ex werknemer van Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is het jullie al opgevallen dat de topicstarter hier een account is komen aanmaken om deze thread te starten ? en dat hij/zij sindsdien niets meer gepost heeft ?

Ik blijf het een typisch voorbeeld van misnoegde ex-werknemer noemen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ach, beetje pissed omdat ie wss ontslagen is en dacht hier een haat topic te komen maken, terwijl wij er een leuk topic van maken :)
niets van aantrekken, sommige mensen kan je gewoon nooit tevreden stellen - en lekker verdergaan over de verhalen van callcenters.

is leuk om nog eens zo'n topic te hebben waar je van die idioterij kan lezen & posten, nudat bash en roddels allebei zowat ten ziele gegaan zijn.
(en nee, 9gag is me geen alternatief)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Inderdaad 3 keer gebeld en twee keer te horen gekregen dat ze de volgende dag terug zouden bellen en andere verzon een verhaal dat ze aan de lijn aan het werken waren en dat het om 4 uur klaar was ( dat zou gisteren gedaan moeten zijn, vandaag waren ze inderdaad aan het werken aan de lijnen ) vandaag nog eens gebeld omdat ik op een 14/1 (repair) profiel zat. "Het gaat niet beter" en "hoger is niet beter" waren de antwoorden. Ondertussen zit ik terug op 16/2 en word ik hopelijk na een half jaar terug op 25/2 gezet :bang: Ik denk dat ik eens een nieuwe vriend ga zoeken die controle heeft over DLM :angel:
Ze maken je inderdaad gewoon wat wijs om het gesprek te beëindigen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Altijd interessant om insider verhalen te lezen, al hoop ik dat de topicposter ondertussen al een passende baan gevonden heeft.

Ik vind de helpdesk van Scarlet vrij goed (en de technische dienst is zeer vriendelijk), al is mijn beste call nog altijd eentje naar Proximus: de dame daar kreunde zo leuk terwijl ze haar handleiding doorzocht en het duurde ruim een halfuur eer ze doorhad dat ik geen Proximus klant was :lol:
Scarlet
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2015, 14:05
Bedankt: 19 keer

ik ben idd een misnoegde ex werknemer. Ik ben blij dat ik daar weg ben.
Modbreak:
de rest van de post verwijderd, doet niets terzake en bevat privé informatie van ex collega's
Je hebt bij Scarlet wel wat meer vrijheid om de problemen op te lossen, terwijl bij Telenet of Belgacom je alles moet afgaan (scripts) volgens het boekje.
je geraakt als werknemer veel moeilijker binnen bij Belgacom en Telenet dan bij Scarlet. Er waren medewerkers bij Scarlet, die ervoor gesolliciteerd hadden bij Telenet (zoals Sitel) en niet werden aangenomen.

Scarlet vroeg gewoon een formulier in te vullen in het interim kantoor, noem 5 soorten browsers, wat is POP enz
Ze zijn zodanig amateuristisch dat ze eens niet je referenties nagaan op je CV. Wat je ook vermeldde op je CV, ze geloofden het en namen je aan. Ze hebben constant mensen nodig omdat iedereen het afbolt. In Zaventem werkte ongeveer 20 mensen bij de technische dienst. Bij Target in Luik zijn er dat een pak meer, ik geloof meer als 100. Je had bij Scarlet ook mensen die werkten voor de firma Janssen Field Services (JFS) die hadden dan weer een ander contract.
Deze persoon hier was de baas van de technsische afdeling bij Scarlet https://be.linkedin.com/pub/jean-marie- ... /1/964/507

De opleiding in Luik word gedaan in Zaventem zelf. Dus dan nemen ze een shuttle bus om tot Zaventem te rijden. Hun targets en deadlines waren iets strenger dan bij Zaventem.
In Zaventem had je de nederlandstaligen, die ook franse oproepen deden terwijl in Luik enkel het Frans.
Bij BGC en Telenet moet je meer testen afleggen en pakken ze niet eendert wie aan. De kwaliteit van de dienstverlening is beter bij Telenet en Belgacom, ook al betaal je meer als klant.
Scarlet
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2015, 14:05
Bedankt: 19 keer

Joe de Mannen schreef:Is het jullie al opgevallen dat de topicstarter hier een account is komen aanmaken om deze thread te starten ? en dat hij/zij sindsdien niets meer gepost heeft ?

Ik blijf het een typisch voorbeeld van misnoegde ex-werknemer noemen.

J.
Ja zeker, ik steek dat niet onder stoelen of banken.
Ik heb ondertussen ander werk dat beter is.
Maar zou het ook niet kunnen dat jij werkzaam bent voor Scarlet ? Waarom zou je Scarlet anders zo hard verdedigen ? Tenzij je een heel tevreden klant bent natuurlijk.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ben een tevreden klant, dat klopt maar ik stoor me heel erg aan mensen die hier uit rancune straffe verhalen komen ophoesten en vooral als ze daar, en alleen daarvoor, een (nieuw) account aanmaken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ik heb meer als 5 jaar voor Planetinternet en daarna Scarlet gewerkt. Ook al gingen we van herstructurering naar herstructurering, de sfeer was altijd wel goed en de feestjes van PI legendarisch.

Die teamleader heb ik ook nog gekend na de overname van Tiscali, al was hij toen nog gewoon zelf een first line agent.

Wat had je nu eigenlijk verwacht van een callcenter job?
Voor mij was het goed om iets bij te verdienen tijdens mijn studies, maar eens afgestudeerd wilde ik toch snel hogerop.
Scarlet
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2015, 14:05
Bedankt: 19 keer

Joe de Mannen schreef:Ik ben een tevreden klant, dat klopt maar ik stoor me heel erg aan mensen die hier uit rancune straffe verhalen komen ophoesten en vooral als ze daar, en alleen daarvoor, een (nieuw) account aanmaken.

J.
Dat je je daar aan stoort zal dan aan jou liggen.
Forums trekken altijd negativiteit en ontevreden klanten aan.
Scarlet is echt voor mensen die het goedkoopste willen en iedere € willen besparen wat betreft hun telecom. Ik heb het van binnenuit gezien hoe het er aan toe gaat bij Scarlet en ik kan dus weten waarom de klanten minder betalen. You pay what you get. En dat is een slechte(re) service en een trager product, zeker in vergelijking met de concurrentie zoals Telenet.
De medewerkers zijn minder goed dan bij andere telecom providers, het budget is kleiner, de middelen zijn kleiner.
Als jij ontevreden bent over een product, ga je dat product toch ook niet aanrijden bij je vrienden...
Er is altijd een aanleiding waarom mensen zich registreren op een forum, dat is bij jou niet anders.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

oei, nu heb ik het gedaan precies :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Scarlet schreef: Dat je je daar aan stoort zal dan aan jou liggen.
Forums trekken altijd negativiteit en ontevreden klanten aan.
Scarlet is echt voor mensen die het goedkoopste willen en iedere € willen besparen wat betreft hun telecom. Ik heb het van binnenuit gezien hoe het er aan toe gaat bij Scarlet en ik kan dus weten waarom de klanten minder betalen. You pay what you get. En dat is een slechte(re) service en een trager product, zeker in vergelijking met de concurrentie zoals Telenet.
De medewerkers zijn minder goed dan bij andere telecom providers, het budget is kleiner, de middelen zijn kleiner.
Als jij ontevreden bent over een product, ga je dat product toch ook niet aanrijden bij je vrienden...
Er is altijd een aanleiding waarom mensen zich registreren op een forum, dat is bij jou niet anders.
*geeuw* je begint saai te worden met je gezeur.
ten eerste trekt userbase zeker en vast niet (altijd) negativiteit en ontevredenheid aan, maar meestal mensen die een oplossing zoeken voor hun problemen.
waarbij ze dan ook geholpen worden.

dat scarlet het goedkoopste is dat weten we, en dat je "krijgt wat je betaalt" is niet meer als logisch en nooit anders geweest.
dus je moet het logische niet herhalen.
je hebt gezien hoe het er op 1 callcenter van 1 provider op 1 bepaalde termijn aan toegaat: wauw hoor... TENZIJ je op meerdere helpdesks, bij MEERDERE providers hebt gezeten,
betwijfel ik of je wel degelijk in een positie bent om "te weten waarom klanten minder betalen".
lees hier hogerop maar een keer hoe het er ooit in een callcenter aan toe ging voor de technische dienst van een andere provider.

overigens: je gaat bij scarlet niet voor de service, maar voor de prijs voor zover ik weet. en "een trager product" is ook BS gezien je zowat dezelfde specs kan hebben als proximus,
zonder die vervelende "fair use" zever van telenet.
minder goede medewerkers zullen ze blijkbaar wel iets tegen doen, gezien ze jouw (vermoed ik) ontslagen hebben. en een kleiner budget en minder middelen?
zou ik niet zo zeker van zijn, gezien het afterall een onderdeel is van de belgacom groep.

en idd, als ik ontevreden ben over een product zal ik dat niet aanraden bij vrienden, maar om daar ineens voor op een forum te registreren en tegen wildvreemden over te zeuren?
dat is toch iets dat de gemiddelde mens niet zal doen.

en om af te sluiten: geen idee meer waarom ik me ooit registreerde -iig niet om te klagen gezien niemand daar wat aan heeft-, maar wel dat ik al jaren aan het lurken was voor ik het deed :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Splitter schreef:
Scarlet schreef: Dat je je daar aan stoort zal dan aan jou liggen.
Forums trekken altijd negativiteit en ontevreden klanten aan.
Scarlet is echt voor mensen die het goedkoopste willen en iedere € willen besparen wat betreft hun telecom. Ik heb het van binnenuit gezien hoe het er aan toe gaat bij Scarlet en ik kan dus weten waarom de klanten minder betalen. You pay what you get. En dat is een slechte(re) service en een trager product, zeker in vergelijking met de concurrentie zoals Telenet.
De medewerkers zijn minder goed dan bij andere telecom providers, het budget is kleiner, de middelen zijn kleiner.
Als jij ontevreden bent over een product, ga je dat product toch ook niet aanrijden bij je vrienden...
Er is altijd een aanleiding waarom mensen zich registreren op een forum, dat is bij jou niet anders.
*geeuw* je begint saai te worden met je gezeur.
ten eerste trekt userbase zeker en vast niet (altijd) negativiteit en ontevredenheid aan, maar meestal mensen die een oplossing zoeken voor hun problemen.
waarbij ze dan ook geholpen worden.

dat scarlet het goedkoopste is dat weten we, en dat je "krijgt wat je betaalt" is niet meer als logisch en nooit anders geweest.
dus je moet het logische niet herhalen.
je hebt gezien hoe het er op 1 callcenter van 1 provider op 1 bepaalde termijn aan toegaat: wauw hoor... TENZIJ je op meerdere helpdesks, bij MEERDERE providers hebt gezeten,
betwijfel ik of je wel degelijk in een positie bent om "te weten waarom klanten minder betalen".
lees hier hogerop maar een keer hoe het er ooit in een callcenter aan toe ging voor de technische dienst van een andere provider.

overigens: je gaat bij scarlet niet voor de service, maar voor de prijs voor zover ik weet. en "een trager product" is ook BS gezien je zowat dezelfde specs kan hebben als proximus,
zonder die vervelende "fair use" zever van telenet.
minder goede medewerkers zullen ze blijkbaar wel iets tegen doen, gezien ze jouw (vermoed ik) ontslagen hebben. en een kleiner budget en minder middelen?
zou ik niet zo zeker van zijn, gezien het afterall een onderdeel is van de belgacom groep.

en idd, als ik ontevreden ben over een product zal ik dat niet aanraden bij vrienden, maar om daar ineens voor op een forum te registreren en tegen wildvreemden over te zeuren?
dat is toch iets dat de gemiddelde mens niet zal doen.

en om af te sluiten: geen idee meer waarom ik me ooit registreerde -iig niet om te klagen gezien niemand daar wat aan heeft-, maar wel dat ik al jaren aan het lurken was voor ik het deed :)
Inderdaad zonder "fair use" zat ik nu bij telenet. Maar +- 300GB gebruiken in de piekuren en het is gedaan met je supersnel internet. 300 GB is tegewoordig niet zo veel meer. Volledige blu ray rips van films zijn meestal 15 GB plus een paar spellen van 50 GB en je bent er al en zeker als je aan 160 mb/s download wat waarschijnlijk ook niet het geval is door p2p shaping want p2p mag maximum x % van het netwerk gebruiken. Daarom betaal ik dus niet voor "supersnel" en "onbeperkt" internet. Voor de gewone niet p2p gebruiker valt het wel mee :).

En over de scarlet klantendienst ook al beweerden ze veel dingen die niet waar zijn, zoals dat ze gingen bellen, dat het de volgende dag opgelost was. De lijn was na 3 dagen gemaakt wat eigenlijk nog meevalt, waarschijnlijk omdat de buren wat geholpen hebben met te bellen want blijkbaar zat de hele straat zonder internet/tv/telefonie.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Mijn wederhelft is ook gestart in een callcenter van een mechels bedrijf met de gele kleur. Het enige voordeel was dat alles, maar dan ook alles gratis was. Ze moest enkel volgens het boekje en de opleiding te werk gaan. Technische kennis was niet verreist.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Scarlet schreef:Dat je je daar aan stoort zal dan aan jou liggen.
Forums trekken altijd negativiteit en ontevreden klanten aan.
Scarlet is echt voor mensen die het goedkoopste willen en iedere € willen besparen wat betreft hun telecom. Ik heb het van binnenuit gezien hoe het er aan toe gaat bij Scarlet en ik kan dus weten waarom de klanten minder betalen. You pay what you get. En dat is een slechte(re) service en een trager product, zeker in vergelijking met de concurrentie zoals Telenet.
De medewerkers zijn minder goed dan bij andere telecom providers, het budget is kleiner, de middelen zijn kleiner.
Als jij ontevreden bent over een product, ga je dat product toch ook niet aanrijden bij je vrienden...
Er is altijd een aanleiding waarom mensen zich registreren op een forum, dat is bij jou niet anders.
Wat belet je om dan in het Telenet callcenter te gaan werken? Zal er niet veel beter aan toe gaan, ondanks te prijs.
De kwaliteit van het product is hetzelfde dan dat van Proximus, op wat extra services na die je er niet bij krijgt (FON, wegvallen van 36-uur disconnect,...). Snelheid is dezelfde. Niet dezelfde dan die van Telenet maar die discussie is hier al vaak genoeg geplaatst.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

En over de scarlet klantendienst ook al beweerden ze veel dingen die niet waar zijn, zoals dat ze gingen bellen, dat het de volgende dag opgelost was. De lijn was na 3 dagen gemaakt wat eigenlijk nog meevalt, waarschijnlijk omdat de buren wat geholpen hebben met te bellen want blijkbaar zat de hele straat zonder internet/tv/telefonie.
Hoe je het draait of keert, ergens komt het prijsverschil tot uiting. Je zal bij Proximus en Telenet ook wel eersterangs-helpdesk aan de lijn krijgen die niet weten waarover ze praten. Maar over het algemeen ligt het niveau daar toch hoger. Ik spreek uit eigen ervaring. Als ze zeggen dat ze je terugbellen, dan doen ze dat ook. Als je van je oren maakt dat je niet tevreden bent, of je stuurt (eventueel via mail) een bericht waarin je je ongenoegen uit, dan kan je zeker zijn dat er iemand van de klantendienst met hogere functie bij Belgacom of Telenet terugbelt om te informeren naar het probleem.
Klantenbinding heet dat.
Ik weet niet hoe het bij Belgacom is, maar bij Telenet is er ergens één of andere policy t.o. de klant waarin men zich ertoe verbindt om binnen de 4 uren de algemene uitval met grotere omvang op te lossen, en ik meen dat 'grotere omvang' al vanaf 2 klanten is.
3 dagen vind ik dan wel érg lang voor een ganse straat.
Als je 'den Aldi' binnen loopt, zie je al onmiddellijk waarom je daar voor veel producten minder betaalt. De winkel is het magazijn dus minder magazijn nodig, minder personeel, beperkte producten, aan de kassa word je naar buiten 'gegooid'!

Van het moment dat ik het kan betalen, betaal ik graag wat meer voor dingen als ik weet dat het daardoor goed is. Ik heb een hekel aan hoofdpijn, ergernis en kopzorgen. Het moet gewoon prima en aangenaam werken, en als het dat niet doet vliegt het buiten. Op dit moment ben ik voorlopig nog bij Telenet. Van het moment dat er voor mij een andere provider vrij komt die aan mijn profiel voldoet en die dan ook nog goedkoper is, zal ik zeker niet nalaten om te switchen. Helaas ben ik nog altijd zoekende. Belgacom is geen optie. Combinatie van providers lukt voorlopig ook nog niet.
Tot nu toe ben ik heel tevreden. Ondanks dat sommigen na 300 GB blijkbaar niks meer hebben, heb ik zelfs na 1500 GB nog steeds 150 Mbps snelheid. Alleen gaat het dan 's avonds even op een 'smaller' profiel. Maar zoals velen hier op UB d(ie een heel laag profiel op VDSL/ADSL hebben) al hebben vermeld, kan je hiermee perfect surfen, gamen, mailen, twitteren, zelfs youtube kijken enz... Het is dus niet 'gedaan' zoals sommigen beweren.
Netflix gebruiken we niet. Er zijn nog andere dingen in het leven.
M.a.w. voor mij past dit in mijn profiel, en dan betaal ik graag een paar euro meer voor goede service en goede communicatie zonder hoofdpijn.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hoe je het draait of keert, ergens komt het prijsverschil tot uiting. Je zal bij Proximus en Telenet ook wel eersterangs-helpdesk aan de lijn krijgen die niet weten waarover ze praten. Maar over het algemeen ligt het niveau daar toch hoger. Ik spreek uit eigen ervaring.
Als je zo redeneert .. ga dan direct naar de duurste isp (daar zit je al :-) ) en neem het duurste produkt..dat is blijkbaar de enige garantie voor een deftige service.
Ik spreek ook uit eigen ervaring. Bij andere isp's nog nooit voorgehad dat de helpdesk zelf belt voor een probleem dat je zelf niet eens doorhebt (door het migreren naar het ims platform stonden instellingen nog fout in fritzbox). Ik heb bij andere providers ook bekwame en minder bekwame mensen aan de lijn gehad. Maar eigenlijk verwacht ik dat, eens product opgeleverd, nooit een helpdesk nodig heb.
Een goed user-panel waar je zelf alle zaken kan nakijken en aanpassen heb ik veel liever. Zo kan ik bij dommel in hun crm kijken wanneer de modem van mijn ouders op het internet zit en welk extern ip hij heeft.

Als ik naar een proximus boetiek of telenet verkooppunt ga krijg ik gewiekste afgeborstelde verkopers in plaats van service.. zij zeggen letterlijk (telenet-lier) 'wij zijn geen service kanaal, dan moesten ze dienen building in mechelen ni zetten hé meneer' .. dus meer betalen = meer service??? serieus mijn twijfels over. Die grote, vervelende reclamecampagnes moeten ook betaald worden... misschien doet u dat met veel plezier.. maar ik erger me er toch vooral aan
Als je 'den Aldi' binnen loopt, zie je al onmiddellijk waarom je daar voor veel producten minder betaalt. De winkel is het magazijn dus minder magazijn nodig, minder personeel, beperkte producten, aan de kassa word je naar buiten 'gegooid'!

Je moet vooral gaan voor welk concept je zelf wil. Ik kom bij de aldi buiten met kwalitatieve producten die vaak van dezelfde banden rollen als andere (belgische) A-merken. Ik erger me zelfs dat er in 'onze' aldi nogal veel gekwetterd wordt aan de kassa , laat ze de mensen dus maar buitengooien zodat het vooruit gaat. Ook een A-merk gekocht in een colruyt of in een delhaize blijft hetzelfde produkt.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik betaal inderdaad graag wat meer voor service. En als ik me beter voel bij de duurste provider (en ik zou het eventueel kunnen betalen) zal ik het niet nalaten om over te stappen naar die provider. Maar die kans op een betere en duurdere provider zal wel klein zijn.
Bij Telenet is het althans wél zo dat men je terug belt, ja zelfs voor problemen waarvan je geen weet hebt.
Ik weet dat men daar o.a. een programma heeft, waarbij men de kwaliteit en signalen van de verbinding per klant individueel controleert. Als de kwaliteit van het signaal uit de pan swingt, nemen ze zelf contact op met de klant om het probleem aan te pakken.
Een ander programma binnen Telenet is het proactief monitoren van het netwerk. Instraling en andere dingen wordt constant gecontroleerd in het ganse netwerk.
Dit zijn allemaal factoren waarbij de klant niets ervaart, maar toch vroeg of laten problemen door zal krijgen.
Dat zie ik de goedkopere ISP niet doen, vooral omdat ze er geen personeel voor hebben.

Wat den Aldi betreft, dat bevestigt nogmaals dat iedereen een ander profiel heeft. Anderen geven niks om service en kwaliteit , en zoeken altijd het goedkoopste op.
Zoals ik al zei is mijn profiel vooral begaan met kwaliteit, om 'hoofdpijn' te vermijden. Anderen geven er niet om dat je als klant buitengegooid wordt. Ja, zelfs aan de kassa duwen ze de koopwaar zo snel over de band dat je het niet kan bijhouden om de kar terug te vullen, waardoor er wel eens wat op de grond valt. Als er dan niet eens een 'sorry' af kan, heb ik het wel gehad.
Zelfde scenario bij sommige ISP's : betalen en wegwezen. En durf niet langs te komen als er iets scheelt, we bellen toch niet terug. En als er echt eens een probleem is waarbij meerdere klanten uitval hebben, zullen we het wel eens komen herstellen na 3 dagen...
Dit hoeft voor mij echt niet.

Uiteraard is het vanzelfsprekend dat je de beste prijs/kwaliteit verhouding zoekt die bij jezelf past.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik heb bijna nooit service nodig want m'n product werkt perfect. Dat ervaar ik elke dag bij Scarlet.
Bij Telenet was dat vroeger wel anders, ofwel was de Digibox stuk: brol-voedingsadapter, brol-condensatoren, je kent het wel. Ofwel deden ze weer één van hun ontelbare productaanpassingen in het nadeel van de bestaande klant, of waren er storingen met totale uitval van tv/telefoon/internet.
En telkens je belde voor een probleem, probeerde men je ook nog een ander product aan te smeren. Het belangrijkste programma binnen Telenet is dus helemaal niet de service, maar wel de upselling. Ik ben er zeker van dat de kwaliteit van hun producten met opzet niet zo hoog is, zodat er veel problemen zijn waardoor er veel gebeld wordt naar de klantendienst en er veel klanten uiteindelijk een duurder abonnement aangesmeerd krijgen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

goed dat je 'bijna' zegt.

Ik heb twee digicorders waarvan ééntje redelijk oud. De ander was nog ouder maar gewoon omgeruild omdat ik een nieuwere wilde.
NOOIT problemen gehad met de digicorder.
NOOIT iets gemerkt van upselling.
WEL al eens problemen gehad met uitval. Bij werken voor Belgacom had men hier de hoofdleiding van Telenet over getrokken, samen met hun eigen leiding.
Die van Telenet was op een paar uurtjes hersteld. Bij Belgacom hebben ze dagen moeten wachten (maar ik weet niet meer waarom).

Gek hè.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Wat komen die Telenet-fanboys zich hier nu weer moeien in dit Scarlet topic?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

De topic starter is ook niet bepaald 'fan' van Scarlet.
Was dat niet de basis van dit topic?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Wel, vertel jij dan ook maar jouw ervaringen met Scarlet in dit topic.
En plaats je Telenet ervaringen in een Telenet topic.
Simpel.
Toch?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

welke zin heeft het om een dergelijk topic te starten, als je met niks anders kan vergelijken.
Den Aldi is goedkoop ! Ten opzichte van wat? Waarom? ....
Iets 'slecht' staat altijd tot iets 'goed'. Hoe ga je hierover kunnen discussiëren zonder één van beiden?
BTW, als je het over mij had, ik ben geen fanboy. Als je mijn antwoorden hebt gelezen (ook in andere topics), sta ik op de eerste plaats als ik ergens iets anders kan vinden dat beter is, en dan ook nog goede service heeft, met eventueel lagere prijs. Ik kan me nog steeds niet vinden in de arrogante opstelling van Telenet en meer bepaald 'den John', en heb dan ook mijn beklag gedaan over de manier waarop men dit doet.
Het mooie is dan weer dan men mij hierover heeft teruggebeld. Ik heb zelfs een half uur aan de lijn gehangen met de dame.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Als klant van Scarlet geen klachten eigenlijk. Je moet er iets vanaf kennen en elke dag bellen tot je je gewenste oplossing krijgt, zoals bij elk telecombedrijf.

Die regels voor getimede wc bezoeken en dergelijke zijn standaard in telecom. Over een paar jaar zou het kunnen dat zulke jobs in het buitenland zitten. Je kan of kon toch veel verdienen als je nachten/weekends deed.

Remedy is a pain in the ass trouwens..
Scarlet
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2015, 14:05
Bedankt: 19 keer

bij de meeste bureaujobs kan je gaan roken of naar het toilet gaan wanneer je wilt, daar wordt er gewerkt op vertrouwen en iemand die zijn job graag doet maakt daar geen misbruik van. Als mensen graag werken gaan ze niet binnen het jaar ander werk zoeken, wat wel het geval is bij Scarlet. Dat is al een teken aan de wand. Maar bij de Telecom wordt idd alles getimed.
Al denk ik dat je beter af bent bij BGC en Telenet.
Klanten terugbellen mocht niet, enkel gesprekken aannemen die in de wachtrij stonden.

Vroeger hadden ze nog een TV waar een lijst stond van de werknemers die de meeste calls hadden beantwoord, een beetje competitie zeg maar. Dat hebben ze nadien afgeschaft.
Als je een klant aan de lijn had en die belde later terug dan was dat een zogeheten 'recall' wat dus slecht is want een geholpen klant hoort niet terug te bellen. Dat was teken dat je hem niet geholpen had.
De weekends zijn niet extra vergoed. S'avonds werd er niet gewerkt. Tenzij misschien in hun onder aannemingen in Luik.

Je moest werken tot 17:30 en dus om 17:29 hoor je nog een oproep aan te nemen, wat dan vaak later werd dan 17:30. je mocht niet zo maar de hoorn afhaken om 17:30. De meesten wilden naar huis en als dat gesprek dan lang duurt dan kon het soms 17:40 of 17:45 uur zijn. Wordt uiteraard niet vergoed.
Ik raad de job aan iedereen af, zeker als je drietalig ben kan je veel beter vinden. het is erg stresserend en vol negativiteit en bedreigingen van klanten omdat hun internet niet werkt. Ik kan eventueel altijd een lijst plaatsen met alle voor- en achter- namen van de medewerkers :evil:

Het was verplicht om als medewerker je naam te geven bij het opnemen van een call maar velen deden dat niet want dan kon de klant achteraf klagen dat hij "persoon x" aan de lijn had en dan weet de volgende collega dat je de persoon niet goed geholpen hebt. Maar wat wil je ook als je gesprekken maar 7 minuten mogen duren. Wanneer je je target niet haalde kwam dat aan bod bij evaluaties, dat je je de personen sneller moet helpen. Het eerste wat werd gevraagd bij een gesprek is het klanten nummer beginnende met een s, te vinden op de scarlet factuur en dan meten ze je lijn uit. Een vaak voorkomende truck was zeggen dat er een dossier (ticket) werd aangemaakt voor de 2nd line en zij dat probleem verder gaan behandelen. 2nd line mocht klanten terugbellen. Of je kon vragen "bel ons terug wanneer je uw pc opgestart hebt anders verliezen we te veel tijd"
Een technieker sturen kon, maar als de technieker merkte dat het probleem bij de klant lag en niet bij scarlet zelf, dan kon die technieker 50€ per uur aanrekenen, dan werden de klanten razend kwaad natuurlijk.

De teamleaders zijn gewoon oude rotten die er nog werkten van in de tijd van Planet Internet en dergelijke. Gezien hun anciëniteit zijn ze gepromoveerd. Een bende incopetenten.
Mensen moeten beseffen dat ze niet serieus worden genomen als klant bij Scarlet, je wordt in het ootje genomen. Kan goed zijn dat alles goed werkt bij jou als scarlet klant maar dat is op dit moment, dit zegt niets over de toekomst. Je gaat het pas beseffen eens je problemen ondervindt. Trage internetverbindingen en dergelijke. Zeker als je uitkomt bij een nieuwe medewerker.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Sjah,

Ik kan jou gerust enkele bedrijven opnoemen waar je niet zomaar naar de wc of gaan roken mag.
En dan heb ik het bv (vleesverwerkend bedrijf) over wc's die je enkel in en uit kan met je prikkaart.

En wat problemen betreft, ik heb mij ook al geërgerd aan de scarlet helpdesk, zowel wat beschikbaarheid als competenties betreft.
Een decoder ontregistreren is blijkbaar heel moeilijk. Fabeltjes genoeg gehoord van verschillende personen daar.
Gelukkig uiteindelijk wel goed geholpen.

Al eens problemen gehad bij dommel? 3 man en een paardenkop die alle 4 van toeten noch blazen weten, dan ben je verder van huis hoor.

Elke update op dit topic sterkt alleen maar het idee om dat het om een typische "gefrustreerde ex medewerker komt zijn gal spuien gaat."
Je volste recht maar natuurlijk. Je hebt ergens gelijk maar dit is niet speciaal eigen aan scarlet hoor.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij problemen steeds goed geholpen geweest eigenlijk. Ik maakte wel steeds gewoon kenbaar wat het probleem was en met troubleshooting moesten ze dan niet meer af komen. Als je er niks van kent kan ik me inderdaad inbeelden dat je op veel muren botst.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hm. Na 25-of-zo jaren klant te zijn geweest bij zowat alles of wegens mijn werk in contact te zijn geweest met zowat iedere provider in Vlaanderen (BGC, Telenet, Scarlet, Dommel, Tele2, Versatel, Base, ... en dan vergeet ik er zeker nog een paar) mag ik zeggen : knoeiers heb je overal. Toffe peren ook. Bij ze allemaal en dat zonder uitzondering.

Ik heb BGC helpdeskers gehad die staalhard tegen mijn logen over de status van een lijn bij een klant. Ik heb telenet helpdeskers geweten die mijn modem wisten uit te meten die niet eens aangesloten was of die gewoon de lijn dichtsmeten wanneer "ik vervelend was" : prestatie als je weet dat ik er een punt van maak om _nooit_ onrespectvol of onredelijk te zijn als ik een helpdesk bel.

Maar ik heb ook bij AL deze providers mensen gehad die WEL oor hadden naar de klacht, en die WEL oplossingen boden in zoverre hun werkgever deze mogelijkheid ook kon bieden.
A bit of respect goes a long way.

Maar daarom voor ALLE helpdeskers, waar ze ook zitten en voor wie ze ook werken : een dikke merci voor al die jongens en meisjes die soms in heel moeilijke omstandigheden toch proberen ieder gemeld probleem op een goede manier op te lossen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

^^^ Voila, dat zegt alles. Volledig akkoord ^^^

PS : waarom zou een bedrijf jou moeten verder betalen om aan jouw verslaving te voldoen? Dat je naar het toilet wenst te gaan wanneer je wenst kan ik nog begrijpen. Maar ik begrijp evengoed (uit eigen ervaring) dat mensen hier serieus misbruik van maken en dan plots ofwel elk uur naar het toilet gaan, ofwel er elke keer een kwartier op zitten. Maar waarom zou een bedrijf jou moeten verder betalen omdat jij wilt roken? Het lijkt me net een stimulans om te stoppen met roken als je moet inleveren op loon :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

kaween, heel correct... of toch bijna...
Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van alle technieken, maar je moet er altijd van uit gaan dat je niet alles kunt weten.
Het verhaaltje dat men je modem kan meten als je hem uitgetrokken hebt, doet hier vaker de ronde.
Men denkt wel eens : "ik zal ze eens hebben, ik trek mijn modem uit".
De verrassing is : men kan wél je modem meten, zelfs al is hij uitgetrokken, zelfs al is hij van het net afgekoppeld. Althans bij Telenet.
Uiteraard kan men niet de waarde NU meten, maar wel van 15 minuten geleden, van een half uur geleden, van uren geleden en dagen geleden.
En dat is net wat men nodig heeft. Tegen dat je het probleem hebt vastgesteld en de helpdesk hebt gebeld, is die 15 minuten al lang om, en het is die waarde die ze nodig hebben.
Men kan meer zien aan het verloop van de signalen over langere tijd, dan aan de huidige waarde.
Men kan zien hoe vaak een modem is uitgevallen. Men kan aan de uitvallen zien of hij werd uitgetrokken, of dat het een signaalverlies was, enz...
En dat allemaal zonder modem.

Het is dus niet allemaal gelogen wat een helpdesk je komt vertellen, dat was mijn boodschap.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Oh, dat weet ik wel. Ik ben niet ingegaan op de details van de situatie toen (kwestie van geen topic-vervuiling in de hand te werken), maar gezien je (overigens perfect correcte reactie) vul ik even de blanks in. :)

Bewuste modem was bij mij thuis, een Motorola Cybersurfer eerste generatie. Zoals de meesten onder jullie nog weten werden de voedingen van die krengen enorm heet, zelfs het zilveren stickertje erop verkleurde binnen de kortste keren naar "shit brown".

Op een mooie dag heb ik thuis geen internet meer, en zijn alle led's uit. De voeding voelt koud aan en ik meet hem uit : 0V. Telefoon ook dood. Ik bel Telenet, met een toen nog verdomd dure GSM lijn, en probeer de helpdesker zo snel mogelijk ervan te overtuigen dat de voeding stuk is -mijn GSM rekening indachtig-. De man is niet onder de indruk van mijn visuele gaven, beweert dat 'ie de modem ziet en dat de resultaten in orde zijn. Dus trek ik de modem uit en vraag een retest, zijn reactie is onverstoorbaar "alles in orde mijnheer". Wanneer ik hem dan vertelde dat de modem niet meer aangesloten was, kreeg ik als antwoord "Jamaar ZO kan ik hem natuurlijk niet meten hé". :bang:
Op zo momenten is het ook voor mij even op mijn tanden bijten, tot 3 tellen en rustig blijven.

Die helpdesker viel voor mij dus eerder in de categorie "niet zo goed". :angel:
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zit zelf bij Dommel en kan inderdaad zeggen dat de klantendienst op niet veel trekt.
Kwa technische mensen zit het daar wel goed en dat geef ik eerlijk toe, maar ze moeten toch wel wat doen aan de kwaliteit van de lijn.
Veel geruis op de lijn, mensen zitten heel dicht op elkaar ik hoor meer iemand anders zijn gesprek. Diene paardenkop is meer ne brulaap.
User Titanium heeft het erger zitten op dat vlak. Als je alles in 1 keer besteld en je lijn moet geactiveerd worden dan zit je goed. Maar achteraf dienst na verkoop is een hel.

Uiteindelijk weet iedereen op dit forum hoe het werkt op de klantendienst.
internet werkt niet
lijntest
we zien inderdaad een fout/geen fout
instellingen overlopen
probleem niet opgelost: ticket aanmaken bij Proximus voor technieker
Prettige dag

Meer kunnen die mensen ook niet doen en persoonlijk verwacht ik daar ook niet meer van.
Als ik vragen heb over instellingen, ik weet waar ik moet zijn ;)
Ook hoor ik vaak zeggen omdat de prijs goedkoop is, wilt dit zeggen dat de klantendienst slecht is. Wel MV was goedkoper als iedereen en hebben toch wel goeie helpdesk service.

De verhalen hier zijn wel geweldig mannen!!!
Planet internet dat ken ik nog uit mijn jeugd jaren, waar is den tijd :p
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:^^^ Voila, dat zegt alles. Volledig akkoord ^^^

PS : waarom zou een bedrijf jou moeten verder betalen om aan jouw verslaving te voldoen? Dat je naar het toilet wenst te gaan wanneer je wenst kan ik nog begrijpen. Maar ik begrijp evengoed (uit eigen ervaring) dat mensen hier serieus misbruik van maken en dan plots ofwel elk uur naar het toilet gaan, ofwel er elke keer een kwartier op zitten. Maar waarom zou een bedrijf jou moeten verder betalen omdat jij wilt roken? Het lijkt me net een stimulans om te stoppen met roken als je moet inleveren op loon :-)
Ok voor het eerste deel, maar dan ga je weer de vreemde toer op hé. Kan je evengoed zeggen dat ze je niet meer betalen omdat je koffie wil drinken of een koek wil eten, of gewoon omdat je eens praat met je collega onder het werk. (tenzij je een koffiemachine op je bureau hebt staan)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is identiek hetzelfde : waarom zou je werkgever je hiervoor betalen? Je bent 8u/dag (of wat er in jouw contract staat) ten dienste van je werkgever. Koffie slurpen is niet bepaald productief. Als je aan "den band" werkt in Volvo moet je ook geen piske doen wanneer het je past of even een koffiepauze inlassen hé. Daarvoor dienen de pauzes die je elke 2u hebt.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Elke werkgever moet uiteraard de arbeidswetgeving volgen.
Elke werknemer heeft recht op pauze, dus in principe werk je 7:36 effectief en daar tel je pauzes bij op uiteraard niet betaald.
Een uur middag pauze dan zit je in totaal 8:36 op het bedrijf, neem je maar een half uur pauze dan mag je ook in theorie vroeger door.
Tenzij je verplichte pauzes hebt. Tijdens je pauze werk je niet en wordt je ook niet betaald. Wat @Krisken zegt is inderdaad waar en eigenlijk als je niet werkt dan stopt eigenlijk je werktijd.
Maar ja vakbonden geven hier altijd een draai aan dat het onmenselijke werk situaties en wanpraktijken zijn blablabla.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@8balljunkie : een middagpauze van 30min of 60min, daar kan ik op in komen. Maar zijn tussentijdse pauzes eveneens opgenomen in de arbeidswetgeving? Ik dacht namelijk dat deze niet verplichtend waren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wees blij met koffie-, rook en pispauzes buiten de vaste pauzes, geen van allen is productief.
Bij grotere bedrijven valt het dikwijls nog het meeste tegen daar je als werknemer toch maar een snel te vervangen nummertje bent in een systeem waar de cijfertjes heilig zijn.

Kmo's zijn op dat vlak een stuk beter, "goede" werknemers worden er gerespecteerd en in de watten gelegd.
En de kmo bazen die de puntjes op de i willen zetten kunnen hun volk niet houden. Bekwame werknemers pikken dat niet.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

@Krisken in principe kan er ook gezegd worden dat er aan 1 stuk gewerkt moet worden. De vraag is welke werknemer gaat daar nu voor werken :D
Als ik aan 1 stuk moet werken dan zou ik serieuze honger krijgen :P
Het is afwegen wat je wel en niet toelaat als baas. Het personeel behouden is ook belangrijk, want telkens iemand nieuw opleiden is ook niet bevorderlijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heronic schreef:Wees blij met koffie-, rook en pispauzes buiten de vaste pauzes, geen van allen is productief.
Bij grotere bedrijven valt het dikwijls nog het meeste tegen daar je als werknemer toch maar een snel te vervangen nummertje bent in een systeem waar de cijfertjes heilig zijn.

Kmo's zijn op dat vlak een stuk beter, "goede" werknemers worden er gerespecteerd en in de watten gelegd.
En de kmo bazen die de puntjes op de i willen zetten kunnen hun volk niet houden. Bekwame werknemers pikken dat niet.
Ja, helaas zijn grote bedrijven ook zwaar gesyndicaliseerd, daar doe je als bedrijf niet wat je wil (ook niet positieve dingen, zoals goede werknemers met een interimcontract een vast contract aanbieden). Volg je de strikte regels niet, beginnen ze te staken of klagen ze je aan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

8balljunkie schreef:@Krisken in principe kan er ook gezegd worden dat er aan 1 stuk gewerkt moet worden. De vraag is welke werknemer gaat daar nu voor werken :D
Als ik aan 1 stuk moet werken dan zou ik serieuze honger krijgen :P
Het is afwegen wat je wel en niet toelaat als baas. Het personeel behouden is ook belangrijk, want telkens iemand nieuw opleiden is ook niet bevorderlijk.
Bwah ik werk zowat elke dag 8u of langer aan een stuk. Middageten gebeurd aan mijn bureau. Niet omdat mijn werkgever mij dat vraagt maar omdat ik dat zelf wil. Maar ik zit dan wel af en toe eens op Userbase tijdens de momenten dat ik productief moet zijn :-)

Middagpauze is ook altijd zo een dubbel gevoel : een half uurtje is prima, maar een uur of anderhalf uur vind ik véél te lang.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”