Switch = pc en printer
Router = nas, htpc, surround en proximus tv
Is dit een goeie aaneenschakeling of niet? Hoofdkabels zijn cat6
Komt er op neer dat ik niet weet of ik optimaal gebruik maak van mijn bekabeling (vooral voor de nas momenteel)
[

Zoals ik al schreef heb je gewoon niet genoeg toestellen om problemen te veroorzaken.broke23 schreef:Of weegt diekost niet op tegen mogelijks beetje snelheidswinst?
Je copieerd dan van PC naar NAS... is één of beide dan wireless aangesloten ?broke23 schreef:Speeds variëren enorm.
Op basis van een realistische review zou je volgende resultaten mogen verwachten; we saw read speeds of 10-14Mbps, and writing files to the NAS was also fast at 4-7Mbps (al zou het het woord "fast" in de review met een stevige korrel zou nemen).broke23 schreef:ix2 van iomage (lenovo nu)
Het copieren van files is heel hard afhankelijk van de hoeveelheid en omvang van de files... één grote van 100 MB zal veel sneller copieren dan 100 van 1 MB.broke23 schreef:feit dat het zo varieert soms baarde me zorgen, maar lijkt dus niet aan de connectie te liggen
Als je NAS maar 14 Mbps haalt in het beste geval... dan hoop ik dat je begrijpt dat je netwerk van 1000 Mbps ruim voldoende is. Wil je betere prestaties dan vrees ik dat je een betere NAS zal moeten aanschaffen.broke23 schreef:stel ik zet die AP (router) boven, en zet switch beneden, gaat iets veranderen aan de hele setup ? (nu is AP eerste die signaal doorkrijgt van bbox3 dus)