En dan nog werk ik er liever niet mee,begrijp niet waarom iedereen steeds niko neemt.
Ik zou liever berker ofzo insalleren
Nog iets meer, want ik moet dus aan de plaat waar er 3 in steken (geen foto van) de andere 2 ook vervangen door Niko's...
En nog slechter nieuws..voor zover ik op de foto's zie kan dit niet met huidige bekabeling. Zelfs al trekken we ons niets aan van kleurcodes.
Zoals te zien hebben alle extensies fase en neuter nodig. Hetgene nu toekomt zijn enkel schakeldraden..
Uw 1ste schakelaar..daarvan zal de rode draad vermoedelijk de fase zijn.
Uw 3'de schakelaar is eigenlijk de 2de (of de middelste) elektrisch gezien.Dit is de kruisschakelaar
En uw 2de schakelaar is vermoedelijk de laatste.. met witte schakeldraad naar lamp.
Maak eens foto's van al de draden doe toekomen in de potjes.. staan de lampen van die schakelaars allemaal op dezelfde kring? (dan kan je eventueel aftakken)
Maar de kans is ook groot dat de elektricien zo weinig mogelijk kabel heeft gebruikt en dat de neuter dus enkel maar bij de lamp zit.
Dit is tegenwoordig minder het geval met die voorbedrade buizen...daar denkt men minder na (en dus beter voor uitbreidingen zoals hier)
Duur grapke, zo'n dimbare lamp.

Nooit schakelmateriaal kopen in een DHZ zaak. Als ik ergens ga helpen laat ik uiteraard de mensen zelf kopen en als zij geen groothandel in de buurt weten... dan betalen ze zich blauw in een DHZ met dan nog eens weinig aanbod en mensen die meestal niet op de hoogte zijn van wat ze verkopen
Anyway, nog 1 vraag: wat met de kruisschakelaar (foto 3)? Die kan ik toch zomaar niet vervangen door zo'n Niko extentie? Of wel?

Zoals hierboven, neen