YES - YES - YES
Daar prijkt mijn Fritzbox 7490 in de plaats van de bbox2.
En @Dutchy69 inderdaad nu ik de juiste gegevens ingebracht heb loopt alles als gesmeerd.
Het madammeke van Scarlet wilde eens een uitzondering maken voor mij en het paswoord doorgeven !!! Het zijn toch mijn gegevens zeker waarom een uitzondering ??
Daarmee heb ik nu al 4 user names en Pw gekregen, het primaire voor internet en drie voor VOIP. Ze staan in de solden.
Ik begrijp het eigenlijk nog altijd niet, nu al 4 weken dat ik probeer om die telefonie geregistreerd te krijgen, ik kan nog altijd niet geloven dat ik dat laatste cijfer van die username zou overzien hebben, heb wel 100 keer gecontroleerd.
@philippe_d ook bedankt, je hebt me met de 403 error op de verkeerde usernaam gewezen.
Nu nog de vectoring rollout in de ROP afwachten om de sync van 70/10 volledig te benutten.
De volgende stap is nu dat scriptje terug opzoeken om een tijdsgestuurd dialplan op te zetten.
fritz!box 7490 en telefonie
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat hebben we vandaag geleerd?alfa_ajx732 schreef:@philippe_d ook bedankt, je hebt me met de 403 error op de verkeerde usernaam gewezen.
- - altijd de logfile bekijken en de betekenis van de error-codes opzoeken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Ben ik een van de klanten waarbij paswoord en gebruikersnaam wel hetzelfde blijkt als het intenet.
Is enkel de gebruikersnaam anders of ook het paswoord?
Hopelijk krijgen ze geen dommel kuren...daar krijg je de sip gegevens niet vast. Nadat je die had uitgelezen in de originele fritzbox kon je ze wel instellen in een andere fritzbox..tot dommel besliste om deze vaak te gaan wijzigen. Heb toen inderdaad geprobeerd om TR69 account aan te passen en het mac adres (voor in het geval dommel daar naar kijkt) maar dat is me niet gelukt toen... mailtje naar dommel support gestuurd dat er nu een 7113 staat op die netline (die oorspronkelijk van mijn cityline komt) met mac adres erbij ...sindien werkt telefoon bij mijn ouders weer en kan ik die 7360 hier gebruiken op scarlet trio
Is enkel de gebruikersnaam anders of ook het paswoord?
Hopelijk krijgen ze geen dommel kuren...daar krijg je de sip gegevens niet vast. Nadat je die had uitgelezen in de originele fritzbox kon je ze wel instellen in een andere fritzbox..tot dommel besliste om deze vaak te gaan wijzigen. Heb toen inderdaad geprobeerd om TR69 account aan te passen en het mac adres (voor in het geval dommel daar naar kijkt) maar dat is me niet gelukt toen... mailtje naar dommel support gestuurd dat er nu een 7113 staat op die netline (die oorspronkelijk van mijn cityline komt) met mac adres erbij ...sindien werkt telefoon bij mijn ouders weer en kan ik die 7360 hier gebruiken op scarlet trio
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik wil me zeker niet goedpraten maar de error code 403 heb ik van in het begin al gekregen maar geen beter betekenis gevonden dan dat de verbinding geweigerd werd door de server. Jij bent de eerste die mij op de verkeerde usernaam hebt gewezen. En mijn vertrouwen in Scarlet was zo groot dat ik me gewoon niet kon voorstellen dat ze mij een verkeerde usernaam/pw toestuurden.philippe_d schreef:Wat hebben we vandaag geleerd?alfa_ajx732 schreef:@philippe_d ook bedankt, je hebt me met de 403 error op de verkeerde usernaam gewezen.
- - altijd de logfile bekijken en de betekenis van de error-codes opzoeken
Wat heb ik ook geleerd vandaag ?
copieren is goed, controleren is beter
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
Van de gebruikersnaam voor VOIP (een ander dan mijn internet usernaam) die ik van Scarlet kreeg verschilt het laatste cijfer met 1 maar het pw is compleet anders.Flup schreef:Is enkel de gebruikersnaam anders of ook het paswoord?
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Bedankt jongens!
Mijn FritzBox 7360 werkte altijd met Scarlet VOIP tot ergens eind december.
Blijkbaar is het dan veranderd van voip.scarlet.be naar ims.scarlet.be oid ...
Als het anderen kan helpen, Ik hoefde mijn username niet te verhogen met één cijfer.
Wel gebruikersnaam@ims.scarlet.be.
Mijn FritzBox 7360 werkte altijd met Scarlet VOIP tot ergens eind december.
Blijkbaar is het dan veranderd van voip.scarlet.be naar ims.scarlet.be oid ...
Als het anderen kan helpen, Ik hoefde mijn username niet te verhogen met één cijfer.
Wel gebruikersnaam@ims.scarlet.be.