verschil modem /router 54Mbps en 300Mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb sacerlet internet ADSL 12Mbps. ik gebruik modem router conceptronic 54Mbps. ik zit met mijn laptop meestal 5 meter ver van de modem en meestal is er dan geen signaal van internet. Als ik dichterbij ga (op 3 meter afstand van de modem), dan is er terug internet. mijn andere laptop ligt in andere kamer (ongeveer 20 meter ver van de modem) en daar heb ik geen probleem mee.Daar valt de verbinding nooit weg.
Nu mijn vraag is of Modem router van 300Mbps de oplossing zou zijn. want de signaal zou eigenlijk sterker zijn dan die van 54Mbps.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Beter eens de wifi van uw laptop nakijken. Slecht contact / slechte module, ofzo.
Mogelijks ook de drivers eens trachten te updaten.
Indien één laptop geen probleem geeft en de andere wel, dan zal er met de laatste wel iets mis zijn.
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

ik heb mijn drivers upgedate. maar steeds zelfde probleem.
indien ik een modem/router koop van 300Mbps, zal de signaal beter zijn dan deze 54Mbps modem/router?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Voor je overgaat naar zo een drastische aankoop... indien je een draadloze usb wifi stick hebt zou je die eens kunnen uitproberen op je laptop. Of je kan eens langsgaan bij een vriend/kennis met je laptop en daar de proef op de som nemen. Ik vrees dat het probleem de laptop is en niet zozeer de router... en zo een usb stickje is eigenlijk nooit geen weggegooid geld aangezien zoiets altijd wel van pas kan komen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

Beste,

ik heb zo'n usb stick van 54Mbps en heb deze geprobeerd, maar dezelfde probleem.
Thuis heb ik ook scarlet (vdsl), daar is geen probleem met internet. (soms valt de verbinding wel keer weg, maar dat gebeurt zelden en niet zoals bij die Adsl.) verbinding in de winkel.
en thuis zit de modem op 1 ste verdiep en zelf ben ik op de 2 de verdiep.
raar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Die 300Mbps is ook maar theoretisch en dan heb je waarschijnlijk nog een stick nodig van hetzelfde merk.

Misschien heb je accidenteel het verkeerde netwerk gekozen om mee te verbinden? Of leg de router eens op z'n zij of ondersteboven - de positionering maakt soms een groot verschil.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Al lijkt mij jouw router niet het probleem, dan is 300 Mbps geen oplossing.
Dan schakel je over naar de 5 GHz band (die nog meer moeite heeft met afstand dan de huidige 2,4 Ghz band)
Probeer eens een live-cd van Ubuntu ofzo, dan kan je je huidige besturingssysteem toch al uitsluiten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ergens wel raar dat een usb stick dezelfde problemen geeft als de wifi van je laptop.

Ik sluit me aan bij honda4life. Probeer es een live cd want ik denk niet dat het aan de router ligt als een andere laptop wel feilloos werkt.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wat ik ook wél kan zeggen is dat bluetooth ook enorm kan storen (ik spreek hier wel over class 1) wat betreft draadloos.
Zelf nog nooit problemen ondervonden met Class 2, maar je kan steeds eens proberen je bluetooth in je hardwareconfiguratie uit te schakelen.
Mogelijks zijn je energiepesparende instellingen goed war om welke reden dan ook > Probeer een live cd :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Misschien zijn er stoorsignalen tss je laptop en je router net op dat korte deel. Probeer daarom zeker ook eens de andere laptop uit vanop net dezelfde positie ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

bedankt allemaal.
volgende week ga ik eens modem lenen van iemand (300Mbps) en dan laat ik jullie weten of de probleem opgelost is of niet.
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

en ik zal keer Ubuntu keer installeren en zien of dit opgelost geraakt.
ik gebruik deze modem sinds 2010 en die ligt op de zelfde plaats als vroeger, en nu is die probleem begonnen. vroeger was er geen probleem.
mss is toch mijn laptop die aan het verslijten is (is al ondertussen 3 jaar oud)
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus

mijn internet signaal viel vaak uit en heb de oplossing gevonden.
ik had wifi camera die de signalen van modem stoorde , elke keer dat ik de wifi camera aan deed, ging de modem signaal weg en als ik die camera uit doe, werkte internet normaal.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Welkom terug.
Ik hoop dat je er geen 2,5j over deed om dat te weten te komen ;)
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 8 keer

xayana schreef:Welkom terug.
Ik hoop dat je er geen 2,5j over deed om dat te weten te komen ;)
:-D
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”