Bhaalu box / stick gebruiken voor andere doelen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

zeratul schreef:
phille05 schreef:een usb-sata connector is toch weeral eens een investering van 30eur
Installeer dan op usb stick en doe daarna dd naar de sata schijf en grub-install opnieuw.
ben bezig ben bezig, ik denk dat dat eigenlijk de meets efficiente manier was

de tarball faalde dus niet, my bad
Maduba70
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2014, 12:52
Bedankt: 1 keer

Is het niet mogelijk om een image te maken van een werkende USB-stick en die ter download aan te bieden, zodat we die image gewoon op ons eigen USB-stick kunnen dumpen en "t is klaar.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Kan zeker, maar niet alle USB sticks zijn even groot. Een probleem is ook de bootloader, en het feit dat niet iedereen hetzelfde OS gebruikt. (XP/7/8/OSX/Linux/...)
Hier komt geen Microsoft software in huis, dus die handleidingen ga ik niet schrijven, maar doe gerust.
Bedoeling is een community te starten, alle hulp welkom, ook qua handleidingen of vereenvoudigingen.
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Heb de um2 rom eindelijk op de Bhaalu Stick kunnen flashen ! Zal vandaag of morgen een korte beschrijving posten hierover, werkt trouwens verbazend vlot en draadloos toetsenbord werkt perfect zonder extra settings of apps.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

zeratul schreef:
phille05 schreef:een usb-sata connector is toch weeral eens een investering van 30eur
Installeer dan op usb stick en doe daarna dd naar de sata schijf en grub-install opnieuw.
de grub-install faalt, heb de inodes al aangepast zoals ik al gevonden had maar steeds krijg ik de fameuze "The file /boot/grub/stage1 not read correctly."

ik gebruikte knoppix, mss dat ik met een ubuntu live boot de zaak kan rechtzetten
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Heb je dd gedaan naar de SATA disk ? of een cp -ra?
als je dd doet mag je alleen de partitie doen (sdd1) niet de hele disk (want de geometry en bootloader mag je niet overschrijven).

Ik zou anders mkfs.ext4 -U xxx, mount, cp -ra, grub-install, umount proberen
Het principe blijft hetzelfde, mount de sata disk onder een folder /tmp/mnt en doe grub-install --boot-device /tmp/mnt/boot en --recheck

Als knoppix dezelfde grub2 gebruikt zou het geen verschil mogen maken.. maar een ubuntu stick is rap gemaakt (iso + unetbootin)
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

nog zoiets waar ik op gevallen ben (ik gebruik ne mac)
USB stick maken op een 1G stick met unetbootin -> no problemo
Maar van zodra ik grotere capaciteits sticks gebruik (4,8 en 16 geprobeerd) geen enkele kan ik bootable maken

cp -ra of tar what's the difference :-)
(hier stond zever .. gezever :-)
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

het werkt ! Merci zeratul

blijkbaar werkt knoppix ni met grub2, strange voor een rescue thing ...
stephandp
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2014, 19:06

Undertaxxx25 schreef:Heb de um2 rom eindelijk op de Bhaalu Stick kunnen flashen ! Zal vandaag of morgen een korte beschrijving posten hierover, werkt trouwens verbazend vlot en draadloos toetsenbord werkt perfect zonder extra settings of apps.
kan je me even uitleggen hoe je dit hebt gedaan?
Ik krijg het maar niet aan de gang! :(
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

kekelen
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:50

Heb op de box al windows 8.1 en windows 7 geprobeerd en beide werken wel maar om yelo tv te kijken is het niet ideaal
Slecht beeld en haperingen.(lijkt of de hardware niet goed genoeg is)

Iemand al geprobeerd op linux?
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Yelo had ik niet gestest op Windows 8.1, omdat ik de remote niet werkende kreeg heb ik de lubuntu image van zeratul er op geplaatst.
Wil yelo nu wel eens testen, maar dan moet ik eerst in die ubuntu geraken :-) Start telkens vanzelf kodi op nu...
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

ik denk dat dit de enigste bestemming nog zal zijn dat de box zal krijgen en hebben

Dit is mij doorgestuurd door een Bhaalu-whisperer
Ik vrees dat we nu wel definitief naar een oplossing kunnen fluiten, ze hebben prompt een gerechtelijke reorganisatie aangevraagd en verkregen : RUBRIEK EINDE (STOPZETTING, INTREKKING STOPZETTING, NIETIGHEID, GER. AK., GERECHTELIJKE REORGANISATIE, ENZ... 2014-12-15 / 0037150 Publicatie : 2014-12-15 Beeld Rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Hasselt Uittreksel uit een vonnis uitgesproken door de zevende kamer van de rechtbank van koophandel te Antwerpen, afdeling Hasselt, op datum van 24 november 2014, in zake : RIGHT BRAIN INTERFACE NV, RPR (HASSELT) 0824.628.375, met zetel te 3500 Hasselt, Kempische Steenweg 293/1. Gezien het verzoekschrift en de bijhorende stukken strekkende tot het bekomen van een gerechtelijke reorganisatie ontvangen ter griffie op 10 november 2014. OM DEZE REDENEN, de rechtbank, rechtdoende op tegenspraak. Verklaart het verzoek ontvankelijk en gegrond. Verklaart dienvolgens de procedure tot gerechtelijke reorganisatie door een collectief akkoord voor open. Zegt dat er aan verzoekster een opschorting wordt verleend tot en met 22 mei 2015. Bepaalt dat op maandag 18 mei 2015 om 9 uur in het gerechtshof te Hasselt, Parklaan 25, zaal 4/10 vierde verdieping, de schuldeisers zullen overgaan tot stemming over het door verzoekster ter griffie neergelegde reorganisatieplan en dat op hetzelfde ogenblik zal geoordeeld worden over de homologatie van het plan. Zegt dat verzoekster gehouden is ter griffie een schriftelijk verslag neer te leggen waarbij inlichtingen worden verstrekt omtrent de evolutie van haar financiële toestand middels ondermeer het bijbrengen van een tussentijdse balans, een tussentijdse resultatenrekening, een tussentijdse proef- en saldibalans, een actuele stand van de inkomsten (klanten) en schulden (leveranciers), alsook omtrent het bereiken van het doel waarvoor de procedure tot gerechtelijke reorganisatie werd geopend en dit op 27 januari en 27 maart 2015. Beveelt dat huidig vonnis door toedoen van de griffier bij uittreksel zal worden bekend gemaakt in het Belgisch Staatsblad. Legt de kosten van voornoemde publicatie ten laste van verzoekster. Bij beschikking van 12 november 2014, werd in toepassing van art. 18 WCO, de heer Nulens, p/a rechtbank van koophandel te Antwerpen, ardeling Hasselt, Parklaan 25/6, ([email protected]) aangesteld als gedelegeerd rechter. Hasselt, 24 november 2014. Voor eensluidend uittreksel : de griffier, (get.) V. Bossens.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

snap niets van ie tekst :|
de koe zegt boe
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ze hebben een reorganisatie aangevraagd en gekregen. Er komen tussentijdse controles.
Dit geeft hen de kans mensen te ontslaan bvb en om er desgewenst uiteindelijk helemaal mee te stoppen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

deverbie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2015, 18:20

Beste Zeratul,
Bedankt voor het image en de instructies voor de installatie van linux ubuntu 12.04 met XBMC op de Bhaalu box.
Heb de installatie inmiddels uitgevoerd op een externe USB Harddisk en alles blijkt goed te werken. Kan ook Live TV kijken via mijn satelietbox door de PVR plugin VU+/ Enigma2 Client te installeren.
Wat echter wel een grote tegenvaller is, is het afspelen/ streamen van HD video's/ streams. Met SD geen probleem maar HD (720P/1080i of 1080p) is hopeloos. Alles wordt in "slow motion" (en haperend) afgespeeld en geluid en beeld zijn totaal niet gesynchroniseerd. Ik zie ook geen enkel verschil (of verbetering) bij het activeren van XBMC hardware acceleratie (VDPAU acceleratie aan en VAAPI uit). Alle Ethernet verbindingen zijn bij mij via een kabel dus daar kan het niet aan liggen.
=> Ondervind jij hetzelfde probleem met HD video's? Werkt deze hardware acceleratie wel?
=> Is hier eventueel een oplossing voor of is het een beperking van de performanties van de Bhaalubox?
Mocht dit opgelost kunnen worden zou het een ideale multimediaplayer zijn maar nu blijf ik toch nog een beetje op mijn honger zitten!
Graag uw reactie!
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Hallo,

Zelf had ik alleen problemen met Full hd Bluray kwaliteit rips (zeer hoge bitrate). De meeste andere 1080p's spelen prima, en 720p altijd.

Vermoedelijk is er iets mis met je hardware acceleratie. Heb je kodi geupgrade? Ik heb het zelf nog niet getest met recente Kodi (tijdsgebrek).

Log eens in gewone X (kodi logout, en op het login scherm een andere sessie selecteren via het icoon, dan inloggen met 'xbmc' en pwd 'xbmc'
dan in een termal zou vdpauinfo je alle VDPAU informatie moeten geven.
Indien niet, controleer eens of de environment variable VDPAU_DRIVER staat (export|grep VDPAU)
indien niet,
export VDPAU_DRIVER=via
en opnieuw vdpauinfo

en anders kijk eens in de xbmc logs , ik denk in /home/xbmc/.xbmc/... ergens
zie je daar errors over VDPAU?
Let ook op voor de keuze van de shaders in de kodi instellingen. Niet alles werkt met VDPAU.
deverbie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2015, 18:20

Beste Zeratul,
Bedankt voor uw snelle antwoord en advies.
Echter, ik vrees dat ik niet genoeg linux kennis heb om één en ander correct te begrijpen.
1) Voor zover ik weet heb ik kodi niet geupgrade. De geïnstalleerde versie is Kodi 14.0 RC2 (Dec 3/2014).
=> Hoe kan ik trouwens een kodi upgrade uitvoeren?
2) Hoe kan ik in "gewone X" inloggen?
Als ik uit Kodi uitlog kom ik op een login scherm waarbij ik ofwel de huidige sessie "test" kan kiezen ofwel een "guest" sessie. In beiden kan ik nog voor "kodi" of "xterm" kiezen.
Als ik via Test (xterm) naar Terminal ga en de opdracht "vdpauinfo" ingeef dan krijg ik informatie over "High quality scaling" (L5, L6, L7,L8, L9) , parameter name en atribute name.
=> Wat kan ik uit deze informatie afleiden?
3) Maar ik kom er dus niet achter hoe, zoals jij aangeeft, ik met "xbmc" kan inloggen?
4) Ik heb alle mogelijke shaders in Kodi al geprobeerd maar ik kom niet tot een goed resultaat!

=>Kan je mij verdere instructies geven (rekeninghoudend met mijn beperkte kennis)

Alvast bedankt!
deverbie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2015, 18:20

Hallo,
Is er iemand op dit forum die hetzelfde probleem ervaart na installatie van Ubunto/ Kodi op Bhaalu box ? Dus, problemen (slow motion of haperingen) bij afspelen/streamen van HD videos/streams?
Ik heb alle mogelijke instellingen in Kodi uitgetest maar krijg geen verbetering. Lijkt dus toch op een hardware beperking of het niet (correct) werken van de video hardware acceleratie.
Kan dit eventueel iets te maken hebben met het feit dat Ubuntu Kodi op een externe USB harddisk geïnstalleerd is?
Tips om dit op te lossen?

Alvast bij voorbaat dank voor uw reactie!
Goodwill
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2015, 18:20

zeratul op 04 dec 2014, 18:02

Zoals beloofd, hier is de werkende linux ubuntu 12.04 met XBMC.
Ik heb alles minutieus uitgevoerd maar kom niet verder dan dat mijn Bhaalu box opstart van mijn HDD.
Ik krijg steeds

error: file '/boot/grub/i386-pc/normal.mod' not found.
Entering rescue mode...
grub rescue>

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Linux newbie)
blimpie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste Userbase (en bhaalu users in t bijzonder) ,

Onlangs probeerde ik mijn bhaalu box nieuw leven in te blazen door hem te booten met openelec generic build vanop usb maar sedertdien is alles op zwart gegaan . Het booten was gelukt maar ik kreeg enkel het openelec logo te zien met daarna een paar flitsen van witte tekst op een zwarte achtergrond . Toen het toestel op niks meer reageerde heb ik die gereboot maar sedertdien is het scherm zwart en als ik iets wil ondernemen kan ik niks zien n u uiteraard .

Heeft er iemand tips of kan er mij iemand uit de nood helpen om mijn bhaalu box in zijn originele staat terug te zetten ?
Bijkomend , als ik een ubuntu live usb opstart via de bhaalu box dan wordt die door mijn fritzbx herkend als ubuntu met een ip en mac adres , echter een telnet kon geen verbinding maken .

Alle hulp is welkom , ik zou er ontzettend graag een mediacenter van maken .

Dank bij voorbaat en vele groeten ,

blimp
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

android tv-boxen/sticks hebben meestal een "flashtool" nodig om deze terug leven in te blazen...
De box verbinden met uw PC, en dan tegelijkertijd de resetknop en powerknop ingedrukt houden tot de PC de box te zien geeft met de flashtool. Voorbeeld: RKflashtool is een courante tool voor rockchip cpu's...

http://radxa.com/Rock/flash_the_image#Linux

http://www.minixforum.com/threads/unbri ... -dead.500/

Vraag is welke flashtool te gebruiken voor de via nano chip!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
blimpie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hoi bedankt voor de reactie !

Was het inderdaad maar zo gemakkelijk als bij Android met een flash tool , helaas werkt het zo niet :-) .
Het probleem is dat mijn Zotac ZBOX nano VD01 op alles reageert , bijvoorbeeld een bootable usb stick begint te knipperen als de pc opgestart wordt , de fan begint te blazen..als ik toetsen indruk (bluetooth azerty keyboard) dan biept de pc ook...echter ik zie niet wat ik doe en ik wil terug beeld hebben zodat ik de procedure van Zeratul eens kan proberen...

Nog iemand een idee ?

Grtz
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

uitgesloten ook dat de box misschien een te hoge resolutie vraagt van het scherm!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ik denk eerder te laag (640x480) niet altijd ondersteund door recente TV's of monitors
blimpie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

En kan ik daar iets aan verhelpen ? Ik heb nog een oude laptop met een harde schijf die in de Zotac past...zou het iets oplossen moest ik met de procedure van Zeratul de image op die harde schijf zetten en vervolgens de harde schijf in de bhaalu box steken en hopen dat die opstart vanop de HD ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

sorry, geen ervaring met Zotac. Mijn PC monitor geeft dan een melding "out of range" (te hoge resolutie dus) waarna ik mijn smart TV even aansluit om de instellingen aan te passen. Daarna heb ik dan weer beeld op mijn PC monitor...
Laatst gewijzigd door wied 09 apr 2015, 18:36, in totaal 2 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
blimpie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nog iemand een idee wat ik kan proberen ?
guidooke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2008, 12:12

hoikes
zou er iemand mij kunnen helpen
ik heb geprobeerd om een stick voor de bhaalubox te maken maar dit lukt niet
ik heb alle stappen geprobeerd
ik ben nu ongeveer 4 dagen bezig geweest zonder sucses
ik geraak tot als ik w moet indrukken en die waarschuwing krijg
ik heb vanalles geprobeerd unpluggen en terug inpluggen
niets helpt
is er geen mogelijk om een een iso file van die stick te posten en die dan te schrijven naar de stick

bedankt

grts guido
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Zeker via USB 2.0 (USB 3.0 heeft blauwe kleur) flashen, anders gaat het idd moeilijkheden met zich meebrengen.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik zou graag Netflix willen kijken op mijn Bhaalu box (zodat ik er toch nog iets nuttigs mee kan).
Ik zie dat het zowel mogelijk is om XBMC te draaien als Windows 10. Wat zouden jullie aanraden als ik echt enkel en alleen Netflix moet kunnen draaien. Dit uiteraard zo eenvoudig mogelijk met de afstandsbediening en niet met toetsenbord/muis etc.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien "bodhi linux" overwegen...
deze lichtgewicht versie schijnt ook een dankbare vervanger te zijn voor o.a. chromeOS!

http://distrowatch.com/table.php?distribution=bodhi

http://desktoplinuxreviews.com/bodhi-re ... linux-3-0/

Ivm afstandsbediening heb ik enkel ervaring met minix neo X7 en android kitkat 4.4.2.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb na maanden de box in de kast te laten liggen, me er eens mee bezig gehouden en heb de Ubuntu-Kodi build van Zeratul geïnstalleerd.
Alles start op naar behoren en Kodi wordt geladen.

Ik heb echter een probleem... Het beeld is volledig Full HD. Wanneer ik in Kodi zit, mijn TV uitschakel en daarna weer inschakel, dan krijg ik 'Geen signaal' te zien van mijn TV.
Als ik mijn TV herstart terwijl ik in een terminal zat of op het Ubtuntu (GUI) loginscherm, dan is er niets aan de hand en verschijnt het beeld mooi terug.

Iemand die weet waaraan dit kan liggen? Of waar ik ergens moet zoeken? Heb al veel gezocht, maar helaas tot nu toe geen oplossing gevonden.

Nog een vraagje. De build van Zeratul heeft LTS 12.02. Heeft er iemand een build met LTS 14.xx, waarin alles werkt (drivers e.d.)?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hier kan je vast wel wat mee :
http://crunchbang.org/forums/viewtopic.php?id=13990
Option "BlankTime" "0"
Option "StandbyTime" "0"
Option "SuspendTime" "0"
Option "OffTime" "0"
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Hi all!

Heeft er iemand al ervaring met bv Ubuntu of ESXi op de Bhaalu box te zetten. Dus niet de Kodi/XBMC of andere media centers...

Ik heb deze post gevolgd, maar niet in geslaagd om enkel ubuntu of ESXi te installeren. ( doel is om als NUC te gebruiken)

Zelfs zonder de schijf start de box nog in Bhaalu mode op... :bang:

Iemand al gedaan of praktische tips?

Als er iemand mij bij dit wil helpen (kan ook tegen betaling! :beerchug: )

:angel:
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Interesse in bovenstaande. Ondertussen is het duidelijk dat Bhaalu niet meer uit zn winterslaap gaat geraken. Daarom zit ik ook meer en meer te denken om het in gebruik te nemen als NUC.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Gewoon de eerste post volgen,Ubuntu 32-bit versie gebruikt bij mij wilde de 64-bit versie niet goed werken.

Als je geen server versie installeert moet je wel de juiste drivers zien te vinden op die download pagina.
Systeem is wel alles behalve krachtig,dus Esxi op installeren gaat volgens mij niet lukken.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Met alles wat ik hier gelezen heb kom ik jammer genoeg niet verder. Ik krijg steeds de melding
'microcode not supported for this CPU'.

Wat doe ik fout ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Hoi

Ik heb 1 Bhaalu Stick en 3 Bhaalu boxen. Wie wil er mij (tegen betaling) die dingen geschikt maken voor andere toepassingen?
De boxen als mini pc voor de kinderen bvb en/of als IPTV streamer, de stick als IPTV streamer, of andere nuttige gelijkaardige toepassing?

Ik heb niet de tijd/zin/kennis om hier verder aan te werken.

Wie oh wie wil?

Graag een PM om concreet verder af te spreken.

Bedankt
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”