OVH: DID in België
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Met de zaak hier kon ik perfect een 02 nummer aanvragen vorig jaar, met adres in Oostende...
Verder heb ik ook recent een 069 nr. kunnen krijgen want we hebben in die regio een postbus adres.
Gezien er een brief werd gestuurd ter verificatie denk ik niet dat je nog nrs kan nemen van buiten je regio tenzij je een postbusadres hebt of een kennis die in die regio woont.
Verder heb ik ook recent een 069 nr. kunnen krijgen want we hebben in die regio een postbus adres.
Gezien er een brief werd gestuurd ter verificatie denk ik niet dat je nog nrs kan nemen van buiten je regio tenzij je een postbusadres hebt of een kennis die in die regio woont.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ovh voip voor be nummers gaat down zijn vanaf 22 uur deze avond, ten gevolge een interventie.
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=12102
Ik gok dat het een grote move is in het interxion datacenter te zaventem.
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=12102
Ik gok dat het een grote move is in het interxion datacenter te zaventem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik krijg momenteel bij een uitgaande oproep de foutmelding dat het nummer niet is toegekend.
Vanmorgen deed hetzelfde nummer (Belgisch 011) het wel nog zonder problemen.
Ervaren jullie hetzelfde?
Vanmorgen deed hetzelfde nummer (Belgisch 011) het wel nog zonder problemen.
Ervaren jullie hetzelfde?
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Postpakket ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Nu een paar maand bij ovh.
Pluspunten:
Goede kwaliteit gesprekken
Overstap is vlot verlopen
Manager heeft heel veel mogelijkheden
Minpunten:
In vergelijking met betamax is het duur. Gisteren factuur voor december voor 7,5 Euro.bij betamax deed ik daar 3 maanden mee.
Duurt relatief lang voordat het belt
Ik vind de manager heel onoverzichtelijk. Alle tutorials verwijzen bovendien nog naar de vorige versie van de manager
Al bij al wel tevreden van.
[ Post made via mobile device ]
Pluspunten:
Goede kwaliteit gesprekken
Overstap is vlot verlopen
Manager heeft heel veel mogelijkheden
Minpunten:
In vergelijking met betamax is het duur. Gisteren factuur voor december voor 7,5 Euro.bij betamax deed ik daar 3 maanden mee.
Duurt relatief lang voordat het belt
Ik vind de manager heel onoverzichtelijk. Alle tutorials verwijzen bovendien nog naar de vorige versie van de manager
Al bij al wel tevreden van.
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Je belt waarschijnlijk naar gsm's of ga je ook over je forfait ?
Ovh is voor ons enkel vaste lijnen, gsm oproepen zijn geblokkeerd.
We letten ook een beetje op gespreksduur (max 59min.), daarna moet er betaald worden.
Ovh is voor ons enkel vaste lijnen, gsm oproepen zijn geblokkeerd.
We letten ook een beetje op gespreksduur (max 59min.), daarna moet er betaald worden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
GSM ja. Ik zou nog via betamax naar GSM kunnen bellen natuurlijk... Of via voiptiger.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik heb freevoipdeal voor de oproepen naar gsm en dan valt het allemaal goed mee.
Sinds augustus OVH gebruiker en zeer tevreden.
J.
Sinds augustus OVH gebruiker en zeer tevreden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Heel slechte kwaliteit gehad bij fvd,is ook de reden waarom ik nu bij ovh ben.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik merk geen enkel verschil in kwaliteit tussen OVH en FVD voor wat betreft gesprekken naar Belgische mobielen nummers.
Prijs voor belkrediet via Boss Voip is wel omhoog gegaan:
Prijs voor belkrediet via Boss Voip is wel omhoog gegaan:
Code: Selecteer alles
Price of voip credits (bank transfer):
10 EUR credits = 10.90 EUR
20 EUR credits = 21.80 EUR
25 EUR credits = 26.50 EUR
50 EUR credits = 53 EUR
100 EUR credits = 106 EUR
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Die kwaliteit van fvd verschilt veel van dag tot dag. Van best goed tot rampzalig.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik hoop dat ze binnenkort echt die manager updaten want die trekt op niks. managerv3 werkt wel goed voor voip, de laatste helemaal niet :'(
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Beter de manager van de Manager vervangen.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Voorlopig werken ze met een link naar de oude interface bovenaan in de Espace Client Telecom > Ancienne interface client
Ze hebben het wat moderner willen maken, maar inderdaad het trekt op niet veel.
Ze hebben het wat moderner willen maken, maar inderdaad het trekt op niet veel.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
eternum schreef:Beter de manager van de Manager vervangen.
Jup, tijd dat ze er spoedig mee voort doen en developen maar, de dikke nek spelen met hun dev teams die ze overal in Europa hebben maar de klanten in het ongewisse laten met zo'n dermate slechte 'manager'... Not donelacer schreef:Voorlopig werken ze met een link naar de oude interface bovenaan in de Espace Client Telecom > Ancienne interface client
Ze hebben het wat moderner willen maken, maar inderdaad het trekt op niet veel.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Vandaag deze mail van Ovh gekregen:
Nog iemand bekend met dit mogelijk probleem (dpi_JitterOutgoingWarn) ?Dear Customer ,
Here are the latest records (logs) related to potential
problems of your line.
Logs recorded: 1
Details:
2015-02-16 11:31:27 dpi_JitterOutgoingWarn
If you no longer wish to receive these notifications, you can
disable sending report via your Manager, Telephony section,
under "Support". For more information, see the
service:
https://www.ovh.co.uk/telephony/service ... p_line.xml
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij mij werkt DTMF niet meer momenteel. Heeft voordien wel gewerkt zonder problemen. Nog iemand die dit heeft?
Ik gebruik de bijgeleverde Gigaset C530 iP, aan de instellingen is niets veranderd.
Ik gebruik de bijgeleverde Gigaset C530 iP, aan de instellingen is niets veranderd.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Gebruik je en andere codec dan G711 ?
Hier had ik een discussie gevonden waar dit probleem werd besproken (Frans forum), wel van 2 jaar terug...
https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=81750
Daarnet eens geprobeerd met de Proximus klantendienst en DTMF werkt nog hier.
Had wel enkele weken geleden toen ik naar hen belde en ik daalde wat dieper in het menu, dat DTMF wel niet meer leek te werken.
Heb toen uiteindelijk m'n gsm gebruikt.
Hier had ik een discussie gevonden waar dit probleem werd besproken (Frans forum), wel van 2 jaar terug...
https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=81750
Daarnet eens geprobeerd met de Proximus klantendienst en DTMF werkt nog hier.
Had wel enkele weken geleden toen ik naar hen belde en ik daalde wat dieper in het menu, dat DTMF wel niet meer leek te werken.
Heb toen uiteindelijk m'n gsm gebruikt.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
M'n Gigaset staat op automatisch voor hoge bandbreedte. Ik denk dat die dan altijd 711 neemt. In ieder geval had ik er voordien nooit problemen mee en de instellingen zijn niet gewijzigd.
Misschien werkt die voip dtmf niet met sommige centrales/menu-systemen?
Misschien werkt die voip dtmf niet met sommige centrales/menu-systemen?
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Na een paar maanden van FVD-gebruik, is dit eigenlijk de juiste conclusie.Die kwaliteit van fvd verschilt veel van dag tot dag. Van best goed tot rampzalig.
Het valt mij op dat wanneer je een dag hebt met slechte verbinding, de lijn ook gewoonweg plots kan wegvallen.
Maar voor 1 cent per minuut kan je weinig anders verwachten.
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
OVH heeft me vandaag bevestigd dat de nummeroverdracht komende woensdag zal plaatsvinden, ik hoop dat het geen grap is
Tot nu toe ben ik tevreden over hun diensten, tussen het aanmaken van een account en de nummeroverdracht zitten slechts 10 werkdagen.
Ook reageert OVH snel, de ATA en de brief i.v.m. de nummeroveroverdracht gingen telkens de volgende werkdag de deur uit.
En merci voor alle nuttige tips over VOIP hier op het forum
Tot nu toe ben ik tevreden over hun diensten, tussen het aanmaken van een account en de nummeroverdracht zitten slechts 10 werkdagen.
Ook reageert OVH snel, de ATA en de brief i.v.m. de nummeroveroverdracht gingen telkens de volgende werkdag de deur uit.
- Enkele tips voor wie in de toekomst klant wil worden bij OVH:
- Na het aanmaken van een account krijg je per mail een brief van OVH die je samen met een kopie van je identiteitskaart en een bewijs van domicilie (water- of elektriciteitsfactuur) moet terugsturen per post of per mail. Dit doe je best per mail, ze antwoorden de dag zelf nog.
De papieren voor de aanvraag van een domiciliëring moet je helaas per post opsturen. - Het trucje dat hier op het forum beschreven wordt om je nummeroverdracht te bevestigen werkt helaas niet meer. Je vindt de gevraagde codes inderdaad in je klantenzone, maar wanneer je deze probeert in te geven krijg je steeds de melding dat je moet wachten tot je de brief ontvangen hebt.
En merci voor alle nuttige tips over VOIP hier op het forum
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Hier werkt DTMF niet als ik naar 080022800 bel met een Gigaset C610IP.
Instellingen zijn in Settings > Advanced VoIP settings:
DTMF over VoIP connections:
Automatic negotiation of DTMF transmission: NO
Send settings of DTMF transmission: AUDIO aangevinkt
RFC 2833 en SIP Info staan uitgevinkt.
Als ik SIP Info aanvink, krijg ik wat lager in de lijst bijkomende instellingen:
Please enter the hook flash data, which you received from your service provider.
Application Type: dtmf-relay (stond standaard ingesteld)
Application signal: 16 (stond standaard ingesteld)
Hebben die laatste instellingen er iets mee te maken ?
Is het probleem van niet werkende DTMF signalen bij OVH of bij Proximus ?
Instellingen zijn in Settings > Advanced VoIP settings:
DTMF over VoIP connections:
Automatic negotiation of DTMF transmission: NO
Send settings of DTMF transmission: AUDIO aangevinkt
RFC 2833 en SIP Info staan uitgevinkt.
Als ik SIP Info aanvink, krijg ik wat lager in de lijst bijkomende instellingen:
Please enter the hook flash data, which you received from your service provider.
Application Type: dtmf-relay (stond standaard ingesteld)
Application signal: 16 (stond standaard ingesteld)
Hebben die laatste instellingen er iets mee te maken ?
Is het probleem van niet werkende DTMF signalen bij OVH of bij Proximus ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Beste,
1) Ik ben aangesloten bij OVH en hij is ingesteld in de Fritz!box. Vaak hoor ik aan de andere kant van de lijn dat mijn stem 'trilt'. Ik heb door een draadje hier al de codecs veranderd bij OVH zelf, maar blijkbaar is het nog niet gebeterd...
Ik bel met DECTS aangesloten op de Fritz!
Iemand een oplossing ?
--
2) Bij een gemiste oproep verwijder ik het gesprek in de C47H en in de Fritz! maar dit gesprek blijft terugkeren op de telefoon onder het nummer 123.
Iemand een oplossing ?
--
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie antwoord,
BertG3
1) Ik ben aangesloten bij OVH en hij is ingesteld in de Fritz!box. Vaak hoor ik aan de andere kant van de lijn dat mijn stem 'trilt'. Ik heb door een draadje hier al de codecs veranderd bij OVH zelf, maar blijkbaar is het nog niet gebeterd...
Ik bel met DECTS aangesloten op de Fritz!
Iemand een oplossing ?
--
2) Bij een gemiste oproep verwijder ik het gesprek in de C47H en in de Fritz! maar dit gesprek blijft terugkeren op de telefoon onder het nummer 123.
Iemand een oplossing ?
--
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie antwoord,
BertG3
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Krijg je toevallig geen foutmelding in de logs van de Fritz!box?
Je moet alleszins de standaard-configuratie van de Fritz!box aanpassen voor optimaal gebruik met OVH, zoals eerder besproken op dit forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=41474
Je zou de voip.cfg van de Fritz!box eventueel kunnen aanpassen als volgt:
meer gedetailleerde info op:
http://www.blog-des-telecoms.com/fritzb ... -voip-sip/
http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/
Je moet alleszins de standaard-configuratie van de Fritz!box aanpassen voor optimaal gebruik met OVH, zoals eerder besproken op dit forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=41474
Je zou de voip.cfg van de Fritz!box eventueel kunnen aanpassen als volgt:
Code: Selecteer alles
use_audiocodecs = yes;
audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G729";
http://www.blog-des-telecoms.com/fritzb ... -voip-sip/
http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
heb al meermaals getracht om een "ligne sip individuelle" te bestellen ZONDER telefoontoestel, wat telkens resulteert in het vastlopen van hun website blijkbaar! Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Da's moeilijk zonder te weten wat je juist doet natuurlijk
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb een ligne sip individuele bij OVH zonder telefoontoestel en bij mij is het wel gelukt. Ik zie niet in waarom het bij u niet zou lukken?
Net nog even geprobeerd tot aan punt 4 (choix des contacts). Tot daar lukt het zonder enig probleem.
Onderaan klik je op "ajoutez 1 ligne sip individuelle", je selecteert de telefoonzone en klikt op "ajoutez". In het venster rechts zie je dan staan "0,99 euro". En dan maar op continuer drukken. Zo kom je er uiteindelijk. Ik weet niet wat je verkeer doet. Is nochtans vrij duidelijk op de site. Ik heb de test gedaan met Safari op Mac. Misschien heeft de keuze van de browser er iets mee te maken?
Net nog even geprobeerd tot aan punt 4 (choix des contacts). Tot daar lukt het zonder enig probleem.
Onderaan klik je op "ajoutez 1 ligne sip individuelle", je selecteert de telefoonzone en klikt op "ajoutez". In het venster rechts zie je dan staan "0,99 euro". En dan maar op continuer drukken. Zo kom je er uiteindelijk. Ik weet niet wat je verkeer doet. Is nochtans vrij duidelijk op de site. Ik heb de test gedaan met Safari op Mac. Misschien heeft de keuze van de browser er iets mee te maken?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
dank voor de reacties! Bestelling (van de eerste poging) gelukt via win7 en chrome-browser (had verwacht dat linux/opera in frankrijk universeel zou zijn)... En ik had beter moeten weten, want "myproximus" hier lukt evenmin met opera-browser
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Jammer van al die verschillen in browsers. Heb ook zoiets ondervonden. Hele tijd geleden moest er nieuwe bootloader in mijn Dreambox 800 sat ontvanger geplaatst worden. Geprobeerd met Safari, Firefox, Internet Explorer.... allemaal zonder resultaat. Bijna ten einde raad en toen bedacht ik mij dat er nog een andere browser voor Mac bestaat, nl. Opera. In een ultieme poging die dan maar geprobeerd en bingo. Met Opera kon de bootloader wel geïnstalleerd worden. Zo zie je maar.wied schreef:En ik had beter moeten weten, want "myproximus" hier lukt evenmin met opera-browser
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ja, daarom meerdere browsers hier:
chrome: voor netflix
chromium: voor gratis VTM app
firefox: voor myproximus
opera: voor alle gebruik
Maar af en toe trek ik wel het verkeerde wapen
chrome: voor netflix
chromium: voor gratis VTM app
firefox: voor myproximus
opera: voor alle gebruik
Maar af en toe trek ik wel het verkeerde wapen
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik heb de instellingen bij OVH zelf al ingesteld. De codec heb ik doorgevoerd zoals besproken in het Topic. Maar het verbeterd nog steeds niet...raf1 schreef:Krijg je toevallig geen foutmelding in de logs van de Fritz!box?
Je moet alleszins de standaard-configuratie van de Fritz!box aanpassen voor optimaal gebruik met OVH, zoals eerder besproken op dit forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=41474
Je zou de voip.cfg van de Fritz!box eventueel kunnen aanpassen als volgt:meer gedetailleerde info op:Code: Selecteer alles
use_audiocodecs = yes; audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G729";
http://www.blog-des-telecoms.com/fritzb ... -voip-sip/
http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik gebruik ook ovh en heb geen config bestanden moeten aanpassen.
Werkt goed!
Werkt goed!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik bel al een jaar met cosmovoip via de call-back optie met mijn smartphone of gestart in de browser.Joe de Mannen schreef:Ik heb freevoipdeal voor de oproepen naar gsm en dan valt het allemaal goed mee.
Sinds augustus OVH gebruiker en zeer tevreden.
J.
Kwaliteit is gsm kwaliteit gezien je opgebeld wordt.
Prijs excl btw en betaalmethodekost. Startminuut 0.039€ en naar vast en gsm in BE 0.002€/min. Er komt dus btw bij en nog een klein beetje afhankelijk van betaalmethode.
Gsm in FR iets duurder echter vorig jaar kon ik voor 0,50€ all-in 1u naar FR-gsm bellen met mijn smartphone, gsm kwaliteit.