@Heist : Hm. Niet akkoord. Toch niet als "oplossing voor iedereen".
Zeker niet met de uitspraak dat je met jouw voorstel echt "meer" krijgt.
Is natuurlijk puur persoonlijke insteek van mijn kant, maar uit eigen ervaring :
1) iedereen zeurt en zaagt wel over "hoe er toch niks te zien is op VTM/2BE/Vier/Vijf/Acht/Vitaya" en weet ik veel, maar ik ken zelf echt NIEMAND aan wie je een TV-setup verkocht zou krijgen zonder toegang tot deze zenders. Of je er nu naar kijkt of niet : een TV aanbod waar je 1/3e of zo van de Belgische nederlandstalige zenders gaat overhouden is voor het allergrootste deel van de Vlamingen echt niet evenwaardig te noemen. Als BGC of Telenet morgen zegt "de commerciëlen zitten niet meer in het aanbod" dan is dat commerciële zelfmoord, niet meer en niet minder. Dus een oplossing naar voor schuiven zonder deze zenders is -naar mijn mening- onrealistisch.
2) ik heb zelf een cheapo dig-sat (Astra 1&2) : leuk als aanvulling, maar niet meer als dat. Ik had nog een 120cm dish buiten staan uit analoge tijden, maar toch heeft de combi van een lowcost hd receiver, 2 digitale koppen en een diseq me ook nog 120€ gekost. Goedkoper kan zeker wel, maar niet aan "plots de helft", en al zeker niet als je nog een dish moet kopen en ophangen (er nog even van uitgaan dat je dat als gebruiker ook zelf kan, wat zeker niet bij iedereen het geval is, ik wil zelfs de werkuren die je er ZELF in steekt niet becijferen, maar je bent er wel een paar uurtjes mee zoet als je het allemaal een beetje netjes en proper wil afwerken).
Maw, zet daar (bijvoorbeeld) Scarlet tegenover : 39€, alle nederlandstalige zenders erop, laten we het er nog over eens zijn dat je je digitale dish aan dezelfde prijs krijgt gezet als wat Scarlet voor de installatie vraagt (99€).
Dan zie ik weinig tot geen voordeel tussen het Scarlet verhaal en het scenario dat jij hier ophangt. Een oplossing voor sommigen ? Ja. Mainstream ? No way.
En net hetzelfde probleem als voor alle Scarlet klanten : te ver van een Rop en het is weer noppes hé.
Persoonlijke mening over de groepsofferte in enkele kernwoorden : soep, kool, eraan, moeite, geblaat, wol, ... of anders gezegd : het rare geluid dat je hoort is geen geruis in je oren, het is de zucht van opluchting uit Mechelen.