Hallo,
3 vragen:
1. Als ik OVH Lignes SIP sans téléphones neem, kan ik dan ook gebruik maken van het gratis bellen naar vaste lijnen of moet ik hiervoor een telefoon bij hen aanschaffen ?
2. Is er nummerweergave inbegrepen in de maandelijkse prijs ?
3. Is doorschakeling mogelijk ?
Ovh Lignes SIP sans téléphones
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Oke...
Je krijgt altijd een OVH telefoonnummer bij je bestelling.
Nummerweergave is dan ook altijd dit nummer (tenzij je je eigen nummer laat porteren natuurlijk, dan kan je kiezen)
Gratis bellen zit hier ook op en je kan perfect je nummer doorschakelen.
Het enige nadeel aan OVH is dus dat je niet zomaar vannummerweergave kan wisselen
Je krijgt altijd een OVH telefoonnummer bij je bestelling.
Nummerweergave is dan ook altijd dit nummer (tenzij je je eigen nummer laat porteren natuurlijk, dan kan je kiezen)
Gratis bellen zit hier ook op en je kan perfect je nummer doorschakelen.
Het enige nadeel aan OVH is dus dat je niet zomaar vannummerweergave kan wisselen
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Maar je kan er wel voor kiezen om je eigen OVH-nummer niet te tonen (weergave als 'privé-nummer').iceke schreef:Oke...
Het enige nadeel aan OVH is dus dat je niet zomaar vannummerweergave kan wisselen
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ja. Dat is het leuke aan zo een sip lijntje. Je kan naar believen configureren. Je tel. nr. niet tonen is zo 1 van die opties.
[
Post made via mobile device ]
[

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ok. Dus als ik OVH neem kan ik met mijn dects die ik al heb gratis bellen. In de Fritz kan ik dus ook instellen dat ik zie wie belt (wat met Scarlet niet werkt op de Fritz ookal betaal ik ervoor.) Bedankt voor de info.
[
Post made via mobile device ]
[

- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
"Gratis" ik denk dat ik wat gemist heb bij mij kost het 0,99€ + 0,21€ vat(sinds deze maand).
Wist niet dat nummerweergave niet werkte met scarlet/fritz. OVH/Fritz werkt.
Wist niet dat nummerweergave niet werkte met scarlet/fritz. OVH/Fritz werkt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Mijn fout... Sorry... Ik zal het als volgt formuleren:
Zonder aanschaf van een telefoon bij OVH kan men toch genieten van het feit dat je niet extra moet betalen voor gesprekken naar de vaste lijn. Indien men natuurlijk de maandelijkse kosten betaalt.
Ik heb al van alles geprobeerd om de nummerweergave van de beller te configureren bij Scarlet in de Fritz maar ik slaag er niet in. Voor de kost die ik betaal om nummerweergave te krijgen bij Scarlet kan ik beter naar OVH gaan. Daar bel ik de hele dag gratis (eh.. voor ik reactie krijg dus zonder opleg van kosten
) naar vaste nummers (ipv na 16h00) en is nummerweergave inbegrepen in de prijs.
Zonder aanschaf van een telefoon bij OVH kan men toch genieten van het feit dat je niet extra moet betalen voor gesprekken naar de vaste lijn. Indien men natuurlijk de maandelijkse kosten betaalt.
Ik heb al van alles geprobeerd om de nummerweergave van de beller te configureren bij Scarlet in de Fritz maar ik slaag er niet in. Voor de kost die ik betaal om nummerweergave te krijgen bij Scarlet kan ik beter naar OVH gaan. Daar bel ik de hele dag gratis (eh.. voor ik reactie krijg dus zonder opleg van kosten

-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Hier maak ik al meer dan een jaar gebruik van OVH via een BBOX2. Werkt perfect, zowel oproepen ontvangen als maken. (dus ook geen toestel van OVH in gebruik)
Oproepen naar vaste lijnen zijn gratis (beperkt tot 99 verschillende oproepnrs per maand en de duur van de oproep mag max 59min bedragen. Indien je langer dan 59min belt, worden deze extra minuten aangerekend)
Nummerweergave werkt zonder problemen, zowel bij het uitsturen van oproepen als het ontvangen van oproepen.
Doorschakeling is normaal mogelijk, maar zelf nog niet gebruikt.
Oproepen naar vaste lijnen zijn gratis (beperkt tot 99 verschillende oproepnrs per maand en de duur van de oproep mag max 59min bedragen. Indien je langer dan 59min belt, worden deze extra minuten aangerekend)
Nummerweergave werkt zonder problemen, zowel bij het uitsturen van oproepen als het ontvangen van oproepen.
Doorschakeling is normaal mogelijk, maar zelf nog niet gebruikt.
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Met scarlet trio? Met Tr69 actief (toegang op afstand voor BGC) ? Dacht altijd dat de BBOX2 te dichtgetimmerd was om dit te doen?Hier maak ik al meer dan een jaar gebruik van OVH via een BBOX2
Ergens tutorial van te vinden?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
aangezien ik voor voip bij OVH zit heb ik geen nood aan een trio-pakket...
Internet wordt door de werkgever betaald en zit verplicht bij Belgacom Favorite. (niet dat ik dat erg vind hoor)
Hier op het forum is wel een handleiding te vinden, met dank aan raf1.
Enige nadeel dat ik heb is na een automatische disconnect, dat mijn voip niet automatisch reconnect. Ik heb dit opgelost door een mechanische schakelklok, die elke nacht om 4h de spanning even wegneemt voor een paar minuutjes. Na het weer onder spanning komen, kan ik terug bellen en opgebeld worden.
Internet wordt door de werkgever betaald en zit verplicht bij Belgacom Favorite. (niet dat ik dat erg vind hoor)
Hier op het forum is wel een handleiding te vinden, met dank aan raf1.
Enige nadeel dat ik heb is na een automatische disconnect, dat mijn voip niet automatisch reconnect. Ik heb dit opgelost door een mechanische schakelklok, die elke nacht om 4h de spanning even wegneemt voor een paar minuutjes. Na het weer onder spanning komen, kan ik terug bellen en opgebeld worden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De automatische disconnect is al méér dan een maand geleden afgeschaft. Dus zolang je modem aanblijft, blijft de bestaande PPPoE sessie lopen ...jorisx schreef:Enige nadeel dat ik heb is na een automatische disconnect, dat mijn voip niet automatisch reconnect
Een dagelijkse reboot van je modem forceren, lijkt me dus niet meer nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.