Goeiemiddag,
Een kennis van ons gebruikt de decoder enkel om digitale tv te kunnen kijken - dus geen opname, gids, ...
Omwille van een herinrichting zou het handiger zijn om de decoder weg te kunnen laten en heb ik wel eens gelezen over dat kaartje en dat het afhankelijk van het toestel is of dat werkt.
Hoe kan je zoiets het best aanpakken?
Alvast bedankt voor alle tips!
Sony KDL-40WE5 met kaartje?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik vind het niet letterlijk terug, maar het toestel lijkt me te oud.
Je moet minstens een CI+ -slot hebben, en dit toestel heeft slechts een CI-slot (geen 'plus').
Je bent dus beperkt tot de niet-geëncrypteerde DVB-C-zenders + analoog.
Je moet minstens een CI+ -slot hebben, en dit toestel heeft slechts een CI-slot (geen 'plus').
Je bent dus beperkt tot de niet-geëncrypteerde DVB-C-zenders + analoog.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Volgens http://www.sony.co.uk/support/en/conten ... 40WE5/list is het CI+ en ook in NL zijn er gebruikers die na een firmware upgrade de ziggo CI+ module kunnen gebruiken maar het staat niet op de Telenet lijst. Het lijkt me dus een twijfelgeval. Je zou het dus best eens proberen eer je een kaartje koopt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
@meon
Ik heb ook al gezocht of dat toestel CI+ heeft maar ben er nog niet uit - kan in de handleiding geen uitsluitsel vinden.
Vond net deze info:
Is het landgebonden dat het CI of CI+ is?
@johan
Hoe kan je dat uittesten zonder te kopen?
Ik heb ook al gezocht of dat toestel CI+ heeft maar ben er nog niet uit - kan in de handleiding geen uitsluitsel vinden.
Vond net deze info:
Is het landgebonden dat het CI of CI+ is?
@johan
Hoe kan je dat uittesten zonder te kopen?
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens de specs:
Hoe begin je eraan?
- CI+ module kopen bij de vakhandel en laten activeren (of online bestellen): €69 eenmalig
- activeren is gratis als je al DTV klant bent
- module in TV toestel plaatsen en zenders zoeken ...
[
Post made via mobile device ]
In principe moet TV met een kaartje werken ...Analoge Terrestrial TunerJA
Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2)JA
Digitale tv-kabeltuner (met ondersteunde operators)JA
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (met ondersteunde operators)JA
CI+ Ready (met ondersteunde kabeloperators)JA
Hoe begin je eraan?
- CI+ module kopen bij de vakhandel en laten activeren (of online bestellen): €69 eenmalig
- activeren is gratis als je al DTV klant bent
- module in TV toestel plaatsen en zenders zoeken ...
[

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
On-line bestellen, en gebruik maken van de 14-dagen teruggave recht indien niet werkt.Ernie schreef: @johan
Hoe kan je dat uittesten zonder te kopen?
[

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Je kunt ook aan een kennis (TV dealer, UB-er,...) vragen of zij zijn geactiveerd kaartje eens in je TV wilt steken en zo eens proberen... Ik ben van het Kortrijkse.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hiervoor is het teruggave recht bedoeld: om de gekochte goederen te testenErnie schreef:Dank je Philippe!
Zou dat teruggave recht ook gelden indien het toestel niet officieel is ondersteund?

[

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Mijn moeder heeft ook een KDL-40XXX van Sony en volgens de site van Telenet zou hij met een CI+ kaartje moeten werken.
Er werd dus een kaartje besteld en geinstalleerd. Dat kaartje heeft een paar uur goed gewerkt en daarna viel het beeld weg.
Gewoon zwart beeld zonder iets van geluid. De installatie daarna nog eens opnieuw doorlopen, na de herinstallatie werkte de kaart een paar uur weer.
Telent gebeld, die gingen iemand langssturen.
De technieker is gisteren geweest en kon nergens een probleem vinden.
Volgens hem ligt het probleem aan de TV en werd ma aangeraden wanneer het beeld wegvalt de stroomkabel uit te trekken en terug in te steken. Dat werkt, maar of het een goede oplossing is.
Volgens de techniekers zouden de Sony TV's dat probleem wel meer hebben.
Zijn er hier Telenettechniekers die dit kunnen bevestigen ? Of was het gewoon een excuus om sneller zijn schup af te kuisen?
Er werd dus een kaartje besteld en geinstalleerd. Dat kaartje heeft een paar uur goed gewerkt en daarna viel het beeld weg.
Gewoon zwart beeld zonder iets van geluid. De installatie daarna nog eens opnieuw doorlopen, na de herinstallatie werkte de kaart een paar uur weer.
Telent gebeld, die gingen iemand langssturen.
De technieker is gisteren geweest en kon nergens een probleem vinden.
Volgens hem ligt het probleem aan de TV en werd ma aangeraden wanneer het beeld wegvalt de stroomkabel uit te trekken en terug in te steken. Dat werkt, maar of het een goede oplossing is.

Volgens de techniekers zouden de Sony TV's dat probleem wel meer hebben.
Zijn er hier Telenettechniekers die dit kunnen bevestigen ? Of was het gewoon een excuus om sneller zijn schup af te kuisen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Vreemd fenomeen.
Je zou denken het werkt of het werkt niet.
Ik heb destijds wat karige info gevonden ivm een firmware update en dat die nodig zou zijn maar het het eest zonder geprobeerd.
Daarom dat ik schreef (zonder fw update)
Je zou denken het werkt of het werkt niet.
Ik heb destijds wat karige info gevonden ivm een firmware update en dat die nodig zou zijn maar het het eest zonder geprobeerd.
Daarom dat ik schreef (zonder fw update)
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@ Philippe
Ik wil deze kopen (heb al een telenet CI+ in bezit)
http://www.krefel.be/nl/view/CartController#cart
http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-p ... 4D390EW/XU
DTV Reception
DVB-TC
DTV Certification
CI+, Comhem, RiksTV, Labwise, YouSee, Stofa
wordt niet ondersteund volgens Telenet
http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1273 ... Full-HD-CI
* De CI module is niet compatible met bijvoorbeeld Ziggo kaarten. Een externe (Ziggo) ontvanger aansluiten werkt uiteraard wel.
http://webshop.harensesmid.nl/samsung-l ... -televisie
Ci+ gecertificeerd: Ja
Jij beweerde hier tijdje terug dat je daar niets moet van aantrekken, als er CI+ opstaat moet het werken. punt.
Ik wil deze kopen (heb al een telenet CI+ in bezit)
http://www.krefel.be/nl/view/CartController#cart
http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-p ... 4D390EW/XU
DTV Reception
DVB-TC
DTV Certification
CI+, Comhem, RiksTV, Labwise, YouSee, Stofa
wordt niet ondersteund volgens Telenet
http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1273 ... Full-HD-CI
* De CI module is niet compatible met bijvoorbeeld Ziggo kaarten. Een externe (Ziggo) ontvanger aansluiten werkt uiteraard wel.
http://webshop.harensesmid.nl/samsung-l ... -televisie
Ci+ gecertificeerd: Ja
Jij beweerde hier tijdje terug dat je daar niets moet van aantrekken, als er CI+ opstaat moet het werken. punt.
Laatst gewijzigd door satsurfer 10 jan 2015, 21:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Als hij CI+ ondersteunt dan zal het normaal gezien wel werken, maar het zal misschien niet mogelijk zijn om de zenderlijst van Telenet in te laden. Hij zal dan een volledige scan moeten doen en mogelijk zal je zelfs bepaalde frequenties manueel moeten toevoegen. De zenderlijst zal dan ook niet automatisch worden geüpdatet. Telkens een zender van frequentie verandert of er een nieuwe zender bijkomt zal je handmatig moeten scannen. Ook zullen alle zenders door elkaar staan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
vind ik niet erg hoor...maar een C+ cam werkt vb. niet in een PCE + Ci (wegens computer, en daar heeft telenet schrik van)
Dus hopelijk wordt de lijn niet doorgetrokken naar de monitors?
Dus hopelijk wordt de lijn niet doorgetrokken naar de monitors?