![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hiervoor heb ik een tool gemaakt, deze kan volgende waarden uitlezen:
- sync snelheid (indien het in de lijst van profielen voorkomt)
- maximaal haalbare snelheid
- attenuation
- noise margin
Hieronder de tool toegepast op mijn lijn: De visuele opmaak volgt later nog...
Hoe werkt het?
Sinds de laatste firmware update is het niet meer mogelijk om als gewone user de lijnwaarden direct op te vragen. Indirect gaat wel nog, simpel uitgelegd:
Wat niet werkt:
"Wat is de huidige downloadsnelheid?" --> error
Wat wel werkt:
"Is de huidige downloadsnelheid gelijk aan 70000kbps?" --> ja/nee
Dus via een loop kunnen de lijnwaarden achterhaald worden. Dit is natuurlijk niet de meest efficiente manier van gegevens opvragen, via bepaalde algoritmes kan ik de request veel versnellen, maar sommige waarden (zoals max lijnwaarde) kunnen toch langer dan een minuut duren voor op te halen.
De tool is nog niet volledig af, maar kan wel al getest worden. Als je een Sagem Bbox3 hebt, en wil testen, mag je me een bericht sturen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Als je niet weet wat voor model je hebt, dien je de sticker op de onderkant van je Bbox te checken, daar zal Sagemcom of Technicolor staan.
Eens ik bevestiging heb dat de tool werkt bij andere personen, en mijn TODO-lijst af is, zal ik de tool publiek maken.
De tool kan hier gedownload worden: https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... 84LSiVO432
Wat met de Technicolor BBox3?
De webinterface werkt op een volledig andere manier dan de Sagem BBox 3, de truuk die ik gebruik om de waarden uit te lezen zal niet werken
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)