Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Download zal inderdaad niet echt een probleem zijn... maar DSL heeft nu ook éénmaal een trage upload (zeker als je wat verder zit).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Voor te surfen zijn hoge snelheden inderdaad niet nodig. Maar ik merk wel als mensen hun modem gaan omwisselen en terugvallen van bijvoorbeeld 70/6 naar 30/6, dat ze ook niet amused zijn... Mij ga jij niet vertellen dat iedereen content ga blijven op een 16.5/2 of 20/2 lijn naarmate streams toenemen en de kwaliteit er van, ik hou van 1080P beeld en dat vreet bandbreedte, toekomst is 4K...

Maar bij TN gaan ze ook moeten inzien dat ze dringend van de downloadlimieten af moeten of toch op zijn minst een pak naar boven brengen.
Px moet zijn profielen misschien wat minder streng aannemen en zorgen dat de 12/1 16.5/2 20/2 ook bij die 30 raken als minimum. Ik ken mensen waar ze met 4 zijn en hun DLM 25/2 lijn schiet toch te kort... met gezaag als gevolg...

Tn moet zijn prijzen herzien en hun downloadlimieten is deftig herzien en verder doen met hun nodes te ontdubbelen. Ik ken ook mensen bij telenet die niet tevrede zijn omdat ze in een druk gebied zitten en tijdens de spitsuren het allemaal ineen zakt. Maar dan zitten ze nog altijd rond de 60~70 ipv 160.

Conclusie is simpel, ze komen beide te kort... Voor de ene wat meer als de andere en het is en blijft een kwestie om alles af te wegen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Zoals ik al eerder zei de prijzen van telenet zijn ok in vergelijking met het buitenland.
Andere argumenten heb je een punt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Prijzen in het buitenland zijn om de kabel een stuk lager en je krijgt er geen 300GB limiet voor terug in de piekuren.

Om nog maar te zwijgen voor hoeveel FTTH gaat in Frankrijk en Nederland.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

AndRo555 als je vergelijkt met kabelaars die overal in het land te krijgen is dan liggen de prijzen niet ver uiteen

telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je spreekt louter over de topproducten... bij UPC heb je een 3P voor 56 euro / maand (met oa 120/12 en zelfs een filmpakket inbegrepen).

Daar heb je bij TN zelfs nog geen Whop voor. Belgie (ook Proximus) is gewoon veel duurder dan het buitenland waar men pas echt voor innovatie gaat als je kijkt naar het aantal FTTH projecten in Nederland en Frankrijk (versus NUL in Belgie).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

proximusboyke schreef:telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€
Indien je een prijsverschil van meer dan 12% "klein" vindt, 't ja, ...
Indien je inhoudelijk niet over de pakketten spreekt, ' t ja, ...
Indien Telenet als specificatie van Whoppa 160 mbps opgeeft en jij 200 mbps, 't ja, ...

Nu qua harde duiten:
  • Telenet per jaar: 72,95 € * 12 = 875,4 €
  • Ziggo per jaar: 64,95 € * 12 = 779,4 €
  • Verschil: 96 € per jaar. Dat is niet een verwaarloosbaar verschil mijn inziens!
Maar het is allicht wel een een groot verschil voor iemand zijn jaarlijkse bonus... :wink:
Niet waar?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

r2504 ik zou u aanraden van naar kassa radar enzo te kijken.
Daar zie je genoeg hoe het in elkaar zit in nederland voor de glasvezel aanleggen moet ge u intekenen in contract van 3 a 5 jaar.
Als ze geen klanten genoegen hebben val je terug op dsl met soms alle gevolgen vandien maar ben je toch verplicht uw contract uit te toen van 3 of 5 jaar.
ik heb gebouwd in frankrijk, daar is het nog slechter de hele grote steden haal je deftige snelheden. Glasvezel ? ( volgens mij is het coax zoals telenet het fibernet noemde), maar daarbuiten vergeet het !!!! Vele plaatsen hebben nog geen adsl laat staan vdsl. Ik blijf erop hameren als je natuurlijk investeringen doet in kleine gebieden waar je veel klanten hebt en zo de investering laag kunt houden per klant is het natuurlijk gemakkellijk.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik beweer ook niet dat er OVERAL FTTH beschikbaar is... wel dat men er volop op inzet wat hier totaal niet het geval is. In Belgie is er trouwens ook niet overal VDSL2 met top-snelheden, in dat opzicht heeft TN inderdaad een extra verdienste.

TN z'n focus ligt wederom op snelheid (Gigabit speed over Docsis) en niet op de capaciteit van de node. De strategie van Proximus begrijp ik al helemaal niet, wat mij betreft zit er weinig visie in dat bedrijf (behalve de FTTH kat uit de boom kijken tesamen met TN).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier over de grens (Zeeland,Ned) is vooral ZeelandNet actief,bij navraag van sommige klanten aldaar kan ik zeggen dat de prijzen toch wel zeer intresant zijn,maar ook dat bijv. bij het standaard tv abbo al de US zender Fox zit.Dit is bij ons hier niet het geval.Ook altijd onbeperkte data.

http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

proximusboyke schreef:AndRo555 als je vergelijkt met kabelaars die overal in het land te krijgen is dan liggen de prijzen niet ver uiteen

telenet 200/10 72.95€
ziggo 180/18 64.95€
upc 200/10 71.00€

Appelen met Peren much?

Telenet is 160/10 GEEN 200 En kost nu 72.95 straks 76 MET 300GB LIMIET in piekuren
Ziggo 180/18 (wat een pak meer is als telenet in de upload.) GEEN 300GB limiet in piekuren => Nota 90/9 voldoet eigenlijk voor de meeste mensen en kost 54.95 (Whop is geen alternatief want limiet)
UPC doet 200/20 (GEEN 200/10) Geen limiet en kost 71 euro. Hun 120/12 aanbod (nog steeds meer upload als telenet nota bene) kost 56 euro en heeft ook geen limiet.

Dus de vergelijking van duurste tripple play:
Telenet 72.95 => 76 straks
Ziggo 64.95
UPC 71

En nu de vergelijking van:
1) +-100Mbps down (wat voldoende is, upload is belangrijker op deze snelheden)
2) genoeg volume (Wat Telenet net wel of net niet haalt, de rest met gemak)

Dan is de stand:

Telenet 72.95 => 76 straks
Ziggo 54.95
UPC 56

Dat is 20 euro per maand. Ofwel 240 euro per jaar. Of 38% duurder. "
dan liggen de prijzen niet ver uiteen" .... :roll:


Ik heb hier de indruk dat je Telenet wel beter uit de vergelijking wilt laten komen door de Telenet snelheden hoger weer te geven dan ze zijn, de concurentie zijn uploadsnelheden lager te laten weergeven dat ze zijn, te verzwijgen dat er eigenlijk geen 300GB piekuur limiet in zit bij de twee andere, dat je eigenlijk moet gaan vergelijken met de lagere abbonementen, etc..

En dan zijn we nog niet aan het FTTH aanbod in NL geraakt...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

proximusboyke schreef:r2504 ik zou u aanraden van naar kassa radar enzo te kijken.
Daar zie je genoeg hoe het in elkaar zit in nederland voor de glasvezel aanleggen moet ge u intekenen in contract van 3 a 5 jaar.
Als ze geen klanten genoegen hebben val je terug op dsl met soms alle gevolgen vandien maar ben je toch verplicht uw contract uit te toen van 3 of 5 jaar.
ik heb gebouwd in frankrijk, daar is het nog slechter de hele grote steden haal je deftige snelheden. Glasvezel ? ( volgens mij is het coax zoals telenet het fibernet noemde), maar daarbuiten vergeet het !!!! Vele plaatsen hebben nog geen adsl laat staan vdsl. Ik blijf erop hameren als je natuurlijk investeringen doet in kleine gebieden waar je veel klanten hebt en zo de investering laag kunt houden per klant is het natuurlijk gemakkellijk.
Waarom start jij geen FTTH provider in een paar steden hier? Als het dan toch zo gemakkelijk is om alleen drukke stadscentra en kernen te dekken?

In frankrijk wordt er 400Mbps/800Mbps/Gigabit aangeboden. Aan gewone bewonders. Dat is FTTLA/FTTH/FTTC/...
De laatste keer dat ik gecheckt heb is dat in Belgie niet het geval, ja kan 200Mbps met telenet krijgen met limiet. Meer niet.

99.3% van de bevolking heeft toegang tot ADSL in Frankrijk. Die 0.7% zijn inderdaad vele plaatsen.... :roll:

In belgie is dat niet beter, hier zijn ook plekken zonder ADSL en Kabel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

fluppie schreef:kan ik zeggen dat de prijzen toch wel zeer intresant zijn.Ook altijd onbeperkte data.
http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/
69 € :eek:

tvbasis is 17,75 € (telenet: 15,35 €/maand)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De discussie gaat niet over of FTTH eenvoudig is of niet... wel over de motivatie waarom de prijs zo duur is. Het is hier al meermaals duidelijk geworden dat TN tot 30 a 40% duurder is dan Nederland... maar wel als argument "innovatie" gebruikt terwijl daar geen enkel spoor van te vinden is (geen open TV aanbod, geen open IP telefonie aanbod, geen FTTH, geen onbeperkte downloads, ... wat in de buurlanden wel beschikbaar is).

Je kan geen LADA verkopen voor de prijs van een BMW en beweren dat het een innovatieve auto is :nono:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Een LADA verkopen als innovatieve auto verkopen is niet moeilijk je doet dat gewoon in Noord Korea, zo kan telenet dat hier ook afschilderen als innovatief als mensen niet willen inzien hoe het in het buitenland werkt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

bericht van de groepsofferte (ik heb er geen banden mee!):

"Schitterend nieuws! We zijn intussen al met meer dan 50.000 deelnemers voor de groepsofferte! Sinds Kerstdag kwamen er nog eens 15.000 nieuwe inschrijvingen bij.

Ook BASE zal nu een aanbod maken, exclusief voor de leden van Groepsofferte.be

Belangrijk: alle voorstellen zullen uitsluitend voor de deelnemers van groepsofferte.be beschikbaar zijn vanaf 1 februari. Blijf dus zoveel mogelijk vrienden, kennissen en familie de weg wijzen naar www.groepsofferte.be"
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Meer info Ook BASE doet misnoegde Telenet-klanten voorstel


http://www.tijd.be/detail.art?a=9585277&n=3128&ckc=1





Wie deelneemt aan de groepsofferte voor telecomdiensten kan (voorlopig) kiezen uit een voorstel van Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en BASE. © Photo News

50.000 klanten overwegen een groepsofferte voor telecomdiensten. Ze kunnen daarbij kiezen uit Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en sinds vandaag ook BASE.



Het aantal consumenten die zich aanmeldde op groepsofferte.be is sinds Kerstmis gestegen van 35.000 tot 50.000. Dat meldt initiatiefnemer Kurt Buysse.

Buysse lanceerde de site nadat Telenet een prijsverhoging had aangekondigd. Maar het initiatief is niet enkel voor misnoegde Telenet-klanten bedoeld, ook klanten van andere operatoren kunnen zich aansluiten. Volgens de initiatiefnemer is 15 procent van de geïnteresseerden geen klant bij Telenet.

Uit de voorkeuren van de deelnemers blijkt dat meer dan de helft een voorstel wil voor mobiele telefonie. Dat is mobiele operator BASE niet ontgaan, en dus komt het bedrijf met een aanbod.

Proximus liet eerder al weten dat ook de huidige klanten op het groepsaanbod kunnen ingaan, maar dat het niet voor iedereen voordeliger zal zijn.

Het gaat niet om een klassieke groepsaankoop waarbij één aanbieder als winnaar uit de bus komt. Iedereen zal een van de voorstellen kunnen kiezen. Het doel is dat de consumenten uiterlijk op 1 februari kunnen intekenen op het gewenste aanbod.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@kaarsenbril geen dubbele post? :-D

Base levert toch geen tv en internet, en snow stopt ermee.... :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het aanbod zal vermoedelijk ook niet enkel uit tripple play aanbiedingen bestaan...
Uit de voorkeuren van de deelnemers blijkt dat meer dan de helft een voorstel wil voor mobiele telefonie.
BASE gaat maw. enkel meedoen voor een mobiel aanbod.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ach zo, ik enkel interesse in Scarlet VDSL only (70/10) aan 35 € :-D (in combinate met TN digitv)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Base doet alleen mee voor de 'mobiele diensten' ,en dat is wel een goede zaak.Het is toch nog lang wachten vooraleer alle voorstellen bekend gemaakt worden,vind ik.(Nu en dan een klein beetje informatie lekken,het lijkt wel de lancering v/e nieuw automodel.)
Niet iedereen die nu bij Proximus klant is,zal zich voordeel kunnen doen blijkbaar,ben benieuwd hoed dat in elkaar zal zitten.
50 000 mensen is toch wel zeer veel,waar ligt de grens voor de Telenet CEO??
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

50.000 mensen is veel, absoluut, maar in relatieve cijfers valt dat best wel mee bij Telenet...

Pakweg dat telenet 1 miljoen klanten heeft die whop of whoppa hebben. En dat de prijs gemiddeld met 2 euro stijgt. Dat maakt 2 miljoen euro extra per maand. Niet slecht, hé. En dan maakt 100.000 euro meer of minder per maand weinig tot niks uit voor Telenet. Ze verliezen wat klanten aan de ene kant, en winnen wat klanten aan de andere kant...

NOTA : bovenstaande zijn geen geverifieerde cijfers, puur giswerk!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

toch ook maar even op die groepsofferte ingeschreven... een mens kan maar eens kijken wat er uit de bus komt hé
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Iets anders is misschien dat er een negatieve perceptie aan het ontstaan is rond het merk Telenet. Dat kan je op korte termijn niet meten met maandelijkse inkomsten, maar zal misschien over enkele jaren duidelijk worden. Of om het in de volksmond te zeggen "een slechte naam hebben". Zoiets kan dan wel heel zwaar terug in het gezicht van het bedrijf terecht komen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Je moet niet verder kijken dan Electrabel. Alleen weet Telenet ook dat dat zij het monopolie hebben op de kabel.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Muziekbos schreef:Iets anders is misschien dat er een negatieve perceptie aan het ontstaan is rond het merk Telenet.
Dat is maar heel tijdelijk en bovendien ook slechts bij een beperkt aantal mensen.
Telenet heeft dit effect heus wel ingecalculeerd.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Inderdaad, en met de opbrengst van de prijsverhoging gooien ze er wel een extra marketing campagne tegenaan.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

krisken schreef:50.000 mensen is veel, absoluut, maar in relatieve cijfers valt dat best wel mee bij Telenet...

Pakweg dat telenet 1 miljoen klanten heeft die whop of whoppa hebben. En dat de prijs gemiddeld met 2 euro stijgt. Dat maakt 2 miljoen euro extra per maand. Niet slecht, hé. En dan maakt 100.000 euro meer of minder per maand weinig tot niks uit voor Telenet. Ze verliezen wat klanten aan de ene kant, en winnen wat klanten aan de andere kant...

NOTA : bovenstaande zijn geen geverifieerde cijfers, puur giswerk!
Het gaat hier wel niet over 100.000 euro. Stel dat (en ik rond hier zeer grof af, naar het ergste geval): 50.000 klanten vertrekken, zij betaalden 71 euro voor hun Whoppa. Dit maakt een verlies van 3.550.000, komt daarbij een winst van 2.000.000 want 1 milj klanten betalen 2 euro extra. Conclusie: stellen dat als die 50.000 mensen weggaan, dat dit geen pijn zou doen, ligt genuanceerder.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er zijn zeker een groot aantal Telenet klanten,die bij Telenet gaan blijven,maar die een goedkopere formule proberen te zoeken,(Op een of andere manier,deze zaken zijn alleen individueel te bepalen)het is niet te voorspellen wat dat teweeg zal brengen voor Telenet.Dit onderwerp hier is vrij populair geworden bij de mensen,en niet alleen bij Userbase bezoekers
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Laten we ook niet de 50€ vergeten van de duizenden klanten die zullen terugkomen na een tijdje al ze merken dat ze maar 20/2 of nog lager hebben. natuurlijk in het geval dat de 35000 of meer klanten effectief zouden overstappen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

t-town schreef:Conclusie: stellen dat als die 50.000 mensen weggaan, dat dit geen pijn zou doen, ligt genuanceerder.
of ook niet
er zijn maar 2 spelers hé
wat is de jaarlijkse golfbeweging tussen die 2?
gaan er bij de ene 50 000 weg in 1X maar komen er doorheen het jaar 30 000 -40 000 naar hen dan is het quasi een vestzak-broekzak operatie

ik zit momenteel ook bij de 2 en ben al een paar keer geswitcht
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

proximusboyke schreef:Laten we ook niet de 50€ vergeten van de duizenden klanten die zullen terugkomen na een tijdje al ze merken dat ze maar 20/2 of nog lager hebben. natuurlijk in het geval dat de 35000 of meer klanten effectief zouden overstappen.
Ik begrijp deze reactie,maar niet alle klanten vinden internet(en de snelheid daarvan,of het volume) zo belangrijk (wij wel, UB gebruikers)ik ken mensen die het internet gebruiken om af en toe eens iets op te zoeken,e-mails te beantwoorden,en pc banking te doen,en dat is het.
Die mensen gaan dan meer naar de prijs kijken,en content zijn dat ze maar 39€ (Scarlet)moeten betalen,aan een snelheid van bijv. 15mbps,dat kan hun niets schelen.Die tellen na hun jaar hun profijt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

fluppie die bestaan zeker en vast !
Wat ik bedoel zijn de mensen waarvan vader voetbal kijkt hd dan nog ene programma opneemt hd en moeder de vrouw familie hd kijkt dan zal er nie veel meer overschieten om te surfen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat lijken me gevaarlijke situaties die je daar schetst proximusboyke.
Een mens zou voor minder klant blijven bij Telenet. :mrgreen:

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

*ROFL* :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

die situaties gebeuren 3hd kanalen
meer en meer mensne hebben kleinere tv in de keuken naast living en slaapkamer kids
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

OFFTOPIC: Die mensen moeten eens dringend een goed gezelschapsspel kopen in plaats van extra tv's.

Met al die laptops/tablets en smartphones volstaat 1 TV echt wel, ja ook voor gezinnen met kids! En als je eens echt iets op je slaapkamer wil zien: yelo/tvoveral volstaat daarvoor meer dan voldoende.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

[off-topic]
Of een paar satirische gazettekes lezen Allah "Charlie Hebdo".
Dat schiet ook op.
[/off-topic]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik denk dat iedereen wel door heeft dat dit echt wel ontspoort... Er is een slotje in zicht...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lirec schreef:OFFTOPIC: Die mensen moeten eens dringend een goed gezelschapsspel kopen in plaats van extra tv's.

Met al die laptops/tablets en smartphones volstaat 1 TV echt wel, ja ook voor gezinnen met kids! En als je eens echt iets op je slaapkamer wil zien: yelo/tvoveral volstaat daarvoor meer dan voldoende.
Zelf heb ik maar één TV (waar we eigenlijk amper nog TV op kijken sinds Bhaalu weg is...hoewel we nu PX tv hebben) maar TV kijken op een tablet of smartphone ... neen dank je. Vroeger (jaren terug) keken we af en toe wel eens in de koude wintermaanden naar een gedownloade film of serie vanuit ons bed (moeten we maar één kleine kamer verwarmen ipv de hele living ;)) en dan vond ik zelfs kijken op een laptopscherm (15.4inch) niet zo gezellig als naar een echte tv. Klank trekt op niks wegens mini speakers en van zodra je wat beweegt gaat het hele scherm mee (storend voor de andere persoon). We hebben er even aan gedacht voor een tweede tv aan te kopen voor in de slaapkamer, maar uiteindelijk hebben we het plan laten varen en kijken we gewoon in de living.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”