Handcarwash omgeving Gent

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

de-ice: een garage
Als het vriest als de auto buiten staat (bv geparkeerd aan het station), gebruik ik een spuitbus (geen idee wat daar inzit trouwens)
Dat gaat super snel én je maakt geen krassen
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Mja, heb geen garage... wel een staanplaats voor ons huis.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

bollewolle schreef:Wordt er nog altijd naar Carwash Dhillon gegaan en zo ja nog altijd tevreden erover? Ik moet mijn huidige bedrijfswagen omruilen voor een nieuwe en wil hem eens grondig laten kuisen. Omdat iemand anders in het bedrijf indertijd de auto besteld had en die het een goed idee vond om voor een lichtkleurig stoffen interieur te kiezen zou ik vooral de zetels ook eens laten reinigen. Eventueel ook simonizeren (kan misschien helpen bij de keuring van de wagen?). Wat ik me vooral ook afvroeg of je voor zo een grondige aanpak ook gewoon zonder afspraak daar terecht kan of dat het misschien toch beter is een afspraak te maken in dat geval.

Alvast merci!
Ik ga er nog steeds en nog altijd héél tevreden van. Ook al een keer de zetels en motor laten kuisen en inderdaad, dan ben je je wagen kwijt voor een dagje. Maar als je hem ziet terugkomen : prima werk!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Glas reinigen met isopropanol 70% of meer, voor een appel en een ei te verkrijgen bij de apotheker.
Alle vuiligheid is er mee af en vooral: het laat geen laagje achter!

Wordt oa gebruikt voor reinigen van optische systemen in glas.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

krisken schreef:Ik ga er nog steeds en nog altijd héél tevreden van. Ook al een keer de zetels en motor laten kuisen en inderdaad, dan ben je je wagen kwijt voor een dagje. Maar als je hem ziet terugkomen : prima werk!
Thanks! Ga dan misschien eens een afspraak maken, moet alleen eens zien hoe ik terug thuis geraak dan. Hebben ze trouwens bepaalde openings-/sluitingsuren (dagen) want vind er niet veel van terug?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bel ze even op? Contactnummer vind je op https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 90#p505753 :-)
Open vanaf 9u dacht ik, ook op zaterdag.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dima_2005 schreef:BTW: heb ooit met zo'n ford gereden. Leuk "systeem", maar gewoon overdag zie je niks. Ik vond die draadjes door de hele voorruit enorm storend.
Ik heb dat nu ook (wel op een octavia) en de eerste 2 dagen let je erop, maar nu zie ik het niet meer eigenlijk. Eén van de beste uitvindingen ooit. Auto doen draaien, voor- en achterruitverwarming aan (en poepverwarming uiteraard), zijruiten afkrabben, ruitenwissers op en wegrijden. Voorruit is ijsvrij in <1 minuut.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Op de nieuwe Passat is er een verwarmbare voorruit zonder die draadjes. Sub Zero, ik hoop dat je die niet te lang stationair laat draaien, want erg goed is dat niet voor de motor. In enkele buurlanden is dat zelfs verboden. Nog meer comfort zou je kunnen verkrijgen met een standkachel. Sommige merken leveren dit af fabriek, maar het is een vrij dure optie (1500 euro).
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Hij staat geen minuten te draaien he. Het is echt 45 seconden tot 1 minuut max. Ik ben nogal een ninja met een ijskrabber ;-)
Ik weet dat het niet gezond is om met koude olie stationair draaien.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dima_2005 schreef:Pingi geprobeerd? (ja het neemt vocht op, maar veel beter en heractiveerbaar :beerchug: )
Ik had geen Pingi, maar een ander systeem. Pingi stond nu in promo bij Conrad en dat helpt wel wat beter inderdaad :) tnx voor de tip.
Gwinnie
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2015, 19:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Aan de dampoort is er volgens mij ook nog één
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Naar aanleiding van enkele suggesties in dit topic, heb ik me "Meguiar's Professional - Glass Cleaner Concentrate" en "Rain-X" aangeschaft.
Gisteren was het droog en licht winderig, en heb ik het gebruikt.
Eerst de vensters met een normaal product schoon gemaakt, dan die Meguiar erop. Ik had 3L gemaakt (mengverghouding 10:1), wat uiteindelijk veel te veel bleek te zijn. Dat goedje heeft ook een sterke synthetische - maar niet onaangename - geur. Ik had de mengverhouding in de keuken aan de gootsteen gemaakt, prompt rook heel de keuken naar Meguiar dinges. Nadien heb ik de overschot (bijna 2L) door de uitstortbak gegoten, en boem voor meer dan een dag heeft heel de wasplaatst naar dat spul geroken.
Bon.
Nadat ik de ruiten dus héél proper gemaakt had, heb ik die RainX erop gezet en nadien met een handdoek wat afgeveegd. Niets speciaals eigenlijk. Dat busje van 200ml is nu wel al over half denk ik, voor alle ramen van een Focus Clipper.

Vandaag naar een paar winkels gereden enzo, en ondanks de regen niet 1 keer de ruitenwissers moeten gebruiken. Die RainX werkt pas echt goed vanaf 50km/h.
De druppels schieten er af. Wel cool.

Bedankt voor de tips :).
Phara
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017, 22:04

Goedenavond

Ondertussen ruim 2 jaar na het laatste bericht hier... zijn er nieuwe ervaringen over handcarwashes in of rond Gent? (want de Carwash "Dhillon" is precies niks meer te bespeuren, terwijl die toch zo goed was...?)
Ik wil mijn auto verkopen dus ik wil hem graag wat toonbaar maken... :wink: (en dit zowel buiten als binnen)

Alvast dank voor de tips!

PS: Ondertussen nog wat verder zitten zoeken en heeft toevallig iemand ervaring met Carwash United Kashmir in Ledeberg? Daar lees ik precies heel wat positieve ervaringen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien dit topic even een duwtje geven, want Dhilion is inderdaad verdwenen heb ik de indruk. Waar gaan jullie nu met jullie wagen voor een goede opfrisbeurt (handcarwash)? Liefst eentje die zowel binnen als buiten doet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik doe dat zelf. :angel:
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Nieuwewandeling 113, 9000 Gent :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ben daar ook nog eens geweest toen ik daar woonde vlakbij. Eigenlijk wel grappig, overdag handcarwash, 's nachts is dat een nachtwinkel waar ik wel eens langs ging voor chips.
De waservaring : ik had maar een oude wagen en was met het resultaat tevreden. Maar als ik hier de vereisten lees (aparte handschoenen, verschillende emmers etc) denk ik niet dat je daar moet zijn.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik heb een lange kras (2dehands auto). Zag dit op sattv op Oostenrijkse tv ergens. Dan op mijn FB [emoji3]

https://www.tommyteleshopping.be/platin ... targeting#

Is dit te vertrouwen qua werking? Iemand ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Paar weken geleden voor het eerst eens langs gegaan bij De Merelbeekse Super Hand Carwash, what's in a name :lol:
Was nog maar de eerste keer en voorlopig er wel positief over. Denk dat ik nog een paar keer ga proberen om zeker te zijn. Je zet je auto daar eigenlijk in een rijtje in een oude hangar en iedere stop doen ze een andere actie: stofzuigen, 1e maal afspoelen, wassen en afspoelen en dan nog eens afdrogen. Ondertussen kan je op een van de vele (sjofele 2e hands) zetels gaan zitten waar je het geheel in de gate kan houden als je wil.

Like I said, zal nog een paar keer moeten gaan om finaal oordeel te vellen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb het maar gewaagd en de wagen (Citroën Berlingo uit 2012) binnen gestoken bij Kenzo Hand Carwash te Wetteren (Kenzo Hand Carwash - Brusselsesteenweg 173 - 9230 Wetteren) en daar gekozen voor de "VIP behandeling". Wel ... dat heeft hij zeker gekregen. Zowel binnen als buiten is hij héél grondig gewassen, gestofzuigd, gekuist, ... En voor die 25 euro die ik moest betalen is hij toch een goed anderhalf uur bezig geweest. Op zich had hij zeker zijn werk : zowel voor Hachiko als voor Canisha heb ik reeds honden opgeleid en dan blijft er wel eens wat haar achter in de koffer, wel ... ik moet al goed zoeken om nog ergens een haartje te vinden. Dus voorlopig ben ik zeker te spreken over die persoon. Alleen jammer dat ze niet de onderkant van de wagen kunnen proper maken. Is iets dat ik tijdens en na de winter zoek om het zout af te spoelen.

Maar goed, de auto heeft nieuwe banden, nieuwe remmen achteraan, airco werkt terug zoals het hoort, nieuwe ruitenwissers en is van boven naar beneden en van voor naar achter proper gemaakt ... Hij staat klaar om over enkele dagen te vertrekken op reis :)

https://www.google.be/maps/@50.9864568, ... 312!8i6656

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”