieden moeten dit aangeven door middel van een symbool. De wet omvat ook een verbod op reclame voor mobiele telefonie die gericht is op kinderen en ook reclame waarin een automobilist een gsm tegen het oor houdt bij het bellen, wordt verboden. Op die manier wil de Franse overheid het handenvrij bellen aanmoedigen. Tenslotte voorziet de wet dat er in 2015 een sensibiliseringscampagne wordt gehouden die aanmoedigt tot een voorzichtig gebruik van de gsm.
Het oorspronkelijke wetsvoorstel dat een stuk verder ging in de maatregelen om elektromagnetische straling uit de samenleving te bannen, was een initiatief van het Franse parlementslid Laurence Abeille. De wet krijgt daarom dan ook de naam ‘de wet Abeille’. ‘Ook al is de uiteindelijke wet die er is doorgekomen sterk afgezwakt, toch betekent ze een belangrijke stap voorwaarts voor de gezondheid van de Franse bevolking’, aldus Abeille.
In België is er voorlopig nog geen verbod op het gebruik van wifi in crèches omdat er over de mogelijke schadelijke effecten van elektromagnetische straling nog geen wetenschappelijke eensgezindheid is.[/mod]
Verbod op wifi in Franse crèches
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door philippe_d 02 feb 2015, 17:01, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Reden: zie modbreak
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Een volledig krantenartikel copy/pasten, hoe durf je!
Tsja.
Op zich zit er een goede gedachte achter: voorzorgsprincipe.
Maar dan komt die kleine buiten en staat ie als een gebraden de kippetje te draaien tussen 3G en 4G, van allerhande providers.
Komt ie thuis en heeft papa een 5Ghz netwerk (AC) in de living.
Kruipt ie in zijn bedje en daar hebben mama en papa een DECT babyfoon met videofunctie.
Wat zal de Wifi overdag dan verschil maken?
Laten we de antennes van 4G nog wat boosten, zodat die verzorgers binnen toch ook met hun smartphone hun Whatsapp berichten kunnen lezen.
Ik bedoel maar...
Tsja.
Maar dan komt die kleine buiten en staat ie als een gebraden de kippetje te draaien tussen 3G en 4G, van allerhande providers.
Kruipt ie in zijn bedje en daar hebben mama en papa een DECT babyfoon met videofunctie.
Laten we de antennes van 4G nog wat boosten, zodat die verzorgers binnen toch ook met hun smartphone hun Whatsapp berichten kunnen lezen.
Ik bedoel maar...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Maar tegelijk hebben die basisscholiertjes wel een gsm op zak meer veeeeeel krachtigere antennes 
Soit, voor creches kan dat volgens mij geen kwaad.
En wifi uitschakelen, dat wordt gewoon de stekker uittrekken elke keer; laat ons hopen dat hun wifi spots niet tegelijk switchen spelen, of daar gaan kosten aan zijn.
[
Post made via mobile device ]
[

Soit, voor creches kan dat volgens mij geen kwaad.
En wifi uitschakelen, dat wordt gewoon de stekker uittrekken elke keer; laat ons hopen dat hun wifi spots niet tegelijk switchen spelen, of daar gaan kosten aan zijn.
[

[

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
inderdaad niks erger dan een gsm die geen mast vindt...
Ik loof de bezorgdheid van de wetgever/wetvoorsteller maar vrees dat het een pleister op een houten been is.
J.
Ik loof de bezorgdheid van de wetgever/wetvoorsteller maar vrees dat het een pleister op een houten been is.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Bekijk het eerder zoals bedrijven geluidsnormen hebben en verplicht maatregelen moeten implementeren voor werknemers. Terwijl niemand jou thuis kan verplichten om gehoorbescherming te dragen. Zoals Joe al zei, goed initiatief maar een pleistertjeheist_175 schreef:Een volledig krantenartikel copy/pasten, hoe durf je!
Tsja.
Ik bedoel maar...

-
- Moderator
- Contacteer:
Mja, wat een geluk dat wifi stopt bij de muur en de wifi signalen van de buren (leuk in een appartement) absoluut niet gaan binnen geraken in een crèche
.

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
't was te denken...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... mtes.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... mtes.dhtml
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dan maar powerline adapters gebruiken
Zou wifi niet slechts een marginaal verschil maken als je vergelijkt met alle andere straling? Of is het net de golflengte die ze schadelijk achten?

Zou wifi niet slechts een marginaal verschil maken als je vergelijkt met alle andere straling? Of is het net de golflengte die ze schadelijk achten?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het blijft niet-ioniserende straling he. Verder is er niks speciaals aan wifi; erger nog, microgolfovens zitten (niet per ongeluk) knal in dezelfde range als wifi (enfin, de alomtegenwoordige 2.4 variant).
Qua sterkte is een gsm veel gevaarlijker, zeker als ie geen antenne vindt. De uitzendkracht van dect ken ik ni vanbuiten, maar om goed te zijn kunnen ze dus best ook gsms bannen, want die antennes staan wss veel dichter bij de kindjes (in de zak van de verzorgers) dan een wifi ap.
Nu is straling altijd wel cumulatief, dus alle onnodige hoeveelheden ervan aanpakken is geen slecht ding, maar om dan echt veilig te zijn kan je best je toekomstig huis bouwen met een faraday kooistructuur, en gewoon de signalen die je wenst op het dak capturen met antennes en dan naar binnen leiden (bv nanostations voor gsms etc); maar dat zal nog niet voor morgen zijn
[
Qua sterkte is een gsm veel gevaarlijker, zeker als ie geen antenne vindt. De uitzendkracht van dect ken ik ni vanbuiten, maar om goed te zijn kunnen ze dus best ook gsms bannen, want die antennes staan wss veel dichter bij de kindjes (in de zak van de verzorgers) dan een wifi ap.
Nu is straling altijd wel cumulatief, dus alle onnodige hoeveelheden ervan aanpakken is geen slecht ding, maar om dan echt veilig te zijn kan je best je toekomstig huis bouwen met een faraday kooistructuur, en gewoon de signalen die je wenst op het dak capturen met antennes en dan naar binnen leiden (bv nanostations voor gsms etc); maar dat zal nog niet voor morgen zijn

[

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
nieuwe kop "UB'er stelt voor om wifi te bannen uit de grootste kinderruimte van het land, het parlement"
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...