Communicatiesysteem vzw

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ben voor een opstartende vzw met beperkt budget op zoek naar (geintegreerde) oplossing voor een aantal zaken. Een domeinnaam met pop mailhosting en wordpress host is al geregistreerd. Echter, ik zou graag een service hebben die toelaat de domeinmail te ontvangen (ipv webmail van domeinhost) toegankelijk voor meerdere beheerders (dus geen persoonlijke gmail account met pop) en contacten te managen met mogelijkheid om massamail en liefst ook sms te sturen (+ auto opt-out en inschrijven via website). Iemand een voorstel?
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

als Belgische VZW kan je in aanmerking komen voor gratis Office 365, zo kan je hosted exchange gebruiken van Microsoft.
https://www.socialware.be/node/4021
je kan je ook aanmelden bij socialware om software van Microsoft aan te schaffen aan democratische prijzen (Office professional plus 2013 voor € 26 ex BTW). hiervoor moet je natuurlijk ook in aanmerking komen, lees de website maar eens door.
als je op je hosting een soort mailing programma kan (laten) installeren zoals phplist kan je daarmee mailings uitsturen.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Nogal open source minded vzw maar ik leg het voor, voorlopig ontvang ik het enige domeinmailadres via de pop mailserver op een google account, daar kan ik ook contacten beheren en discussielijsten gebruiken. Enige jammere is dat er geen sms'en zijn te versturen, denk ik (en dat google nu ook niet veel beter is dan microsoft wat betreft privacy, winstbejag, ...)
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

DrTho schreef:als Belgische VZW kan je in aanmerking komen voor gratis Office 365, zo kan je hosted exchange gebruiken van Microsoft.
https://www.socialware.be/node/4021
je kan je ook aanmelden bij socialware om software van Microsoft aan te schaffen aan democratische prijzen (Office professional plus 2013 voor € 26 ex BTW). hiervoor moet je natuurlijk ook in aanmerking komen, lees de website maar eens door.
als je op je hosting een soort mailing programma kan (laten) installeren zoals phplist kan je daarmee mailings uitsturen.
Even topic kapen.. :oops:

Bedankt voor deze reply! Je hebt de vereniging waar ik in zetel onbewust een pak geholpen! Met vrijwilligers uit alle Vlaamse provincies (en verregaande samenwerking op Europees vlak) misten we een degelijke communicatietool. Nu is het prutsen met eigen mailhosting (wanneer achteraf blijkt dat alles in SPAM folders komt), Slack die minder in de gaten gehouden wordt dan een enorm onoverzichtelijke Facebook chat, Skype meetings met bestanden in Dropbox (vrijwilligers die over hun Dropbox limiet gaan en niet langer syncen),...

:beerchug:
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

via Office 365 kan je ook Microsoft Lync en Onedrive gratis gebruiken. enige nadeel momenteel met Onedrive is dat je maar tot 20.000 items kan synchroniseren, ook al heb je ongelimiteerde opslag
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat telt natuurlijk (voorlopig) alleen voor de software installatie op de pc, via web kan je altijd aan al je bestanden. Heb ergens gelezen dat die limiet weg ging gaan, kan alleen niet meer terugvinden waar precies.
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

MClaeys, ik had het ook ergens gelezen, maar tot op heden zit je nog altijd aan die sync limiet
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

DrTho schreef:via Office 365 kan je ook Microsoft Lync en Onedrive gratis gebruiken. enige nadeel momenteel met Onedrive is dat je maar tot 20.000 items kan synchroniseren, ook al heb je ongelimiteerde opslag
Die limiet geldt enkel voor OneDrive for Business, niet voor OneDrive.
Die eerste heeft ook max filesize van 2 GB, de andere 10 GB. Reden: OneDrive for business is SharePoint-gebaseerd, het andere is Azure-storage gebaseerd.
Ook: die 20.000 items gaat over de sync-limiet en niet de opslaglimiet (je kan meer rechtstreeks uploaden).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De 2GB limiet bij de gewone Onedrive is al een tijdje weg, heb er toch al een paar maanden enkele iso's op staan die groter zijn :).
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

SocialWARE verzoek is lopende, kan je met Office365 ook nieuwsbrieven uitsturen en contacten beheren/zichzelf laten inschrijven?
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

eensteven schreef:.... met mogelijkheid om massamail en liefst ook sms te sturen (+ auto opt-out en inschrijven via website). Iemand een voorstel?
Voor sms maak ik gebruik van http://cardboardfish.com/
Voor massamail maak ik gebruik van http://www.infacta.com/ (groupmail)
sms en groupmail zijn aan elkaar gekoppeld.Volledig beheer is mogelijk.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier gebruiken we listmessenger die geïnstalleerd staat op een Synology nas, als smtp gebruiken we dyn.com dynect express mail. 9 USD per maand voor 400k e-mails. Sms'en gebruiken we niet.

@eensteven
Met office365 kan dat niet, tenzij misschien met 3rd party software zoals blijkbaar die groupmail software ism Outlook.

Hier zeer tevreden van Office365 E3.
Als MS partner hebben we 10 accounts gratis, wat voorlopig net voldoende is.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”