Sennheiser >< AKG

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo,

'k Zit met een probleempje:
Ik zou een hoofdtelefoon willen kopen (en liefst een draadloze, want ik heb zo nen bureaustoel met wieltjes en ik rol iedere keer over dienen draad)

Ik was bijna zeker van een Sennheiser RS85-8 (155 euro), maar ik heb mijn oog nu wat laten vallen op een AKG Hearo 777 Quadra (185 euro).

Iemand ervaringen met deze hoofdtelefoons (of deze merken ?)
Is draadloos veel slechter dan met draad ? (hoor je dat verschil erg ?)
Hoe lang gaan de batterijen mee bij redelijk hoog volume, ...

Erg bedankt op voorhand, want ik kan maar geen beslissing nemen!

greetz,

Nob
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Mijn zus heeft zo'n Sennheiser. De klankkwaliteit is behoorlijk goed. Het haalt niet de kwaliteit van een even dure met draad, maar het is zeker goed te doen. De koptelefoon zelf is een behoorlijk licht ding en dus comfortabel om dragen.

Wel zit er soms wat storing op (niet overdreven hoor), ze is er ooit eens terug mee binnen geweest en daar heeft men niets gevonden. Ik vermoed echter dat het iets te maken heeft met haar opstelling : het zendstation zit juist achter een televisietoestel (is de enige plaats waar ze nog plaats had), en ik vrees dat dat niet echt gezond is voor een draadloos toestel.

Je AKG ken ik niet. De enige oplossing is ergens langsgaan waar ze beiden hebben, en eens goed vergelijken. Als je op de prijs afgaat moet die AKG beter zijn, maar de prijs zegt niet alles natuurlijk.

De duurtijd van die batterij kan ik echt niet zeggen. Er worden er 2 meegeleverd, heb het nog niet gevraagd. Voorlopig zal ik je dit antwoord moeten schuldig blijven, want mijn zusje is redelijk ziek sinds enkele dagen.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Hoi Nob,

Heb ooit ook es, nu spreek ik van 10 jaar geleden, zo'n draadloze hoofdtelefoon gehad. Het was nochtans geen goedkope van Philips denk ik en heb er in feite nix dan miserie mee gehad...
Slechtere ontvangst, volume ook minder enzo...
Heb hem dus mss maar een weekje gebruikt en ben terug overgeschakeld !
Natuurlijk kunnen deze hoofdtelefoons in de tijd veel verbeterd zijn, maar toch denk ik da je beter af bent met een hoofdtelefoon met kabel.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb hier een Sennheiser HDR-4: prima ding: draadloos (radiosignalen), een rekband (past altijd), helder geluid, comfortabel dragen, maar...

Zet de tv niet aan of ge krijgt vervelend gefluit. Nu, nieuwere Sennheiser-draadloze hoofdtelefoons hebben dat niet meer, dus dat zou geen probleem meer mogen zijn. Bovendien zit er een soort auto-audio-niveau-adjust: bijgevolg worden plotse pieken in het volume opgevangen en zet hij zich zelf stiller, maar ik vind dat niet leuk. Batterijtje gaat vrij lang mee, toch wel een uur of 5. Da's zo een lithium ding dat ge kunt opladen in het zendstation.
Nog een minpuntje is dat het geen gesloten koptelefoon is. Ge hoort bijgevolg vrij veel geluid van de omgeving (maar da's niet altijd een nadeel - hoe vaak m'n ma haar longen uit haar keel geschreeuw heeft met mij te roepen, dat kan ik niet meer tellen (philips gesloten koptelefoon)).

Ik heb hier nog een draadloos ding staan, vrij oud, op infrarood. Theoretisch zou dat beter moeten zijn, in de praktijk s**** het :D : Slecht ontvangst, slecht geluid, batterijen gaan niet lang mee, ... vandaar dat ik een nieuwe gekocht heb, destijds :)

Is er nergens een vergelijking te vinden online tussen draadloze hoofdtelefoons?
Ik weet overigens dat Sony een leuk ding heeft: draadloos met surround: er zitten per oorschelp 2 speakertjes (ook de rear). Maar ik dacht dat dat een vrij duur ding was (ben typenummer en zo ook vergeten, ooit in een sonystyle catalogus zien staan :wink: )

Ik weet dat ik niet een antwoord geef op uw vraag, maar ik zeg maar een paar puntjes waar ge mogelijk rekening mee moet houden... :wink:

Greetz,

--meon
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net even dat typenummer op gaan zoeken:

Die koptelefoon van Sennheiser (juist die) hebben m'n grootouders ook: Goed geluid, maar de afwerking van het materiaal vond ik maar poverkes in vergelijking met de mijne: geen autostretch hoofdband (ge moet hem grote schuiven als ge een groter hoofd hebt) het geheel voelt plastiekeriger aan en het ergste vond ik dat de mousse die tussen uw oren en de speakers zit gewoon is... vastgeplakt. De randen zijn niet weggemoffeld, ge kijkt zo onder dat schuim heen. (Bij mij is die mousse afgewerkt met nog een laagje stof over het geheel heen). Wel geen fluitende tonen meer bij de tv en ik dacht ook dat niveauverschil bij luid geluid is er niet meer dacht ik, autonomie heb ik niet kunnen testen, maar hij werkt op dezelfde batterijen als de mijne. De HDR-4 heeft wel laadstations voor 2 batterijen, die van u slechts 1 (voor mocht dat een probleem zijn).
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Aan allen alvast bedankt voor de opmerkingen.

Maar niemand ervaring met AKG hoofdtelefoons ?

http://www.akg-acoustics.com/

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”