The new Userbase
sinds fom heb ik een ideetje die eigenlijk volledig afhangt van de populariteit van userbase en vlak van interesses, nu is userbase louter een informatieve en helpend forum maar waarom maken we er niet een kleine community
van?
met o.a. een blog, fora, beter uitgewerkte page met tutorials die gemakkelijk te vinden is, het informatieve gedeelte(nieuws) opdelen in verschillende categoriën: Hardware, Software(Windows), Internet, en een deel over Linux
een page of deel van mainpage waarop staat of er niewe releases zijn van interessante software opnieuw opgedeeld in verschillende categoriën
maar alles met strikt informatief blijven dus geen blog met onzin, sex(jammer genoeg ),...
soort van resource center dus (dit is mss al gezegd geweest door meon(wiki)) met actieve users die de sleutel zullen vormen tot het succes van userbase
(G33KJ3 ziet het groot)
ps: de nieuwe layout ziet er goed uit
van?
met o.a. een blog, fora, beter uitgewerkte page met tutorials die gemakkelijk te vinden is, het informatieve gedeelte(nieuws) opdelen in verschillende categoriën: Hardware, Software(Windows), Internet, en een deel over Linux
een page of deel van mainpage waarop staat of er niewe releases zijn van interessante software opnieuw opgedeeld in verschillende categoriën
maar alles met strikt informatief blijven dus geen blog met onzin, sex(jammer genoeg ),...
soort van resource center dus (dit is mss al gezegd geweest door meon(wiki)) met actieve users die de sleutel zullen vormen tot het succes van userbase
(G33KJ3 ziet het groot)
ps: de nieuwe layout ziet er goed uit
de pispaal <<
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
°MaRtO°° schreef:AnD schreef:°MaRtO°° schreef:Zooooooo, maar dat van ik zou ik ook nog goed vinden.
Wat een taalgebruik
Een paar ootjes meer is toch niet erg.
Ik ben niet bezig over die o's maar over de zinsbouw, "maar dat van ik zou ik..." dat bedoel ik. Ben je een Belg Marto ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Een sms-userbasenieuwsflashupdater?
wanneer er een nieuwe nieuwsitem op userbase verschijnt krijgt de user een smsje. Tegen 0.45€ wel te verstaan én leuk is.. Userbase verdient daar ook aan
wanneer er een nieuwe nieuwsitem op userbase verschijnt krijgt de user een smsje. Tegen 0.45€ wel te verstaan én leuk is.. Userbase verdient daar ook aan
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
SMS is dood. GPRS push is cool.
http://www.userbase.be/wap <- ik ben al bezig met een mooie wap-service
Of GSM-gewijs: http://www.gelon.net/cgi-bin/wapalizeno ... se.be/wap/
http://www.userbase.be/wap <- ik ben al bezig met een mooie wap-service
Of GSM-gewijs: http://www.gelon.net/cgi-bin/wapalizeno ... se.be/wap/
meon schreef:Deze sticky is om ideeën, opmerkingen e.d. te verzamelen en ook een beetje aan statusopvolging te doen van hoe ver we zitten met de ontwikkeling van de nieuwe website.
Hoe zou het nog zijn met... de nieuwe userbase-pagina?
Greetz
AnD schreef:°MaRtO°° schreef:AnD schreef:°MaRtO°° schreef:Zooooooo, maar dat van ik zou ik ook nog goed vinden.
Wat een taalgebruik
Een paar ootjes meer is toch niet erg.
Ik ben niet bezig over die o's maar over de zinsbouw, "maar dat van ik zou ik..." dat bedoel ik. Ben je een Belg Marto ?
Ja, een raar zinnetje. Dan misschien "Maar het mijne vind ik ook goed."
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Slekken schreef:meon schreef:Deze sticky is om ideeën, opmerkingen e.d. te verzamelen en ook een beetje aan statusopvolging te doen van hoe ver we zitten met de ontwikkeling van de nieuwe website.
Hoe zou het nog zijn met... de nieuwe userbase-pagina?
Greetz
Vrijdag is onze server geïnstalleerd, up and running. Ik heb de nieuwe site (in zijn huidige vorm) er op gegooid en zoals verwacht komen er op die manier een aantal problemen aan de oppervlakte (slechte code? strenge server?). Verder ga ik de tabellen in de database van phpBB en van de site zelf proberen te mergen (beetje normalisatie mag wel ) Er moet nu vooral voor content gezorgd worden voor de site, zijnde dat er pagina's gemaakt moeten worden. De speedtest zit ook al verwerkt, de verschillende statistieken nog niet. Het beheersysteem ben ik nog niet echt mee bezig geweest, maar aangezien dit niet echt iets is waar de bezoeker mee in aanraking komt laat ik dat nog even voor wat het is.
Zodra er nu de meest ernstige problemen uit zijn (zoals een inlogprobleem momenteel) en nog een paar functies extra blijken te werken (na de db-merge) kan er begonnen worden met het betere beta-testen.
meon schreef:...kan er begonnen worden met het betere beta-testen.
O...O...O... Pick me! Pick me!
Thx voor de info Meon, altijd leuk om wat info over de vorderingswerken te krijgen.
Greetz
- AnD
- Elite Poster
Slekken schreef:meon schreef:...kan er begonnen worden met het betere beta-testen.
O...O...O... Pick me! Pick me!
Thx voor de info Meon, altijd leuk om wat info over de vorderingswerken te krijgen.
Greetz
Ik zal eens op u picken met een ijspick
Da's euh... heel vriendelijk?
Greetz
Greetz
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
We moeten eerlijk zijn, op dit ogenblik is de ontwikkeling wat stilgevallen. De reden is dat niet iedereen nu even veel tijd meer heeft. Waarschijnlijk zal dit met de tijd wel terug beteren.
NuKeM
geen probleem hoor, maar het viel e wel op dat op 1 augustus alles getest is en sindsdien is er niets meer over gezegd. 't was puur uit interesse. Bedankt alvast voor de snelle reactie mijnheer de moderator.
Groeten van Bieb
Groeten van Bieb
Kochanie schreef:Hoe zit dat nu eigenlijk met de nieuwe Userbase-site?????????????????????????????
redelijk goed
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
We zijn (nog altijd ) bezig aan de nieuwe site. Eens die er is (en de VZW) gaan er een soort van werkgroepen opgericht worden, tegen dan komt dat wel op de frontpage en mensen die dan willen helpen zijn altijd welkom.
greetz,
Nob
greetz,
Nob
hello ik ben vanluik en ik heb het nieuw teledisnet modem 10m/sec met power pack en mein test zeg : 977KO/sec down and 31KO/sec up... ow YEAH ! =)
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
mischien zou het ook is interessant zijn, om bij het aanmaken van nieuwe threads, daar via een botje in het #userbase.be irc kanaal melding van te maken ?
Of in een aparte channel, als het te storend zou zijn.
Of enkel voor sommige fora, bvb. het nieuws gedeelte
Wa denkte gijle ?
edit : als da van hierboven geene spam is
Wa denkte gijle ?
edit : als da van hierboven geene spam is
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Robbe schreef:mischien zou het ook is interessant zijn, om bij het aanmaken van nieuwe threads, daar via een botje in het #userbase.be irc kanaal melding van te maken ?
Wa denkte gijle ? 8)
edit : als da van hierboven geene spam is :roll:
start scripting ;)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
!ubnews -> vraagt laatste nieuws op van userbase
!ubseen <nick op userbase> -> vraagt op wanneer persoon X de laatste maal UB heeft bezocht.
!ubuser <nick op userbase> -> vraagt de profielpagina op van die persoon.
!ubseen <nick op userbase> -> vraagt op wanneer persoon X de laatste maal UB heeft bezocht.
!ubuser <nick op userbase> -> vraagt de profielpagina op van die persoon.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Ik zou toch graag voor forum en frontpage dezelfde users zien, das handiger, bovendien weet je dan wie a is op t forum ook a is op de frontpage, en je hoeft dan maar 1 profiel in te vullen.
Bij Tweakers hebben ze ook na jaren apart gedraaid te hebben GoT en Tweakers.net samengevoegd.
Bij Tweakers hebben ze ook na jaren apart gedraaid te hebben GoT en Tweakers.net samengevoegd.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
qless schreef:Ik zou toch graag voor forum en frontpage dezelfde users zien, das handiger, bovendien weet je dan wie a is op t forum ook a is op de frontpage, en je hoeft dan maar 1 profiel in te vullen.
Have no fear, dat is altijd de bedoeling geweest
- AnD
- Elite Poster
Nog een idee: je kan misschien op de frontpage een klein kadertje maken waar mensen een klein berichtje kunnen posten en bijvoorbeeld na 25 berichten wordt het verwijderd. Zoiets als First in - First out.
Zo krijg je een soort van chat op de frontpage of kleine updates van bij de mensen in de buurt
Zo krijg je een soort van chat op de frontpage of kleine updates van bij de mensen in de buurt