Voor een groep mensen die in een wachtsysteem zitten en beurtelings van wacht zijn ben ik op zoek naar een oplossing om zowel voice-oproepen als SMS-berichten te kunnen doorsturen.
Ik heb op een Android-Smartphone via tasker al wat kunnen regelen, zodat het nodige wordt doorgestuurd naar de correcte persoon. (wie wanneer de oproepen moet ontvangen wordt via een kalender geregeld).
Echter wanneer er veel alarmen via SMS moeten doorgestuurd worden, dan geraken er een aantal verloren... Het systeem dat de meeste alarmen verstuurd kan ook emails verzenden. Dus was dan voor de alarmering overgeschakeld op email ipv SMS. De persoon die van wacht is zal dan elk 5min via synker (dat in tasker kan aangestuurd worden) de mails binnen halen.
Dit systeem heb ik zo een tijdje getest en werkte goed. Tevens werd er nog (indien de laatst ontvangen mail nog ongelezen was) steeds elke 5 minuten een berichttoon afgespeeld, zodat wanneer je de 1ste keer bv de toon niet gehoord had, je hier elke 5min werd aan herinnerd, totdat de mail is gelezen (bv indien je even naar het toilet was, of 's nachts kan het ook al eens voorvallen dat je niet direct wakker wordt) Dit was getest op een HTC Desire x.
Nadien had ik dit bij een Samsung Galaxy Chat ook ingesteld op basis van tasker/synker en alles werkte naar behoren, behalve het herhalen van de berichttoon indien de laatste ontvangen mail als ongelezen bleef staan.
Het herhalen van de berichttoon indien laatste mail ongelezen bleef staan, was nergens in de instellingen (Android, tasker of synker terug te vinden)
De HTC Desire x is echter niet meer te verkrijgen en zijn op zoek naar een aantal andere Android-smartphones.
Iemand een idee of dit bv op een van volgende toestellen zou werken:
- Samsung Galaxy Ace 3 S7275
- Samsung Galaxy S4 Mini LTE
- HTC Desire 310
- HTC Desire 610
- Huawei Ascend G6
- Motorola Moto G 4G
Of zien jullie een andere mogelijkheid?
We wensen in een eenvoudige kalender te kunnen instellen wie wanneer de alarmen moet ontvangen.
De persoon die op die moment actief staat in de agenda dient zowel voice-oproepen als SMS-berichten te ontvangen die naar 1 bepaald oproepnr gestuurd worden.
De persoon die op die moment actief staat in de agenda dient ook mails van een gemeenschappelijke mailbox binnen te halen en hierbij een herhaaltoon af te spelen indien de laatst ontvangen mail nog niet is gelezen.