HTTP/MSN valt weg na een tijdje

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Hallo, ik zit met een probleem.

Sinds geruime tijd gebeurt het dat ik tijdens het surfen ineens de melding krijg "connection refused to ... bv www.userbase.be" en dan kan ik geen enkele site meer openen, en wordt ik ook van msn afgegooid.

Ondertussen kan ik wel rustig verder chatten op irc, of op een ftp gaan. De verbinding is dus niet verbroken.

Enig idee wat er mis kan zijn ? Enkel pc rebooten helpt.

Windows XP SP1, na windows update SP2 en nog steeds hezelfde probleem. Skynet plus abo.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Probeer het probleem te isoleren, gebruik je enkel Internet Explorer, zoja, installeer eens firefox,mozilla, opera whatever. Als het probleem zich daar ook stelt zal je op een ander niveau moeten zoeken als het enkel bij IE blijft, check for updates of reinstall van IE.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

zou kunnen dat het een virus is of een spyware programmeke, zoals airzimmy zegt probeer eens andere browser, want ie, msn en outlook express gebruiken allemaal dezelfde instellingen om op internet te geraken.

greetz
Gimic
Teebeeke

Ik gebruik 90% van de tijd Firefox.
Soms gaat dat dagen goed, en soms heb ik na 3 uur pech.
Zelfs afmelden, of mijn netwerkverbinding herstellen helpt niet.
Ad-aware en websweeper vinden ook niets, en NIS 2004 blijft ook braafjes "alles oké" zeggen :-(
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Niemand die kennis heeft van deze situatie ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Euh, jowel.

Ik denk aan DNS die niet meer werkt, een NAT-pool die volgelopen is, ...
In het kort: connecties die reeds bestonden blijven lopen en elke volgende connectie wordt geweigerd. Ik had dat aan de hand met een laptop die vol virusbeestjes stond, die gingen massaal poortscannen en dat vond m'n router niet zo leuk en besloot geen netwerkverbindingen meer naar die laptop uit te delen ;)
Shag
Plus Member
Plus Member

Teebee schreef:Hallo, ik zit met een probleem.

Sinds geruime tijd gebeurt het dat ik tijdens het surfen ineens de melding krijg "connection refused to ... bv www.userbase.be" en dan kan ik geen enkele site meer openen, en wordt ik ook van msn afgegooid.

Ondertussen kan ik wel rustig verder chatten op irc, of op een ftp gaan. De verbinding is dus niet verbroken.

Enig idee wat er mis kan zijn ? Enkel pc rebooten helpt.

Windows XP SP1, na windows update SP2 en nog steeds hezelfde probleem. Skynet plus abo.

Hey,

Ik heb dus juist hetzelfde probleem. Zit bij versatel en soms valt men connectie weg ofzo. Site's openen werkt niet meer, msn ook niet, irc werkt wel. Eerst dacht ik dat het bij de provider lag, ma nu zie ik dat jij het ook hebt zal het dit niet zijn.

Kdenk wel dat het spyware is ofzoiets. Een dag was ik gewoon aan het surfen en opeens niks meer, ff disconnecten en reconnecten hielp niet. Toen ff spysweeper en adaware laten lopen --> 18 spyware's gevonden en verwijdert en toen ging men inet terug goed. Maar ik denk dat ik nog spyware of iets soortgelijks heb, want men verbinding valt nog soms uit.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”