Ik weet niet of hier nog mensen actief zijn in het Dommel deel van userbase, maar ik probeer het toch maar.
Sinds gisteren valt mijn internet connectie weg van Dommel, vandaag support gebeld om 17u en de medewerker informeerde mij dat van zijn kant alles er normaal uitzag. Mijn vaste telefoon lijn werkte op die moment nog, want ik gebruikte deze om support te bellen. Hij ging hun technische dienst verwittigen maar er kon voor mij direct niets gedaan worden.
Tegen 19u is ook het internet lampje uitgegaan op mijn Fritz!Box 7360 en is de kiestoon uitgevallen op de telefoon.
Bij de installatie door Belgacom was ik zelf niet aanwezig, maar vandaag is mij opgevallen dat de technieker de standaard telefoon stekker heeft gebruikt voor aansluiting, terwijl er vroeger sprake was van een splitter die nodig is voor adsl + telefoon. Is dit nu niet meer nodig met de Fritz!Box of is hij die vergeten?
Enkele bijkomende zaken:
-het gaat hier om een adsl(2+) netline + telefoon account met raw copper
-ik woon in Aalst (Als er misschien nog zijn in mijn regio met problemen)
-Ik was vroeger al Dommel klant (Overgestapt naar Telenet voor enkele jaren maar nu terug naar Dommel) dus ik heb enige ervaring met hoe ADSL werkt.
2 weken Dommel klant, sinds gisteren geen internet connectie
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Wanneer er geen analoge telefonie meer op de lijn staat (laagfrequent) is er geen splitter nodig (althans vroeger was dat zo)
Netline is voip en gaat over het internetgedeelte (hoogfrequent adsl signaal). Het is dus dubbel raar dat telefonie wel werkt en internet niet.
Kan je de logs eens posten van de fritzbox?
Wat bedoel je met internet lampje? (het DSL signaal dat gecombineerd is met de powerled op de fritzbox, of de INFO led die vaak geprogrammeerd wordt als ledje voor tte kijken of internet in orde is (of ben ik de enige die dat zo doet? )
Netline is voip en gaat over het internetgedeelte (hoogfrequent adsl signaal). Het is dus dubbel raar dat telefonie wel werkt en internet niet.
Kan je de logs eens posten van de fritzbox?
Wat bedoel je met internet lampje? (het DSL signaal dat gecombineerd is met de powerled op de fritzbox, of de INFO led die vaak geprogrammeerd wordt als ledje voor tte kijken of internet in orde is (of ben ik de enige die dat zo doet? )
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Wat bedoel je met internet lampje?
verder nog een screen shot van Fritz!Box:
En nog eentje:
Dit stond gisteren in het log:
09.01.15
19:07:23
DSL is available (DSL synchronization exists with 4640/512 kbit/s).
09.01.15
19:06:53
DSL not responding (no DSL synchronization).
09.01.15
18:59:15
Internet connection cleared.
09.01.15
17:59:48
Internet connection established successfully. IP address: 83.101.80.187, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.80.1, Broadband PoP: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ
09.01.15
17:59:46
Internet connection cleared.
09.01.15
04:39:34
Internet connection established successfully. IP address: 83.101.80.187, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.80.1, Broadband PoP: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ
09.01.15
04:39:33
Internet connection cleared.
09.01.15
04:39:30
Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
08.01.15
20:33:44
Internet connection established successfully. IP address: 83.101.80.233, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.80.1, Broadband PoP: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ
08.01.15
20:33:42
Internet connection cleared.
08.01.15
20:16:25
Filter list of the web sites banned by the BPjM has been updated successfully.
08.01.15
20:15:52
Internet connection established successfully. IP address: 83.101.80.26, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.80.1, Broadband PoP: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ
08.01.15
20:15:46
DSL is available (DSL synchronization exists with 4640/512 kbit/s).
--------
En vandaag:
10.01.15
14:14:30
DSL is available (DSL synchronization exists with 4640/512 kbit/s).
Alvast bedankt.
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Probleem ondertussen al opgelost?
'learing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider ' is eigenlijk niet nodig bij ons
kijk eens na of bij Internet/account info/connection settings/
Het vinke correct staat bij :
Internet Connection
Maintain permanently (recommended for flat rates)
'learing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider ' is eigenlijk niet nodig bij ons
kijk eens na of bij Internet/account info/connection settings/
Het vinke correct staat bij :
Internet Connection
Maintain permanently (recommended for flat rates)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb zowel geen internet als geen telefoon meer sinds zondag.
Een DSL synchronisatie heb ik, maar het lijkt als hij niet kan inloggen bij de ISP(dommel), in de logs stond login authentication with isp failed.
Telefoon heb ik ook niet, straks eens bellen naar de helpdesk.
Een DSL synchronisatie heb ik, maar het lijkt als hij niet kan inloggen bij de ISP(dommel), in de logs stond login authentication with isp failed.
Telefoon heb ik ook niet, straks eens bellen naar de helpdesk.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
Ik heb het ook voor gehad bij Dommel. Helpdesk gebeld... "we zijn er mee bezig".
Ik had liever dat ze vanaf dag 1 eerlijk waren geweest en gezegd hadden "je verandert best van provider want we gaan het toch nooit oplossen", het had me veel miserie bespaard...
Ik had liever dat ze vanaf dag 1 eerlijk waren geweest en gezegd hadden "je verandert best van provider want we gaan het toch nooit oplossen", het had me veel miserie bespaard...