Installatie van Dommel Netline + 2 vaste nummers

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vrij simpele situatie.
Ik heb 2 vaste nummers & de Fritzbox 7360 heeft maar 1 FON poort.
Kan ik de Fritzbox zo instellen dat beide nummers gekoppeld zijn aan de telefoon op die poort (dan heb ik die extra telefoon voor niks gekocht?).
En zo nee, hoe doe ik dan de fysieke installatie van het geheel?
En moet er dan nog iets veranderd in de Fritzbox?
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Met de ingebouwde dect is het zelfs mogelijk om per handset in te stellen op welke inkomende nummer(s) ze moeten reageren.

Op de FON poort kan dit ook.. al weet ik niet (ik heb ook een 7360 die van dommel komt) in hoeverre ze dit afschermen.
Normaal kan bij tablad telephony devices een wizard doorlopen en aangeven dat de telefoon aangesloten is op FON1 poort.
Aangeven op welke nummer er (standaard) naar buiten worden gebeld en op welke nummer of nummers het aangesloten telefoontoestel moet reageren.. op het einde van de wizard doet de fritz nog een test om te zien of alles goed is aangesloten (telefoon doen rinkelen)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Je kan één of meerdere nummer op een FON of DECT toewijzen.
Indien je 2de tel een DECT toestel is dan kan je die rechtstreeks registreren met de Fritzbox en je 2de nummer toewijzen.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dank je.
Ik had die wizard nog niet gezien, wist überhaupt niet dat die er was. Maar nu werkt alles & komen oproepen voor beide nummer gewoon binnen.
Aangezien dat je 2 nummers kunt toewijzen op 1 telefoon, had ik eigenlijk geen 2e toestel moeten kopen... maar soit.
Ik heb nog 1 vraagje. De oude telefoons (een Gigaset DUO) hebben allebei een telefoonboek, maar ik heb gezien dat er ook een telefoonboek is in de fritzbox. Is er een snelle manier om die telefoonboeken te kopieren naar de fritzbox telefoonboek? Of zal het allemaal manueel moeten?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Is jouw Gigaset DUO aangesloten op de FritzBox FON analoge uitgang?
Je kan beter de 2 DECT toestellen direct laten registreren op de FritzBox.

Als je dan op "INT" drukt, dan zou je als eerste lijn het FritzBox telefoonboek moeten zien, en op die manier zijn alle nummers van het FritzBox telefoonboek zichtbaar op jouw DECT toestellen.
De Gigaset DECT basis mag dan niet meer aangesloten worden, je gebruikt die enkel als laadstation
zotteken schreef:Aangezien dat je 2 nummers kunt toewijzen op 1 telefoon, had ik eigenlijk geen 2e toestel moeten kopen... maar soit.
Wat is het nut van 2 telefoonnummers, als je maar één toestel hebt?
zotteken schreef:Is er een snelle manier om die telefoonboeken te kopieren naar de fritzbox telefoonboek?
Geen idee of je de oude DECT toestel kan syncroniseren of uploaden naar een on-line adresboek (vb Google contacts)?
Je kan wel de FritzBox telefoonlijst updaten via google.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”