r2504 schreef:
Je had een decoder van een andere provider... en die is overgenomen door TN... lijkt me toch een gans ander verhaal.
Zo anders is dat verhaal niet , waren identiek dezelfde toestellen , weliswaar gekocht , dus geen huur inkomsten voor telenet de monopolist op de coax en moesten ze eruit . of daar nu de indi of telenet software op draaide kon die box geen hol schelen
r2504 schreef:
Ik denk dat je nog wat achter loopt... SD Digicorders sneuvelden als de pest (het gekende condensator probleem). Van al de mensen die het laatste HD model hebben ken ik er trouwens geen enkele welke z'n toestel al heeft moeten omruilen. Ik kan trouwens genoeg horror stories uit het verleden posten van gerenommeerde sat merken !
Dan heb je het toch mis , allemaal HD recorders met een kaart die stuk voor stuk de geest geven . Ken er een paar die al aan hun 3de toestel zitten op 6 jaar . Ofwel is hun goedkope bulk hardware die duur versleten wordt echt een ramp, of willen ze de toestellen eruit met en kaart , die ook al open waren door een slimme pool die die smartcards werkend kreeg op een linux ontvanger .En dan vergeten we nog het dure VOD verhaal dat zelfs zonder encryptie over de coax ging , heb dit ooit met mijn ultimo getest , mijne buur vroeg filmpje op en ik kon gewoon meekijken , kwestie van gewoon box de band laten af te scannen , dat is pas van bedrog gesproken
r2504 schreef:
Prima en er zijn inderdaad een aantal voordelen aan vrije hardware... ik heb alléén een probleem met de manier waarop je het verhaal verkoopt aan onwetende. Sat kijken (vooral als er coderingen aan te pas komen) is voor een deel nog steeds een avontuur voor mensen die hun handen uit de mouw willen steken... en niet iets dat je kan aanbevelen aan Jan met de pet
Weer zo'n broodje aap verhaal . Iedereen die met een pc of laptop kan aanzetten kan perfect van
http://www.detransponder.nl de zenderlijst downloaden , via dreamboxedit zenderlijst aanpassen naar zijn smaak en naar de box sturen , geen gedoe met afstandsbediening en als die klojo's het aanpassen , opnieuw een uur bezig zijn . Je koopt dat toestel , en voor kleine meerprijs past de shop de software aan , heb je geen omkijken naar , al 6 jaar niet. . Ik hb 4 jaar de SAB titanII gebuikt , geen probs mee gehad , shop leverde die met dvbstand software op , koste 109 € , aja , kijk eens wat een TVV receiver kost ! . Had zelfs auto disecq aanoord , dus niks inggeven posities per poort , ging allemaal vanzelf bij een fastscan .
r2504 schreef:
NDS is al gekraakt in 1999... tenzij je dat schrijft. Voor zover ik weet is haast alles al gekraakt met uitzondering van Nagravision (wat ook TN gebruikt).
Dan heb je het mis , nagravision gebruikt tvv ook ( seca3 ) en is niet gekraakt , ook niet nodig , emulatie software zoals cccam of oscam kan er zo mee overweg , Ook NDS was tot op heden niet gekraakt ( in 1999 wel maar toe bestond bv pairing kaart box niet ) In die tijd kon je nog blanco kaarten kopen en overschrijven dat je beeld had . Je had toen heel wat meer kennis nodig dan nu !