telefoonnummer openbaar n.a.v. voormalig bezit domeinnaam

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vroeger had ik een .net domeinnaam (eerst bij BGC, later bij nomeo).
Bij die domeinnaamregistratie was het verplicht uw telefoonnr. op te geven.

Ondertussen heb ik die domeinnaam al lang niet meer. Maar als men op google mijn emailadres intikt als zoekopdracht dan kom je bv. via de site https://whoisology.com/ zomaar mijn gsm nummer te weten.
Iemand een idee hoe ik mijn gegevens kan wissen of toch tenminste mijn gsm nr ? Bij nomeo heb ik het domein niet meer dus vind ik niets om dit te wijzigen ...

Vragen om de pagina niet te tonen in google is uiteraard maar een halve oplossing ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

haha voor zo'n dingen hebben wij altijd wel een gratis simkaartje liggen met een soort van dummynummer erop.
nummertje is actief, maar belwaarde staat steeds op 0 en toestel blijft altijd bellen zonder opgenomen te worden :D
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

geprobeert met enkele.be websites maar niks in hun databases, met de .com lukt het wel...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Op basis van de Belgische wet op de privacy kan je een verzoek indienen bij de beheerder van de website om jouw privé-gegevens te verwijderen.
zie: http://www.privacycommission.be/nl/rech ... #section-3

Let natuurlijk wel op dat je zo'n verzoek alleen stuurt naar betrouwbare websites met een betrouwbaar fysiek adres. Want je wil natuurlijk niet dat een eventuele bijgevoegde kopie van je identiteitskaart in handen komt van criminelen.

Moraal van dit verhaal: voorkomen is beter dan genezen. Privacy op internet is zeer moeilijk te handhaven. In dit geval zou ik zelfs de domeinnaam opnieuw registreren en het gsm-nummer wijzigen. Of zelfs misschien eenvoudiger: neem een ander gsm-nummer en gebruik dit alleen voor vrienden en familie en gebruik professioneel een ander publiek nummer.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Zelf whois wijzigingen zijn niet zaligmakend, er zijn al meerdere bedrijven die niks anders doen dan whois informatie opslaan en zo databases met historische gegevens vullen.
Zo worden cybercriminelen al eens genekt omdat er altijd wel ergens een domein was waar ze hun echte gegevens gebruikt hadden.
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen, helaas.
Gwinnie
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2015, 19:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Al geprobeerd om contact op te nemen met de beheerder van die site?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan ... Ik vind er geen contactgegevens.

*update: mailadres gevonden maar er staat op hun site het volgende:
"To contact us, send us an email.
Please note that we do not remove records from either the live or historical archives."


Ik heb wel die googleverwijderingsprocedure doorlopen, die werkt wel snel moet ik zeggen.
Dezelfde dag nog positief antwoord en de volgende dag was de pagina weg in de zoekresultaten.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”