Wifi bridge en bbox 3 vraagjes

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
unrealbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2010, 03:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

Ik verbond vroeger men digicorder via 2 wifi bridgen naar men bbox2.
Ik heb vandaag echter een bbox3 geinstalleerd en heb daar omtrent 2 vraagjes, vermits ook toch twee wifibridgen heb is het beter voor bv mijn bbox te ontlasten om dezelfde setup te gebruiken ipv slechts 1 wifi bridge + bbox 3 combo?

Een andere vraag, ik denk dat mijn toestellen enkel maar op de 2.5 ghz wifi signaal kunnen, haal ik voordeel met het 5ghz gewoon uit te schakelen?

En een derde vraag, bij ethernet verschijnt mijn desktop wel (windows) maar mijn linuxmachine komt daar niet tevoorschijn (heeft wel gewoon een ip en werkend internet) enig idee hoe dat komt?

Bedankt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

1. Ik zou de ingebouwde WiFi bridge gebruiken. Het tweede exemplaar kan je dan nog altijd gebruiken voor een 2de decoder (die moet je dan wel omzetten naar "client" mode).
2. Als je de ingebouwde WiFi bridge van de B-box3 gebruikt moet je de 5GHz laten staan. Als je in de nabije toekomst een nieuwe toestel, smartphone koopt, zal die ook 5GHz ondersteunen.
3. Duurt soms wel vooraleer toestellen in de lijst komen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Die wifi bridge heeft geen radio die op 2,4 GHz werkt.
kan je de nieuwe Pro⌘imus wifi bridges al als repeater instellen, er was sprake van dat dit in de toekomst zou mogelijk worden.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

jackho schreef: kan je de nieuwe Pro⌘imus wifi bridges al als repeater instellen, er was sprake van dat dit in de toekomst zou mogelijk worden.
Nog niet, proximus is die software nog aan het testen en zal die dan naar de wifi bridges pushen. Nadien zal dan een bridge waar geen e-net kabel aan hangt, zich als repeater gedragen ( als je de schakelaar achteraan op auto laat staan)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ok, goed nieuws dat ze er toch nog mee bezig zijn en het plan niet laten varen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”