Nieuwe content Netflix

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

83 miljoen dollar nettowinst dat lijkt héél veel.
Maar dit komt van 57 miljoen klanten, dat is amper €1.25 per klant (4de kwartaal) of 40 cent per maand.
Ik vindt dat marginaal, juist iets meer dan break-even, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Moet dat dan meer zijn? Het totaalbedrag is toch wat telt? Als ik 1c vraag aan 1 persoon kan ik daar niets mee doen. Als de wereldbevolking me 1c geeft ben ik schatrijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hangt af wat je met dat geld wil. 40 cent per gebruiker wil zeggen weinig marge als de contentproviders meer geld vragen bvb.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dan kan je nog steeds de prijzen opslaan met wat je meer kwijt bent aan de contentproviders. Aan de andere kant, het moet ook relatief goedkoop blijven of de mensen gaan lopen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Netflix heeft ook nog het probleem van 4 à 5 miljard uitstaande schulden (laatste keer ik gecheckt heb is een half jaar geleden, maar ik kan me niet voorstellen dat deze zijn verdwenen) en, en dat is misschien nog belangrijker, ze hebben nog 6 miljoen DVD post klanten en iets van een 57miljoen streaming klanten. Die DVDs zorgen nog altijd voor 30% van de marge..
De reden van die 10% stijging van het aandeel in dat Tijd artikel is gewoon dat ze voor dit kwartaal initieel een winst waarschuwing hadden gegeven en vorig kwartaal hun targets gemist hadden (en toen 5% gezakt). Standaard Wall Street paniek gedoe dus.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vanaf vandaag is de eerste aflevering van Better Call Saul beschikbaar op netflix nl !
Zo'n spin-offs kunnen serieus tegenvallen, al ben ik toch heel benieuwd
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

philippe_d schreef:83 miljoen dollar nettowinst dat lijkt héél veel.
Maar dit komt van 57 miljoen klanten, dat is amper €1.25 per klant (4de kwartaal) of 40 cent per maand.
Ik vindt dat marginaal, juist iets meer dan break-even, toch?
Neen,dit lijkt niet zoveel.Maar eigenlijk heeft netflix ook niet zoveel mensen nodig,(In vgl met een provider bijv.Telenet of Proximus)
Ook rekening mee houden dat Netflix nu nog maar echt begonnen in met het inpalmen van Europa,(vandaar het grote bedrag aan schulden?)volledig.Dus op gebied van klantenaantal is de kans groot dat die nog een hele tijd blijven groeien.
Bij Netflix is er ook nog groeimarge,bijv. door ook andere diensten aan te bieden,of gewoon reklame(Liefst niet tijdens,maar voor een film,of serie).Ze kunnen ook 1€ opslaan,als ze dat willen.

Het beste wat ik tot nu toe gezien heb,is Under The Dome,en Survivors.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Vorige week een proef abo genomen, maar moet zeggen dat het me toch wel tegenvalt. Van een aantal series lopen ze 1 of meerdere seizoenen achter. Ik vind het niet erg om te betalen, maar dan wil ik ook alles up tot date hebben. Zoals het nu is, hou ik het wel bij Usenet
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

No offense, maar je kan niet verwachten dat je goedkoper legaal dan illegaal kan downloaden. Uw usenet abbo zal duurder zijn dan netflix gok ik.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Better Call Saul staat er nu ook al een dag op. Een aanrader! (en een must voor iedereen die Breaking Bad gezien heeft)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ik zeg toch dat ik het niet erg vind om legaal meer te betalen, maar dan verwacht ik wel alle seizoenen. En je hebt wel degelijk een Usenet account voor minder dan 8 euro/maand...

Ik zal het dus gewoon opzeggen na mijn 1 maand gratis, ik hou het wel bij Usenet en Sickbeard
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is nu éénmaal de filmindustrie : je moet je toer afwachten om iets te mogen zien! Eerst cinema's, dan zaken als Telenet/Belgacom, dan netflix en dan nog ergens komen shops (kopen) en verhuurcentra (huur).

Je kan dus nooit verwachten dat de content op Netflix hetzelfde zal zijn als met Usenet. Netflix moet zich nu ook eenmaal houden aan afspraken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

geen netflix...maar uitermate tevreden van popcorn time (en chromecast)

ik betaal trouwens nog geen €5/maand voor mijn usenet abo
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

AndRo555 schreef:Better Call Saul staat er nu ook al een dag op. Een aanrader! (en een must voor iedereen die Breaking Bad gezien heeft)
Is dat toevallig ook al met nederlandstalige ondertitel of enkel met engelse ondertitel?

Vind het persoonlijk al een grote stap vooruit dat zo enkele topseries de dag na uitzending al op netflix staan (en dan ook nog in de belgische versie).
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Het is met NL subs... inderdaad geweldig dat het zo snel lukt, het is echt de moeite niet meer om deze illegaal te gaan downloaden. Máár: deze serie werd wel mee geproduceerd door Netflix. Vandaar die snelheid ook... alle afleveringen waren vermoedelijk al voor uitzending beschikbaar om er ondertitels bij te plakken. Helaas lopen ze voor andere reeksen wat achter: vaak ontbreekt het laatste seizoen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Die recente paar posts over Usenet vs Netflix illustreren overigens de enorme normvervaging onder de publieke opinie. Illegaal downloaden wordt al lang gewoon als een alternatieve service gezien, waar men zelfs gerust voor wil betalen, die gewoon vergeleken wordt met de legale alternatieven. Zoals Avenger zegt, je kan nooit verwachten dat een legale dienst goedkoper zal zijn dan een illegale. Die normvervaging is overigens zelfs niet altijd bewust. Ik erger me bvb mateloos aan de DitIsTv reclame die regelmatig in mijn Facebook timeline verschijnt en hoe duidelijk is aan de reacties erop dat veel mensen totaal niet door hebben dat dit eigenlijk een totaal illegale service is, maar die wel op een stilaan professionele wijze gerund wordt. Dat laatste gaat er wellicht voor zorgen dat ze stilaan meer en meer op de radar van Brein/SABAM gaan komen en ze vroeg of laat opgepakt worden of op zijn minst een rechtzaak aan hun been hebben.

De sector vergelijkt het graag met diefstal, maar een veel betere vergelijking is het kopen van namaak-kledij. Ook daarvan kan je zeggen dat zij die het kopen wellicht nooit het origineel zouden kopen, maar ondertussen hebben ze toch rondgelopen met hun pseudo Vuiton, Superdry, etc... Terwijl er wellicht veel niet weten dat de huidige wetgeving zo is dat je als consument effectief strafbaar bent als je namaak koopt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

@better call saul: Ik ga toch wachten tot eind april als seizoen 1 erop zit, ik bekijk series liever in binche mode al hou ik het dan wel toch nog netjes met een afl. of 2 per avond

@Verschuiving naar onbewust illegaal kijken ?
Tja, ik ben dat niet zeker. Vroeger haalde ik wel wat binnen via torrents, nu ik netflix heb nooit meer. De dagen zijn daarvoor gewoon te kort. Het kan dus zijn dat de komende jaren het volledig illegaal downloaden fors terug loopt als streamingdiensten een succes worden.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik downloade niet overdreven veel, maar met Netflix is het toch nog gezakt. Nog 1 aflevering per week van een serie die ik real time volg.
Soms wel de neiging als ik een serie gezien heb op Netflix om het vervolg te downloaden omdat het niet beschikbaar is daar, de filmindustrie slaat daar in mijn ogen toch de bal nog wat mis.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ook zou een optie om offline enkele afleveringen te downloaden ipv streamen een grote verbetering zijn. Voor mij part mogen ze het DRM'en, locken, etc aan uw tablet, maar zou toch een serieuze verbetering zijn om Netflix onderweg te kijken. Zit hier nu met 2 uur treinrit per dag die ik graag met series via Netflix kijken zou willen opvullen. En iedereen weet hoe mobiel internet in de trein is, je kan amper je mails binnen halen, dus streamen mag je wel vergeten...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het beste(naar mijn mening) wat ik al gezien heb op Netflix is Survivors,geen Amerikaanse serie,maar wel een van de BBC.
Ik kan helemaal niet begrijpen dat dit na twee seizoenen stopgezet is.(WRSL net omdat het v/d BBC kwam,en er moest bespaart worden).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Tomby schreef:Die recente paar posts over Usenet vs Netflix illustreren overigens de enorme normvervaging onder de publieke opinie. Illegaal downloaden wordt al lang gewoon als een alternatieve service gezien, waar men zelfs gerust voor wil betalen, die gewoon vergeleken wordt met de legale alternatieven. Zoals Avenger zegt, je kan nooit verwachten dat een legale dienst goedkoper zal zijn dan een illegale.
Zoals ik al heb gezegd, ik wil gerust betalen voor die content. Ik heb ook een spotify abo.
Echter, als je met een legale service meewil, moet je natuurlijk wel kunnen bieden wat je anders voor een fractie van het geld illegaal kan doen.

De prijs maakt me echt niet zo veel uit, maar ik ga niet meer betalen en minder content ...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

fluppie schreef:...
WRSL net omdat het v/d BBC kwam,en er moest bespaart worden).
Offtopic: fluppie, sorry, maar wat bedoelde je met WRSL , google vind dit niet :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik gok waarschijnlijk :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

net laatste aflevering bekeken van ArneDahl. Heel boeiend!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

lacer schreef:
fluppie schreef:...
WRSL net omdat het v/d BBC kwam,en er moest bespaart worden).
Offtopic: fluppie, sorry, maar wat bedoelde je met WRSL , google vind dit niet :-)
WRSL is de afkorting Waarschijnlijk.(Ik mocht dit eigenlijk niet in hoofdletters zetten). :oops:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

fluppie schreef:Het beste(naar mijn mening) wat ik al gezien heb op Netflix is Survivors,geen Amerikaanse serie,maar wel een van de BBC.
Ik kan helemaal niet begrijpen dat dit na twee seizoenen stopgezet is.(WRSL net omdat het v/d BBC kwam,en er moest bespaart worden).
Die versie van Survivors is een remake. Van de eerste versie , van de 1975, zijn veel meer afleveringen gemaakt. Die serie heb ik gezien net als de nieuwe van 2008. De oude is echt niet slecht, wel tragere televisie. De oude heeft tenminste een deftig einde.

Iets in de geest van Survivors maar beter is "De dag van triffids", auteur John Wyndham. Is ook een vervolg van gemaakt (enkel boek) "De nacht van de triffids", Simon Clark. Net als bij Survivors is er daarvan ook in de jaren 70 een serie van gemaakt en een remake recenter.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Tim H. schreef:geen netflix...maar uitermate tevreden van popcorn time (en chromecast)

ik betaal trouwens nog geen €5/maand voor mijn usenet abo
Maar... Popcorn time is niet echt een legale oplossing :) Vanaf de moment jij een film kijkt ga je ook als "host" werken en beschermt materiaal uploaden. Daar wringt nu net het schoentje ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bedankt voor de info,ik wist niet dat het een remake was.In ieder geval de verhaallijn is uitzonderlijk,want in het tweede seizoen begint men echt sympathie te krijgen,voor een echte moordenaar,en dat is toch wel onverwacht,en echt zeldzaam,en zeer sterk.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Nieuw op Netflix BE; Firefly.

Wie dat niet kent; gelukzakken. Ontdek het voor de eerste keer.
Voor wie het wel kent; kijk opnieuw & vervloek Fox

"Serenity" (de film) en "Done the imposible" (documentaire) zijn niet beschikbaar op Netflix
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Firefly proberen kijken, maar 't is echt niet mijn ding. :(
Spijtig dat ze geen Startgate SG-1 op Netflix zetten (itt Stargate Atlantis, dat er wel volledig opstaat). Ik volg nu seizoen 10 via Syfy maar zou graag helemaal opnieuw beginnen.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Sons Of Anarchy in een sneltempo aan het bekijken.

Zou mij zelfs nen dag ziek zetten om er een seizoen door te jagen ... :banana:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Is inderdaad een superserie. Onvoorstelbaar dat ik dat niet eerder ben beginnen volgen. Ga nu aan seizoen 3 beginnen. :banana:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”