wifi printer probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
carientje
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2015, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo, ik heb een wifi laserprinter samsung xpress c410 en met de b-box2 had ik daar geen problemen mee om via mijn tablet af te printen. Nu hebben we b-box3 en kan hem nie meer connecten :evil: met de tablet hij ziet hem wel maar kan niet verbinden. Mijn vraag is nu ligt dat aan diene nieuwe modem? Zoja kunnen jullie mij dan stapsgewijs eens uitleggen wat ik kan doen om hem weer aan het printen te krijgen via tablet. Met de laptop heb ik geen probleem en met de gsm ook niet want dan ga ik via wifi direct maar dat heb ik niet op mijn tablet en heb al gezocht naar app's maar vindt er gene.
Alvast bedankt voor de hulp en hopelijk zijn er hier die nog dat probleem hebben gehad
mvg
Carientje
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Kan je misschien stapsgewijs uitleggen wat het probleem is: welke toestellen kunnen elkaar niet meer zien en welke toestellen kunnen dat nog wel?
Wees duidelijk en spreek niet over "hem" en "ze", want het is niet altijd duidelijk in een zin welk toestel nu "hem" is :).

Geef ook aan wat je al zelf geprobeerd hebt, zodat we u geen tips geven die al zeker niet werken.

PS: Nederlands is ook altijd aan te raden, "gene" is misschien nog niet verstaanbaar, maar veel verder zou ik niet graven in het dialectenwoordenboek...
carientje
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2015, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Printer geinstalleerd via laptop met usb kabel en cd van de printer opgastart en dan draadloze verbinding gekozen en geinstalleerd zoals de cd het zegt, dat heb ik gedaan bij de eerste modem b-box2 en met deze installatie kon ik via tablet zonder probleem afprinten met de app samsung print.
Nu modem b-box3 hetzelfde gedaan zoals de eerste keer (zie hierboven) om de printer te verbinden met de nieuwe modem dus ook draadloos alles gaat goed ik kan draadloos printen via laptop maar als ik via de app ga van de tablet zie hij wel de printer staan met een rode bol en een wit kruis in en als ik de printer wil verbinden wil hij hem niet verbinden en dat deed hij vroeger wel met de andere modem zonder probleem


Wat heb ik al geprobeerd niet veel speciaal het enige wat ik heb gedaan is eens de wifi van de laptop afleggen en met een lan verbinding naar de modem gegaan en de printer met usb aan de laptop verbonden en nogmaals geinstalleerd zoals hierboven, op de laptop gaat alles goed maar op de tablet kan ik nog steeds niet verbinden.
op de tablet zie ik wel de link naar de printer staan in de instelling-wifi

Hopelijk is de uitleg nu duidelijk, ik heb de stappen gezegd zoals ik ze doe.
gr carine
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vermoedelijk heeft uw tablet nog het foute (het oude) IP adres van de printer.
Uninstall de printer op uw tablet eens?

Als je niet rechtstreeks print, maar via een service, kan het probleem ook daar zitten.
Ik heb de indruk dat je met uw laptop rechtstreeks naar de printer print, maar het zou kunnen dat de printer op een Samsung server geregistreerd staat, zodat je ook van "eender-waar" naar uw eigen printer (verbonden met het internet) kan printen.

Ik zou de printer verwijderen vanop uw tablet en opnieuw installeren.
Tenzij je weet wat het nieuwe IP adres is (en tenzij je dus ook weet hoe je dat moet aanpassen op uw tablet).
carientje
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2015, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@heist_175 het verwijderen heb ik gedaan en herinstalleren ook ,ip adres van de printer handmatig ingeven heb ik ook geprobeerd via tablet maar zegt steeds dat het fout ip adres is of poort

Met mijn gsm gaat het wel maar daar staat wifi direct op dus ik print via gsm met de wifi direct maar op de tablet heb ik dat niet en heb al gezocht of ik deze er kan opzetten maar vindt die nergens in android voor op de tablet.

ik ben gisteren gaan kijken in de modem en daar zie ik de printer wel instaan dus daar denk ik lig het ook nie aan.

Alvast bedankt voor de raad
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb dit ook voorhad, de fout ligt niet bij uw laptop of router maar bij uw printer zelf.
Zet de netwerkinstelingen op uw printer terug op fabrieksinstelingen, dit kan je doen met de printer zelf als er een shermpje is ofwel via de webpagina van de printer.
carientje
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2015, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@gdaivier
deze zal ik eens uitproberen maar zal via de site zijn want het is een printer zonder schermpje
Alvast bedankt voor de tip ik hou je op de hoogte

Carine
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”