Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Korte situatieschets:
Gisterenavond zag ik een update van de mobiele Chrome browser (met Material Design overhaul) op m'n iPhone en wou deze even uitproberen. Ik zat op dat moment op 4G.
Ik surfte naar allerlei nieuwssites en technologiesites en op een er van kreeg ik een banner te zien onderaan. Ik heb de gewoonte om banners altijd weg te klikken met de daarvoor voorziene 'X-knop'.
Soms durft dat wel eens verkeerdelijk geïnterpreteerd worden als een klik op de banner zelf (dikke vingers zeker...) zoals gisteren ook gebeurde.
Plots kreeg ik een sms met bevestiging van een wekelijks abonnement op bepaalde content (en voor de grappen komen, ik zat echt niet op dergelijke sites, en dan nog), zonder ook maar één keer op iets te klikken ter bevestiging of zonder ook maar één iets van m'n gegevens in te geven laat staan mijn gsm nummer of dergelijke.
In de sms stond een nummer om te bellen indien je wou unsubscriben maar dat ging gewoon over en voor de rest niks (een 02 880 ... nummer). De link via welke je ook kon unsubscriben volgens sms komt gewoon op een site met pornoclipjes en nergens vind je ook maar iets om uit te schrijven.
Ik zei het al, laat de grappen even achterwege, want grappig is het niet gezien ik echt wel niks deed of aanvroeg, helemaal niks ingaf van mijn gegevens.
Ik heb wel al eerder gehoord over operatoren die uw nummer in de hyperlink of in plain text zouden verzenden via mobiel internet, maar of dat hier het geval was ben ik niet zeker maar het kan haast niet anders? Hoe kan men anders vanuit m'n browser over 4G direct een sms bevestiging sturen van iets waar je niks voor ingaf... Ook in de MyProximus app staat trouwens dat 'abonnement' en kost vermeld. 4.99 EUR/week, what the hell.
In ieder geval is de Proximus klantendienst gecontacteerd, hopelijk nemen ze het serieus.
Gisterenavond zag ik een update van de mobiele Chrome browser (met Material Design overhaul) op m'n iPhone en wou deze even uitproberen. Ik zat op dat moment op 4G.
Ik surfte naar allerlei nieuwssites en technologiesites en op een er van kreeg ik een banner te zien onderaan. Ik heb de gewoonte om banners altijd weg te klikken met de daarvoor voorziene 'X-knop'.
Soms durft dat wel eens verkeerdelijk geïnterpreteerd worden als een klik op de banner zelf (dikke vingers zeker...) zoals gisteren ook gebeurde.
Plots kreeg ik een sms met bevestiging van een wekelijks abonnement op bepaalde content (en voor de grappen komen, ik zat echt niet op dergelijke sites, en dan nog), zonder ook maar één keer op iets te klikken ter bevestiging of zonder ook maar één iets van m'n gegevens in te geven laat staan mijn gsm nummer of dergelijke.
In de sms stond een nummer om te bellen indien je wou unsubscriben maar dat ging gewoon over en voor de rest niks (een 02 880 ... nummer). De link via welke je ook kon unsubscriben volgens sms komt gewoon op een site met pornoclipjes en nergens vind je ook maar iets om uit te schrijven.
Ik zei het al, laat de grappen even achterwege, want grappig is het niet gezien ik echt wel niks deed of aanvroeg, helemaal niks ingaf van mijn gegevens.
Ik heb wel al eerder gehoord over operatoren die uw nummer in de hyperlink of in plain text zouden verzenden via mobiel internet, maar of dat hier het geval was ben ik niet zeker maar het kan haast niet anders? Hoe kan men anders vanuit m'n browser over 4G direct een sms bevestiging sturen van iets waar je niks voor ingaf... Ook in de MyProximus app staat trouwens dat 'abonnement' en kost vermeld. 4.99 EUR/week, what the hell.
In ieder geval is de Proximus klantendienst gecontacteerd, hopelijk nemen ze het serieus.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Dus de advertentie in Chrome moet op een of andere manier toegang hebben gehad tot jouw nummer om die sms te sturen? Of misschien zelfs de rechten om zelf een sms te sturen waar dan een sms reply op kwam. (Kan dat zelfs op iOS?)
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Sites kunnen via carrier billing over 4G dit soort dingen doen ja... Of dit helemaal netjes is gebeurd of niet betwijfel ik, het doet me aan dit denken: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=546523
http://www.gva.be/cnt/dmf20140927_01290 ... foonfraude
http://www.gva.be/cnt/dmf20140927_01290 ... foonfraude
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Lijkt er inderdaad wel op... Verdorie zeg wat een onzin, zoiets zou toch gewoon niet mogen kunnen!
Proximus antwoord (via twitter):
Ik vermoedde al zoiets, maar hoe hoe kunnen zij zien welk nr aan een ip gelinkt is? Dit zou toch niet mogen kunnen?
En "t antwoord:
Proximus antwoord (via twitter):
En op mijn vraag wat er moet gebeuren met de al aangerekende kosten en hoe dit kan:Volgende procedure : voor uitschrijving STOP sturen naar 8850. Voor klacht : +3222555050 CM Telecom
Mijn reactie:Zij moeten die kost terug annuleren want ze hebben de inschrijvingsprocedure niet gevolgd. Je gsm nummer is gelinkt met je IP-adres van gsm
Ik vermoedde al zoiets, maar hoe hoe kunnen zij zien welk nr aan een ip gelinkt is? Dit zou toch niet mogen kunnen?
En "t antwoord:
Blijkbaar moeten we dat normaal vinden...dat is nu éénmaal de situatie met Smartphones. Eigenlijk zou de term zakcomputer met belfunctie beter zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Het wordt beter:
Bij 'CM Telecom' vinden ze helemaal niks terug op mijn nummer nog enige geschiedenis van eerdere aanvragen (dus volledig clean). De MyProximus app maakt echter wel duidelijk melding van 4.99 EUR/week kosten. Ik vrees een beetje een kastje en muur verhaal.
Bij 'CM Telecom' vinden ze helemaal niks terug op mijn nummer nog enige geschiedenis van eerdere aanvragen (dus volledig clean). De MyProximus app maakt echter wel duidelijk melding van 4.99 EUR/week kosten. Ik vrees een beetje een kastje en muur verhaal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Voor zover ik weet werkt STOP sms'en enkel voor sms-abonnementen (waarbij de inschrijving dus ook via sms gebeurt).
Dit abonnement werkt echter via Proximus M-Pay. Vanwege hun overeenkomst met Proximus voor gebruik van de M-Pay dienst, wordt je gsm-nummer meegestuurd in de HTTP headers wanneer je hun website bezoekt via mobiel internet. 'MSISDN Forwarding' is de naam van dit systeem.
Om een dergelijk abonnement op te zeggen en eventueel aangerekende kosten terug te vorderen, dien je contact op te nemen met de firma in kwestie. Wat was het volledige telefoonnummer dat in de sms vermeld stond en de URL van de website?
Dit abonnement werkt echter via Proximus M-Pay. Vanwege hun overeenkomst met Proximus voor gebruik van de M-Pay dienst, wordt je gsm-nummer meegestuurd in de HTTP headers wanneer je hun website bezoekt via mobiel internet. 'MSISDN Forwarding' is de naam van dit systeem.
Om een dergelijk abonnement op te zeggen en eventueel aangerekende kosten terug te vorderen, dien je contact op te nemen met de firma in kwestie. Wat was het volledige telefoonnummer dat in de sms vermeld stond en de URL van de website?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
nickz schreef:Voor zover ik weet werkt STOP sms'en enkel voor sms-abonnementen (waarbij de inschrijving dus ook via sms gebeurt).
Dit abonnement werkt echter via Proximus M-Pay. Vanwege hun overeenkomst met Proximus voor gebruik van de M-Pay dienst, wordt je gsm-nummer meegestuurd in de HTTP headers wanneer je hun website bezoekt via mobiel internet. 'MSISDN Forwarding' is de naam van dit systeem.
Om een dergelijk abonnement op te zeggen en eventueel aangerekende kosten terug te vorderen, dien je contact op te nemen met de firma in kwestie. Wat was het volledige telefoonnummer dat in de sms vermeld stond en de URL van de website?
Kan zeker goed zijn, maar ik volgde dus wat men bij Proximus zei om te doen. Het nummer waarheen ik kon bellen om uit te schrijven (hoewel ik enkel een overgaande toon hoorde en niks meer) is
02 880 78 95 en dat heb ik ook aan Proximus doorgegeven.
Eerste resultaat op Google met dit nummer als zoekterm is al duidelijk:
Godverdomme.
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Is er een opt-out voor M-PAY?
Wordt je MSISDN naar elke site doorgestuurd, is wel de ideale manier om mensen te tracken...:S
Heb je soortgelijke diensten bij Mobistar of Base?
Wordt je MSISDN naar elke site doorgestuurd, is wel de ideale manier om mensen te tracken...:S
Heb je soortgelijke diensten bij Mobistar of Base?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Dat is hetzelfde telefoonnummer als in dit bericht: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=560893#p562041
Je zal wellicht moeten bellen tijdens de kantooruren.
Indien de URL ook ero247.mobi is, dan heb je met het volgende frauduleuze bedrijf te maken:
Odori Tech
Dimonikou 5
6016 Larnaca
Cyprus
Kvk: 286783
BTW: CY10286783F
E-mailadres: [email protected]
EDIT: volgens Mobistar is dit telefoonnummer van Wister (http://www.wister.fr/ - [email protected])
Het nummer staat inderdaad ook onderaan op hun website.
Je zal wellicht moeten bellen tijdens de kantooruren.
Indien de URL ook ero247.mobi is, dan heb je met het volgende frauduleuze bedrijf te maken:
Odori Tech
Dimonikou 5
6016 Larnaca
Cyprus
Kvk: 286783
BTW: CY10286783F
E-mailadres: [email protected]
EDIT: volgens Mobistar is dit telefoonnummer van Wister (http://www.wister.fr/ - [email protected])
Het nummer staat inderdaad ook onderaan op hun website.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ha! Nog ervaringen hier, ik had beter eerst eens gezocht blijkbaar. Opmerkelijk dat het hetzelfde nummer is maar wel een 'nieuwe'/andere naam.
Ook opmerkelijk dat Mobistar die info wel ter beschikking stelt, en ze bij Proximus u met een kluitje in het riet sturen en eigenlijk zelfs helemaal niet helpen (je moet het blijkbaar allemaal zelf zien te regelen). Je zou nog kunnen gaan denken dat de operatoren nieuwe verdienmodellen testen.
Ook opmerkelijk dat Mobistar die info wel ter beschikking stelt, en ze bij Proximus u met een kluitje in het riet sturen en eigenlijk zelfs helemaal niet helpen (je moet het blijkbaar allemaal zelf zien te regelen). Je zou nog kunnen gaan denken dat de operatoren nieuwe verdienmodellen testen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Het kan natuurlijk ook zijn dat dat bericht van die gebruiker niets met die ero247 te maken had.
Proximus heeft hieromtrent eveneens een pagina op haar website en een lijst van derde partijen, echt staat deze firma daar niet tussen. Meer nog, op de huidige website van Mobistar staat deze firma ook niet meer vermeld. De pagina die ik had gevonden komt van http://mc-3274-1914926253.eu-west-1.elb.amazonaws.com/ en dat is blijkbaar nog een oude versie van die Mobistar-website.
Nieuwe verdienmodellen testen zou ik niet zeggen, maar ongetwijfeld pikken ze wel een graantje mee door middel van een commissie op de betalingen en klaarblijkelijk kan het hen niet veel schelen dat er bedrijven zijn die hun klanten in 't zak zetten door misbruik te maken van hun betaalsysteem.
Proximus heeft hieromtrent eveneens een pagina op haar website en een lijst van derde partijen, echt staat deze firma daar niet tussen. Meer nog, op de huidige website van Mobistar staat deze firma ook niet meer vermeld. De pagina die ik had gevonden komt van http://mc-3274-1914926253.eu-west-1.elb.amazonaws.com/ en dat is blijkbaar nog een oude versie van die Mobistar-website.
Nieuwe verdienmodellen testen zou ik niet zeggen, maar ongetwijfeld pikken ze wel een graantje mee door middel van een commissie op de betalingen en klaarblijkelijk kan het hen niet veel schelen dat er bedrijven zijn die hun klanten in 't zak zetten door misbruik te maken van hun betaalsysteem.
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Als zo'n malafide bedrijven zelfs ervaren gebruikers als iRockabizzydilly geld afhandig kunnen maken via MPAY, dan gaat er hier nog wat volgen.
Ik snap niet dat Proximus met dit soort bedrijven (ero247, enz.) blijft samenwerken. Het geld dat er mee verdiend kan worden, verliezen ze aan de andere kant aan imagoschade.
Ik snap niet dat Proximus met dit soort bedrijven (ero247, enz.) blijft samenwerken. Het geld dat er mee verdiend kan worden, verliezen ze aan de andere kant aan imagoschade.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Het heeft hen alleszins niet veel moeite gekost, 1 'click' op een banner in Google Chrome op iPhone en binnen een seconde kreeg ik een sms. Intussen heb ik wel eens een andere site geopend en een andere banner proberen sluiten in Chrome en effectief; de banner sloot niet maar werd zogezegd aangeklikt. Diezelde site in Safari op iPhone gaf uiteraard ook een banner, maar die sloot wel af toen ik op de daarvoor voorziene 'X-knop' klikte.
Trouwens, Chrome werkt hier altijd via de proxy van Google gezien de datacompressie die aan staat, dat heeft niks tegengehouden dus (uiteraard). VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...
Trouwens, Chrome werkt hier altijd via de proxy van Google gezien de datacompressie die aan staat, dat heeft niks tegengehouden dus (uiteraard). VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Waarschijnlijk werkt die (frauduleuze) website via HTTPS en dan is de instelling 'Gegevensgebruik beperken' van Google Chrome niet van toepassing.iRockabizzydilly schreef:Trouwens, Chrome werkt hier altijd via de proxy van Google gezien de datacompressie die aan staat, dat heeft niks tegengehouden dus (uiteraard). VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat zou natuurlijk wel helpen, want dan ga je zelfs geen toegang krijgen tot die bepaalde websites (met het IP van de VPN).iRockabizzydilly schreef:VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...
Die sites zijn alleen toegankelijk vanaf een 3G/4G verbinding, en ook nog beperkt tot de providers die m-pay ondersteunen (Proximus en Mobistar?).
Volkomen met je eens. Een echte schande.proz schreef:Ik snap niet dat Proximus met dit soort bedrijven (ero247, enz.) blijft samenwerken. Het geld dat er mee verdiend kan worden, verliezen ze aan de andere kant aan imagoschade.
Ook betalen voor ontvangen van sms-en mogen ze voor mijn part gerust afschaffen, zoals dat al in sommige landen / bij sommige providers al gebeurt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Onmiddelijk van provider wisselen met dit als reden durft meestal wel iets in gang zetten.
Anders blijf je altijd in de eerste lijn helpdesks hangen. Retention krijgt veel meer gedaan.
Anders blijf je altijd in de eerste lijn helpdesks hangen. Retention krijgt veel meer gedaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Intussen sinds vrijdag geen antwoord meer van Proximus, vandaag nog opnieuw antwoord van CM Telecom waarin ze het eerder gezegde herhalen (niet onverwacht gezien het feit dat Proximus helpdesk volledig de bal mis sloeg).
Ik vrees dat dat weer eens ombudsdienst wordt. En ik hoop dat ik deze week niet opnieuw een wekelijkse kost krijg aangerekend.
Ik vrees dat dat weer eens ombudsdienst wordt. En ik hoop dat ik deze week niet opnieuw een wekelijkse kost krijg aangerekend.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Heb je vandaag nog naar die 02 880 78 95 proberen bellen om het abonnement op te zeggen? Dat is in dit geval nu eenmaal de geijkte procedure, hoe schandalig het ook mag zijn.
Sent from my Xperia Tablet Z using Tapatalk
Sent from my Xperia Tablet Z using Tapatalk
-
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
ik heb juist gebeld en ze hebben opgenomen op het 02 nummer. Ik heb dan ingehaakt.
Er zit dus wel degelijk iemand achter dat nummer.
Er zit dus wel degelijk iemand achter dat nummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Update:
Intussen krijg ik geen nieuwe wekelijkse kosten, uitschrijven via sms ("STOP" naar het verkorte nummer) lijkt dus toch te werken ook voor niet sms-diensten? Maar via dat fameus 02 nummer geraak ik wel binnen, maar voor terugbetalingen of ongedaan maken van de kosten moet ik volgens hen bij de provider zelf zijn. En Proximus zelf: geen antwoord meer sinds mijn laatste bericht van vrijdag intussen twee weken geleden (23 januari).
Intussen krijg ik geen nieuwe wekelijkse kosten, uitschrijven via sms ("STOP" naar het verkorte nummer) lijkt dus toch te werken ook voor niet sms-diensten? Maar via dat fameus 02 nummer geraak ik wel binnen, maar voor terugbetalingen of ongedaan maken van de kosten moet ik volgens hen bij de provider zelf zijn. En Proximus zelf: geen antwoord meer sinds mijn laatste bericht van vrijdag intussen twee weken geleden (23 januari).
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jij weet dat toch dat je voor derde diensten bij die derde diensten-leverancier moet zijn?
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik vind dit persoonlijk een grote pest, heb dit al lang laten blokkeren, was wel bij proximus zelf te doen dacht ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Kleine update:
Vandaag eens tijd gehad om de nieuwe factuur grondig na te kijken en tot mijn grote spijt zie ik daar 3x die betaaldiensten aangerekend. Ondanks snelle reactie naar Proximus (met als reactie: STOP sms sturen naar verkort nummer) toe en allerhande pogingen om via het obscure bedrijf (met zeer eigenaardige telefoondienst) en de bevestiging langs beide kanten dat de dienst niet meer liep (en bijkomend MyProximus die maar 1 betaalmelding gaf van die dienst) is de dienst dus nog steeds actief en zijn er voor de huidige nog lopende factuur alweer tot nu 3 nieuwe aanrekeningen van die onzin. Intussen heb ik echter niks van sms of eender wat van die dienst ontvangen en zou ik al niet eens weten hoe ik ook maar enigszins aan die betaalcontent moet geraken. Het lijkt er dus op dat het sturen van STOP naar het verkort nummer u wel uitschrijft voor alle sms meldingen van dat nummer, maar niet van de achterliggende dienst in dit geval.
Dergelijke diensten blokkeren zou volgens een Proximus medewerker niet mogelijk zijn zonder sms tickets voor de lijn en sms parkeren ook te blokkeren en dat is een NO GO.
Huidige balans tot nu toe is 30 EUR, overmorgen komt daar volgens het wekelijks principe weer eens 5 EUR bij (4.99 EUR, maar who's counting).
Vandaag eens tijd gehad om de nieuwe factuur grondig na te kijken en tot mijn grote spijt zie ik daar 3x die betaaldiensten aangerekend. Ondanks snelle reactie naar Proximus (met als reactie: STOP sms sturen naar verkort nummer) toe en allerhande pogingen om via het obscure bedrijf (met zeer eigenaardige telefoondienst) en de bevestiging langs beide kanten dat de dienst niet meer liep (en bijkomend MyProximus die maar 1 betaalmelding gaf van die dienst) is de dienst dus nog steeds actief en zijn er voor de huidige nog lopende factuur alweer tot nu 3 nieuwe aanrekeningen van die onzin. Intussen heb ik echter niks van sms of eender wat van die dienst ontvangen en zou ik al niet eens weten hoe ik ook maar enigszins aan die betaalcontent moet geraken. Het lijkt er dus op dat het sturen van STOP naar het verkort nummer u wel uitschrijft voor alle sms meldingen van dat nummer, maar niet van de achterliggende dienst in dit geval.
Dergelijke diensten blokkeren zou volgens een Proximus medewerker niet mogelijk zijn zonder sms tickets voor de lijn en sms parkeren ook te blokkeren en dat is een NO GO.
Huidige balans tot nu toe is 30 EUR, overmorgen komt daar volgens het wekelijks principe weer eens 5 EUR bij (4.99 EUR, maar who's counting).
1. Als iemand deze banners zou tegenkomen, gelieve deze hier te posten en/of via PM naar mij te sturen.
Dan kan ik deze gebruiken om de dubieuze content providers te laten blokkeren vanuit Proximus
2. Die "STOP SMS" is enkel geldig voor Premium SMS Services (SMS zelf is dus betalend).
In dit geval zijn de SMS'en gratis en verstuurt de content provider een payment request naar Proximus (al dan niet via een derde partij).
3. Zoals in eerdere posten al vermeld, word er een onderscheid gemaakt tussen Premium (adult / apps / ...) en Payment (De Lijn / Parking) services.
Het is dus wel degelijk mogelijk om je enkel voor Premium Services te laten blokkeren terwijl je wel nog Payment services kan gebruiken.
(Let wel, Parking is enkel mogelijk voor abonnementen, De Lijn zowel abo als prepaid)
Spijtig genoeg zijn veel helpdesk operatoren hiervan niet op de hoogte terwijl het wel degelijk is vermeld in hun procedures.
Dan kan ik deze gebruiken om de dubieuze content providers te laten blokkeren vanuit Proximus
2. Die "STOP SMS" is enkel geldig voor Premium SMS Services (SMS zelf is dus betalend).
In dit geval zijn de SMS'en gratis en verstuurt de content provider een payment request naar Proximus (al dan niet via een derde partij).
3. Zoals in eerdere posten al vermeld, word er een onderscheid gemaakt tussen Premium (adult / apps / ...) en Payment (De Lijn / Parking) services.
Het is dus wel degelijk mogelijk om je enkel voor Premium Services te laten blokkeren terwijl je wel nog Payment services kan gebruiken.
(Let wel, Parking is enkel mogelijk voor abonnementen, De Lijn zowel abo als prepaid)
Spijtig genoeg zijn veel helpdesk operatoren hiervan niet op de hoogte terwijl het wel degelijk is vermeld in hun procedures.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
OK, dus er is wel een onderscheid, maar wat dan met apps bijvoorbeeld in google play store aankopen met je gsm nummer?
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 sep 2020, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hallo,nickz schreef:Dat is hetzelfde telefoonnummer als in dit bericht: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=560893#p562041
Je zal wellicht moeten bellen tijdens de kantooruren.
Indien de URL ook ero247.mobi is, dan heb je met het volgende frauduleuze bedrijf te maken:
Odori Tech
Dimonikou 5
6016 Larnaca
Cyprus
Kvk: 286783
BTW: CY10286783F
E-mailadres: [email protected]
EDIT: volgens Mobistar is dit telefoonnummer van Wister (http://www.wister.fr/ - [email protected])
Het nummer staat inderdaad ook onderaan op hun website.
Dit e-mailadres is niet meer geldig.
Stuur uw bericht opnieuw naar een van deze adressen:
Voor België Support : [email protected]
Voor Franse Support : [email protected]
Met vriendelijke groet,
Support & QOS -
Wister
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik begrijp niet dat zo'n bedrijven denken dat ze "goed bezig zijn", ik kan me niet inbeelden dat er iemand zich moedwillig op zo'n diensten inschrijft.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Wetgeving diensten van/door derden
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
o.a.
art 2 categorieën
art 8 - 9 - 10 klantendienst - klachtenprocedure
art 12 -13 - 14 intekening - registratie
art 17 -18 -19 einde verstrekking
P.S. Mijns inziens nog voor verbetering in het kader van consumentenbescherming vatbaar (verantwoordelijke minister P. DE Backer VLD)
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
o.a.
art 2 categorieën
art 8 - 9 - 10 klantendienst - klachtenprocedure
art 12 -13 - 14 intekening - registratie
art 17 -18 -19 einde verstrekking
P.S. Mijns inziens nog voor verbetering in het kader van consumentenbescherming vatbaar (verantwoordelijke minister P. DE Backer VLD)
- sandbert
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Geen idee of een mod dit kan, maar is het niet beter dat zo een post gewist wordt? Of als spam gemarkeerd wordt? Of dat die gebruiker geblokkeerd wordt?
Je hoeft hem natuurlijk niet te lichten daarover want zijn reactie zou toch maar zijn: "Jaja, ik Wist-er al van"
Je hoeft hem natuurlijk niet te lichten daarover want zijn reactie zou toch maar zijn: "Jaja, ik Wist-er al van"