hallo,
Iemand enig idee op de Belgacom mini decoder(zonder hd) op een scarlet lijn werkt?
thx
belgacom mini decoder
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Premium Member
Maar bij Scarlet kun je toch ook al opnemenen met de servers van belgacom?
zodat je opnames niet lokaal staan?
of ben ik nu zo mis?
zodat je opnames niet lokaal staan?
of ben ik nu zo mis?
-
- Premium Member
volgens Scarlet zou de V5 mini niet werken op een Scarlet lijn...
Kan iemand dit bevestigen? voor ik bij Belgacom deze decoder zou aankopen...
bedankt!
Kan iemand dit bevestigen? voor ik bij Belgacom deze decoder zou aankopen...
bedankt!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Het is zoals Devilzown zegt.
Het heeft niets met NPVR te maken maar wel met het updateproces van de decoder. Het Tv platform dat voor scarlet wordt gebruikt blokkeert dit.
Dit kan je omzeilen door de V5's op een BGC lijn te updaten en nadien te activeren op uw scarlet lijn.
Het heeft niets met NPVR te maken maar wel met het updateproces van de decoder. Het Tv platform dat voor scarlet wordt gebruikt blokkeert dit.
Dit kan je omzeilen door de V5's op een BGC lijn te updaten en nadien te activeren op uw scarlet lijn.
-
- Premium Member
hallo,
Dus ik doe het volgende:
Ik koop in een Belgacom center de V5 mini
ik installeer deze dan eerst bij m'n ouders thuis(hebben belgacom tv)
ik vermoed dat deze decoder na opstarten het lijnnummer vraagt en paswoord...geef ik dan haar nummer in of dat van Scarlet?
Hoe ga ik dan best te werk?
het opnemen met 30 dagen bewaartijd gaat dus bij scarlet ook?
thx voor de info!
Dus ik doe het volgende:
Ik koop in een Belgacom center de V5 mini
ik installeer deze dan eerst bij m'n ouders thuis(hebben belgacom tv)
ik vermoed dat deze decoder na opstarten het lijnnummer vraagt en paswoord...geef ik dan haar nummer in of dat van Scarlet?
Hoe ga ik dan best te werk?
het opnemen met 30 dagen bewaartijd gaat dus bij scarlet ook?
thx voor de info!
-
- Starter Plus
- Bedankt: 4 keer
Gewoon tv kijken zal normaal wel lukken. Maar ik denk niet dat het opnemen via de servers van belgacom gaat lukken op het scarlet netwerk met een v5 mini. Ze moeten toch een paar extra features hebben om zich van scarlet te onderscheiden...
Het is inderdaad, gewoon insteken op een belgacom lijn, aanzetten en wachten (kan een tijdje duren tegen dat die effectief update), registreren moet niet. Nadien gewoon bij u thuis op scarlet hangen en registeren.
Het is inderdaad, gewoon insteken op een belgacom lijn, aanzetten en wachten (kan een tijdje duren tegen dat die effectief update), registreren moet niet. Nadien gewoon bij u thuis op scarlet hangen en registeren.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?Gewoon tv kijken zal normaal wel lukken. Maar ik denk niet dat het opnemen via de servers van belgacom gaat lukken op het scarlet netwerk met een v5 mini. Ze moeten toch een paar extra features hebben om zich van scarlet te onderscheiden...
Zoals iemand al opmerkte nPVR gaat toch gewoon bij de v3's en V4's ..
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Starter
Kan iemand bevestigen dat je via deze procedure een V5 mini werkend zou moeten krijgen bij Scarlet?! Opnemen is voor het tweede toestel van bijkomend belang. Mijn vader is via Scarlet helplijn en de Proximus-store opgezadeld met een V5 mini die echter NIET werkend te krijgen is op het Scarlet-netwerk, ook niet na update via een BGC-lijn met actieve TV. Ze willen bovendien het toestel niet terugbetalen omdat het "gewoon" zou moeten werken (dus zelfs zonder omwegen). En daar sta je dan als klant... tegenover zoveel slechte wil en/of incompetentie.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij Scarlet moeten de TV decoders nog altijd rechtstreeks aangesloten worden op de 'TV-poorten' van de modem. Controleer zeker eens of de V5 mini die je probeert aan te sluiten wel degelijk op zo'n TV-poort aangesloten is.
Als je tot aan het scherm geraakt waar je het lijnnummer kan ingeven, dan moet dit zeker werken. Vergeet ook niet dat het lijnnummer niet hetzelfde is als je scarlet trio telefoonnummer! Je kan dat lijnnummer terugvinden op 'mijn.scarlet', in het tabblad "mijn abonnement", rubriek 'mijn Producten', en daar naast 'Proximus TV for Scarlet' klikken op 'openen en aanpassen', je krijgt dan iets te zien in de aard van "NA: 0xxxxxxxx Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie"
Als je tot aan het scherm geraakt waar je het lijnnummer kan ingeven, dan moet dit zeker werken. Vergeet ook niet dat het lijnnummer niet hetzelfde is als je scarlet trio telefoonnummer! Je kan dat lijnnummer terugvinden op 'mijn.scarlet', in het tabblad "mijn abonnement", rubriek 'mijn Producten', en daar naast 'Proximus TV for Scarlet' klikken op 'openen en aanpassen', je krijgt dan iets te zien in de aard van "NA: 0xxxxxxxx Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie"