Profiel gestegen, uploadsnelheid gezakt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Nog niet zo lang geleden was mijn uploadsnelheid gestegen van 5 naar 6 Mbit, er is een aparte topic hier over dit onderwerp dus alles leek normaal.

Maar sinds enkele dagen is mijn lijnprofiel gewijzigd van 50/6 naar 50/10 en sindsdien heb ik mijn oude uploadsnelheid van 5 Mbit terug. Ik dacht dat een stijging van het lijnprofiel een goede zaak zou zijn, maar in mijn geval dus niet. Ik heb al op verschillende tijdstippen speedtests gedaan en nooit geraak ik meer boven de 5 Mbit, terwijl dat voor de profielwijziging altijd tussen de 5 en 5,5 Mbit zat.

Recente speedtest:
Afbeelding

En nog een vraag: ik woon in een gebied waar vectoring al uitgerold is, zou ik dan direct een 70/6 of 70/10 profiel krijgen als ik me een BBox 3 aanschaf? Momenteel heb ik nog een BBox 2.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Bij mij is het ook wat op en af, eerst tegen de 6Mbps en nu terug max 5 met af en toe er weer eens een keertje max 6 tussen. Een loterij bijna.

En ja, je zal op 70/10 (of 70/6) terechtkomen met vectoring.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Idem hier, ik zat eerst op 30/6, daarna 30/2 en nu zelfs 20/2. Vooruitgang.
Er gaat al voor de derde keer een "technieker" komen, die de vorige 2 keren zijn kat stuurde.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”