ex werknemer van Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Scarlet
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2015, 14:05
Bedankt: 19 keer

Hun hoofdkantoor is gelegen in Zaventem en ze werken met een onderaanneming genaamd Target in Luik. Ze gebruiken software bedoelt voor callcenters zoals Remedy.
Je krijgt een opleiding van 3 weken, dan kan je meeluisteren met een collega naar de inkomende oproepen van klanten en daarna moet je het zelf doen.
Als klant is de kans dus veel groter dat je goed geholpen wordt door een medewerker die er al langer werkzaam is dan iemand die er pas begonnen te werken is aangezien die nog alles moet leren.

Ze nemen de klanten niet serieus, op 7 minuten moet een gesprek afgehandeld worden. Als je belt als klant zeggen ze dat ze jou gaan terugbellen of een dossier gaan opmaken (2nd line) maar je hoort er niets meer van. Dit was een truck om een gesprek snel af te wimpelen, zeker bij nieuwe werknemers die nog niet goed wisten hoe ze klanten konden helpen in 7 minuten tijd. Er zijn immers targets te halen. Je kon hulp vragen aan collega's maar voor je je verplaatst naar een collega zijn bureau moest je eerst de goedkeuring vragen van de bazin van de technische dienst. Men had liever dat je via een messenger (bij Scarlet was dat Pandion) hulp vroeg aan je collega's. Al chattend dus.
Soms gebeurde het dat een werknemer de luidspreker aanzette zodat de collega's konden meelachen met de klant omdat de klant bv niet snel genoeg meewerkte, of niet wist hoe een browser te openen.

Weinig werknemers hadden een vast contract, je begint altijd op interim en na een bepaalde tijd krijg je een vast contract maar de meeste werknemers werken er niet graag.
Ze willen een carrière opbouwen in de IT en dan kunnen ze niet anders dan te beginnen bij een callcenter zoals Scarlet. Gans onderaan de ladder dus. Het zijn mensen met een middelbaar diploma, iemand met een bachelor of master in de IT gaat zeker niet bij Scarlet beginnen.
Ik had verscheidene collega's die binnen het jaar al ander werk zochten. Je wordt immers gans de dag geconfronteerd met persoonlijke beledigingen en negativiteit van klanten.
Je had vaak klanten die beweerden netwerkbeheerder te zijn en er iets van af te kennen, om aan te tonen dat het probleem niet bij hun ligt maar voor de Scarlet medewerkers liet dat zeker geen indruk na "dat zeggen ze allemaal" "dat wilt niets zeggen". De vrouwelijke medewerkers kregen soms klanten aan de lijn die vroegen achter een mannelijke medewerker omdat ze niet bedient wilden worden door vrouwen.

Veel klanten dreigden met klachten en om over te stappen naar een andere provider, denkende dat ze hiermee druk konden leggen om hun probleem sneller opgelost te zien maar ik kan je zeggen dat dit een averechts effect had. De medewerker zal immers minder snel geneigd zijn jou te helpen. Ze lachten daar eens goed mee. "een klacht meer of minder, ze doen maar".
Scarlet had in Zaventem zelfs een bewakingsagent ingezet voor de klanten die naar het hoofdkantoor in Zaventem kwamen om hun probleem opgelost te zien, kwestie van de agressieve klanten op een afstand te houden. Veel medewerkers gaven hun voornaam niet mee bij het beantwoorden van een gesprek, uit vrees dat de klant de naam van de medewerker zou kunnen doorgeven aan de bazen.

Mijn bazen waren mensen die er al 10 jaar Voor Scarlet werkten en ze speelden spelletjes tijddens hun uren, gezien hun hoger loon konden ze zich niet permitteren ander werk te zoeken want dan zouden ze veel minder verdienen en terug onderaan beginnen. Ze luisterden onze gesprekken af om te zien of we goed ons werk deden.
Naar het toilet gaan of roken wordt allemaal getimed tot op de seconde na.
Wanneer je dit doet moet je op een knop drukken en dan loopt de teller. Dit kan dan tegen jou gebruikt worden bij evaluaties.
Er zijn medewerkers die op UserBase zitten, maar ze gaan natuurlijk niet zeggen dat ze werkzaam zijn bij scarlet.
Ik voelde me er niet goed bij dat de klanten van het kastje naar de muur worden gesmeten, vandaar dat ik dit hier even wou vermelden hoe het er aan toe gaat.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Lijkt op een doorsnee call center.

Heel vergelijkbaar met de mcdonald aanpak van werknemers:
http://np.reddit.com/r/mildlyinterestin ... by/cjiugxt
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Spijtig genoeg, is dit het leven van firstline helpdesk callcenters.

edit: ik keur dit zeker niet goed! Maar een opleiding van 3 weken is nu niet bepaald zo slecht.
Sommige staan de volgde dag er al alleen voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bijna 20 jaar geleden is het voor me (Planet Internet en daarna UUnet) en er lijkt nog niets veranderd te zijn.

Good times. :mrgreen:
ooh. shiny.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik vrees dat het niet alleen zo bij Scarlet is...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Scarlet schreef: Je had vaak klanten die beweerden netwerkbeheerder te zijn en er iets van af te kennen, om aan te tonen dat het probleem niet bij hun ligt maar voor de Scarlet medewerkers liet dat zeker geen indruk na "dat zeggen ze allemaal" "dat wilt niets zeggen". De vrouwelijke medewerkers kregen soms klanten aan de lijn die vroegen achter een mannelijke medewerker omdat ze niet bedient wilden worden door vrouwen.
Grappig ... ik heb de laatste weken een paar keer naar Proximus gebeld voor problemen met hun tv-decoder. Ik legde het probleem op die manier uit, dat ze mij feliciteerden, dat ik het beter kon uitleggen en dat ik hen beter les zou geven ;) Nu als je begint over vlans en andere zaken die een doorsnee klant niet weet, dan voelen ze ook wel aan dat je er iets van weet.

Anderzijds: chapeau dat er op userbase mensen zitten die mij haarfijn konden bevestigen wat voor mijn tante van 70 de beste powerlan config was.
Op die manier had ik ook de nodige info om tegen bgc te gebruiken , toen ze tijdens zo'n call met de vlans prutsten en het niet meer werkte ;) Heb ze daarop gebust en ze hebben hun fout ook toegegeven. En de kerel die de bgc tv kwam installeren was zeer vriendelijk, zelfde gold voor het bgc center aan de kouter in Gent.

Dus uitzonderingen op de regel bestaan, maar ik denk dat de job van een doorsnee helpdesker geen sinecure is. Ik heb zelf nog helpdeskers bij sogeti als collega's gehad, ik was netwerk engineer, maar de helpdeskers zaten naast onze ruimte ....
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

zo'n 10tal jaar geleden voor een callcenter gewerkt dat in onderaanneming van (oa) telenet werkte...
*edit* k*t, het is al 2015... das ondertussen dan zo'n 12 jaar geleden
wat je vertelt, is echt absoluut geen geheim en helemaal niets nieuws.

ik heb zelfs geweten dat het management het een goede move vond om de technische mensen te verplaatsen naar een andere dienst,
om vervolgens nieuwe mensen op de technische dienst te zetten.
nu kan ik je zeggen, ik zat er dan 1 eilandje vanaf en wat ik die (duidelijk niet opgeleide) mensen hoorde vertellen aan klanten,
daar werd je niet goed van.

all in all vond ik het best een leuke tijd, voornamelijk gezien het feit dat ik zeer zeker aangename collega's had, en ook onze supervisors leuke mensen waren.
en in die tijd moest je nog niet tot op de seconde kijken als je even naar het toilet moest bv.

echter zal ik nu zelfs een stapje verder gaan en durven zeggen dat de grotere bedrijven (proximus, telenet) zelfs ongetwijfeld techniekers op dezelfde manier behandelen,
met tijdslimieten en bepaalde onnuttige targets/kwaliteitsindicatoren om zo toch maar een bepaald beeld (dat meestal niet representatief is van de technieker) te krijgen.

sja, ze moeten in mechelen en brussel toch leuke grafiekjes hebben om te tonen op zo'n saaie management vergaderingen hé....
en het enige wat dan telt, zijn natuurlijk de kleurtjes (want iedereen weet, hoe hogerop je staat, hoe minder goed je moet kunnen rekenen)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

tja, tis overal iets hé... zou het niet willen doen. Maar er zijn er ook veel die mijn werk niet willen doen (bejaardenzorg).
Tis overal iets. Mijne echtgenoot heeft nog in een bedrijf gewerkt, waar hij gans de dag moest wachten tot het alarm afging om dan op dat knopje te duwen. Oervervelend vond hij het... de langste dagen van zijn leven. Tis overal iets... geloof mij.

Tot nu toe, voel ik mij altijd keurig behandeld door de scarlet medewerkers. Af en toe voel je wel, dat ze hun lijstje afgaan met standaard vragen... waardoor die 7 min... langer zijn dan nodig. Als je zegt dat de modem niet meer start, moeten ze toch nog eens vragen welk lichtje er brand. Ahja,...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

@bambi: heu, ik heb iemand gekend die dat exact zelfde verhaal had... zou toch niet jouw man geweest zijn dat ik gekend heb? :p

maar idd,

- helpdesk / technieker op de baan: je staat onder druk en krijgt eigenlijk nergens echt respect
- bejaardenzorg: kan een zware job zijn, en je moet het idd maar willen en kunnen om met die oudere/invalide mensen te werken
- "niets mogen doen" tot er iets foutloopt zijn dagen die veels te lang duren
- politie agent, om nog maar een voorbeeld aan te halen, zullen ook niet meer zoveel respect ontvangen, terwijl echt niet elke agent daar wat aan kan doen
- ....

gisteren nog op tv gehoord, een oud interview (was deel van de uitzending owv charlie hebdo) : het is niet de tekening (moet je dan ff verbreden naar de job) die echt veranderd is,
maar de samenleving die er niet meer mee overweg kan.
en dat denk ik dat het kernverhaal is: alles draait om snel, geld, en vervangbaar zijn... niemand heeft nog geduld of respect, en mensen laten elkaar liever kapot gaan dan te steunen.

vroeger hoorde je echt niemand klagen over hun dagen in de mijn, dat ze kilometers moesten lopen om een volgepropte bus te nemen, de grond in te gaan tot het donker was,
en dan weer naar huis.
nu klaagt een leerkracht om het feit dat ze teveel moeten werken (terwijl fulltime leerkacht geeneens 38u is) ... als je het niet wil worden, moet je het niet worden,
en anders heb je geen recht van klagen vind ik. (ok, leerlingen zijn nu ook niet meer de eenvoudigste maarbon)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Hah waar is den tijd. Hier ook nog bij Planetinternet gewerkt op de Rijnkaai in Antwerpen tijdens mijn studies.
De naamsverandering/fusie/overname naar Scarlet nog meegemaakt, overname van Tiscali ook maar toen was het toch tijd om andere oorden op te zoeken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Splitter schreef: nu klaagt een leerkracht om het feit dat ze teveel moeten werken (terwijl fulltime leerkacht geeneens 38u is) ... als je het niet wil worden, moet je het niet worden,
en anders heb je geen recht van klagen vind ik. (ok, leerlingen zijn nu ook niet meer de eenvoudigste maarbon)
Het is meer dan dat hé Splitter. Fulltime leerkracht is inderdaad geen 38 uur, 't is meer dan dat :-) Je hebt ouderavonden, je hebt opendeurdagen, je hebt examens/toetsen/huistaken te verbeteren, je hebt s morgens, s middags en s avonds op de speelplaats staan om een oogje in t zeil te houden, je krijgt vakken toebedeeld die je niet hebt gestudeerd (je krijgt informatica toegewezen, terwijl je aardrijkskunde hebt gedaan, om maar iets te zeggen), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

De tijden dat indien je geen toetsen en huiswerk gaf, je niks te doen had zijn al een tijdje voorbij. En zoals je zelf aanhaalt : leerlingen zijn niet bepaald de beste groep om mee om te gaan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Lagere school kan misschien richting de 38u gaan.

Maar je gaat niemand wijsmaken dat een middelbare schoolleerkracht 38u haalt dat is een heel pak minder.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Misschien op andere helpdesks nog erger.
Volgens mij zitten de meeste n00b 's ook bij de grote isp's ..dus meer van die gesprekken waarbij je de luidsprekers voor ganse zaal kan opzetten.

Alleszins mijn ervaring met scarlet is zeer goed.
Belde zelf op om te zeggen dat men telefoon niet werkte (oude instellingen in fritzbox)..had het niet eens gemerkt (is enkel inkomend)
Zagen ook al op afstand dat ik een fritzbox draaien had
Geen preek , gewoon deftig kort gesprek en heb gezegd dat ik zelf de instellingen ging aanpassen (geven geen support op fritzbox natuurlijk).

Ook aansluiting bij schoonouders relatief goed verlopen (1 keer verzet.. steeds geïnformeerd geweest door scarlet)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is gemiddeld een 10-tal uur minder dat ze effectief lesgeven (lees : voor de klas staan). Maar dat wilt niet zeggen dat ze niks anders doen dat schoolgerelateerd is...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

AndRo555 schreef:Lagere school kan misschien richting de 38u gaan.

Maar je gaat niemand wijsmaken dat een middelbare schoolleerkracht 38u haalt dat is een heel pak minder.
Loopt draadje over:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=42677
Leerkracht heeft in lager onderwijs 24 uur en in middelbaar of hoger onderwijs zal het iets meer zijn maar nooit meer dan 28 uur/week. Tel daarbij nog de ziekendagen waar je "recht" op hebt (in de 20 per jaar) en die je kan opsparen om paar jaar vroeger met pensioen te gaan. Jaja, leerkracht is hele vermoeiende job..
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 15 jan 2015, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

krisken schreef:
Splitter schreef: nu klaagt een leerkracht om het feit dat ze teveel moeten werken (terwijl fulltime leerkacht geeneens 38u is) ... als je het niet wil worden, moet je het niet worden,
en anders heb je geen recht van klagen vind ik. (ok, leerlingen zijn nu ook niet meer de eenvoudigste maarbon)
Het is meer dan dat hé Splitter. Fulltime leerkracht is inderdaad geen 38 uur, 't is meer dan dat :-) Je hebt ouderavonden, je hebt opendeurdagen, je hebt examens/toetsen/huistaken te verbeteren, je hebt s morgens, s middags en s avonds op de speelplaats staan om een oogje in t zeil te houden, je krijgt vakken toebedeeld die je niet hebt gestudeerd (je krijgt informatica toegewezen, terwijl je aardrijkskunde hebt gedaan, om maar iets te zeggen), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

De tijden dat indien je geen toetsen en huiswerk gaf, je niks te doen had zijn al een tijdje voorbij. En zoals je zelf aanhaalt : leerlingen zijn niet bepaald de beste groep om mee om te gaan...
- Je hebt de 8 weken vakantie in juli en augustus
- je hebt de week vakantie in november
- Je hebt de twee weken vakantie met Kerst en Nieuwjaar
- Je hebt de week vakantie met Krokus
- Je hebt de twee weken vakantie met Pasen
- je hebt de weekends dat je vrij bent
- Je hebt de woensdag namiddag dat je vrij bent
- Je hebt de feestdagen dat je vrij bent
- je hebt de bruggen tussen een feestdag en het weekend dat je vrij bent
- Je hebt de nachten dat je niet hoeft te werken
- ...

Maar dit volledig off-topic over de mensen die absoluut niet te klagen hebben, maar wel altijd op de eerste rij staan om te klagen ...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gelukkig nooit op zo'n helpdesk gewerkt maar telecom is gewoon een ondankbare job (lage lonen, jobinhoud, werkdruk, ...).
Soms is het beter om targets te halen zonder dat je effectief iets oplost (omdat het teveel werk is/te lang duurt), dat er daardoor xx aantal personen passeren om iets op te lossen is bijzaak, want de statistieken zijn heilig !
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Toch raar dat er niet meer leerkrachten zijn dan.
Altijd opnieuw dezelfde discussie...

2 adressen:
http://www.onderwijskiezer.be/volwassen ... eraren.php
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieuw/s ... ingen.aspx
Laatst gewijzigd door FunkStar op 15 jan 2015, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

en, je kan niet gaan pissen wanneer je het wil, je kan dat verlof niet opnemen wanneer je wil, zelfs niet 1 dag, je hebt er wel genoeg van maar kan niet kiezen. Je mag opdraven bij elk evenement dat er georganiseerd wordt buiten de uren.

Allez het gras is wel groener aan de andere kant maar jij hoeft het niet te maaien. En als het allemaal zo schoon is, ga dan in het onderwijs, ze zullen u daar met open armen ontvangen.

Wat de topicstarter betreft, lijkt me een typisch voorbeeld van natrappen na ontslag. Niet netjes.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zou Proximus weten/goedkeuren dat hun kleinere broertje zulke streken uithaalt!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FunkStar schreef:Toch raar dat er niet meer leerkrachten zijn dan.
Altijd opnieuw dezelfde discussie...

2 adressen:
http://www.onderwijskiezer.be/volwassen ... eraren.php
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieuw/s ... ingen.aspx
ik ben ook overtuigd dat leerkrachten heel veel vakantie hebben met weinig te werken uren. Akkoord, als beginnend leerkracht kan het zwaar zijn, want je moet al je lessen plannen en je lessen uitschrijven, nog niet vast in dienst bent waar je wel op twee verschillende scholen moet werken.

Maar:
1. Ik zou niet met kinderen willen omgaan wegens ambetant (ik heb al in alle klassen gezeten en overal zitten klootzakskes: lager, middelbaar en hoger)
2. dat het zeer monotoon moet zijn om vakken als wiskunde, talen, en geschiedenis telkens opnieuw moet aanleren, telkens opnieuw je vakken meerdere keren moet geven (je krijgt niet één klas per jaar), etc.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Mensen, een beetje te veel off-topic.

Bij IPG idem verhalen. Zelf heb ik er nooit gewerkt maar vrienden van mij wel en idem story.
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ik ben begin november 2014 overgestapt naar Scarlet, 2 keer naar support gebeld. Nas een 10-tal minuten wachtmuziek kreeg ik iemand aan de lijn en na het probleem te hebben uitgelegd hebben ze me goed geholpen, eerste keer door een vrouw, tweede keer door een man. als het goed is mag het ook gezegd worden.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

zou Proximus weten/goedkeuren dat hun kleinere broertje zulke streken uithaalt!?
Daar gebeurd het op net dezelfde manier :wink:
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik zeg het .. het zal op een ander niet beter zijn.. integendeel misschien.
Ik verschiet zelfs van 3 weken opleiding, is best veel.. Je zou het niet altijd zeggen als je met helpdesks belt ;)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Joe de Mannen schreef:en, je kan niet gaan pissen wanneer je het wil, je kan dat verlof niet opnemen wanneer je wil, zelfs niet 1 dag, je hebt er wel genoeg van maar kan niet kiezen. Je mag opdraven bij elk evenement dat er georganiseerd wordt buiten de uren.
typisch voorbeeld van servitude ... doet je toch nadenken
1977007_10152203855850139_1435688535_n.jpg
en de Brusselse ring is niet beter dan dit :(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Blijkbaar zijn er hier nog vele UB leden welke nog steeds een hoop vooroordelen hebben tegenover het beroep "leerkracht" en dan afkomen met voorbijgestreefde/achterhaalde feiten. Ik kan alleen maar zeggen : spreek eens met iemand welke in het onderwijs staat en welke niet op 5 jaar van zijn pensioen zit. Laat ons zeggen leeftijdscategorie tot 35 jaar. Ik ken er persoonlijk genoeg en hoor overal dezelfde verhalen. Toeval? Ik denk het niet. Maar bij deze alvast een bedankje aan deze mensen die onze kinderen nog willen onderwijzen. Ik zou er alvast niet elke dag de goesting voor hebben. En niet alleen wegens de attitude van de leerlingen ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

[off-topic]

@ krisken

Los van de mogelijke vooroordelen denk ik niet dat we blind mogen zijn voor de huidige situatie in het onderwijs.
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Integendeel.
Er scheelt met name duidelijk iets aan het niveau ...
En dat zowel in het lager onderwijs, het secundair onderwijs, aan de hogeschool en universiteit.
Een op de vijf scholieren heeft zware achterstand.
Een Limburgse scholier op de vijf heeft een schoolcarrière die niet veel goeds belooft. Ze zijn minstens twee jaar blijven zitten in het ASO of TSO. Of ze hebben één jaar verloren in het BSO.
...
Bron: HBVL
Toestand onderwijs in Limburg is dramatisch.
“De dramatische toestand van het onderwijs in Limburg baart me grote zorgen. We moeten een onderwijsplatform oprichten om ook hier snel een structurele vernieuwing door te voeren.” Met die woorden haalde voorzitter Urbain Vandeurzen van het Ondernemersplatform Limburg gisteren op het congres ‘Limburg Next’ snoeihard uit naar het onderwijs.
...
Bron: HBVL

Of deze situatie zich ook in andere provincies voordoet weet ik niet. Maar ik heb een meer dan sterk vermoeden van wel.
Onze universiteiten nemen in ieder geval maatregelen...
KU Leuven beslist: zwakste eerstejaars mogen niet door.

Hoewel minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) een ‘pact’ wou met alle universiteiten, besliste de academische raad van de KU Leuven vandaag om de eerstejaars die te zwak scoren tegen te houden. Dat vernam De Standaard dinsdagochtend.

Studenten die in het eerste jaar voor niet meer dan 30 procent van de studiepunten geslaagd zijn, mogen zich het jaar daarop niet meer inschrijven voor dezelfde opleiding. Dat heeft de KU Leuven definitief beslist.
...
Bron: De Standaard.

Het is dus duidelijk niet een lokaal gegeven...
‘Onderwijsniveau zakt naar alarmpeil'
De Vlaamse leraars luiden de alarmklok. Liefst twee leraars op de drie zien het onderwijsniveau in onze klassen zienderogen dalen. Vooral in het secundair onderwijs is de situatie schrijnend, vinden ze.
...
Meer dan driekwart van alle leraars, vooral mannen met veel anciënniteit, ziet met lede ogen hoe de secundaire scholen er niet in slagen het niveau op peil te houden.
...
Bron: Nieuwsblad

Ook het onderwijzend personeel ziet duidelijk dat er iets schort.
Vlaamse onderwijs zakt weg uit wereldtop.

De Vlaamse leerlingen behoren nog steeds tot de Europese top voor wiskunde. Ook voor leesvaardigheid en wetenschappen doen ze het redelijk goed. Maar ze scoren wel minder hoog dan vroeger. Dat blijkt uit de resultaten van PISA 2012.
Bron: klasse

Uit persoonlijke ervaring zou ik durven stellen dat er toch wat verschillen zijn in zij die er voor gekozen hebben de opleiding van onze jeugdigen ter harte te nemen.
Ik heb de indruk dat er een evolutie gaande is tussen twee strekkingen:
  • zij die de opleiding van onze jeugdigen, een heel leven lang, met hart en ziel tot het hoogste niveau proberen te tillen. Ook al vraagt dit van hen véél meer dan wat zij verplicht zijn via regelgeving/wetgeving.
  • zij die binnen het maatschappelijk geschetste kader "hun job" komen doen. Punt.
PS Misschien kunnen de moderatoren de off-topic berichten verplaatsen naar een daartoe (bestaand) topic?
[/off-topic]
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 op 16 jan 2015, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@krisken: de feiten die ik aangehaald heb over leerkrachten (uur rooster van max. 28 uur per week en opsparen van ziekte dagen om vroeger met pensioen te kunnen gaan) heb ik van mensen die in het onderwijs staan. In het onderwijs hoef je zelfs geen leraar te zijn om die ziekte dagen te krijgen en op te sparen. Zo ken ik iemand die werkte op het secretariaat en een paar jaar vroeger met pensioen ging dankzij zijn ziekte dagen. Misschien beter dat jij eens goed te rade gaat bij iemand uit het onderwijs en eens deze vragen of situaties voorlegt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

@cloink: Planet Internet was toch net iets anders vond ik :)
Ik heb daar 30 minuten opleiding gekregen: zo zet je je lijnen open op de telefoon, hier staat het SIS (op "Brugge"), hier staan wat systeemtools (op "Kalmthout"). Hier is "de map" met wat screenshots. Blader daar maar wat in, en binnen een half uurtje pak je je eerste call maar he...

And yet... ik heb daar geweldige tijd gehad!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat van die ziektedagen is bij elke overheidsinstelling zo, dus niet eigen aan het onderwijs. Maar het blijft van de pot gerukt.
MAAR niet iedereen maakt misbruik van die situatie.

Ik blijf erbij: als het zo'n club med is, ga in het onderwijs en geniet. :banana:
Probeer maar eens orde en tucht te scheppen samen met een directie die er als de dood voor is dat er lerlingen weggaan (of weggestuurd worden) omdat er dan jobs sneuvelen. Probeer maar eens je job te doen als er om de vijf voet een ouder aan je deur staat om te reclameren met de nodige fysieke argumenten erbij. Probeer maar eens een pedagogisch 'project' uit de grond te stampen als ouders minder en minder naar hun kinderen omkijken en meer en meer ouderlijke taken op het onderwijs worden afgeschoven.

Ik pas in alle geval, geef mij maar de privé.

Maar on topic: het is toch al jaren algemeen geweten dat de helpdesk een goeie en gemakkelijke instap is in een telecombedrijf en dat daar altijd veel personeelsverloop is.
Je krijgt immers bitter weinig mensen aan de lijn die willen vertellen dat alles goed gaat.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Joe de Mannen schreef:je kan niet gaan pissen wanneer je het wil
Bij ons deden ze dat toch hoor :p

Ik ben toch niet jaloers op leerkrachten. Veel verlof en tal van andere voordelen, maar het niveau van het onderwijs gaat omlaag (vreemd genoeg een van de eerste dingen waar ze altijd op besparen) en je hebt lang niet meer het respect dat je vroeger had. Ik kreeg nog dik onder mijn vijs als ik iets uitstak in de klas (en dat is nog niet eens zo enorm lang geleden), nu is het altijd de schuld van de leerkracht (geeft niet goed les, heeft iets tegen mijn kind, ...). Die activiteiten buiten de uren waar je voor moet opdraven, tja, dat moet kunnen in mijn ogen als je zulke korte weekjes draait.

OT:
Dat heb je nu eenmaal met een callcenter, deze moeten gewoon hoge cijfers kunnen voorleggen. Iedereen kan er naar bellen dus je kan mensen ook geen half uur aan de lijn houden. Op een gewone helpdesk ga je die zaken niet hebben of veel minder (spreek uit ervaring), daar ligt klantentevredenheid vaak ook wat hoger in de schuif.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

SpecialK schreef:@cloink: Planet Internet was toch net iets anders vond ik :)
Ik heb daar 30 minuten opleiding gekregen: zo zet je je lijnen open op de telefoon, hier staat het SIS (op "Brugge"), hier staan wat systeemtools (op "Kalmthout"). Hier is "de map" met wat screenshots. Blader daar maar wat in, en binnen een half uurtje pak je je eerste call maar he...

And yet... ik heb daar geweldige tijd gehad!
Ha! Kalmthout, that does ring a bell! :mrgreen:

Nu, in dien tijd was het ook gewoon nog fun. Sure, er werd wel gemonitord en getimed, maar 't waren (quasi) allemaal studentjes (lees: bende ongeregeld) en op zich viel het werk inhoudelijk ook wel mee. Tenzij ze natuurlijk niet wisten dat zo'n cd'tje dat ze gekregen hadden bij zo'n tijdschrift niet werkte zonder ne modem... :-o Heb er op zich zeker goeie herinneringen aan, maar dat heeft allicht ook te maken met het feit dat het een (op zich goed betaalde) studentenjob was (woensdagnamiddag en in 't weekend, geloof ik). Geen idee hoe ik er zou tegenaan gekeken hebben mocht dat een fulltime job geweest zijn...
ooh. shiny.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

silencer schreef:Gelukkig nooit op zo'n helpdesk gewerkt maar telecom is gewoon een ondankbare job (lage lonen, jobinhoud, werkdruk, ...).
Soms is het beter om targets te halen zonder dat je effectief iets oplost (omdat het teveel werk is/te lang duurt), dat er daardoor xx aantal personen passeren om iets op te lossen is bijzaak, want de statistieken zijn heilig !
Moeten die statistieken dan ook niet aangeven hoeveel van de probleemmeldingen werkelijk opgelost waren na de eerste oproep :? :???:
Als ik dell service nodig heb mailen/bellen ze me plat voor enquetes over de interventie (soms nog voor het probleem echt opgelost is, krijg ik al de vraag mijn bevindingen over de geleverde service over te maken :lol: ).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het moderne telecombedrijf maakt zich al lang geen zorgen meer om kwaliteit. Tijd is belangrijk, zo weinig mogelijk tijd in elk order/ticket steken, dat is belangrijk.
Dat is het gevolg van 'lui management', tijd meten is immers zoveel gemakkelijker dan kwaliteit meten.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vrees dat de kwaliteit v/d callcenters gewoon nog achteruit(zou kunnen) gaan.Gewoon omdat vele mensen nu verplicht gaan worden om te soliciteren bij bedrijven(call centers bijv.)niet omdat ze dit werk willen doen(of dat het hun intresseerd),maar gewoon omdat anders hun werkeloosheidsuitkering naar beneden zou gaan.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

De vroegere tijd als first-line helpdesk was wel lachen. Ik heb een tijdje voor alcatel(intern) de helpdesk gedaan als vakantiejob. Zag je mensen de cd-rom drive opendoen om blikje cola op te zetten e.d.

Eéne keer telefoon gehad:.... mijn collega heeft mijn taakbalk gestolen en wil die niet terug geven.... Was gewoon naar beneden geschoven.....
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Aaaah de coffee cup holder:-) Denk dat iedereen dat verhaal wel kent :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Block schreef:Eéne keer telefoon gehad:.... mijn collega heeft mijn taakbalk gestolen en wil die niet terug geven.... Was gewoon naar beneden geschoven.....
i'll do one better, of 3 eigenlijk:

Ooit een collega gehad die een advocaat aan de lijn had.
de man wilde aangesproken worden met meester, maar mijn collega weigerde dat...
tot het probleem opgelost was, en toen vrolijk zei "meester hij begint weer" :)

Een klacht moeten behandelen van een klant wiens internet niet werkte als hij het licht in de kelder uitdeed... bleek dat de tech stroom had afgetakt van de lamp om de modem te plaatsen.

En last, but definitely not least:

klant belt binnen, heeft geen internet meer.
dus, tijdens het zoeken naar het probleem vraag ik wat mevrouw (blond, wss) veranderd had, en uiteindelijk kwam het naar voor:
mevrouw had een nieuwe usb muis gekocht, maar had op de laptop maar 1 usb poort.
gelukkig zit er een usb/ps2 stukje bij die muis.
mevrouw besloot dus haar usb modem/wifi stickje uit te trekken, dat ps/2 stukje daarop te steken, zo terug in te steken, en dan vrolijk de muis in te steken.
haar nieuwe muis werkte naar behoren, maar om een of andere reden vond ze het dus vreemd dat haar internet ineens niet meer werkte.


op al de stress, verwijten en dergelijke na is een klantendiensten job best wel iets waar je veel lachwekkende verhalen aan over kan houden,
maar ik wens echt niemand het toe om dat levenslang te moeten doen.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Leuke om de mensen wijs te maken;

- U moet alle kabels mooi netjes zo recht mogelijk leggen want computers werken met digitale informatie, dat is informatie in de vorm van 1'tjes & 0'etjes. Voor de 0'tjes is er geen probleem maar de 1'tjes hebben scherpe hoeken en zouden kunnen blijven steken in een kabel met een knik in !!

- Uw computer is traag ? Probeer eens een boek onder de achterkant v/d computerkast te steken, op die manier vloeit de stroom er sneller in !!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”