Gisteren de Netflix app geprobeerd op Proximus TV.
Na controle moest de modem vannacht een upgrade hebben.
Vanmorgen eens geprobeerd: geen verbinding met de Netflix servers.
De Proximus decoder v5 zit rechtstreeks op de BBox2 maar voor internet gebruik ik Telenet (veel sneller).
Proximus internet staat in failover.
Werkt deze opstelling?
Anders zal ik moeten Chromecasten.
Netwerkinstellingen Netflix aanpassen
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Maakt uw bbox een PPP internetconnectie, want die heeft Netflix wel nodig, werkt niet over de Proximus TV VLAN. Zoja, dan zou het normaalgezien moeten lukken.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Deze update bestaat erin dat de B-box2 in "fully routed" geschakeld wordtseagull schreef:Na controle moest de modem vannacht een upgrade hebben.
Bedoel je dat je Belgacom TV hebt, maar geen Belgacom internet?seagull schreef:De Proximus decoder v5 zit rechtstreeks op de BBox2 maar voor internet gebruik ik Telenet (veel sneller).
In dit geval zal Netflix op jouw B-box2 niet werken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
De BBox 2 staat in bridged mode.
De internetconnecties met Proximus en met Telenet worden gemaakt vanuit een WatchGuard XTM 25.
De internetconnecties met Proximus en met Telenet worden gemaakt vanuit een WatchGuard XTM 25.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je bedoelt hiermee waarschijnlijk dat je deze alleen als modem gebruikt (achterliggende router maakt PPoE connectie)seagull schreef:De BBox 2 staat in bridged mode
Wat ik bedoelde met "fully routed" in tegenstelling tot "bridged" is dat je TV decoder (na de Netflix upgrade van de B-box2) nu een intern IP van de B-box zal krijgen (in plaats van een 10.x.x.x IP via LAN30).
Met jouw opstelling (die je niet vermeldde in de eerste post) zal Netflix zeker niet werken. De decoder heeft ook Internet nodig.
Gemakkelijkste oplossing: PPPoE sessie op bbox-2 starten (die je dan alleen voor Netflix gebruikt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Hoe kan ik een PPPoE sessie op de bbox-2 starten?
Ik kan niet meer inloggen in de webinterface van de bbox-2.
Ik zal een factory reset moeten doen en alles opnieuw instellen.
Is er hier een draadje met een "how-to"?
Ik kan niet meer inloggen in de webinterface van de bbox-2.
Ik zal een factory reset moeten doen en alles opnieuw instellen.
Is er hier een draadje met een "how-to"?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Als je destijds je bbox2 als "domme" vdsl2 modem hebt ingesteld (pppoe uit, lan-bridge, wifi uit) zal je wellicht het snelst zijn geholpen met een factory-reset.
Om je Proximus-TV met Netflix werkende te krijgen zou je ongeveer evenveel werk hebben als je toch nog kon inloggen op de webinterface.
Een draadje met een how-to voor jouw specifieke opstelling ben ik hier nog niet tegengekomen, maar als je er destijds in bent geslaagd om de bbox2 in bridge te zetten en uw Watchguard te configureren, moet je dit ook wel lukken. Anders helpen we hier graag verder. Maar begin met een factory-reset en zien dat de Proximus Decoder rechtstreeks op de bbox2 hangt. Je pppoe-login en paswoord zou je in je Watchguard-config moeten terugvinden om opnieuw in de bbox2 in te vullen.
Of je dan dhcp kan uitzetten op de bbox2 en een 2e pppoe-sessie kan starten op de watchguard om de rest van je netwerk ongewijzigd te laten, daar ben ik niet zeker van.
Om je Proximus-TV met Netflix werkende te krijgen zou je ongeveer evenveel werk hebben als je toch nog kon inloggen op de webinterface.
Een draadje met een how-to voor jouw specifieke opstelling ben ik hier nog niet tegengekomen, maar als je er destijds in bent geslaagd om de bbox2 in bridge te zetten en uw Watchguard te configureren, moet je dit ook wel lukken. Anders helpen we hier graag verder. Maar begin met een factory-reset en zien dat de Proximus Decoder rechtstreeks op de bbox2 hangt. Je pppoe-login en paswoord zou je in je Watchguard-config moeten terugvinden om opnieuw in de bbox2 in te vullen.
Of je dan dhcp kan uitzetten op de bbox2 en een 2e pppoe-sessie kan starten op de watchguard om de rest van je netwerk ongewijzigd te laten, daar ben ik niet zeker van.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
De WatchGuard heb ik niet zelf geconfigureerd.
Misschien krijg ik nog een hulplijn van Philippe
Misschien krijg ik nog een hulplijn van Philippe
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom niet?seagull schreef:Ik kan niet meer inloggen in de webinterface van de bbox-2.
Als je een PC verbindt met LAN1 zal die normaal een IP adres krijgen, en kan je op de web interface?
Als je destijds DHCP hebt uitgeschakeld, stel dan een manueel IP op de PC (192.168.1.2) en log in op je B-box op 192.168.1.1
Welk IP adres heeft je TV decoder gekregen?
Na de Netflix upgrade zou dit 192.168.1.64 moeten zijn (fully routed)
Maar zoals de vorige poster zei: gewoon een factory reset
Na de factory reset hoef je helemaal niets in te stellen: Proximus zal de PPPoE login pushen, en na een tijje zal je on-line zijn (@ lampje brandt).
De PPPoE sessie op je watchguard (en de rest van je network set-up) zal hierdoor niet beïnvloed worden. De B-box sessie zal gewoon parallel van je eigen netwerk lopen. Je kan eventueel de WiFi uitzetten, gezien je die niet zal gebruiken.
PS
Ik begrijp ook nooit waarom mensen de PPPoE sessie van de b-box willen uitzetten, als ze een eigen achterliggende router gebruiken. Die 2 sessies kunnen probleemloos parallel naast mekaar lopen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Bedankt Philippe.
Hier staat wat meer uitleg.
Door hem in bridge mode te zetten had hij geen IP adres meer.philippe_d schreef:Waarom niet?seagull schreef:Ik kan niet meer inloggen in de webinterface van de bbox-2.
Hier staat wat meer uitleg.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Harde reset gedaan, 2x, geen @ lampje, geen Netflix.
Decoder heeft IP adres 10.144.124.xxx.
DNS servers 195.238.16.41 en 195.238.16.41.
Uw apparaat is wellicht niet verbonden met het internet. Controleer of uw verbinding werkt.
Proximus TV werkt gelukkig nog wel.
Misschien is de update om hem fully routed te zetten niet gelukt?
Decoder heeft IP adres 10.144.124.xxx.
DNS servers 195.238.16.41 en 195.238.16.41.
Uw apparaat is wellicht niet verbonden met het internet. Controleer of uw verbinding werkt.
Proximus TV werkt gelukkig nog wel.
Misschien is de update om hem fully routed te zetten niet gelukt?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
geen @ lampje: heb je je pppoe-login en paswoord opnieuw ingegeven?
kan je de optie om in fully routed mode (in de config van de bbox2 heet dat TV mode denk ik) zien in de menus?
kan je de optie om in fully routed mode (in de config van de bbox2 heet dat TV mode denk ik) zien in de menus?
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Deze morgen technische dienst gebeld.
Ze gingen de bbox2 terug instellen.
Ik moest terug een factory reset doen. Resultaat: noppes maar kreeg storingsnummer en ben de bbox2 gaan verwisselen voor een bbox3.
Resultaat: decoder heeft IP 192.168.1.64 maar internet lampje op bbox3 is rood en geen netflix.
Internetconnectie heeft een groen vinkje, maar de netflix servers blijven op rood staan.
Ze gingen de bbox2 terug instellen.
Ik moest terug een factory reset doen. Resultaat: noppes maar kreeg storingsnummer en ben de bbox2 gaan verwisselen voor een bbox3.
Resultaat: decoder heeft IP 192.168.1.64 maar internet lampje op bbox3 is rood en geen netflix.
Internetconnectie heeft een groen vinkje, maar de netflix servers blijven op rood staan.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Opgelost door de ethernetkabel naar de WatchGuard uit te trekken.
Dan maakt de bbox3 wel zijn PPPoE connectie.
Daarna ethernetkabel naar de WatchGuard terug aansluiten.
Dan maakt de bbox3 wel zijn PPPoE connectie.
Daarna ethernetkabel naar de WatchGuard terug aansluiten.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het verwondert mij dat je maar één PPPoE sessie kan aanmaken. Wel abonnement heb je?
Of heb je misschien een optie met vast IP ?
Of heb je misschien een optie met vast IP ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik heb een Internet Office&Go Maxi met vast IP.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals ik dacht ....
Jammer dat je dit niet vermeldde in je eerste post, dan waren we niet op een dwaalspoor geraakt.
Dat wil ook zeggen dat er met jouw b-box2 - die je ingeruild hebt voor een b-box3 - niets aan de hand was
Zolang jouw b-box3 een PPPoE sessie heeft (met jouw vast IP), zal jouw WatchGuard geen PPPoE sessie kunnen opbouwen.
Je zal wel Internet hebben, maar met dubbebe NAT (wat waarschijnlijk niet zo erg is, gezien je Proximus Internet alleen back-up is ?)
Is Internet Office&Go Maxi met vast IP geen beetje "overkill" voor een fail-over?
Jammer dat je dit niet vermeldde in je eerste post, dan waren we niet op een dwaalspoor geraakt.
Dat wil ook zeggen dat er met jouw b-box2 - die je ingeruild hebt voor een b-box3 - niets aan de hand was
Zolang jouw b-box3 een PPPoE sessie heeft (met jouw vast IP), zal jouw WatchGuard geen PPPoE sessie kunnen opbouwen.
Je zal wel Internet hebben, maar met dubbebe NAT (wat waarschijnlijk niet zo erg is, gezien je Proximus Internet alleen back-up is ?)
Is Internet Office&Go Maxi met vast IP geen beetje "overkill" voor een fail-over?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik wist niet dat het vaste IP een verschil zou uitmaken.
De mannen op de technische helpdesk hebben hier blijkbaar ook niet aan gedacht.
Gelukkig ben ik van dat witte onhandige ding verlost.
Is er een goedkopere back-up oplossing met vast ip?
Ik zit op 1.100 meter van de centrale en heb een 12Mbps/1Mbps lijn.
Er staan hier 2 KVD's op 400 meter maar blijkbaar nog steeds zonder ROP.
De Telenet lijn valt hier regelmatig weg (of de WatchGuard gaat zomaar in failover ... iedereen wijst altijd naar de andere).
Soms voor een paar minuten, soms voor enkele uren. Ze zijn al een jaar bezig met een oplossing.
Hoewel, de laatste weken merk ik een serieuze verbetering.
De mannen op de technische helpdesk hebben hier blijkbaar ook niet aan gedacht.
Gelukkig ben ik van dat witte onhandige ding verlost.
Is er een goedkopere back-up oplossing met vast ip?
Ik zit op 1.100 meter van de centrale en heb een 12Mbps/1Mbps lijn.
Er staan hier 2 KVD's op 400 meter maar blijkbaar nog steeds zonder ROP.
De Telenet lijn valt hier regelmatig weg (of de WatchGuard gaat zomaar in failover ... iedereen wijst altijd naar de andere).
Soms voor een paar minuten, soms voor enkele uren. Ze zijn al een jaar bezig met een oplossing.
Hoewel, de laatste weken merk ik een serieuze verbetering.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
En je hebt dat vast IP absoluut nodig? Als je van verbinding wisselt tussen Telenet en Proximus heb je toch ook niet meer hetzelfde IP? Eigenlijk zou je met 12/1 profiel moeten kiezen voor Internet Start. Nu betaal je buitenproportioneel veel voor een eerder trage verbinding. Dat zou je Proximus eigenlijk in jouw situatie niet mogen willen gunnen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP