Beste,
Ik ben momenteel bezig met een site to site verbinding op te zetten tussen 2 kantoren.
Kantoor A heeft een Telenet verbinding met een vast IP en een prof modem van telenet (geen router mogelijkheden) Sonicwall TZ205
Kantoor B heeft een Belgacom verbinding met een bbox 2 die ook dienst doet voor de digitale TV Sonicwall TZ105
Het probleem is als volgt:
De communicatie loopt tussen de beide toestellen een beetje mank. De verbinding wil starten en stuurt een signaal naar kantoor A die een antwoord terug stuurt, maar hier gaat het verkeerd. Ik denk dat dit ligt aan het feit dat de bbox2 een toestel is met NAT.
Wat ik al heb gedaan:
De TZ105 staat gekoppeld aan de bbox2 met een vast IP
Dit ip staat in DMZ op de bbox2
De benodigde poorten staan geforward naar het correcte IP (4500-500-50)
de firewall om minimum gezet in de bbox2
Is er een mogelijkheid (eventueel omschakelen naar een bbox3 oid) om het te omzeilen zodat de sonicwall "rechtstreeks" aan het internet hangt maar ook dat de digitale tv blijft werken?
Bedankt
Site2site VPN bbox2
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je kan de PPPoE uitzetten op de bbox, en de sonicwall de PPPoE connectie laten opbouwen?
Ik heb deze setup zelf draaien (welliswaar niet met een sonicwall, maar met een routerboard), waarbij de TV op de Bbox zelf blijft "hangen".
Werkt prima!
Ik heb deze setup zelf draaien (welliswaar niet met een sonicwall, maar met een routerboard), waarbij de TV op de Bbox zelf blijft "hangen".
Werkt prima!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bedankt voor de info, ik heb een PPPOE verbinding kunnen opzetten, we hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de BBOX 2 te vervangen door een BBOX3 (Sagem).
Wel ben ik best met het volgende rekening houden, in de settings van het toestel heb ik gezien dat de gebruikersnaam is aangepast van @SKYNET naar @PROXIMUS (heb ik dan ook maar gedaan) verder heb ik de pp verbinding moeten uitzetten om te kunnen verbinden met PPPOE via mijn Sonicwall.
Bedankt voor de hulp
Wel ben ik best met het volgende rekening houden, in de settings van het toestel heb ik gezien dat de gebruikersnaam is aangepast van @SKYNET naar @PROXIMUS (heb ik dan ook maar gedaan) verder heb ik de pp verbinding moeten uitzetten om te kunnen verbinden met PPPOE via mijn Sonicwall.
Bedankt voor de hulp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Hoe komt het dan dat er zijn die, zonder maar iets te veranderen aan hun bbox instellingen,Maar BGC laat toch maar 1 pppoe sessie meer toe?
dan kunnen werken met een aparte ppp op hun router, die via ppp pass trough aan hun bbox hangt ?