Proximus TV afspelen tijdens opnemen schokkerig beeld

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
djan
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2009, 17:52

Sinds kort merk ik wanneer ik een programma begin te kijken dat ondertussen nog aan het opnemen is, na een tijdje het beeld om de minuut begint te haperen wat best vervelend is.
Ik heb de V4 decoder en heb deze al eens herstart... Er is nog voldoende schijfruimte vrij.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt.

Mvg,
Jan
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Welke modem heb je en hoe is de decoder met de modem verbonden?
djan
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2009, 17:52

Een BBOX 3 via PLC verbinding.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Leg een netwerkkabel(UTP categorie 5e of beter) tussen BBox3 en de decoder en het probleem zal opgelost zijn. PLC-technologie kan geen betrouwbare verbinding leveren voor verschillende simultane HD-streams.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Klopt volledig. Ik dacht aan hetzelfde als issue maar Raf was me voor.

(Edit: Waarom in godsnaam wordt dit bericht negatief gequoteerd?)
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly op 22 dec 2014, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
djan
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2009, 17:52

Ja maar er is net PLC gebruikt omdat het in huis technisch niet mogelijk is om een utp kabel te trekken.
Voor de rest werkt dit al meer dan een jaar heel goed. Ik kan 2 programma's tegelijkertijd opnemen en een derde bekijken perfect (zolang ik de opname pas bekijk nadat het tv programma volledig is afgelopen), het probleem doet zich enkel voor wanneer ik een opgenomen programma dus al wil bekijken met 10 of 15 min. vetraging.
Dit hoeft toch geen tweemaal over de draad te worden gestuurd? Het lijkt me percies iets met de software die zowel moet schrijven als lezen naar de harde schijf...? bufferprobleem?

Mvg,
Jan
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

djan schreef:Ja maar er is net PLC gebruikt omdat het in huis technisch niet mogelijk is om een utp kabel te trekken.
Je moet minstens eens voorlopig een UTP-kabel leggen om uit te testen of het probleem ermee verholpen is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

of met een belgacom "wifi bridge" misschien!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

PLC-technologie kan geen betrouwbare verbinding leveren voor verschillende simultane HD-streams.

je bedoelt waarschijnlijk: kan niet altijd een betrouwbare .....

Mijn broer werkt al jaren zo zonder problemen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Mijn V4 en mini zijn verbonden via utp en heb exact hetzelfde probleem (npvr) op schijf eigenlijk nog niet getest omdat ik heel weinig er op neem
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Zelfde probleem hier, verbonden via kabel.

Live TV pauzeren is een rap, daarna hapert het continu
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hier soms ook schokkerige beelden.. pauze-play lost dat soms wel op.. maar het is inderdaad lastig. Heb de indruk dat mijn V3B er meer last van heeft dan de V4
Dacht ook niet aan een bandbreedte probleem daar er geen blokjes te zien zijn.. hier is elke decoder bedraad (wel via VLAN switches).
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat de V3 en V3b veel problemen heeft is al langer bekend en toegegeven door Belgacom/Proximus
De fout met het terug tevoorschijn komen van gewiste nPVR opnames zou gevonden zijn door proximus,
bij de volgende softw. update ergens voorzien in januari 2015 zou deze bug er uit moeten zijn.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

@ jackho tnx voor die info van die niet tewissen npvr opnames, vreed ambetant :roll:
nu we toch bezig zijn, die tvoveral app voor android, man een ramp, zeker op android 5, en je moet al veel geluk hebben om een volledig programma via chromecast te bekijken, frustrerend al die fout berichten (en zeker bij de tvreplay functie daarop)
fluppiraat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2015, 09:48

@Djan , dit heb ik ook voor, en heel veel anderen, normaal zou deze maand de bug gefixt zijn, maar wanner de uitdraai komt is een raadsel.
Heb intussen als oplossing contact genomen en een V5 en bbox3 kunnen versieren, normaal is daar geen probleem mee.
Misschien even bellen met proximus.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

M'n ouders hebben het ook. V4 verbonden via ethernet. Ze hebben het altijd als ze de pauze functie gebruiken (wat ze vaak doen).
Dit was voorheen niet, lijkt mij een probleem met laatste firmware. Zo is er altijd wel iets..
Ik heb er zelf (ook v4) geen last van. Maar aan de andere kant kijk ik zo weinig tv en gebruik ik amper de pauze functie dus kan ik er niet veel over zeggen.
fluppiraat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2015, 09:48

Het komt voor na pauze, ook bij bekijken van een opname die nog niet volledig is opgenomen, ook bij terugspoelen en verder kijken, kortom vanaf het moment dat je iets teruggespoeld bekijkt wat nog niet is gedaan, zowel klank als beeld uitvalmomenten, dit is een twee maand zo, sinds de proximus look uitdraai, een nieuwe uitdraai komt maar kan nog iets duren.
Enkel bij V4 blijkbaar.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Heb ik soms met mijn V5 ook voor, maar sporadisch niet iedere keer.
Mijn buurman heeft dit nu voor met zijn V5 na vervangen van zijn bbox2 door bbox3.
fluppiraat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2015, 09:48

Met bbox3 of bbox2 ?
Misschien regio gevoelig hier 8760 regio.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb het heel sporadisch voor met mijn bbox2, is bij mij maar een maand geleden begonnen, maar mijn buurman had het vroeger totaal niet voor met zijn bbox2 en nu sedert hij de bbox3 geplaatst heeft wel en we zitten beide met een 70/6 profiel en dus natuurlijk ook in dezelfde regio.
djan37
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2010, 21:29

Ik merk sinds kort dat ik bij dubbele opnames, de npvr opnames die ik nog bij "opgenomen" heb staan niet meer kan starten, heb decoder vandaag nog eens herstart.
"Bedankt... Uw programma zal dadelijk starten", dit blijft even staan waarna vervolgens terug op het menu scherm van de opgenomen programma's wordt gesprongen.
Zou wel eens kunnen sinds de proximus look and feel.
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik merk hier de laatste tijd, dat opnames die ik via mijn gsm programeer er niet door komen. Enkel als ik de decorder herstart.
Dit komt voor op mijn decorder van de living (V5) die van de kamers ook (V5mini en V4).
Zelfs opnames die ik instel op nPVR willen er niet doorkomen. Vrij vervelend dat ik steeds de decorder zonder stroom moet zetten. :roll:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij problemen met nPVR is het ook best van eens je bbox te laten heropstarten, door hem 15 seconden spanningsloos te zetten.
Lost niet altijd de problemen op met nPVR, maar toch de moeite om het eens te proberen.
djan37
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2010, 21:29

Ik heb van Proximus via mail bevestiging gekregen dat dit een gekend probleem is en dat dit in een volgende update voor de v4 decoder wordt opgelost de komende weken.

Ondertussen hebben ze vanop afstand iets veranderd aan de routed mode van de bbox3 waardoor npvr opnames terug werken.

(Ik denk dat de BBox 3 in bridged mode staat aangezien enkel lan 3 en 4 voor tv kan worden gebruikt en de wifi 5 Ghz weggevallen is voor gewoon internet. Hier ben ik niet zeker van)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is al altijd gekend en geweten geweest, zelf met de bbox2, dat er af en toe problemen optreden met nPVR als die in full routed mode staat.
fluppiraat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2015, 09:48

Nu heb ik V4 met bbox2, volgende week V5 met bbox3, mag ik verbetering verwachten in snelheid wifi?
De hoofdreden van swap is het schokkerig beeld.
Ook heb ik bij sommige hd zenders de indruk dat soms reportages een heel vreemd beeld hebben, net alsop iemands hoofd uit grote delen bestaat die tov elkaar bewegen, ik weet niet hoe het te omschrijven maar hoop dat iemand weet wat ik bedoel.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je mag inderdaad verbetering verwachten op gebied van wifi snelheid, bbox2 heeft wifi-g met ongeveer max. 24 Mbps en de bbox3 heeft wifi-n waar je al vlug een vijf maal grotere snelheid haal.
Daarbij heb je nog het feit dat de bbox3 de veel minder druk bezette (gestoorde) 5GHz wifi band heeft, met meer niet overlappende kanalen, natuurlijk moet je dan wel toestellen hebben die de 5Ghz wifi band ondersteunen.
daveatwork
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:00

Ik heb de volgende opstelling staan: Bbox 3 met 2 recorders V4.
Ik had ook problemen van schokken in het beeld bij uitgesteld kijken, ook zeer logge bediening van opnames en versneld afspelen. Kontakt genomen met Helpdesk en na enkele diagnose-vragen werd het probleem vrij snel gevonden:
Ik heb 2 recorders in huis waarvan ik 1 recent heb vervangen door een V4. Blijkbaar heeft de medewerker die mij de nieuwe recorder heeft meegegeven niet het nodige gedaan om de oude ingeleverde recorder van mijn account af te halen.
Toen ik Helpdesk contacteerde wisten zij mij te vertellen dat ik 3 recorders had staan!!! Het 3de niet aanwezige toestel werd van mijn account gehaald, bbox3 en 2 recorders terug opgestart en alles werkt terug opperbest.
:banana:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”