Webshop

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Mijn oom zou graag een webshop willen openen, welk manier is het beste?
Ik stel mijn vraag heel kort omdat ik niet goed weet welke info er gedeeld moet worden.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Door de korte vraag kunnen we er ons ook nog geen goed beeld van vormen voor wat de webshop moet dienen, dus daarom deze tip: waarom het warm water opnieuw uitvinden of je de support van iets waar je nog niet in thuis bent op je nek halen ... maak gewoon een winkel aan op Ebay, of als het iets handgemaakt is op Etsy?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 26 keer

Een goede hoster zoeken met webshop-software voorgeïnstalleerd zodat je enkel nog de configuratie moet doen.

Een voorbeeld is Magento als webshop-systeem; vele hosters bieden dit aan, bv. Combell: http://www.combell.com/nl/hosting/linux ... webhosting
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Er zijn veel mogelijkheden om een webshop te beginnen. Ligt er maar aan wat je zelf kan doen of moet laten doen.
Er zullen een heleboel keuzes gemaakt moeten worden.

Huur-webwinkels
Je kan een webwinkel beginnen op abonnementsbasis (je huurt de webwinkel) zoals bijvoorbeeld bij Easywebshop of Mijnwebwinkel. (Er bestaan zo nog méér aanbieders). Dan betaal je (meestal) een vast bedrag per maand. Sommige berekenen je een percentage op je omzet als kostprijs. De webwinkels starten met enkele sjablonen waar je uit kan kiezen.

Voordeel : je bent snel bezig en er is weinig onderhoud aan.
Nadeel : beperkte mogelijkheden.

Webwinkel op de server van je host. (Open Source-software)

Zoals in een vorige post al gesuggereerd kan je een website opzetten met Magento. Er bestaan zo meerdere pakketten : Prestashop, Opencart, OsCommerce, Zen Cart, Uber Cart (werkt onder Drupal), Tomato Cart, nopCommerce, SEOshop, ...

Voordeel : je maakt het zo duur of goedkoop als je zelf wil.
Nadeel : als je het goedkoop houdt moet je bijna alles zelf doen en zelf onderhouden.

Naast deze pakketten kan je eventueel een gekocht pakket op je website hosten.

Als je een webwinkel wil laten hosten, probeer dan te weten te komen hoe snel de hoster is. Een trage website kan betekenen dat je klanten je webshop al wegklikken nog voor hij geladen is. En dan kan je dus niks verkopen.

Standaard sjabloon of webwinkel op maat

Als je een keuze hebt gemaakt op welke software je winkel gaat draaien, dan moet je vervolgens een standaard sjabloon kiezen. Dan kan het zijn dat de website van een concurrent, die ook net zijn stappen als webwinkelier heeft gezet, hetzelfde sjabloon als jou draait.

Je kan zelf op een standaardsjabloon verder bouwen, om je website op jouw wensen af te stemmen. Je kan dit ook laten doen. Maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan.

SEO

Search Engine Optimazation. Er voor zorgen dat potentiële klanten je website vinden als ze naar producten zoeken die je aanbiedt. Niet gemakkelijk. Dit kan je zelf doen of uitbesteden.

Payment providers

Welke betaalwijzen wil je aanbieden op je website ? Alleen vooraf betalen met overschrijving ? Of wil je ook dat klanten direct met hun kredietkaart kunnen betalen of met hun betaalkaart ? Denk je veel klanten in Nederland te vinden, dan zal je ook iDeal als betaalmethode moeten aanbieden.
Bij sommige huurwebwinkels kan je deze diensten er als optie bijnemen. Bij de pakketten die je zelf laat hosten moet je een payment provider vinden die een plug-in heeft die met de door jou gekozen software samenwerkt. Ook dit heeft weer een prijskaartje.

One-page-checkout of niet ? Klanten moeten een account aan maken of niet ?

One-page-checkout : als een potentiële klant zijn virtuele winkelwagen op jouw webshop gevuld heeft, maar vervolgens meerdere pagina's moet verderklikken voor zijn bestelling geplaatst is, dan kan hij op de voorlaatste pagina je website wegklikken, en dan verkoop je dus niks. Met One-page-checkout vermijd je dit.

Account of niet ? Sommige klanten kunnen eventueel al afhaken (je webshop verlaten) omdat je ze verplicht een account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen. Je kan er dan voor kiezen om ook aankopen zonder verplichte account aan te bieden.

In ieder geval veel succes.

[ Disclaimer ] De bovenstaande informatie is maar zeer summier. Ben zelf absoluut geen expert wat betreft webwinkels, maar heb me er in het verleden wel over geïnformeerd uit interesse [/]
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Afbeelding

e-Commerce by odoo, gratis voor 2 gebruikers.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Bedankt voor alle reacties, mijn oom zoekt iemand die de webshop voor hem kan doen? Wat zijn dan de keuzes?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Begin met op te lijsten welke functies de webshop moet hebben (zie mijn eerdere post).

Mijn advies is om een webshop op basis van een open-source pakket te laten maken. Kijk op de websites van de open-source pakketten en kijk of die de gewenste functies hebben. Veel van die pakketten hebben online demo's.

Bekijk zowel de demo's van het front-end gedeelte (= de webshop die de klant ziet) als het admin gedeelte (= de eigenaar kant van de webshop).

Eventueel kan je ergens een goedkoop hostingpakket nemen bij een hoster die Installatron aanbiedt. Dan kan je daar vervolgens zelf een test-webshop op installeren via Installatron. Makkelijker kan niet. Experimenteer wat op deze webshop en beslis aan de hand daarvan.

Als eenmaal is gekozen met welke software verder zal worden gegaan, dan is Google uw vriend om webshopbouwers te vinden.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Moest je nu al eens meedelen welk product hij wil verkopen, zou het veel makkelijker zijn om iets aan te raden...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Het zou gaan om plastiek artikelen zoals plastiek bekers, zakdoeken, aluminium gerief ook/vooral bedoeld zakelijke klanten.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Om even terug te komen, net nog iemand gevraagd of ik een persoon/bedrijf ken die webshops & websites verkopen/onderhouden/marketing.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Deze werken met ZenCart :
http://www.getzenned.nl/

Marketing gedeelte doen ze alleen Google AdSense en Google Shopping.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
bobase
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2015, 12:51
Bedankt: 1 keer

Opencart is ook een goede optie naar mijn mening.
Eassy
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2015, 20:32

Voor mij is een Magento Shop de beste. Deze kun je op bijna elk mogelijke manier uitbreidden. Ik ben heel tevreden.
Voorbeeld: www.welishop.nl
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Om verder te gaan met de webshops.

Heeft iemand ervaring als betaal mogelijkheid geexperimenteerd met http://www.mollie.com.

Dit lijkt toch veel goedkoper dan Ogone... en andere...
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb Mollie vroeger regelmatig (nu minder) gebruikt voor betalingen te ontvangen. Het is een duidelijk systeem, met goede support. Regelmatig krijg ik nog updates waarin ze weer nieuwe ontwikkelingen weten te maken. Kortom, ik ben er zeer tevreden van.
Gwinnie
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2015, 19:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Via de site sitedeals.nl kan je wel iemand vinden die de site voor je wilt bouwen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”