we hebben sinds een 7-tal jaar op ons bedrijf internet via Telenet. Het abonnement dat we hebben heet nu Business Internet 200 Plus.
De Speedtest van Telenet geeft aan dat we van de 200mbit er ook 180 a 190 halen (na werktijd, wanneer ik zo goed als alleen ben)
Voor een project met o.a. telefonie heeft een collega via een 3e partij een extra Telenet abonnement afgesloten (nog een Business Internet 200 Plus)
Vraag me niet waarom, de personen die daarover iets te vertellen hebben (ik niet), hebben besloten dat het zo zou zijn...
Nu is vanmorgen iemand van (of in opdracht van) Telenet langsgeweest, en die heeft op de reeds aanwezige NIU splitter, dus op de bestaande kabel tussen ons gebouw en de straatkast een 2e modem gehangen.
Is dat de normale gang van zaken?
Ik zou verwacht hebben dat we een 2e kabel van de straatkast naar ons gebouw zouden nodig hebben en dat daar de 2e modem en 2e abonnement op zou aangesloten worden, dus dat we 2 fysiek gescheiden lijnen hadden (tot aan de straatkast, alleszins)
Heeft de huidige inrichting invloed op de bandbreedte van de beide abonnementen of zouden we zelfs met 2 verbindingen over 1 kabel zo goed al 200mbit per abonnement moeten kunnen halen?
Ik heb deze vraag ook bij Telenet neergelegd, maar als iemand hier er mij wat inzicht in kan verschaffen is dat uiteraard welkom
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Merci, Gert.