Iemand hier al Oneplus One?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Ingo schreef:Ik heb sinds 06/01/2015 een Oneplus One. Het was gemakkelijk om een invite te krijgen. Op de achterkant staat het logo van cyanogen. De grote van de gsm is wel een aanpassing. Mijn vorige gsm was een samsung galaxy Gio. Ik had deze al 3 jaar maar de batterij laadde niet meer op. Wat ik niet zo mooi vind is de layout van de berichten. Bij mijn vorige gsm stonden deze in een gekleurde box. Bestaat er ergens een manier om deze aan te passen? Ook het bijvoegen van contactpersonen vind ik omslachtig. Voor de rest heb ik nog geen mankementen ontdekt.
Download de nieuwe Google Messenger app in dat geval maar ! Die is prachtig.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ging&hl=en

Contacten toevoegen is inderdaad
- ofwel via de People app
- Ofwel typ je die in de dailer en klik je op de 3 streepjes -> Contact opslaan.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Kan er mij iemand de added value geven buiten de prijs van een OPO tov een Iphone 6?

Ik wil niet het Android vs iOS starten, maar wel de voordelen en ook nadelen van diegene die beide gebruiken... Wat kan de OPO wel, beter dan de Iphone en omgekeerd..?
Geen theoretische specs, maar real life bevindingen.

Ik heb een iPhone omdat ik niet wil knutselen om settings goed te krijgen, en ik het Android platform vrij onoverzichtelijk vindt. Dus wat zou voor mij de OPO kunnen bieden?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dafke schreef:Geen theoretische specs, maar real life bevindingen.
Van veel horen zeggen (oa op deze forum) is dat de batterij van de OPO heel lang meegaat.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Met normaal gebruik - maar wat is normaal - houdt mijn OPO het ruim 1,5 dag uit.
Het opladen gaat in minder dan 2u, dat is ook wel een groot voordeel, vind ik.

Verder ben ik enorm gecharmeerd van de pin-code scramble, wat een CyanogenMod feature is.
Mijn vorige telefoon had ook maar een red/green led en dit is een RGB led, wat maakt dat je kan instellen hoe (kort, hoe kort, lang, constant) en welke kleur (RGB) de led moet aangeven bij een event (gemiste oproep, batterij plat, aan het opladen, ontvangen SMS, ontvangen email per account, ...).

Verder zou ik zeggen, maar dan wilde je dus niet als antwoord krijgen:
- Android
- prijs
:)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Mijn 6 houdt het ook makkelijk 1,5 dag uit met normaal gebruik..
Batterij is ook onder de 2u opgeladen.

Kleur lichtje is niet direct iets wat me over de streep kan halen. Android ook niet trouwens, tenzij het verschillend is van de look en feel van een samsung, LG..
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik wil u hier niet overtuigen van A of B, ik ben tevreden met mijn OPO.
Ik heb geen Samsung of LG gehad, maar Cyanogen werk alvast heel aangenaam.

Wat zou u wel kunnen overtuigen, als prijs (€300 <> €700/1000) niet doorslaggevend is?
De echte functionaliteit zit in de apps en in het OS zelf hé.

Wat vind ik zalig aan Android:
- Google contacts
- Google calendar
Invoer, aanpassen via pc, en gebruiken via smartphone.
En dan de apps, ik veronderstel dat de handigste apps op Android ook op iOS bestaan en omgekeerd.
Laatst gewijzigd door heist_175 26 jan 2015, 15:14, in totaal 1 gewijzigd.
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Voordelen? Hij is bijna 3x zo goedkoop.. Bijna overgelijkbaar met zo'n prijsverschil.

@hierboven, google contacts en calendar integreren toch ook naadloos op iOS.
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Dafke schreef:Kan er mij iemand de added value geven buiten de prijs van een OPO tov een Iphone 6?

Ik wil niet het Android vs iOS starten, maar wel de voordelen en ook nadelen van diegene die beide gebruiken... Wat kan de OPO wel, beter dan de Iphone en omgekeerd..?
Geen theoretische specs, maar real life bevindingen.

Ik heb een iPhone omdat ik niet wil knutselen om settings goed te krijgen, en ik het Android platform vrij onoverzichtelijk vindt. Dus wat zou voor mij de OPO kunnen bieden?
Niks. want buiten android vs ios (persoonlijk) is de 6 gewoon beter dan de OPO.

is de 6 500 euro meer waard dan de OPO? In mijn ogen niet. Buiten het feit dat je eigenlijk de 6+ met de OPO moet vergelijken en het prijsverschil dan 600 euro is. Je kunt dus 3 OPO's kopen voor de prijs van 1 6+.

Misschien is de betere integratie van google services iets dat je over de streep zou kunnen halen. Maar op zich is er niks mis met gmail/google calender/maps/... op iOS.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

OK da's een prima vergelijking. Ik dacht al: ze komen zo traag op gang, dus mijn euro'ke was ook al gevallen.
Ik heb al een Iphone 6, dus is de OPO voor mij nu nog niet aan de orde!
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Batterij van de OPO is denk ik een klein beetje beter dan de 6, maar daar ben ik niet 100% zeker van, want ik heb de 6 slechts twee dagen kunnen gebruiken. Niet echt een noemenswaardig verschil. Camera van de 6 is sowieso beter. Scherm is vergelijkbaar, kleine pro voor de 6. Behuizing/bouwkwaliteit is status quo imho, maar dat is vrij persoonlijk. iOS/Android is heel persoonlijk, maar objectief gezien zijn ze aan elkaar gewaagd.
Eens Apple Pay hier is kan je het NFC betalen ook nog zien als een pro voor de 6. Maar dat is nu nog niet het geval.

1 grote min van de OPO is het gemis van 800MHz LTE.

Maar ikzelf kan de 500/600 euro surplus niet opbrengen voor de paar features die beter zijn. En voor een mobiel device dat ik overal meeneem, dat nat kan worden van regen, kan vallen en kapotgaan (ook in case), vrij makkelijk gestolen wordt (tov al de rest van electronics, denk aan laptop, tablet, desktop,...),... vind ik het zonde van het geld.

Moest mijn portefeuille zo dik zijn dat ik een 900 euro meer of minder niet merk, dan zou ik waarschijnlijk ook met een 6(+) rondlopen.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Als ik mocht kiezen en het prijsverschil was niet zo groot, de Samsung S5, superieure foto's en m.i. beter dan de ifoons...maar heb vandaag mijn OPO binnengekregen en het is toch een fantastisch ding voor 299 euro's. (Gekocht wegens verlies van mijn S4)
Btw we hebben de Iphone 6 plus ook in huis (zoon),dus ik heb de 3 vergeleken.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb een aantal keer de S5 van kameraad in de handen gehad, en moet zeggen: :nono:
Ik vond het echt niet vlotter werken over het algemeen, en dat is prio voor mij. Hij heeft trouwens zijn S5 verkocht en de stap naar de 6+ gemaakt, en geen moment spijt van. Hij was niet ontevreden van de S5, maar meer tevreden van de 6+.
Zijn batterij doet het nl 3 dagen bij normaal gebruik.
Maar ik wou niet naar Android/samsung vervallen, enkel de vergelijking met OPO, en het is duidelijk nu. Misschien als mijn 6 zou stuk gaan buiten garantie..
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

geen nodig nu (zit met 2dehands note 3 die 2 weken oud was en 370 € kostte 6/2014, dit terzijde), maar gebrek aan 800 Mhz. zou voor mij een 'no-go' zijn.

Zelfs 1 streepje 4G gaat sneller als volle ontvangst met H+. Batterij verbruikt minder,...

Ik heb dit advies ook aan een collega gegeven, die mijn raad in de wind sloeg :-D . Maar ja, hij zit bij Proximus, dus iets minder erg (minder 800 MHz)

Zit er verschil in kwaliteit tussen de 4G-frequenties?
Ja. Van de beschikbare frequenties is het bereik van de 800 MHz het beste. Lagere frequenties dringen beter door bebouwing en reiken verder. Dit bekent dat het gemakkelijker is om met de 800 MHz landelijke dekking te krijgen. Ook ga je binnenshuis duidelijke verschillen merken en is 800 MHz beter. Hogere frequenties zorgen daarentegen voor hogere down- en uploadsnelheden.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

800MHz LTE is inderdaad een groot gemis. Ik ben van een Nexus 5 overgestapt op een OPO, en de betere batterij en groter scherm wegen toch echt wel zwaarder door dan 800MHz LTE.
Mocht er nu morgen een OPO uitkomen met 800MHz of een vergelijkbare gsm van 300 euro met 800MHz LTE, dan had ik hem waarschijnlijk gekocht.

(Proximus 800MHz is tegenwoordig ook alomtegenwoordig)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Is dat gemis van de 800Mhz nu zoooo groot? Ik heb ofwel H+ of LTE, ook binnen in gebouwen LTE en H+ is toch meer dan snel genoeg voor mij om mail te bekijken en Whatsapp etc etc... Heb het nog geen seconde betreurd dat ik een one gekocht heb. Ik vind het kleurledje anders wel super, zeker in vergaderingen en dergelijke.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Het is vooral een gemis omdat base (mijn provider) de laatste tijd veel 800MHz gebruikt. Vele masten zijn dus 900MHz 2G, 2100MHz 3G/HSPA+ en 800MHz LTE/4G. Dus dan krijg je situaties waar ik met een OPO amper 3G/H+ heb of zelfs terugval op 2G/EDGE waar mensen met een 800MHz LTE telefoon vlot kunnen verder surfen. En zelfs dichter bij een mast heb je dan enkel 3G ipv 4G.

Op de arenbergcampus in Heverlee staat dergelijke mast, die biedt ongeveer LTE over heel de campus/Heverlee. Wanneer je dan een ander departement binnengaat (ESAT/MTM bijvoorbeeld) dan valt het vaak van H+ terug naar edge waar ik met een Nexus 5 mooi op LTE blijft.
Op zich geen probleem want quasi overal is er daar wifi, en het centrum Leuven is toch grotendeels 1800MHz wat een OPO wel doet. Daar heeft Base denk ik nog geen 800MHz dus het verschil zou je daar nooit merken.

800MHz is tegenwoordig dus meer en meer een gemis omdat je 4G/LTE ontvangt (bij base toch), waar je anders op edge zit. Mobistar heeft veel 3G op 900MHz, dus daar merk je dat waarschijnlijk veel minder.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik zit op Arenberg binnen in een gebouw en heb LTE... Ik zit wel bij Mobistar/Telenet. Wou eigenlijk overstappen op MV maar dat is dus blijkbaar een slecht idee. Ik wil maar zeggen, wanneer ik buiten ben heb ik nood aan mobiele data, binnen zit ik voor 99% op Wifi. Voor mij persoonlijk geen gemis dus om daar 3x zoveel voor te betalen om naar een iPhone over te stappen. Voor de rest zijn beide toestellen gewoon een persoonlijke keuze.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Op arenberg heb je buiten net wel/niet LTE. Met een 800MHz LTE device vol signaal en 30Mbps+ DL.

Bij Mobistars 1800MHz dekt waarschijnlijk een vierde (ongeveer) van hun totale dekking. Dus als je nu 4G dekking mist op plaatsen is een 800MHz LTE telefoon een groot voordeel. Ben je tevreden met de 4G dekking nu dan is er weinig reden om over te stappen op iets anders.
elkristo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2011, 08:13

Net een oneplus one gekocht , ik heb mijn mobile vikings sim kaartje erin maar hij zegt dat er geen sim kaart in zit
reeds meerdere keren heropgestart, geen oplossing
sim kaartje werkt wel perfect in vorige telefoon

Werkt de oneplus one niet bij mobilevikings?
Moet ik een nieuw simkaartje aanvragen?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Heb je die er wel correct ingestoken? (veel mensen steken dan de "sim-slot" er omgekeerd in...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

De simkaart moet inderdaad richting de back cover liggen,
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

elkristo schreef:Net een oneplus one gekocht , ik heb mijn mobile vikings sim kaartje erin maar hij zegt dat er geen sim kaart in zit
reeds meerdere keren heropgestart, geen oplossing
sim kaartje werkt wel perfect in vorige telefoon

Werkt de oneplus one niet bij mobilevikings?
Moet ik een nieuw simkaartje aanvragen?
Werkt zeker bij Mobile Vikings, ik gebruik de OnePlus One zelf ook in combinatie met Mobile Vikings.
Controlleer of je sim goed zit...
elkristo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2011, 08:13

ja idd, het kaartje moet naar beneden erin
bedankt
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

dus het kaartje naar achteren?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het staat toch wel degelijk in/op de mini manual hoe dat je de sim er moet instoppen, of zit dat er tegenwoordig niet meer bij? :p
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Duidelijk staat het er niet misschien niet op, maar ondertussen met alle raad die hier gegeven is zou het toch in orde moeten zijn.
Hebben echter nog geen bevestiging gehad.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Kan iemand met meer kennis mij zeggen of de oneplus X dezelfde gebreken heeft in verband met LTE als zijn voorganger?
Werkt de oneplus X op 800 mhz in België?
According to PC magazine, ATT and T-Mobile customers in the USA will experience major issues with reception, as bands 12 and 17 are not supported. Here is the quote:

"The OnePlus X may also have a critical problem for U.S. buyers. It has LTE bands 1/2/4/5/7/8. It's missing 12 and 17. That means while it's compatible with AT&T and T-Mobile, it's missing the low-frequency, 700MHz bands (Bands 12 and 17) that have the best suburban, rural, and in-building coverage. This means the OnePlus X will have significantly worse LTE coverage on AT&T and T-Mobile than competing phones."
Band 12 en 17?

Thanks
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

staat toch duidelijk vermeld onder specs:

https://oneplus.net/be_nl/x/specs

Banden 3, 7 en 20 FDD...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Hier ok iemand na een SW op de OPT bij Mobistar 'France Telecom'. Is niet zo netjes... Base = KPN en Proximus = Belgacom Mobile. Ze nemen dus steeds het moederbedrijf.

https://forums.oneplus.net/threads/kan- ... er.376493/
https://www.mobistar.be/nl/forum/france-telecom
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Nu al een support telefoonnummer ! +32-2-5881925

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”