Wireless router naar access point

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
click66
Starter
Starter

Hey,

Ze hebben thuis een nieuwe draadloze router in huis gehaald de https://www.sitecom.com/be-nl/wi-fi-rou ... 100/p/1621.

Nu de digibox dient rechtstreeks aangesloten te zijn op de modem van telenet blijkbaar. Dus deze router zou moeten omgezet worden naar een access point. Hoe ik het bij mijn vorige heb gedaan gaat bij deze blijkbaar niet of ik doe iets verkeerd.

Ik log in op het admin paneel waar ik dan de DHCP server uitschakel. Dat werkt maar dan wil hem een statisch IP geven zodat ik toch nog kan inloggen voor het wachtwoord of dergelijke te veranderen.

Van de moment dat ik een statisch IP wil ingeven in de range 192.168.0.XXX dan geeft hij dat het niet kan dat er een conflict is met het WAN IP adres.

Iemand ervaring met de sitecom routers? Hij zelf deelt momenteel IP's uit in 192.168.1.XXX en ik kan via die router nog steeds aan al men mediaschijven die op 0.XXX zitten. Alleen de digibox doet moeilijk en telenet heeft me laten weten dat het niet anders kan ofwel een switch voor men draadloze router ofwel er een access point van maken.
vgeers
Starter
Starter

Je moet de wan poort niet gebruiken. Dan kan er normaal geen conflict komen tussen lan/wan. Dus even Wan uittrekken dan je lan instellen naar een ip in de 192,168,0,x range zodat je er daarna nog op kan voor instellingen. Daarna de kabel die van de modem komt gewoon in een van de 4 poorten steken van de LAN. Daarna fungeert je router gewoon als AP met switch.
click66
Starter
Starter

Dus als eerste stap de router insteken maar geen wan poort of andere poort gebruiken. Dan wireless verbinden met de router en de IP veranderen en de DHCP server uitzetten?

Als laatste stap dan de modem verbinden met een lan poort?

Heb ik het zo goed?
vgeers
Starter
Starter

Je mag je pc verbinden via Lan of Wireless om de instellingen te doen dat maakt niet uit. Maar gewoon de WAN niet gebruiken.
Dus bij de instellingen, je DHCP afzetten, en het ipadres veranderen en daarna kan je de modem gewoon aansluiten op een van de Lan poorten.
click66
Starter
Starter

Bedankt :-) het werkt nu. Ik was vergeten dat ik de kabel niet in de wan poort mocht steken voor de DHCP uit te schakelen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”